bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vybero moto - pohodli spolujezdce
Nechci to tu zasírat 101. vláknem, kde hledám tu pravou, ale potřeboval bych radu trochu jiného ražení - s mladou jsme se letos sklouzli a odskákala to operací kolene (dlaha a 7 šroubů). Nicméně už i ona začíná mít roupy, na čem budem příští rok jezdit
Pár motorek mám už v merku, ale píšu to sem z důvodu, kdyby měl někdo geniální nápad, co dalšího zahrnout do výběru. Konečnou selekci si už zvládnu sám po ošahání/projetí

S ohledem na to koleno ale hledám moto, kde nebude trpět zbytečně ostrým úhlem, bude co nejvíc chráněné pro případný pád (lehli jsme na Z750S a tam je ta podsedlovka vysloveně nešikovně a nese na úrazu svůj kus práce). Z toho vychází převážně cendura nebo velké naháče staré školy jééénže. Jezdíme spolu přes sezónu prakticky denně přes Prahu do práce, takže bych nerad něco vysloveně nekultivovaného v nízkých otáčkách a neobratného v koloně (i když to se vždycky nějak udělá).
Další a neméně důležité je, aby s tou motorkou byla trochu prdel... Blbě se to popisuje, ale jednoduše aby motor měl chuť blbnout a ne jen přesun z bodu A do bodu B. Dosažitelná rychlost alespoň 210/220+, pružnost při jízdě ve dvou.
Zaměření jen silnice, 40% město + 40% výlety ve dvou, zbytek blbnutí v jednom pro vyčištění hlavy.

Je mi jasný, že jdou požadavky dost proti sobě, takže z toho vyleze kompromis.
Cenový strop 100tis (za méně se zlobit nebudu), já mám cca 180cm a 90kg, mladá 160cm a 55kg.

Zatím mám ve výběru:
ETV Caponard 1000 - vesměs podle mého splňuje vše, ale mám trochu zakořeněný obavy z italky... možná neopodstatněné
Multistrada 1000 DS - zajímací, ale šeredná jak noc... nutno uznat, že čim déle o ní přemýšlím, tím míň mi vzhled vadí Taky strašák v podobě makarónů...
DL 1000 V-strom - nic moc recenze, všude se chválí malej stromek... jenže mi to papírově přijde ukrutně slabé, zvlášť pro dva. Tudíž velkej je zajímavější kandidát, tam rozhodne chování ve městě, od kterého čekám problémy.
TDM 900 - umí všechno... ale působí tak nějak... že uspokojí, ale nenadchne. Rozumově jasnej favorit, ale emočně je na chvostu.
GSX 1400 - naháče jsou pro mě srdcovka... a tenhle parní válec bych bral asi nejraději, ale u naháčů je ten posez sportovnější... U GSX mi ještě přijde nejpříznivější, zvlášť do roku 04, kdy měl dva laufy, alespoň podle fotek vypadají ty výfuky i stupačky níž.

Zavrhnul jsem:
CB 1300 - sportovni posez
NT 700V - motor
Varadero - nic mi nerika a bojim se u ni nudy
Transalp - motor
Versys - U té jsem ještě na vážkách, všude ji chválí... ale pořád mi přijde 650 pro dva mrtvá...
ZRX 1200 - sportovni posez
Tiger 955i - šeredka a stupačky hodně vystrčené od motorky, ale možná bude stát za okouknuti

Nemá cenu řešit počet válců a že jde o úplně odlišné motorky - jen si procházím, čemu má smysl se věnovat nějak víc.

Koukam, že mám za sebou slušně dlouhej elaborát, tak díky za trpělivost, pokud to někdo přelouská... a za každej rozumnej názor
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce

13.8.2013 v 16:26 | Nahoru | #61
Prim> KTM SM 950

1 reakcí na tento příspěvek Vybero moto - pohodli spolujezdce

14.8.2013 v 11:34 | Nahoru | #62
kde se furt bere, že ta 650 musí bejt pro dva slabá? Já sem na gs500e s 33kW nacestoval (ne najel) 10tkm ve dvou. Byl sem na tom letos ve španělsku a výkon? Chyběl mi jen v rakousku, jinak mě to bylo úplně jedno. Stačí si zvyknout. Pravda je, že po dálnici sem se mrdal 130 - 140km/h, jenže to bylo jen nutný zlo, abych se dostal z rakouska, nic jinýho..

Neříkám, že větší výkon by nebyl využitelnej/dobrej/hodící se, ale vše o tom není. Pohodlí a PROJEV motoru je podle mě na prvním místě a proto šla pryč z baráku.. Prosezený sedlo a řidítka dolů na cestování nejsou..

PS: měl sem i bandita, ale to gs mi přišlo o tolik zábavnější a pohodlnější (teda jen pro spolujezdkyni), že sem si nechal radši to gs a bandasku prodal..
Ale je to můj názor, jen sem ho chtěl ventilovat

E: aha všimnul sem si, že je potřeba lítat 200km/h +, tak to potom asi jinak nejde. Tak každej to máme jinak, no..

Naposledy editováno 14.08.2013 11:36:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce

14.8.2013 v 12:52 | Nahoru | #63

mi_psi píše: Byl sem na tom letos ve španělsku a výkon? Chyběl mi jen v rakousku, jinak mě to bylo úplně jedno. Stačí si zvyknout.



Tohle je dost o úhlu pohledu a naturelu každýho z nás... Tvůj pohled je jasnej - výkonu by mohlo být víc, ale stačí si zvyknout. Můj zase - proč bych si měl zvykat, když můžu pořídit něco s výkonovou rezervou a co víc odpovídá mejm požadavkům?
650 nikdo neodsuzuje, může to být fajn motorka, ale já jí prostě nechci

Jo a komentář o lítání 200+... I kdyby, tak co Navíc o to nejde, pro mě je daleko důležitější pocit rezervy - když pofrčim 150 na motorce, která má strop u 160, budu se cítít pravděpodobně hůř, než ve 200 na motorce s maximem u 250. Samozřejmě čistě teoreticky - nepřestupuju ze Zeda na cenduro, protože bych vyhledával kdovíjakou rychlost, nejsem debil Navíc mě zaráží, že komentuješ rychlost, když sám někdě píšeš, jak jsi z GSa dostal 185 To jen takový menší rýpanec...

Vybero moto - pohodli spolujezdce

14.8.2013 v 13:00 | Nahoru | #64
maximálku neřešit ale výkon se pod prdelí hodí....ne že ne

40hp je na cestování nesmysl, od 70hp považuji za rozumné

a subjektivní-objektivní - - CB 1300 je slabá mrdka (doufám že to nečte Vici)

Naposledy editováno 14.08.2013 13:01:24

(reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce

14.8.2013 v 19:13 | Nahoru | #65
Prim> to nebylo žádný rýpaní. Jen sem prostě poznamenal, že když chceš jezdit 200km/h +, tak to asi na 650 nepůjde, nic víc. Mě je to jedno, jak si kdo jezdí. Když chce jezdit rychle, tak ať jezdí, já taky nedodržuju 50/90/130. Třeba jen o málo, ale taky ne. Naopak mě sere, když se někdo loudá 40, nebo 80km/h..

Jinak celej ten můj příspěvek byl myšlenej tak nějak obecně. Protože každej tu napsal, že pod litr to prostě nejde ve dvou. Já jen říkám, že jde a moc problémů mi to nedělá.. No v podstatě sem to naznačil i tim banditem. To je pro mě prostě slabá mrdka, protože to jede trochu od 8 do 12, ale to mi je úplně k hovnu, když jinak je to líný a neohrabaný (porovnávám s gs)...

A vůbec, kdybych jel na motorce, která POHODLNĚ pojede 160 a víc, tak na tý dálnici to držim. Na okreskách mi stejně moc lidí neujelo. Kor ne důchodci na R1200GSA

(reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce

15.8.2013 v 07:00 | Nahoru | #66
czunik> já sem jeden z těch který "občas" s čuníkem jede a i díky jeho doporučení sem koupil litrového stromka a ne 650 kterou sem uvažoval puvodne, a spokojenost maximalni, navíc ho ukočírovala i moje draha polovicka ( pravda mlaskla s nim o zem u benzinky ale to se nepocita :) ) pohodli, motor v otackach jede paradne jen co i mne osobne vadi je chovani pri posunovani 1 rychlostni stupen je tam snad jen pro prvni poskoceni, popojizdeni v rychlostech 20-40 je opruz :(

Vybero moto - pohodli spolujezdce

19.8.2013 v 12:56 | Nahoru | #67
prim - tak to je. vsetko hranate. aj ja som si chvilu zvykal. ale na druhej strane je pekne podsvietena. ked si urobis prvy servis poctivo. nemal by si si sa coho bat. a rotax je ok.
.....a hlavne ma pekne chromove stihle vyfuky . nie ako tie cierne, eloxovane, kratke a tlste vyfuky co sa teraz davaju na moto...

Vybero moto - pohodli spolujezdce

19.8.2013 v 13:00 | Nahoru | #68
a pohodlie je super....

Vybero moto - pohodli spolujezdce

20.8.2013 v 19:45 | Nahoru | #69
Kup GSX 1400,super pohodli pro oba na cestovani a obrovsky kroutak ktery ti dovoli jet vzdy s rezervou ve vykonu. ikdyz pojedes 160,porad budes mit rezervu do 240ti. je jedno co tam mas za kvalt ten kroutak te vytahne ze vseho. muzes jet na pohodu a kdyz budes chtit si zadivocit umi to taky. nestarnouci dizajn a jezdi jich malo takze i na srazu budes v hledacku ostatnich. je to poradny kus poctive motorky,zadny blby plast a nato ze je to 14ka tak ani moc nezere. byl sem s ni ve dvou v italii plus plny kufr a dve brasny a spotreba do 6 litru. je to poctiva masina a motor je nesmrtelnej takze se na nem budou vozit jeste tvoje vnoucata. pokud chces jezdit a nemuset resit zavady pak jasne GSX 1400.

Vybero moto - pohodli spolujezdce

28.8.2013 v 21:36 | Nahoru | #70
prim: kupil si toho Caponorda? precital som si celu diskusiu a bat sa o spolahlivost nemusis. ako u kazdej moto sa o to proste musis postarat.

1 reakcí na tento příspěvek Vybero moto - pohodli spolujezdce

29.8.2013 v 08:35 | Nahoru | #71
jj, koupil... a jsem plnej ocekavani Zatim jsem se vsim spokojenej, pocit z jizdy kazej jenom gumy (nove uz jsou na ceste) a taky pri cisteni airboxu jsem si trochu zanadaval
Chtel jsem to tu uzavrit nejakou peknou fotkou toho meho letajiciho slunete, ale zatim jsem se k tomu nedokopal

(reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce

1.9.2013 v 20:27 | Nahoru | #72
Prim> tak si to uži a hlavne aby si sa v tom vŕtal len na servisný interval a inak šlapalo všetko ako má.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
Ducati Multistrada 1000ds: spatne s... [1, 2, 3] Ducati Multistrada 1000 JamesM 66 6.4.2024 v 17:36 JamesM
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 Valpen 9 30.1.2024 v 18:44 rtin
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas 8 21.1.2024 v 15:00 jarekol


TOPlist