globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dolití oleje do vidlí u VFR 750
Čau, přijde mi, že mi v servisu po výměně gufer nalili do vidlí méně oleje, než tam má být, protože zrovna u RC36 je mnoho různejch variant těch vidlic podle modelovejch roků a voni si zřejmě koukli na hodnotu pro RC36-I, která je asi o 30ml menší než pro RC36-II. Takže otázka je, jak a co povolit, aby mi nevyletěla pružina, a zda měřit hladinu s vyndanou pružinou/nama? Hodnoty mám, jen know-how mi schází.. Když mi sem někdo napíše podrobný postup, tak ho virtuálně blahořečím.

Dolití oleje do vidlí u VFR 750

4.6.2013 v 12:48 | Nahoru | #1
Podložit motorku aby nestála na předním kole (podložit pod rámem), vyšroubovat vršek vidlice (teda, pokud máš obyč. Pokud máš upsidy, tak tohle neber jako relevantní informaci), dávej bacha, aby ti to ten vršek nehodilo doxichtu, ale co jsem se já setkal, tak tam žádnej tlak není a nebo jen minimální - udržíš rukou.
A hladina se měří při stlačený vidlici s vyndanou pružinou od horní hrany (od tý, kde jsi vyšrouboval to víčko).
Takže přední kolo asi taky budeš muset vyndat.

Dolití oleje do vidlí u VFR 750

4.6.2013 v 13:18 | Nahoru | #2
No ja Ti nevim, ale pokud vse udelas a vyndas pruziny, tak poznas ubytek 30ml ?

Dolití oleje do vidlí u VFR 750

4.6.2013 v 13:26 | Nahoru | #3
Okej, díky moc. Upsidy nemám a 30 ml při celkovym objemu kolem 400 ml, to je zhruba jedna 1/12 a to může dělat cca 1-2 cm rozdíl hladiny a to je IMHO dost. Hlavně podle toho, co zbylo ve flašce, je patrný, že tam toho oleje buďto dali málo, nebo nedokonale vypustili ten starý..

Dolití oleje do vidlí u VFR 750

4.6.2013 v 13:30 | Nahoru | #4
Taky až vyndáš tu pružinu, tak s tím párkrát zapumpuj, může bejt taky chycená bublinka někde dole... A nejpřesnější máš měření hladiny - pokud to budeš vylejvat a měřit objem, tak to moc přesný nebudeš mít.

1 reakcí na tento příspěvek Dolití oleje do vidlí u VFR 750

4.6.2013 v 13:45 | Nahoru | #5
Nene, právěže chci měřit hladinu a právě proto jsem se ptal, jak ji měřit. Tak snad jasné, nó... Kolo ven kvůli tomu, aby mi netáhlo vidle dolů, jo?

(reakce na) Dolití oleje do vidlí u VFR 750

4.6.2013 v 13:49 | Nahoru | #6
Mr.Dan> To taky a taky kvůli tomu, aby jsi s tím mohl nějak inteligentně pumpovat .
A nevím, jestli ti nebudou vadit řidítka - možná by bylo nejlepší ty vidlice úplně vyndat, ale to už musíš posoudit sám.

Dolití oleje do vidlí u VFR 750

4.6.2013 v 14:47 | Nahoru | #7
hladinu změříš pořádně jen když vidle sundáš, nevím jak jinak dosáhnout toho aby byly svisle. Není to moc práce navíc, jen si před sundaváním trochu povol vršky vidlic, potom se to dělá hůř.

1 reakcí na tento příspěvek Dolití oleje do vidlí u VFR 750

4.6.2013 v 14:53 | Nahoru | #8
Nebylo by jednodušší se zeptat v servise, kolik ti tam toho oleje dali? Ať to zbytečně nerozděláváš.
Jinač to není nic težkého. Já jsem si ty vidle úplně vyhodil ven, dal jsem nejnižší předpětí a zdělal vršek. Trošku mi to střelilo, ale žádná hrůza, akorát jsem měl trochu problém to tam dostat zpátky.

(reakce na) Dolití oleje do vidlí u VFR 750

4.6.2013 v 15:18 | Nahoru | #9

Omar_Bomba píše: Nebylo by jednodušší se zeptat v servise, kolik ti tam toho oleje dali? Ať to zbytečně nerozděláváš.
Jinač to není nic težkého. Já jsem si ty vidle úplně vyhodil ven, dal jsem nejnižší předpětí a zdělal vršek. Trošku mi to střelilo, ale žádná hrůza, akorát jsem měl trochu problém to tam dostat zpátky.


No jo, to je vlastně pravda, že ta hladina by se zřejmě měla měřit při svislé vidli. Ale zase když ji nebudeš měřit u stěny vidlice, ale v jejím prostředku, tak by to nemělo vadit a měo by to logicky vyjít stejně, ne?
Jinak v servisu to bylo už před necelými 2 měsíci, takže už vůbec netušej. Ale v tý flašce, co mi vrátili, je toho oleje prostě podstatně víc než (1000-(2x412))ml a vidle mi přijde stále hodně měkká, tak proto to takto teďko řeším.

Dolití oleje do vidlí u VFR 750

Skvělá odpověď, děkuji! 5.6.2013 v 00:07 | Nahoru | #10
Při povolení zátky nic nevystřelí, odskočí jen asi cm. Abys vyndal pružinu, musíš zátku odšroubovat od táhla tlumiče (viz obr.). Není tam žádná kulišárna, všechno uvidíš, jak to budeš rozebírat. Hlavně si věci skládej, abys je pak vrátil ve správným pořadí. Pak trubku zasuň na doraz, táhlo tlumiče vytáhni nahoru a v kolmý poloze změř vzálenost hladiny od horního konce trubky. Výrobce udává 177 mm (Jestli chceš malinko přitvrdit můžeš dát o centimetr vyšší hladinu, ale víc ne. Já nedávno dával 170 a zdá se to dobrý). K tomu množství, pokud neděláš kompletní rozborku a olej měníš jen tak, že ho vrchem vyleješ, hodně ho tam zůstává. To byl asi případ servisu.





Naposledy editováno 05.06.2013 00:10:00

Dolití oleje do vidlí u VFR 750

19.6.2014 v 13:39 | Nahoru | #11
A kolik se leje oleje do jedné vidle ? čeká mě výměna simeringu a nerad aby to vilítlo znova.

Dolití oleje do vidlí u VFR 750

19.6.2014 v 19:06 | Nahoru | #12
chci koupit vfr, tak tady na foru hltám všechny příspěvky, opět se potvrzuje stará pravda,co můžeš, udělej si sám. A když to uděláš podle marfyho, máš to lepší než ze servisu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 Honda_VFR 14 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM


TOPlist