- co nejnižší spotřeba
- stroj co nejjednudušší s levnými spotřebáky
- obsah 600 - 650 ccm
- cestování po silnicích, šotolinových cestách, občas bychom se určitě nevyhnuli nějakýmu blátu atp., ale nejednalo by se rozhodně o nějaký off-roadový řádění
- nějaký pohodlí a ochranu před nepřízní počasí
- pokud možno stříkačka a co nejnižší cena
- moje parametry: 183 cm, 104 kg
Zkrátka bych si představoval motorku, která by stála spíš míň protože ještě bude stát vybavení a počáteční preventivní servis. Určitě nemá cenu kupovat nějakou novější motorku na spodní hranici prodejních cen (prostě nějakou vylítanou neudržovanou mrchu, kde je 80% věcí buď v prdeli nebo před smrtí).
Nejradši bych sáhnul po BMW F650 GS Dakar, kterej se mi vždycky líbil. Přítelkyně měla obyčejný GS dva roky, takže docela vim, jaký to je, i po servisní stránce. Jenže to je už víc peněz, než bych si představoval za moto utratit. Ale zase vim, že má asi tu nejnižší spotřebu. Pegaso by mi přišlo jako relativně rozumná volba co se týče pohodlí/ochrany/pořizovací ceny a toho, že novější ročníky jsou taky stříkačka. Odrazuje mě ale italskej původ kvůli dostupnosti ND (už mám nějaký zkušenosti).
No a konečně řeč o TransAlpu. Zřejmě bych do budoucna měl možnost koupě XL650V (ten novější, zaoblenej), vybavanej alu kuframa a plastovým topcasem, padákama atp. někde kolem těch 50 tisíc Kč. Už to neni moc off-roadová motorka, ale zase splňuje požadavky na kapotáž a relativní pohodlí. Na delší cestu by ten dvouvál byl určitě vhodnější. A myslim, že na tyhle cesty by mohl dostačovat.
Takže: co byste volili vy, resp. pokud jste někdo něco takovýho absolvovali tak na jakým stroji? A doporučení, výhrady ...
Díky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ
Kodus píše: Loni na UA: Africa, DR 800 a TA650. Africa a DR v pohodě, ale TA650 nedoporučuji, už to není enduro jako stará TA600. Transalp doplácel na malé zdvihy a předek šel každou chvíli na tvrdo – těch děr je tam moc a celkově nemá teréní ambice. Další problém je jeho menší nádrž a zároveň vyšší spotřeba, což znamená v reálu o minimálně 100 km menší dojezd než má AFRICA a BIG.
vzhledem k tomu, že zakladatel vlákna si zvolil cestu nadlitrového cendura, (přeji mu dobrou koupi), poopravil bych jen dezinformace:
TA600 a TA650 mají stejné zdvihy vepředu -200mm
vzadu taky stejné - 187mm, pro zajímavost afrika má vpředu 220 a vzadu 210mm
co se týče objemu nádrže, TA 600 má 18l objem nádrže TA650 má 19,6l TA750 id r1993 23l
hmotnost TA600 od rv 1991: 202kg curb weight - pohotovostní?
ta 650 má 194kg
TA 650 má o něco vyšší spotřebu díky zasr.. pair systému a katu, musí se víc hlídat, jak za to tahá. Nicméně na TA600 jsem ujel i za 4,4l i za 6,8, na TA650, co mám od jara to samé, je to v průměru tak deci na 100km navíc.
vím vo tom všechno, jsem vodborník
Naposledy editováno 09.07.2013 20:56:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ
NIcmene bych dodal, ze na 650 se jezdi v terenu blbe kvuli ty siroky nadrzi, takze se natom blbe stoji.
6,8l to uz si za to fakt musel tahat. JInak na strece jsem jednou udelal ve dvou nalozenej 4,3
gugo píše: martyzostravska> Super referat
NIcmene bych dodal, ze na 650 se jezdi v terenu blbe kvuli ty siroky nadrzi, takze se natom blbe stoji.
6,8l to uz si za to fakt musel tahat. JInak na strece jsem jednou udelal ve dvou nalozenej 4,3
mno nejak nepozoruju, ze by se mi jezdilo blbe kvuli nadrzi, ono ten postoj na alpovi jak 600 tak 650 mi zas az tak nesedi, ale to muze byt mou originální postavou.
6,8| bylo za 2hodiny 220km, z toho cca 70km po dalnici
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ
martyzostravska píše: vzhledem k tomu, že zakladatel vlákna si zvolil cestu nadlitrového cendura, (přeji mu dobrou koupi), poopravil bych jen dezinformace:
TA600 a TA650 mají stejné zdvihy vepředu -200mm
vzadu taky stejné - 187mm, pro zajímavost afrika má vpředu 220 a vzadu 210mm
co se týče objemu nádrže, TA 600 má 18l objem nádrže TA650 má 19,6l TA750 id r1993 23l
hmotnost TA600 od rv 1991: 202kg curb weight - pohotovostní?
ta 650 má 194kg
TA 650 má o něco vyšší spotřebu díky zasr.. pair systému a katu, musí se víc hlídat, jak za to tahá. Nicméně na TA600 jsem ujel i za 4,4l i za 6,8, na TA650, co mám od jara to samé, je to v průměru tak deci na 100km navíc.
vím vo tom všechno, jsem vodborník
to je pravda a po to se podepíšu...zase jsme slyšeli něco o spotřebě TA 650 ve stylu kamarád kamaráda povídal...Já měl TA 650 r.v. 2005 3 roky a nikdy ani při naložené moto ve 2 jsem nešel nad 6 litrů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ
w.o.l.f. píše: to je pravda a po to se podepíšu...zase jsme slyšeli něco o spotřebě TA 650 ve stylu kamarád kamaráda povídal...Já měl TA 650 r.v. 2005 3 roky a nikdy ani při naložené moto ve 2 jsem nešel nad 6 litrů
ještě bych doplnil, dlouhodobá spotřeba na ta 600 5l, na TA 650, zatím od jara cca 5,1l, i s PAIR a katem
Naposledy editováno 11.07.2013 22:01:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ
4 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
filipzd píše: Mám jen takový dotaz.Jaká motorka by byla vhodná na postavu tak kolem 165 cm? Hrozně bych chtěl Africu, ale bojím se že bude moc vysoká.Ale je asi jediná na cesty mimo asfalt a líbí se mi.BMW jsem zavrhl hned z finančních možností.Díky
nemyslím, že je jediná na cesty mimo asfalt, záleží, jaký hardcore se dá jezdit.
S alpem miluju rozbité polňačky, sem tam brodíček, sem tam výjezd, do větších akcí se nehrnu. A pro škarohlídy, že na polňačky stačí třeba nějaký naháč, osudmesát ve stupačkách bych to asi nedal
filipzd píše: Mám jen takový dotaz.Jaká motorka by byla vhodná na postavu tak kolem 165 cm? Hrozně bych chtěl Africu, ale bojím se že bude moc vysoká.Ale je asi jediná na cesty mimo asfalt a líbí se mi.BMW jsem zavrhl hned z finančních možností.Díky
Já bych v tem noc problému nehledal, hlavně se rozjet a pak už ok a zastavit.
asi bych to skusil pořešit sedlem tedy snížit. Endur je hafo, M
Naposledy editováno 13.07.2013 16:32:15
filipzd píše: Mám jen takový dotaz.Jaká motorka by byla vhodná na postavu tak kolem 165 cm? Hrozně bych chtěl Africu, ale bojím se že bude moc vysoká.Ale je asi jediná na cesty mimo asfalt a líbí se mi.BMW jsem zavrhl hned z finančních možností.Díky
Tak ja myslim ze Afrika jestli se neco nezmenilo zacina na tak na 80 tis, a za to dakar nebo 1150 GS sezenes taky. Nemyslim ze by Afrika byla jedina na ktery se da jezdit mimo asfalt, na 165 cm docela vysoka. Lidi okolo 170 cm si nechavali delat snizeny sedlo na alpa, do prepacka a spousteni vidli bych se ani u Afriky ani u Alpa nepoustel. V terenu je to samozrejme slozitejsi, ale da se naucit zastavovat na jednu stranu, a kdyz jedes tak je to jedno. MYslim ze tu byl o tom clanek na m.cz
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
w.o.l.f. píše: kup toto:
http://www.motorkari...-536466.html [/quote]
nové kotouče? fakt nové? to mě trochu praštilo přes oči.
nicméně je šikovná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ
Naposledy editováno 07.10.2013 00:33:54
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
1) představce řidítek: jake by st edoporucovali na TA 600? vubec nevim jak na to jit. Kduz se postavim ve stupackach, tak stezi dosahnu na riditka. Ne zeby ch byl nejaky offroadak, ale s timhle se temer vubec neda jet ve stoji. tak co s tim?
2) vyhrivane rukojeti: ja nevim, mne to prijde takova zbytecnost. neumim mi moc dobre predstavit (jelikoz je nemam) k cemu to je realne dobry, kdyz mam rukavice a ty chranice na ruky. tak proc si komplikovat zivot instalaci vyhrivanych rukojeti?
Dik za pomoc
M.
Ten kdo tvrdí,že je to břichoplazec,tak nevědí co říkaj.Já s ním projel SH 20,21,teda jestli ti rádoby cestovatelé vědí co to je za (silnice)a bez jedinýho zadrhnutí.
A děravé silnice na UK zvládne s prstem v pr.... to mi věr
Ten kdo tvrdí,že je to břichoplazec,tak nevědí co říkaj.Já s ním projel SH 20,21,teda jestli ti rádoby cestovatelé vědí co to je za (silnice)a bez jedinýho zadrhnutí.
A děravé silnice na UK zvládne s prstem v pr.... to mi věr
Spolujezdec má perfektní pohodí
Ale je to tady pořád dokola,kup si co se ti líbí a neřeš to,protože pak koupíš mašinu a zjistíš,že jsi chtěl asi fakt tu druhou...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
BMW F650 nestartuje BMW F 650 | Wendaar | 19 | Dnes v 09:00 Slávek-TDM |
Bmw F650GS dobíjení alternátorem BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 11 | 4.5.2024 v 19:30 Borntobewild |
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 6 | 17.4.2024 v 11:20 MedWed |