globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: závit jawa 175
13.5.2013 v 16:48
co mam udelat kdyz jsem v zapalovani delam novy zavit v bloku motoru a zalomi se mi tem závitnik da se to nejak opravyt nebo vytahnout ????
Předchozí
1 2
Následující

závit jawa 175

13.5.2013 v 17:14 | Nahoru | #1
Docela by me zajímalo jak se ti v hliníku povedlo zlomit závitník ale jinak samozřejmě budeš muset závitník vytáhnou a pak podle poškození závitu řešit co dál. Je velká pravděpodobnost že závitu nic nebude pokud vytahnes závitník otáčením... Například možnost vymlatit ho majzlikem ven (tím ze budeš z kraje do něj opatrně mlátit se ti ho možná podaří vytočit...)

závit jawa 175

13.5.2013 v 17:16 | Nahoru | #2
zalomenej závitník? to jsem viděl naposledy na škole, kamarád jej zkoušel odvrtat.. pacient jeden, nemusím asi vysvětlovat proč pak mimo závitníku musel kupovat i novej vrták Ale takhle zalomenej v hliníkovým bloku... cos dělal čéče, tos to nemazal a nevracel zpět? No to je jedno, vytočit to půjde dost těžko, jestli je plný špon tak to bude makačka. jediné co mne napadá je navařit na ten zbytek závitníku tyčku a zkusit to vyzávitit ven. Jaký je to průměr? Onehdá jsem viděl jak takhle vindavali zalomenou svíčku z nějaké hondy ale u svíce je sakra hodně na co vařit, tady.. no nevím nevím.

závit jawa 175

13.5.2013 v 17:17 | Nahoru | #3
zlomil jsem ho tak ze sem ho dorval az na koneca tam se zlomil tukal sem do neho z kraju a nejde myslite ze budu muset vymenit cely blok motoru ???

závit jawa 175

13.5.2013 v 17:20 | Nahoru | #4
je to prumer 8 proste na 13 klic

závit jawa 175

13.5.2013 v 17:33 | Nahoru | #5
No predne delat zavit v hliniku neni zase jen tak jednoduchy vrtat a rezat zavit v hli.iku vyzaduje mazani lnenym olejem prodava se jako fermez lnena a stoji par korun. Bez toho se hlinik pri vrtani maze a pri rezzani zavitu se trha takze chyba od zacatku. Zavit rezu opatrne tak ze kourek vyriznu vratim se kousek zpet zakapnu olejem a tak porad dokola az je zavit hotovej a pekne hladkej. Zalomeny zavitnik klepanim nevyndas a odvrtat nejde mozna ze iridiovym vrtakem. Nejjistejsi je pahyl zavitniku vyjiskrit delaji to lepsi nastrojarny navarovat na zavitnik matky a zkouset to povolovat je sice moznost ale posetila ty dva materialy jsou nesourody a svarit sice jdou ale pevnost svaru je mizerna a nepovolis to sam dobre vis jakou silou si to dorval a zpatky potrebujes jeste trochu vic protoze zavitnik by musel jit proti srsti najdi nastrojarnu nebude to nic drahyho spis myslim ze bude problem takovou nastrojarnu sehnat

Naposledy editováno 13.05.2013 17:43:18

závit jawa 175

13.5.2013 v 17:55 | Nahoru | #6
Řezat závit do hliníku je vždycky zrádné a je třeba hodně mazat (stačí strojní převodový olej (třeba MagnaGlide 68), ale i olej na šicí stroje. Je teba jít pomalu, po každé půlotáčce se vrátit. Jak se závitník kousne v hlíně, je to průser a už s ním nehneš. Jedině závitník ohřát švajsem do červena a nechat pomalu vychladnout (vyžíhat), tím změkne a půjde odvrtat i běžným HSS vrtákem. Ale utrpí tím i materiál karteru, takže nejlepší (přesněji řečeno nejspolehlivější)je pak odvrtat i kus materiálu okolo, vyříznout odpovídající velký závit, na soustruhu si navrtět vložku s odpovídajícím vnějším vintem ("plombu"), tu natočit do díry, utáhnout, vyvrtat a vyřezat původní vint - tentokrát sakra opatrně.

Nebo nechat zbytek závitníku vyjiskřit "prostřelovačkou", ovšem tu v každé nástrojárně nemají a její provoz není levný. Spíš ji budou mít tam, kde mají i "erodýrmašiny" ("hloubičky", vyjiskřovačky) a drátořezy.

závit jawa 175

13.5.2013 v 18:15 | Nahoru | #7
Proč je zrádný řezat závit v hliníku, smím-li se zeptat? (já to dělal na motorce, takže mě osobně přišlo těžší to správně vycentrovat, bez možnosti použití sklíčidla, kvůli nedostatku místa) Dělal sem to teď v kartru a nějak zrádný mi to nepřišlo, samo po půl otáčce vrátím o čtvrt, respektive až usliším přepůlení špony, a furt liju olej (používal sem motorovej...)
Jinak v jakým místě si to řezal?

Naposledy editováno 13.05.2013 18:17:16

závit jawa 175

13.5.2013 v 18:17 | Nahoru | #8
Tady nějaký rady. Zkus tu kyselinu.

1 reakcí na tento příspěvek závit jawa 175

13.5.2013 v 18:19 | Nahoru | #9
Hoši hoši, nedělějte z toho zase bramboračku. 5ezat závit do hliníku, resp. Al slitiny je to nejjednoduší, co může být. Závit se nechá říznout na jeden zátah, samozřejmě odpovídajícím závitníkem, který předpokládám je i ostrý. Navíc, nejlepší mazání na hliník je petrolej, žádný olejový sračky. Dělám nástrojařinu už přes 20 let a za tu dobu jsem myslím už něco pochytil Najdi v okolí nástrojárnu, která má ve vybavení libovolnou vyjiskřovačku a jsem si jistý, že se s nimi domluvíš na vyjiskření toho zalomenýho závitníku a pro příště si alespoň budeš dávat větší pozor

závit jawa 175

13.5.2013 v 18:21 | Nahoru | #10
Tady máš jednu přímo v místě a vyjiskřovačku mají. Nevěřím, že Ti ro neudělají, zkus se tam zeptat.
http://www.nastrojarna-pribram.cz/

závit jawa 175

13.5.2013 v 18:26 | Nahoru | #11
Na tu kyselinu pozor! Musí být koncentrovaná, jakmile bude jen trochu ředěná, tak se v ní rozpouští i ten hliník!

závit jawa 175

13.5.2013 v 18:59 | Nahoru | #12
ja mam znameho co dela s vyjiskřovačkou tak mu reknu a jak se to dela s tou kiselinou nebo spis kde ju sezenu

závit jawa 175

13.5.2013 v 19:52 | Nahoru | #13
Pokud máš možnost vyjiskření, tak se na nějakou kyselinu vykašli. Vyjiskření je 100%-ní a jednoznačně nejlepší. Kyselinu bys musel někde shánět, mít jistotu, že je koncentrovaná a navíc ta práce s ní nepatří mezi nejbezpečnější. Navíc závitník M8 bude "chvíli" trvat, než si s ním kyselina poradí. Nevymýšlej chujoviny a dej to vyjiskřit.

závit jawa 175

13.5.2013 v 19:58 | Nahoru | #14
Omlouvám se, až teď jsem si všiml, že jsi z Holešova a ne z Příbrami - to byl příspěvek pod Tvým Ale ve Tvém okolí nástrojárny také jsou, a pokud, jak říkáš, máš možnost, tak máš vlastně vyřešeno.

1 reakcí na tento příspěvek závit jawa 175

13.5.2013 v 19:58 | Nahoru | #15
a když to necham vyjiskřit tak zustane zavit cely nebo ho budu muset převrtat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závit jawa 175

13.5.2013 v 20:11 | Nahoru | #16
hlavně bych si nejdřív zjistil kolik tě to vyjiskřování bude stát. Vzhledem k tomu, že když jsem naposledy zlomil závitník v hřídeli o průměru 200mm a délce 1200mm tak radši objednali nový material než aby to nechali vyjiskřit počítám, že to nebude zrovna nejlevnější záležitost. Aby ve finále nebylo levnější sehnat nový karter a vyměnit ho... Jinak jak musím souhlasit s Curtissem nechápu co tady z toho všichni dělají za vědu závit do hliníku je snadné řezat, ještě se mi nestalo abych v tom zarval závitník...

závit jawa 175

13.5.2013 v 20:27 | Nahoru | #17
Pokud to bude dělat ten Tvůj kamarád, tak záleží, jak dobrý kamarád to je. Dá se to udělat i grátis. Jestli to udělá dobře, tak odjiskří jen ten závitník a závit zůstane neporušen. Není to tak složité, jak se na první pohled zdá, ale musí se vědět, jak na to. Nejlepší je to jiskřit trubičkou o menším průměru a tou zároveň provádět výplach jiskřené díry, zbytky závirníku jdou pak vyklepat ven.

1 reakcí na tento příspěvek závit jawa 175

13.5.2013 v 20:40 | Nahoru | #18
dekuji necham to vijiskřit on je dobrej kamos on mi to zaridi zadarmo nebo jenom za par kaček ale ja mam vlastne doma nahradni blok motoru ale na puleni si moc netroufam

(reakce na) závit jawa 175

13.5.2013 v 20:42 | Nahoru | #19
serwi014> jestli je možnost udělat to za děkuji, flašku rumu nebo pár stovek vůbec bych nad tím nepřemýšlel

závit jawa 175

13.5.2013 v 20:44 | Nahoru | #20
a co kdybych vymenil celej blok motoru ale ja si na puleni netroufam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závit jawa 175

13.5.2013 v 22:10 | Nahoru | #21

Jujing píše: Jinak jak musím souhlasit s Curtissem nechápu co tady z toho všichni dělají za vědu závit do hliníku je snadné řezat, ještě se mi nestalo abych v tom zarval závitník...



Zeptej se nějakého elektrikáře, co to je udělat chladič. Tam jde typicky o to vyříznout M3 do žebrovaného hliníkového bloku a nestává se zrovna zřídka, aby během zlomku vteřiny bylo vymalováno. Jak se takový závitník kousne, je konec a celý chladič je třeba rozřezat, abys zachránil alespoň závitník.
Nezapomenu také na obrábění krycích plechů z nějaké hliníkové slitiny (už nevím označení), dodávali to v kusech řezaných vodou a obrábět na tom obvody, to bylo peklo, jak se to matlalo a nebylo možné udělat pořádný povrch. Vždycky, když mi to přinesli, to ve mně začínalo pěkně pěnit.
Za to obrábění slitiny s označením 3.4365, to byla brnkačka.

E: Oprava - nebyla to hliníková slitina, ale nějaká nemagnetická nerezovka. A fakt neskutečná matlanice a i do toho byl kumšt nehryznout vinťák.

Naposledy editováno 13.05.2013 22:13:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závit jawa 175

13.5.2013 v 22:20 | Nahoru | #22

Curtiss píše: Hoši hoši, nedělějte z toho zase bramboračku. 5ezat závit do hliníku, resp. Al slitiny je to nejjednoduší, co může být. Závit se nechá říznout na jeden zátah, samozřejmě odpovídajícím závitníkem, který předpokládám je i ostrý. Navíc, nejlepší mazání na hliník je petrolej, žádný olejový sračky. Dělám nástrojařinu už přes 20 let a za tu dobu jsem myslím už něco pochytil Najdi v okolí nástrojárnu, která má ve vybavení libovolnou vyjiskřovačku a jsem si jistý, že se s nimi domluvíš na vyjiskření toho zalomenýho závitníku a pro příště si alespoň budeš dávat větší pozor

Já si pamatuji,že v učení když jsme měli nástrojařinu,tak se na závitník,který řezal závit do hliníku,pokapával lihem s namíchaným nějakým řidkým olejem,bylo to v roce 1986.Prý jako mazání a chlazení závitníku.

(reakce na) závit jawa 175

14.5.2013 v 06:36 | Nahoru | #23
Vítězslav_Máří Je vidět,že si dával při učení pozor.Přesně jak píšeš-k řezání závitu do AL a jeho slitin se používá líh.Je to proto,že se šponky tolik nelepí ani na závitník,ani na původní materiál a líh dobře chladí.
Jinak-přesně jak popisovali už někteří kluci-zalomený závitník a vrták se pouze vyjiskřuje.To má ale problém v tom,že by musel odstrojit celý karter odnést ho do nástrojárny.Při vyjiskřování se ale většinou místo chladí protékající vodou.
Odvrtávání,navařování, vyťukávání ani nezkoušej-zbytečná stráta času.
Já bych použil metodu s kyselinou dusičnou, která zachránila GSX-

http://www.motorkari...ft=128945&fid=18

Tak si to Serwi014 pořádně přečti.

závit jawa 175

14.5.2013 v 07:14 | Nahoru | #24
Taky bych použil kyselinu Dělá se s tim docela dobře a je to taky 100% metoda. Tady přikládam foto, co jsem vyleptával... http://kolecko10.ra...5-16_zalomeny_sroub/ nebo http://kolecko10.ra.../Vyleptavani_sroubu/ .

(reakce na) závit jawa 175

14.5.2013 v 09:12 | Nahoru | #25

J.M.K. píše: Zeptej se nějakého elektrikáře, co to je udělat chladič. Tam jde typicky o to vyříznout M3 do žebrovaného hliníkového bloku a nestává se zrovna zřídka, aby během zlomku vteřiny bylo vymalováno....


Ty jsi někdy viděl blok motoru, potažmo libovolný jiný díl motorky či jiného stroje z čistého hliníku? Z toho totiž ty chladiče bývají a to je něco úplně jinýho, než o čem se tu bavíme. A o řezání závitů do antikora, ať už magnetického, či nikoliv toto vlákno opravdu není, tak z toho fakt nedělejta bramboračku.

2 reakcí na tento příspěvek závit jawa 175

14.5.2013 v 19:59 | Nahoru | #26
a v jakem poměru se ta kyselina míchá ???

(reakce na) závit jawa 175

14.5.2013 v 20:00 | Nahoru | #27
serwi014> A ty už máš sehnanou nějakou kyselinu dusičnou?

závit jawa 175

14.5.2013 v 20:18 | Nahoru | #28
ne nemam to jsem se chtel zeptat kde se da sehnat ???

závit jawa 175

14.5.2013 v 20:55 | Nahoru | #29
nebo znam chlapa co vyvařuje hlinik ze bych to s teho bloku odvrtal a nechal vyvařit hlinikem

(reakce na) závit jawa 175

15.5.2013 v 06:22 | Nahoru | #30

serwi014 píše: a v jakem poměru se ta kyselina míchá ???



Čeče ty si z nás asi děláš prdel....Chceš poradit,ale nejseš schopen si POŘÁDNĚ PŘEČÍST co ti tady strkáme až pod nos.
Je to marný,je to marný,je to marný......
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 8 4.4.2024 v 08:49 Dolin
Jawa 175 po nastartování hned chcíp... [1, 2, 3] Jawa 175/356 Raptík 63 24.2.2024 v 23:32 ondra1997
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR
Jawa ČZ kope zpět Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 0 31.1.2024 v 20:58 JAW4Ř
Seřízení Vape Jawa Jawa 175/356, Jawa 125/355 Jawa ČZ Jawa ČZ Jirk_K 7 19.1.2024 v 19:49 Jirk_K


TOPlist