globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rachot
Ahoj,
potřebuju poradit ohledně rachtání v motoru. Zadřenej neni, to sem si jistej, ale přesto to tam někde jakoby dře. Napadla mě klika nebo něco takovýho, ale netroufnu si říct. Ani nevím jak to blíž specifikovat. Když nebudete vědět jak to napravit, tak aspoń diagnózu nebo nějakou radu jak se přiblížit tomu co to je.

Prosím o radu a zároveň děkuji za všechny odpovědi.



Naposledy editováno 20.05.2013 20:40:49

1 reakcí na tento příspěvek Rachot

11.5.2013 v 20:46 | Nahoru | #1
Cekam kdo dnes vytahne vestici kouli zkus to nahrat, takhle ti nekdo asi tezko poradi

Rachot

11.5.2013 v 20:49 | Nahoru | #2
Kolik má najeto ? :) (Rozvodové řetězy by to mohly být ;))

Naposledy editováno 11.05.2013 20:50:20

(reakce na) Rachot

12.5.2013 v 10:47 | Nahoru | #3
zabar> Jo věštící koule by byla úplně nejlepší. Nahrát to můžu bohužel až v úterý, pak to sme dám.

Legolend> V úterý se na ty řetězy kouknu

Nějaké další nápady?

1 reakcí na tento příspěvek Rachot

12.5.2013 v 12:36 | Nahoru | #4
Vydřené šály na klice a na ojnicích by se projevovaly nepravidelným kovovým boucháním (jako když klepeš kladivem na kovadlinu). Ventily by zase pravidelně klapaly a šlo by to od hlav. Chrastění/šustění způsobí volné rozvodové řetězy. Každopádně udělej nahrávku a zkus stetoskopem (stačí i dřevěná tyčka) odposlouchat, z kterého místa motoru to jde, hlavně, zda to nejde jen z jednoho válce.

Jinak každopádně zkontrolovat šponováky a možná budou už i řetězy vytahané a na výměnu. A s tou tozhodně neotálet, jelikož jestli přeskočí a motor se "potká", tak to bude ssakra drahá oprava.

(reakce na) Rachot

20.5.2013 v 20:40 | Nahoru | #5
J.M.K.> Zadřený to snad není - Právě zadřenej motor sem měl předtím, a tam, když sem otočil s válcema, tak bylo slyšet takový dření a mělo to celkově jinej zvuk když to šlapalo. Teď, když točím s klikou a válce jedou, tak nic neslyším, až když to nahodím.
Tak sem na základě rad zde na fóru koupil jinej motor, vyřešil se tím i problém se startérem, lae prostě to klape. Docela mě zarazilo, že nějakej idiot nechal hadr zamotanej v převodovce, olej celej modrej od toho hadru a hadr rozjebanej všude - to sem vyčistil a vyměnil olej i olejovej filtr. Vačky to maže zdá se dobře a rozvodovej řetez vypadá snad taky dobře.

EDIT:// Editovanej první příspěvek - doplněn zvuk.

EDIT_2:// Omlouvám se za neaktivitu, ale při bouřce sem odpálil modem a neměl sem se sem jak dostat.

1 reakcí na tento příspěvek Rachot

Skvělá odpověď, děkuji! 20.5.2013 v 21:13 | Nahoru | #6
Tak to vypadá na povolené, nebo vyběhané rozvodové řetězy, i když někdy dokáže podobně šustit poškozené valivé ložisko. Stálo by za to ještě zkusit odpolouchat, z které části motoru to jde (stetoskop, nebo dřevěná tyčka opřená a o ucho a zkoumanou část motoru). Někdy toto může dělat i spojka (poškozené ložisko, povolený koš) - zkus, jestli se to nějak nezmění při vymáčknutí spojky. Nebo, pokud má tento motor primární převod řešený řetězem, mohl by rachtat i tento.

Docela malér by ale mohly být právě ty zbytky hadru v kvaltkysně. Vyčistils, cos mohl, ale nějaké žmolky už mohla zubovka natáhnout a pak mohou přicpávat, nebo i ucpat některé z olejových kanálů, v důsledku čehož se díly mazané z onoho kanálu zadřou. Vzato ad absurdum, po takovém "incidentu" bych celý motor rozebral na součástky, všechno vyčistil a hlavně propláchl a profoukal všechny mazací kanály.

(reakce na) Rachot

21.5.2013 v 19:31 | Nahoru | #7
J.M.K.> Pročistili sme a profoukali sme kanálky co vedou k vačkám, jiný sme tam nenašli - nevím jestli sem slepej nebo tam nejsou -

Zkusím to, až tam příště budu odposlouchat, jak radíš.

EDIT:// .. Jestli to pomůže, tak se zdá, že když přidám otáčky, tak se klepání nezrychluje, je pořád stálý. Za jízdy nevím, jak to zatím šlape.

EDIT_2:// Koukal na to jeden sousedík a říkal, že to může být ložisko u kliky, ale to asi nedokážem rozebrat - respektive potom složit dohromady -

EDIT_3:// Ještě, kde bych sehnal nějaký levnější těsnění motoru než u Hondy? .. Teoreticky, každym sundáním a nahozením je možný, že se zničí.. a Originál stojí 400 kč na jedno víko motoru..

Naposledy editováno 21.05.2013 19:32:02
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero Lokyn1 10 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1


TOPlist