vím, že je tady hodně rad a postřehů v tématech "Jaké moto do začátku", ale z většiny z nich jsem docela jalovej a rád bych dostal jasné doporučení.
Zadání je celkem jednoduché:
Já 27 let, 87kilo, 184cm, řidičák na neomezené A začnu tento pátek. Zkušenosti s jednou stopou: MTB - celý život a hoodně km, Skútr Gilera Nexus 125 (15 koní a 180kilo) - najeto do 1000km - slabé pro dva na výlety, i proto chci něco pořádného. Ještě jsem absolvoval skútr kurz, než jsem si koupil Gileru, protože se mám rád a mám veliký respekt k jedné stopě (i na skútr jsem si pořídil komplet bezpečnostní výbavu - bundu, kalhoty, integrální helmu, boty, rukavice - i když některým pro smích :))
Co by jste doporučili "panici" jako jsem já, v hledáčku mám zhruba toto (nakedbike):
YAMAHA FZ6 ne fazer, Yamaha XJ6, Kawasaki Z750 (můj favorit, hlavně podle vzhledu) ročníky co nejmladší (dle ceny od roku 2006 výš)
Rozpočet do 120 tis.
Díky za doporučení.
4 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku
Ač MTB biker, zatim meto tahne vic na silnici a ani nevim jak jeto s jizdou mimo zpevnene cesty a zakony.
Kashalama píše: Kua chlapy, misto fundovanych rad rady čtu cosi o konektivite a dvouhrnoveho joysticku:). To teda neeee!!!
Ač MTB biker, zatim meto tahne vic na silnici a ani nevim jak jeto s jizdou mimo zpevnene cesty a zakony.
Omyl jen jeste netušíš které rady nejvíc potřebuješ
PS: to je furt "chtel bych být víc než přítel tvuj..." -- - no takhle si je neuděláš
Naposledy editováno 10.05.2013 19:24:48
Kashalama píše: Kua chlapy, misto fundovanych rad rady čtu cosi o konektivite a dvouhrnoveho joysticku:). To teda neeee!!!
Ač MTB biker, zatim meto tahne vic na silnici a ani nevim jak jeto s jizdou mimo zpevnene cesty a zakony.
A co bys ještě chtěl poradit
V podstatě už ti tady skoro všichni řekli, že jdeš správnou cestou - 600 ccm 4V
Kupuješ si první motorku, určitě ne poslední. Tak si vyber tu, která ti nejvíc sedne a užívej si ji Časem přijdeš na to, co je pro tebe nejlepší.
Jo a pokud je tvoje srdcová záležitost ta Kava 750 a máš to v hlavě srovnaný, tak do ní jdi, ať nemáš hned na začátku pocit, že si udělal nějaké zbytečné kompromisy. Pro mě to byla první velká motorka, na které jsem se zvezl - asi 5 km u zkoušek s komisařem za zády (jízdy jsem dělal na Jawě 350 ). Ta motorka byla fantastická, všechny ovladače byly tam, kde jsem je čekal a mě jako začátečníka snesla v pohodě, prostě super. To, že jsem pak skončil - vlastně začal - u Fazera, byla jen shoda okolností...
Jo a ty laďáky, jak ti tady někteří radili, si dobře rozmysli. Jednou se možná budeš chtít podívat za hranice, třeba na Alpy, a mohl bys mít problém s nějakým chytrým německým nebo rakouským policajtem. Jsou tam na to dost hákliví
Tož tak, hodně šťastných kilometrů
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
Kashalama píše: Jak moc je slozite namontovat na motorku indikator zarazeneho kvaltu??
Kdyz ti s tim pomůže někdo kdo uz to dělal a vi jak na to, tak 15minut? Nic složitého to neni, jen tuším ze se pak musí nastavit a k tomu bude potřeba stojan aby bylo zadní kolo ve vzduchu..
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
dva_hrnce píše: Proběhla ranní erekce..
A zas taková prdel to nebyla, byl jsem v časové tísni a potřeboval jsem ještě vyklopit ranní písek, což se moc neslučovalo
V tomto případě,na základě letitých zkušeností,doporučuju močit v sedě s hlavou mezi koleny....
Kashalama píše: Kua chlapy, misto fundovanych rad rady čtu cosi o konektivite a dvouhrnoveho joysticku:). To teda neeee!!!
Ač MTB biker, zatim meto tahne vic na silnici a ani nevim jak jeto s jizdou mimo zpevnene cesty a zakony.
Tady už není co řešit,kup si FZ6 a nespekuluj...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
verybusy píše: V tomto případě,na základě letitých zkušeností,doporučuju močit v sedě s hlavou mezi koleny....
Kdyz mě se blbě sedí, musim počkat az noha trochu přebolí a pak zkusim
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku
Já píše: Nejezdit jako piča, když piču umim !
Naposledy editováno 11.05.2013 09:58:45
Jak píše FishX3-každý se občas zapomene a je jen dobře, když to pod prdelí jede o něco míň-šance na přežití je větší a hlavně se člověk nepřipravuje o ty krásné přechody z motorky na motorku a zážitky ze silnějších!
k motorkám: mám 4 roky původní XJ, z roku ´92 a (ťuk ťuk) šlape krásně, stav téměř původní. někdo tu psal, že nový XJ je malý (a taky dvouvál. - není! má je tam, 4 ). tohle nový XJ6 je myslím oproti původní XJ600 o něco větší(srovnával jsem rozměry podle netu kdysi), a já se na svoje XJ600 v klídku poskládám - 188cm a 90kg. Hned 2. rok jsem na tom seděl 8 hod. v kuse bez problémů. Přítulka se mnou jezdí skoro furt, a cca. 6 hodin obloukem na Moravu v pohodě.
Takže malý to třeba oproti ostatním je, ale dá se na tom v klidu. Jinak já už taky koukám po nový motorce, a XJ se stala srdeční záležitostí (stejně jako Yamaha jako značka). Jo a v bazaru jsem viděl XJ6 cca 2 roky starý - nový, ze salonu, za cenu okolo tvýho rozpočtu.
e: není krásná?
Naposledy editováno 11.05.2013 16:10:05
2 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku
Co se týče XJ - teď jsem ve fázi, kdy po různých diskuzích a radách s motorkáři (nejen tady z fóra) mam dva favority Kawu Z750 a ikdyž není v úvodu mého výběru, zaujala mě i Honda CB600F Hornet - jeden člen prodává opravdu nádherný kousek a ještě v záruce. Srdce říká Kawu, rozum říká Hornet (případně Y-FZ). Ale jak jsem už několikrát napsal, posadím se určitě na obě (tři) a až potom vyřknu ortel. Každopádně se už teď těším jako malej a budím se a vstávám s obrázkama motorek před sebou a ujetejma představama "jak seto doprdele vlastně natý motorce správně řadí " - jak malej Jarda co se těší až půjde o víkendu do ZOO
FZ6 je taková nahatá měkčí a univerzálnější R6. Dá se s tím jezdit louda, ale nebude tě to bavit, chce se nechat točit a divočit. Rám je tuhej, podvozek měkčí, zadní odpružení jde přitvrdit. Ale cestovat s ní jde dokonce i ve dvou celkem luxusně.
XJ6 je úplně někde jinde. Je to komfortnější a uživatelnější motorka než FZ6. Jede to na jakékoliv otáčky až do omezovače. Spojka, brzdy, plyn - všechno je to lehčeji ovladatelné než FZ6. Je to hodně příjemná motorka, se kterou jde i zadivočit ale né tak jak na FZ6.
Pro začátečníka a pohodáře - XJ6.
Na divočení, vyblbnutí a na přípravu na litr - FZ6
Kashalama píše: tomy.85 - díky za pochvalu diskuze,(neřekl bych, že je všechno úplně k věci, ale to že se tady diskutuje i o kravinách je důkazem toho, že jsou tu normální běloši )
Co se týče XJ - teď jsem ve fázi, kdy po různých diskuzích a radách s motorkáři (nejen tady z fóra) mam dva favority Kawu Z750 a ikdyž není v úvodu mého výběru, zaujala mě i Honda CB600F Hornet - jeden člen prodává opravdu nádherný kousek a ještě v záruce. Srdce říká Kawu, rozum říká Hornet (případně Y-FZ). Ale jak jsem už několikrát napsal, posadím se určitě na obě (tři) a až potom vyřknu ortel. Každopádně se už teď těším jako malej a budím se a vstávám s obrázkama motorek před sebou a ujetejma představama "jak seto doprdele vlastně natý motorce správně řadí " - jak malej Jarda co se těší až půjde o víkendu do ZOO
No vždyť jsem ti to říkal, tohleto těšení a vybírání je na tom to nejlepší
Kashalama píše: Každopádně se už teď těším jako malej a budím se a vstávám s obrázkama motorek před sebou a ujetejma představama "jak seto doprdele vlastně natý motorce správně řadí " - jak malej Jarda co se těší až půjde o víkendu do ZOO
A to je na tom to krásný!
Taky si velmi živě vzpomínám i kdyz je to uz přes deset let :)