globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Padáky a díry do kapot
 
6.4.2013 v 21:28
Setkal jsem se tu se spoustou lidí, kteří se při výběru padáků brání vrtání do kapot. Nechápu proč. V tý kapotě to ničemu nevadí, špatně to nevypadá a pokud to pomůže ke správný funkci padáku, tak to při pádu naopak těm kapotám spíš pomůže ne?
Já jsem vybíral padáky přes zimu a nakonec jsem se rozhodl, že koupím to, co se mi už jednou osvědčilo na SVčku. Ale Rutan si potrpí spíš na kvalitu a ochranu než na zachování kapot, tak jsem se s tím musel nějak poprat a udělat díry. Nejdřív jsem se toho bál, ale nakonec se to ukázalo jako uplně jednoduchý. Stačilo nabarvit vršek držáku protektoru barvou (já použil fixu na pneumatiky), přiložit kapotu, kam se barva otiskla, a už jsem věděl, kam udělat díru. Nejdřív jsem to předvrtal malým vrtákem a pak, když už bylo vidět skrz kapotu, jsem věděl kterým směrem pilovat. Stačí nejdřív kulatej a pak půlkulatej pilník a půl hodinky práce. Dá se vypilovat přesně to, co je potřeba. Čiliže návod máte a nebojte se toho. Vážně je to jednoduchý a vypadá to potom dobře.









Předchozí
1 2 3
Následující

Padáky a díry do kapot

6.4.2013 v 21:34 | Nahoru | #1
Místo barvy je možné použít taky plastelínu připlesknutou na vnitřní straně kapoty.

1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot

6.4.2013 v 21:41 | Nahoru | #2
vypadá to supr to ses plácl přes kapsu. přeju Ať zůstanou nepoškozené

(reakce na) Padáky a díry do kapot

6.4.2013 v 21:48 | Nahoru | #3

burdus píše: vypadá to supr to ses plácl přes kapsu. přeju Ať zůstanou nepoškozené

No neco to stalo no, ale treba ten padak v ose predniho kola muze hodne pomoct brzdicum a kotoucum a to jsou dost drahy veci. Podle me lepsi znicit padak za 800,- nez trmen za nekolik tisic. Ten hlavni v kapotach zase dost pomuze chladicum, nadrzi, ramu a dost omezi poskozeni i u bocni kapoty. Ja jsem kdysi na okruhu odlozil SVcko a na kapotach bylo jen par ne moc hlubokejch skrabancu. Pak jsem to preliznul tempem a vsechno poskozeni zustalo asi na plose 2x4 cm, cili pomohlo mi to hodne. Ani spojkova packa nepraskla.

1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot

6.4.2013 v 21:54 | Nahoru | #4
Hm, to se máš, na ER-6F to není kde upavnit .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

6.4.2013 v 21:59 | Nahoru | #5
tady

Mr.Dreamer píše: Hm, to se máš, na ER-6F to není kde upavnit .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

6.4.2013 v 22:06 | Nahoru | #6

pylot píše: tady



Těsně vedle, já mám 2009. I Rutan si myslel, že to tam půjde, tak jsem zajel do Liberce, odstrojili jsme plasty a ono nic .

Padáky a díry do kapot

6.4.2013 v 22:06 | Nahoru | #7
Vaše problémy bych chtěl mít- zlatej boxer

1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot

6.4.2013 v 22:12 | Nahoru | #8
Moje zkušenost s vrtáním do kapot je taková,že jsem se taky snažil vrtat díru tak akorát aby byla co nejpřesnější okolo samotného padáku. Praxe mě mírně poučila... po pádu se padák zachránil hodně,ale malinko se ohnul a jak byl otvor v kapotě s co nejmenší vůlí... praskla i kapota . Ted už bych nechal toho místa okolo padáku malinko víc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

6.4.2013 v 22:15 | Nahoru | #9
floyd05> Kolik jsi mel a kolik bys tak doporucil?

1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot

6.4.2013 v 22:21 | Nahoru | #10
Ono záleží na konkrétním provedení padáku,já ho měl na VTR SP2 na ose motoru pod chladičema. Provedení delší osa,z venku rámu nástavec na samotnej padák a na něm silonovej hříbek. Mě se to mírně ohlo mezi rámem a nástavcem. Pak jsem zvětšoval díru řádově o 1cm okolo padáku,aby měl místo.

Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 08:59 | Nahoru | #11
Taky jsem to resil a nemam to srdce vrtat do karbonu ,tak me to alespon nuti byt lepsim jezdcem

(reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 11:15 | Nahoru | #12
pylot> Zde to Rutan taky doporučuje,průměr otvoru větší o cca 1cm.

Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 13:20 | Nahoru | #13
Koukám, že je to vážně dobrej poznatek. O víkendu díry rozšířím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 14:22 | Nahoru | #14

floyd05 píše: Ono záleží na konkrétním provedení padáku,já ho měl na VTR SP2 na ose motoru pod chladičema. Provedení delší osa,z venku rámu nástavec na samotnej padák a na něm silonovej hříbek. Mě se to mírně ohlo mezi rámem a nástavcem. Pak jsem zvětšoval díru řádově o 1cm okolo padáku,aby měl místo.



SPéčko má ten problém, že má padáky hrozně dlouhé, nemají skoro žádnou opěrnou plochu, tím pádem se dost ohýbají při zatížení. z toho důvodu jsem je vyřadil z nabídky...prostě funkčně nic moc a nejde tomu pomoct.
optimální vůle padák/kapota je 6-10mm na průměru otvoru.

2 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 14:45 | Nahoru | #15
Přesně tak ,všechny padáky tak vystrčené nadělají více škody.
stejně když to položíš tak jdou do háje páčky , stupačky, ohneš řídítka které poškodí nádrž ,padáky se ohnou a zničí kapoty , ze zkušenosti se navíc i vyrvou z rámu a poškodí rám.

Prostě to funguje jen na pády jsko sklouznutí v malé rychlosti nebo pád ze stojánku , atd.
Vypadá to pěkně , přeju at slouží a at je nikdy nepoužiješ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 15:59 | Nahoru | #16
RUTAN> Já bych je nezatracoval,sice jsem je něměl od tebe,ale kontručně jsou asi na tom podobně. Tam nic jiného se nedá vymyslet. To že mě praskla kapota byla spíš moje chyba při montáži,že jsem ten otvor udělal akorát a nebylo tam moc místa na nějaký ten ohyb. Jinak ale chladiče,řidítka,nádrž a tak uplně v pohodě...

Ted trošku dumám nad padákama na Ducati,ale nevím jestli to neudělá víc škody jak užitku.

(reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 16:37 | Nahoru | #17
xsc> A od koho jsi mel padaky?

2 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 17:57 | Nahoru | #18
800,- Kč jen za padák na vidli? Trochu dost ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 18:20 | Nahoru | #19

JerryTheRay píše: 800,- Kč jen za padák na vidli? Trochu dost ne?

Kdyz oni za to vazne stojej.
E: Jsou za 720,- a nic vzhlednyho levnejsiho nijak nemuzu najit. Pro srovnani vidle by vysly pres 10 000, brzdice nekolik tisic a trmeny taky.

Naposledy editováno 07.04.2013 18:22:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 18:49 | Nahoru | #20
pylot> A nevyplatí se je udělat? Mě to stálo trocha silonu,duralové kulatiny a práci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 19:23 | Nahoru | #21

Mr.Dreamer píše: Těsně vedle, já mám 2009. I Rutan si myslel, že to tam půjde, tak jsem zajel do Liberce, odstrojili jsme plasty a ono nic .



já nechci do kapot vrtat, tak jsem zvolil na er6 verzi bez vrtání (rv 2009):

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 22:04 | Nahoru | #22
floyd05> Tak samozrejme pokud mas moznost, tak zrovna padaky do predni osy asi neni takovej problem udelat. Ja tu moznost nemam a kdyz uz jsem bral padaky na ram, ktery bych si sam delat netroufnul, tak bych si asi i tak radsi vzal padaky i do osy od Rutana. At to ma aspon stejnej elox a pasuje to k sobe. Je to hlavne funkcni vec, ale muze to prece lahodit i oku ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 22:04 | Nahoru | #23

BaRT_Czech píše: já nechci do kapot vrtat, tak jsem zvolil na er6 verzi bez vrtání (rv 2009):

Za co tam ten padak drzi pod tou kapotou?

(reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 22:13 | Nahoru | #24
pylot> Tak určitě od Rutana jsou kvalitní věci,kterých bych se nebál a jak píšeš má je i sladěné jako celek. Technicky to není složité vyrobit,ale třeba zrovna bez soustruhu to asi nepůjde. Tak hlavně aby si je nemusel nikdy použít

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 22:35 | Nahoru | #25

pylot píše: Za co tam ten padak drzi pod tou kapotou?



je tam kus železa, jukni sem:
www.rdmoto.cz/motocykl/62/product/43028
na mašině to tak už nenafotim...
Měl jsem strach o chlazení protože díra slouží zároveň na jedné straně jako výdech, je to bezproblému fouká to stejné a že by se častěji spouštěl větrák se mi nezdá...

Naposledy editováno 07.04.2013 22:37:17

(reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 23:01 | Nahoru | #26

xsc píše: Přesně tak ,všechny padáky tak vystrčené nadělají více škody.
stejně když to položíš tak jdou do háje páčky , stupačky, ohneš řídítka které poškodí nádrž ,padáky se ohnou a zničí kapoty , ze zkušenosti se navíc i vyrvou z rámu a poškodí rám.

Prostě to funguje jen na pády jsko sklouznutí v malé rychlosti nebo pád ze stojánku , atd.
Vypadá to pěkně , přeju at slouží a at je nikdy nepoužiješ.



nesmysl - zažitý mýtus..., proč tedy z mých 80+ crashtestů nemám na žádné motorce poškozený rám a těch prasklých kapot od padáků (většinou kotrmelce v příkopě) je jenom pár? samozřejmě nevylučuju, že to je možné, hodně poškozených rámů jsem už viděl, ale vzhledem k tomu co na tom bylo namontované, se není čemu divit.

(reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 23:03 | Nahoru | #27

floyd05 píše: RUTAN> Já bych je nezatracoval,sice jsem je něměl od tebe,ale kontručně jsou asi na tom podobně. Tam nic jiného se nedá vymyslet. To že mě praskla kapota byla spíš moje chyba při montáži,že jsem ten otvor udělal akorát a nebylo tam moc místa na nějaký ten ohyb. Jinak ale chladiče,řidítka,nádrž a tak uplně v pohodě...

Ted trošku dumám nad padákama na Ducati,ale nevím jestli to neudělá víc škody jak užitku.



na ducati jsem vyvíjel před lety bezpečnou sadu. je to nutné vzhledem k vlastnostem rámu, který nemá příčnou pevnost. viz na příklad: http://www.rutan.cz...ory+r%C3%A1m/p:19011
na 999 by to byla v podstatě asi totožná sada, ale plus díra do kapoty.
už s ní i několik lidí spadlo a funguje dobře. kamarád rozsekal v liberci S4R s tímhle a nebýt toho, že ta motorka šla čelně do stromu, moc by tomu nebylo:)

(reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 23:05 | Nahoru | #28

JerryTheRay píše: 800,- Kč jen za padák na vidli? Trochu dost ne?



je to za sadu, ne za kus. a pokud ti i tohle přijde drahé, tak se řiď radou Floyda, protože levněji to horko těžko seženeš:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 23:07 | Nahoru | #29

pylot píše: Za co tam ten padak drzi pod tou kapotou?



to mně taky zajímá, protože tuhle motorku jsem měl v dílně 2x na odměření a pokaždé jsem usoudil, že udělat ty padáky tak, aby fungovaly a byly bezpečné prostě nelze
třeba se pletu:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 23:09 | Nahoru | #30

BaRT_Czech píše: je tam kus železa, jukni sem:
www.rdmoto.cz/motocykl/62/product/43028
na mašině to tak už nenafotim...
Měl jsem strach o chlazení protože díra slouží zároveň na jedné straně jako výdech, je to bezproblému fouká to stejné a že by se častěji spouštěl větrák se mi nezdá...



tak tím je moje PM zbytečná:)

a potvrdilo se mi to, co jsem psal. funkční padáky na tuhle motorku vyrobit nejdou. Promiň, ale tohle je na ozdobu, ta sada nemá vůbec žádnou tuhost.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist