globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lakování bez silných řečí
 
5.4.2013 v 07:59
Zdravím, chystám se lakovat motorku - lamináty, rám, kyvku... Mám dost zkušeností i slušných výsledků se spreji z předchozích motorek, ale rád bych se vydal cestou kompresoru a stříkací pistole. Hledal jsem tu téma, kde by někdo jasně, stručně a pro průměrně inteligentního jedince popsal, jakou použít trysku, jaký je ideální tlak, z jaké vzdálenosti a jak rychlými pohyby lakování realizovat. Otevřel jsem včera asi patnáct nadějně se tvářících témat, kde se ale velmi záhy diskuze stočila na to, která pistole nebo kompresor je větší či menší zmetek, kolik tisíc hodin potřebuju na to, abych zvládl alespoň základy této činnosti a v zásadě jsem místo rad a doporučení nacházel jen přetlačování, odrazování a soutěžení v duchu "kdo dál dočůrá". Určitě si budu lakovat sám a vím, že to nakonec zvládnu. Pokud by se ale našel někdo, kdo by mi cenným doporučením či alespoň odkazem třeba na nějaký instruktážní video na "jůtubu" tu trnitou cestu trošku usnadnil, budu jen rád. Díky a mějte se fajn, Dušíni

Uzavřeno 05.04.2013 v 14:04 uživatelem Dušíni

Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 08:13 | Nahoru | #1
Hele myslím ze návod jak co přesně nastavit bude to makat nenajdes. Ja uz toho nalakoval dost, samodomo a učil sem se sám, takže nemám určitě spravny postupy ani profi vysledky.
Trysku bych použil co mas, nebo mas k pistoli víc trysek? Na naky jednorazovy lakovani laminatu bych ja osobně vzal klido pistoli co měli ted v Lidlu asi za 4kila... Tlak ladim od oka, ředim jak mi doporučí lakyra plus minus to co se zda me. Vylad si to tak aby to ten povrch barvou zalejvalo tak jak si s tím byl spokojenej kdyz si to dělal sprejem.

Ja třeba naposled dělal kolo airbrush pistoli a barva mi moc prasila, nebyla ta vrstva mokrá a blbe to drží, myslel sem ze to podrží vrchní lak, ale kdyz to chytí ránu sutrem tak se to odloupne. Proste by me lip vyšlo nechat to udělat profika :)

Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 08:17 | Nahoru | #2
Myslím si,že každý lakuje tak trochu jinak./proto ta přetlačovaná/
Takže za mne: Lak nanáším tryskou 1,4 a stříkací tmel většinou tryskou 1,7. Samozřejmě,že vše musí korespondovat s výrobcem barvy/doporučení zjistíš,až budeš kupovat barvu/
Co se týče vzdálenosti,tak nad tím jsem nepřemýšlel,ale bude to tak 30cm +-/záleží na nastavení pistole - užší x širší záběr/ Stříkací tlak mám kolem 3,5 bar přes odlučovač a redukční ventil. Nanáším většinou dvě vrstvy u jednobarevné obyč.barvy - u metalízy + lak/vše ovlivňuje schopnost krytí barvy - někdy je vrstev více/ Druhá vrstva musí být stříkána po době,kdy první vrstva ještě lepí,ale už nestíká / záleží na tužidle - nejlépe když se zaměříš na jednoho výrobce barvy a stím pracuješ pořád/ No a co se týče pistole, tak kolem těch čtyř tisíc už koupíš docela solidní kvalitku / mám stoletou kovofiniš a pořád frčí - důležité je taky dostupnost nd k pistoli - nádobky,sítka,jehly,trysky - ať nepřídíš mrdku na kterou nic neseženeš/ No a pokud máš ještě nějaký dotaz,tak napiš - ale stejně to musíš vyzkoušet hlavně sám. J.

Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 08:32 | Nahoru | #3
V praci mam youtube zabanovany, ale urcite tam najdes nejake zakladni rady, tak se mrkni. Zaklad je dobre naredit, aby se vrstvy dobre slevaly. Nared trochu, strikni kousek plechu a uvidis jaky to dela povrch. Ja redim tak, ze kdyz ponorim spachtlu do barvy a vytahnu, tak to musi mit takovou konzistenci, ze to z te spachtle netece celou dobu v kuse, ale nekde v pulce se to zacne trhat - kapat. Urcite to zvladnes, treba neco poseres, ale pro priste uz o tom budes vedet. Nejspis ti nebude zalezet jestli tam budes mit obcas nejaky dolik nebo krater, takze se neni ceho bat. Tlak pistole a rozprasovani si taky odzkousej nekde na vratech nebo na plechu, casem to chytnes do oka Ale 100% vysledek to nebude, protoze na to proste nemas podminky, ale vysledek bude dostacujici. Jinak me tak napada - co za motorku budes strikat?

1 reakcí na tento příspěvek Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 09:39 | Nahoru | #4
Tak to strikni spreyem kdyz ti to jde

(reakce na) Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 10:19 | Nahoru | #5

Zx-10RCarlos píše: Tak to strikni spreyem kdyz ti to jde



dobrá rada nad zlato

1 reakcí na tento příspěvek Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 10:21 | Nahoru | #6
...o chcaní kdo vejš a dál? tak věz, že to je jako když chceš vymámit z jalový krávy tele; totiž pistole nízkotlaký, nebo středotlaký budeš nastavovat jinak, stejně tak i jinak stříkat; materiál, průměr trysky, vzdálenost a rychlost nejde zprůměrovat do univerzálu kterýho se dožaduješ, protože s tím univerzálem to bude špatně
...v některejch případech třeba stříkáš ze vzdálenosti 35cm a v jinejch musíš ze vzdálenosti 10cm; u tlaku a rychlosti je to obdobný, leckdy o 100% jinak; chápeš co se ti snažím vysvětlit? ...ty kluci se to učej roky a když jim změněj materiál nebo nářadí, tak se učej znovu; oni maj ale výhodu, že už vědí jak co funguje, co čím ovlivnit; jak to ty chceš popsat do jednoho odstavce? představ si to asi tak, jako kdyby tě někdo nutil nakreslit svůj portrét, aniž bys dotyčnýho viděl a on se ti jen popsal v telefonu
...takže se drž parametrů (u těch který se daj jednoznačně vyjádřit) doporučenejch výrobcema, uč se a teprve potom se ptej (konkrétně) čím ovlivnit to a to

(reakce na) Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 10:30 | Nahoru | #7
osiris> sem čekal,kdy se ozveš.... J.

Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 11:15 | Nahoru | #8
Sprej je v pohode, ja minulej vikend taky sprejoval dily na auto a bylo to v pohode, chce to mit dobre pripravenej podklad a jde to. Hlavne nespechat. Ty spreje co jsem mel tvrdly i v teplotach kolem nuly docela dobre, takze za 20 - 30 minut jsem klidne mohl strikat dalsi vrstvu

Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 11:35 | Nahoru | #9
Ve finále na tom vlastně ani nic není
Je to jak s pícháním, každej to dělá jinak a jiným náčiním a po pár pokusech se ke své spokojenosti nějak dopracuje.
Stačí se nevzdávat

2 reakcí na tento příspěvek Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 11:36 | Nahoru | #10
Díky za reakce, co se týká sprejů, chci se jim vyhnout zejména kvůli nákladům, protože když budu šmrdlat složitější grafikou celou motorku (rám, komplet kapoty, kyvku, spoustu hliníkových pičósků....), tak by mě to vyšlo výrazně dráž.
Specielně dík Bendovi1, od jeho obecných doporučení se dá odpíchnout, i to jůtůbko ještě prověřím, i nějaký tunerský stránky nemusí být pro info špatný.
To, že je proces lakování náročný nikomu neupírám, nepředpokládám, že bych se doškrábal na úroveň profilakoven, ale už zvládli garážový lakování jiný trubky, tak proč ne já. Všichni až na Osirise tenhle můj přístup zřejmě pochopili, jen Ty jsi referenční vzorek příspěvku, o jaký jsem nestál. Takovýho textu a přínos nula. Ostatním moc dík, mávnem si na cestách, až počasí dovolí, zdarec, D

1 reakcí na tento příspěvek Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 11:40 | Nahoru | #11
On se tim zivi, takze si nepripousti, ze by to mel dokazat jeste nekdo jiny krome neho. Ja delam ve firme, kde se barvy vyrabi a kdyz mne obcas prijdou nejake reklamovane dily z lakoven, tak bych se za ne stydel i ja jako neprofesional. Proste se do toho pust. Neco poseres, opravis, poseres, opravis a priste to das na jedenkrat

(reakce na) Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 11:47 | Nahoru | #12
Dušíni> ...svatá prostoto! tyhle dotazy žadonící jen o potvrzení toho, že mám pravdu vznikají proč?
...bereš jen odpovědi těch, kdo s tebou souhlasí a když ti opravdový odborník napíše, že to není jen tak, tak ti to vadí..

...prostě to zkus, ono to nějak dopadne - když ne napoprvé tak třeba podesáté

Naposledy editováno 05.04.2013 11:47:18

(reakce na) Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 11:49 | Nahoru | #13
Mr.Marex> ...při pohledu na Osirisovy stránky si nemyslím, že právě on je ten, kdo se bojí konkurence od ¨Mám dost zkušeností i slušných výsledků se spreji z předchozích motorek¨

Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 11:53 | Nahoru | #14
Ja jsem nepsal nic o konkurenceschopnosti, ale o chovani

Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 11:59 | Nahoru | #15
Hlavne si kup dost papiru na brouseni, kdyz se to nepovede napoprvy tak staci zbrousit (treba 800kou) a striknout znova. Vyzkousej si redeni a strikani, bez toho to fakt nejde. Strikal jsem si celou motorku, pistole je z Lidlu a jde to. Prvni jsem vzal svetlo a nem si to vyzkousel. Treti pokus uz byl dobry a tak jsem striknul cely stroj. Pokud to nekde stece tak nechat vytvrdnout a pod vodou zbrousit 2000 papirem a nasledne vylestit. Delal jsem to v garazi, zadny odsavani, jen jsem si vzdycky trochu uklidil a vyvetral. Par fotek je v profilu.

(reakce na) Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 12:08 | Nahoru | #16
Dušíni> škoda žes nepochopil ty

Mr.Marex> ne, neživí ...a tebe nikdy nenapadlo, že ty reklamovaný díly stříkaj právě ty dovedové, který znaj jen ten svůj "univerzál" a ve většině případů se k lakování dostali jak slepej k houslím?
...myslel jsem to původně v jeho prospěch, abych ho ušetřil omylů který vzniknou díky slepý víře v "univerzál"

ps: ono je nastříkat a nastříkat, nějak to lze snadno, ale je v tom pak kurvskej rozdíl

1 reakcí na tento příspěvek Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 12:12 | Nahoru | #17
Tak osiris to píse tak ze to možna vypada namyslene, ale jen konstatuje pravdu. Co se týká lakovani tak uz tu napsal spoustu cennejch rad, stačí hledat, nedivim se ze se mu nechce to psát porad dokola.

Obecný rady fakt těžko dat. Chce to napsat aspon jakou mas techniku, jaky planujes barvy. Slušnej vysledek v domácích podmínkách o moc levněji nevyjde. Zvlášť pokud píšeš o složitější grafice, to si myslím ze to mockrát umejes redidlem nez to bude trosku vypadat. Ja si lakoval zadni kolo, v lakovne by stalo cca litr, ja mám litr jen v materialu a kdybych si počítal ten čas co sem na to strávil tak sedět v práci tak jsem vydělal na dve novy kola :)

Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 12:37 | Nahoru | #18
Dej si pozor na prach, pyl, mušky a podobné nečistoty. Ideální je garáž nebo místnost, zametená a vytřená. Taky ventilátor lehkým vánkem odfoukne poprašek, který by ti jinak sedl na již pěkně nastříkaná místa. Nejlepší je nacvičit si to a nastavit pistol, tlak i hustotu barvy na jiných věcech, třeba kus plechu. Lepší je ze začátku stříkat trpělivě a jemně než na to vlítnout a litovat, že to ztéká, tvoří se kapky a barva je hned fuč. Kompresor vyčisti pomocí odkalovacího ventilu (na spodku) od nečistot a vody. Toto každou chvíli opakuj nebo můžeš použít přímo odkalovač. Teplota ideálně mezi 15-25°C. Méně není dobré, protože to neschne a více zase schne moc rychle a všechno hned lepí (tryska apod). Určitě dosáhneš lepších výsledků, než sprejem a hlavně mnohem levněji. Barvu je nejlepší nechat namíchat, třeba metalízu apod. Po dvou vrstvách (měly by stačit) se dává bezbarvý lak, kde metla pěkně vynikne a zároveň to chrání před UV zářením a odřením. Bezbarvého laku se dává hodně vrstev, ale v domácích podmínkách bych dal taky 2 max 3 vrstvy. Co se čím ředí ti poradí v obchodě. Lakování všech plastů i nádrže vyšlo cca 1500,- včetně tmelu i smirkového papíru.

Naposledy editováno 05.04.2013 12:41:18

(reakce na) Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 12:48 | Nahoru | #19
assassin> třeba to blbě podávám, ale myslím to tak nějak, jak píšeš, zobecnit tohle je hovadina, proto jsem psal ať se ptá konkrétně, protože jinak fakt není moc rozdíl v tom natřít to štětkou (a to myslím vážně, po aplikaci štětkou se to taky dokáže slejt)

Lakování bez silných řečí

5.4.2013 v 12:52 | Nahoru | #20
Z vlastní zkušenosti ti poradím, že nejdůležitější je si vyhrát s podkladem, dokonale vykitovat a plnič vybrousit tak, aby tam nebyl jedinej kaz. Pak už na to stříkneš akrylát, ty dnešní laky jsou poměrně šikovný a hezky se rozlijou.
Téma je zamknuto


TOPlist