Téma: olejový kompresor-dotaz
 
3.4.2013 v 18:40
zdar chlapi,sem línej to hledat a pátrat, tak se chci jen zeptat, jakej olej můžu nalejt do klasickýho olej. kompresoru(konkrétně tohoto: Matrix AC 2000-25 ).

V garáži mám zbytky různých auto a moto olejů, tím bych asi neměl nic posrat, když to tam naleju, ne?

Jak často se má olej měnit?

edit:písmenko

Naposledy editováno 03.04.2013 18:47:27
Předchozí
1 2 3
Následující

olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 19:00 | Nahoru | #1
Nazdar,něco napoví toto:http://www.okompresorech.cz/news/vymena-oleje-u-pistoveho-kompresoru/

Já mám v práci osobně kompresor Schneider a jelikož je v záruce tak používám přímo olej od výrobce kompresoru.

olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 19:06 | Nahoru | #2
Myslím že klasickej motorak tomu nemůže ublížit, vždyť je to vlastně jakobu motor

olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 19:13 | Nahoru | #3
kdyz si toho proctes vice tak kompresor potrebuje nej auto olej...a to je podle gude 5w40 full syntetika motorak.

olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 19:25 | Nahoru | #4
asi takhle-každý olej je lepší,než žádný.
měl by tam být olej do pístových komresorů-údajně by měl být více shopný bojovat s vlhkostí,která kondenzuje při stlačování vzduchu a neodpaří se,protože se kompresor(proti např. bežnému spalovacímu motoru) podstatně méně zahřívá.

měnit asi jako u všeho-1x ročně.

PS:když už motorový olej,tak nějaký řídký-5w40 a pod...

olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:25 | Nahoru | #5
kompresor plním 10w40. Záleží na výrobci. J.

2 reakcí na tento příspěvek olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:25 | Nahoru | #6
kde se takovej spešl olej kupuje?Teď nemyslim internet, ale kdybych to chtěl koupit normálůně v krámě...

Jinak tu 5W/40 ful asi mám, tak jí tam zřejmě lupnu.Kolik to může mít cca náplň, 1L?

Ta výměna 1x ročně neni to zbytečně často?Ne že bych chtěl šetřit, ale zdá se mi to na tak, jak málo ho využívám přehnaně krátkej interval...Emho-mám ho cca 4 roky a ještě jsem to neřešil...JE NA ČASE

teď jsem se dočetl, že tam patří 15W/40 a 1 výměna po 100h, další po 500h.Pak se člověk divý že to v tý zimě nechce naběhnout...!

Naposledy editováno 03.04.2013 20:31:59

(reakce na) olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:27 | Nahoru | #7
mari> origo olej stojí cca 200kč/litr a v tom tvojem prckovi nebude ani půl litru....

olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:27 | Nahoru | #8
koupíš ko v každé prodejně,kde se prodává nářadí a kompresory...

olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:28 | Nahoru | #9
na webu okompresorech.cz píšou, že se do malého kompresoru vleze cca 1 litr... já mám dvoupístový kompresor s 50l vzdušníkem a vleze se mi tam cca 300 ml oleje.. dávám 5W30 syntetiku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:29 | Nahoru | #10
mari> olej se meni po urcitych motohodinach mas to v manualu...vecinou je to tak jednou za rok.
Vyrobce docela znamy GUDE ti to pise jasne 5w40 full auto.
Cinani ti v baumaxu prodavaji 10w40ku mineral..zkus hadat proc? Aby ti to prezilo zaruku asel sis koupit novej
Po zabehu po noveto se ma hned menit nejakych par hodin. Jestli si to neudelal moc si kompresor nechrochta.
A vleze se ho tam kolem 0.5litru.
Vymena jak u motorky..zahrat vylejt.

olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:35 | Nahoru | #11
Jakýkoli motorový, zatížení kompresoru proti zážehovému motoru je směšné.

(reakce na) olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:35 | Nahoru | #12

z-x-r píše: mari> olej se meni po urcitych motohodinach mas to v manualu...vecinou je to tak jednou za rok.
Vyrobce docela znamy GUDE ti to pise jasne 5w40 full auto.
Cinani ti v baumaxu prodavaji 10w40ku mineral..zkus hadat proc? Aby ti to prezilo zaruku asel sis koupit novej
Po zabehu po noveto se ma hned menit nejakych par hodin. Jestli si to neudelal moc si kompresor nechrochta.
A vleze se ho tam kolem 0.5litru.
Vymena jak u motorky..zahrat vylejt.



OK móóóc díky za vyčerpávající informejšn, tu výměnu zvládnu, neboj Jen sem si nebyl jistej jakej olej a manuál sem nenašel, jinak bych sem nepsal...

1 reakcí na tento příspěvek olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:37 | Nahoru | #13
tak sem zvědavej, do jaký roviny se to zvrhne, nakonec se tady zhádáme, kdo a jak moc si kurví svůj kompresor, díky nevčasné výměně oleje...

olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:42 | Nahoru | #14
no v práci máme a dáváme tam 15W40, nemáme ho venku, tak nevidím důvod, proč by tam musela být 5.Doma mám bezolejový, přeci je to lepší, nebot ten olej se tam dostane vždy a mět mastnou pneu nebo mastný pivo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:44 | Nahoru | #15

mari píše: tak sem zvědavej, do jaký roviny se to zvrhne, nakonec se tady zhádáme, kdo a jak moc si kurví svůj kompresor, díky nevčasné výměně oleje...

tuším, že mooc lidí si tedka nemůže vzpomenou, kdy naposledy kontrolovali hladinu oleje natož tu výměnu

2 reakcí na tento příspěvek olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:50 | Nahoru | #16
zajímavá věc, výrobce upozorňuje/varuje před použitím dlouhého prodlužováku z důvodu možného zeslabení napětí a možnosti nenaběhnutí kompresoru...To jsou mi věci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:50 | Nahoru | #17

mari píše: zajímavá věc, výrobce upozorňuje/varuje před použitím dlouhého prodlužováku z důvodu možného zeslabení napětí a možnosti nenaběhnutí kompresoru...To jsou mi věci...



a co je na tom divného?

(reakce na) olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:52 | Nahoru | #18

petrumr píše: tuším, že mooc lidí si tedka nemůže vzpomenou, kdy naposledy kontrolovali hladinu oleje natož tu výměnu


Tak, tak. Zrovna dumám....

1 reakcí na tento příspěvek olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 20:53 | Nahoru | #19
Do takovýho podobnýho sráče co mám v dílně jsem kupoval přímo stáčený kompresorový Paramo VDL. Cena do 100Kč/1 litr a rozdíl byl hned znát. Dřív se kompresor nechtěl ani za boha rozeběhnout, na x-krát start/strop než to pobral a po výměně na poprvý. A s automobilovým nemám zkušenost, ale u těhle no-name já teda žádnej manuál nemám, abych si tam přečetl co píše číňan. Na výměnu padlo 300ml. Spíš mě poraďte, jak si u komresoru měříte motohodiny skrze výměnu. Stopkama a sešitkem při každým sepnutí asi těžko...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 21:01 | Nahoru | #20

mari píše: zajímavá věc, výrobce upozorňuje/varuje před použitím dlouhého prodlužováku z důvodu možného zeslabení napětí a možnosti nenaběhnutí kompresoru...To jsou mi věci...



Už jsem to zažil, myslel jsem že je kompresor v prdeli. Ale 2.2kW na 220V je pro kabel docela záhul. Zvlášť když je prodlužka namotaná na cívce a ještě indukuje.

(reakce na) olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 21:04 | Nahoru | #21

alexij píše: Spíš mě poraďte, jak si u komresoru měříte motohodiny skrze výměnu. Stopkama a sešitkem při každým sepnutí asi těžko...



"opravdový" kompresor má měřič motohodin namontovaný od výroby....

1 reakcí na tento příspěvek olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 21:09 | Nahoru | #22
Olej 10w40, měním každého půl roku. 3 roky provozu v autodílně, tahá mi utahovačku, ráčnu atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 22:02 | Nahoru | #23

Dolph-cz píše: a co je na tom divného?



psal jsem, že je na tom něco divnýho?nepsal...

Jenom, že by mě normálně nenapadlo se nad tím zamyslet a dát si to do souvislosti s tím, když nechce naběhnou...

Předpokládám, že ty taky ne, nebo se pletu?

(reakce na) olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 22:03 | Nahoru | #24

E.R. píše: Olej 10w40, měním každého půl roku. 3 roky provozu v autodílně, tahá mi utahovačku, ráčnu atd.



tak jasně, tady to chápu, já ho zapnu párkrát do roka...

(reakce na) olejový kompresor-dotaz

3.4.2013 v 22:25 | Nahoru | #25

cbr6set píše: Už jsem to zažil, myslel jsem že je kompresor v prdeli. Ale 2.2kW na 220V je pro kabel docela záhul. Zvlášť když je prodlužka namotaná na cívce a ještě indukuje.



To musel být kabel hodně nekvalitní s vysokým odporem a následnou napěťovou ztrátou. Indukce kabelu namotaného na bubnu se neuplatní, jelikož co jde fází do kompresoru, to se nulou v opačném směru vrací zpět, takže indukce se vyruší. K tomuto indukčnímu odporu by mohlo dojít jen tehdy, kdyby fáze i nula byly vinuty na oddělených cívkách, jejichž pole by se neprotínala, nebo by dokonce byly vinuty tak, že by se pole sčítala.

K tématu - mám jednoválcový kompresor Primex a nalil jsem do něj normální 10W/40 a funguje bezproblémově. Původní olej od výrobce byl po pár měsících zcela zakalený.

olejový kompresor-dotaz

4.4.2013 v 01:39 | Nahoru | #26

olejový kompresor-dotaz

4.4.2013 v 07:34 | Nahoru | #27
Samej machr přes kompresory,když tam lejete 15w40 atd hovadiny..to do friťáku na hranolky lejete určo plnou syntetiku ne?

Kompresor-----1) rotační(šroubový,lamelový)....olej pro tento typ dle vyrobce
2) s vratným pohybem(pístový,membránový)..většinou oleje VDL s vizkozitou 100
doporučuji minerální..dokáže navázat vodu...syntetika vytěsní vodu,je to špatně zjistitelné a dochází ke korozi.

Výměna doporučena dle výrobce: cca 200mth(1rok)při správném vytížení 70-30.

olejový kompresor-dotaz

4.4.2013 v 07:56 | Nahoru | #28
Güde doporučuje právě plnou syntetiku.. a myslím, že ví proč.

Olej který dokáže navázat vodu bych použil maximálně jako obráběcí emulzi ;)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olejový kompresor-dotaz

4.4.2013 v 08:48 | Nahoru | #29

mari píše: psal jsem, že je na tom něco divnýho?nepsal...

Jenom, že by mě normálně nenapadlo se nad tím zamyslet a dát si to do souvislosti s tím, když nechce naběhnou...

Předpokládám, že ty taky ne, nebo se pletu?



tak já tady tuto problematiku celkem znám a nejedná se jen o kompresor.všechny"velké"spotřebiče s tím mají problém.například i velká rozbrušovačka-tam je problém častěji,než u kompresoru-někdo potřebuje něco venku uříznout,tak natáhne 30metrů prodlužovačku a jede.paradoxem je,že tím,že se ta elektrika v té prodlužce ztrácí-by člověk řekl,že ta bruska bude mít menší výkon a to je celé,ale ona trpí natolik,že se spálí...

(reakce na) olejový kompresor-dotaz

4.4.2013 v 12:11 | Nahoru | #30
Dolph-cz> Plně zatížený motor při podpětí logicky dlouho nevydrží. Otáčky klesnou, zhorší se chlazení, vlivem poklesu otáček (tím v podstatě přetížení) nadále stoupne příkon, tím se dále zvyšuje ohřev vinutí - a šlus na sebe nenechá dlouho čekat.
A když někdo natáhne 50m kabelu CGSG 3x1.5mm^2 a chce přes něj pustit 12 - 16A, tak se nesmí divit.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist