globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dotaz na neznámou součást na motorce
Zdravím, už rok mám Hondu Xr 125 a pořád neumím přijít na to, co to může být. Velmi by mě to zajímalo co to je za součást a k čemu slouží. Díky za každý komentař Viz foto:





Naposledy editováno 14.03.2013 21:33:49

Dotaz na neznámou součást na motorce

14.3.2013 v 21:39 | Nahoru | #1
Že by palivový filtr? Teda pokud myslíš to uprostřed fotky..

Dotaz na neznámou součást na motorce

14.3.2013 v 21:43 | Nahoru | #2
Ja vidím kus rámu

Dotaz na neznámou součást na motorce

14.3.2013 v 21:44 | Nahoru | #3
tak tu část označ aspoň puntíkem v malování, případně když se podaří tak můžeš udělat i šipku

Dotaz na neznámou součást na motorce

14.3.2013 v 21:46 | Nahoru | #4
Palivový filtr to být nemůže, protože hadička z nádrže vede přímo do karburátoru a tato součást jde od hlavy válce, do ,,valcové,železné krabičky,, která je uprostřed fotky, a poté jde hadička přes filtr do tady toho místa:



Dotaz na neznámou součást na motorce

14.3.2013 v 21:46 | Nahoru | #5
to je hadička a vedle je drátek

Dotaz na neznámou součást na motorce

Skvělá odpověď, děkuji! 14.3.2013 v 21:47 | Nahoru | #6
To je AIS, zbytečná věc. Z výfuku vede část spalin nebo nebo nespálený benzín zpět do karbecu nebo do airboxu znovu na přepálení. Je to kvůli emisím. Stačí to oddělat, oddělat hadice a vhodně zašpuntovat díry

Tady nějaký obrázky

Toto se prodává na zašpuntování

Naposledy editováno 14.03.2013 21:51:13

Dotaz na neznámou součást na motorce

14.3.2013 v 21:49 | Nahoru | #7
Pro ty, kteří chtěli fotku i se šipkou



Dotaz na neznámou součást na motorce

14.3.2013 v 21:53 | Nahoru | #8
A pokud bych to sundal, poznal bych nějaký rozdíl v jízdě a nebo menší opotřebení motoru?

Dotaz na neznámou součást na motorce

Skvělá odpověď, děkuji! 14.3.2013 v 21:56 | Nahoru | #9
No hele, všude se píše, že to výkon nepřidává. Já měl XT 125R a tam jsem to oddělal, ale nic jsem nepocítil. Každopádně je pár gramů dole. Teď mám silnější moto a tam se to taky chystám oddělat. Je to zbytečnost.

Oddělej to a uvidíš, ani jsem karburátor štelovat nemusel.

Dotaz na neznámou součást na motorce

14.3.2013 v 21:59 | Nahoru | #10
Řekl bych že recirkulace výfukových spalin když už odborně :D Přesně jak tu psal ThomasCZ slouží to k vrácení části výfukových plynů zpět do válce na jakoby znovu spálení kvuli emisím.... U aut je to dnes si myslím už požadavek a pokud ne tak to stejně montujou do všeho..

Dotaz na neznámou součást na motorce

14.3.2013 v 21:59 | Nahoru | #11
Tady se můžeš inspirovat.

Dotaz na neznámou součást na motorce

Skvělá odpověď, děkuji! 14.3.2013 v 22:19 | Nahoru | #12
uživatel Dřík tu vysvětloval, že u motorek se egr (návrat spalin) nepoužívá. Vždy jde naopak o nasávání vzduchu do výfukového kanálu (dodatečné spalování). Výkon to neovlivní, jen to rozpaluje-obarvuje výfukové koleno. Nechal bych to.
Tady je schéma z tvé motorky (takhle složité jsem to ještě neviděl):


Takhle to má třeba suzuki (systém pair):

Dotaz na neznámou součást na motorce

Skvělá odpověď, děkuji! 14.3.2013 v 22:21 | Nahoru | #13
Jak už tu zaznělo, je to jen hovadina kvůli emisím, podobně jako EGR u naftových motorů. Tam to vesměs leckdo odpojuje, jelikož to jen zanáší motor. U benzinového motoru ale netuším, jestli recirkulace dokáže motor nějak markantně zanést.

Dotaz na neznámou součást na motorce

Skvělá odpověď, děkuji! 14.3.2013 v 22:27 | Nahoru | #14
co to je už víš, takže je jen na tobě jestli to tam necháš nebo ne. niz se tim nezmění

Dotaz na neznámou součást na motorce

Skvělá odpověď, děkuji! 14.3.2013 v 22:47 | Nahoru | #15
Na jedné motorce sem to sundal a nic se nestalo. Na druhé sem to sundal a nic se taky nestalo.Na scooteru sem to sundal a taky nic. Nech to tam pokud Ti to nepřekáží. Když to budeš odstraňovat tak si jen přiděláš práci s výrobou zátky.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na neznámou součást na motorce

15.3.2013 v 09:20 | Nahoru | #16
Takže nikomu to nemohlo, když to sundal, když se to nechá, nic se nezhorší, ale všichni mají potřebu na to hrabat klasika

(reakce na) Dotaz na neznámou součást na motorce

15.3.2013 v 09:26 | Nahoru | #17

Chapadlo píše: Takže nikomu to nemohlo, když to sundal, když se to nechá, nic se nezhorší, ale všichni mají potřebu na to hrabat klasika


V době když sem to sundaval ze scooteru sem nevěděl,že mi to ničemu nepomůže,protože pořád někdo mlel o restrikcích a podobných záležitostech tak to šlo dolů. No a na těch dvou to byla jen otázka váhy,protože celá ta záležitost váží cca kilo a když odstraníš takových zbytečností 10 už je to v terénu cítit

Dotaz na neznámou součást na motorce

15.3.2013 v 10:38 | Nahoru | #18
Něco podobné bylo u Dominatora. Taky k ničemu- ale proč se s tím srát,dávat to pryč a ucpávat hadice,že jo

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na neznámou součást na motorce

15.3.2013 v 10:38 | Nahoru | #19

Dotaz na neznámou součást na motorce

15.3.2013 v 11:33 | Nahoru | #20
Na autě jsem EGR zaslepil (páč se furt zasíral a dělal strašný ZLO) a byl klid. Ani na emisích nebylo nic znát. Na výkonu motoru jsem nic nepozoroval. Tohle kdo zase vymyslel, té jak úsporný žárovky a solární elektrárny - asi nějaká ta lobby . Je to na hov.o a ty to zaplatíš

Ale jestli to nedělá neplechu tak to tam nech.

Dotaz na neznámou součást na motorce

15.3.2013 v 11:42 | Nahoru | #21
Chapadlo: smysl to ma jen kvůli úspoře naky hmotnosti (u me skoro pul kila) a taky to zmenší střílení do výfuku kdyz ma někdo na tom urvanou koncovku ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na neznámou součást na motorce

15.3.2013 v 12:06 | Nahoru | #22

sh0cker píše: kurvítko ?





Výzkum kurvítek opravdu funguje. Kolega má to stejné auto novějšího data (já 2004, on 2006) a tam je již EGR elektrický (já mám mechanický (membrána/podtlak)). Samozřejmě, že se sere stejně jako ten mechanický, akorát již nejde zaslepit. Elektronika zařve chybu a auto nejede. Musíš holt koupit nový EGR za myslím cca 8000,-. Jo pokrok

A onehdy jsem měnil takovou gumovou hadici co praskla. Lup a hadica za 1900,- v prachu (gumová hadica za 1900,- a takovej aušus ). V servise říkal, že to je běžná věc (kolega samozřejmě taky měnil už 2x). To neumí vyrobit hadici která nepraskne? Umí, ale nechtějí!!!

(reakce na) Dotaz na neznámou součást na motorce

15.3.2013 v 12:14 | Nahoru | #23

Pepis79 píše:

Výzkum kurvítek opravdu funguje. Kolega má to stejné auto novějšího data (já 2004, on 2006) a tam je již EGR elektrický (já mám mechanický (membrána/podtlak)). Samozřejmě, že se sere stejně jako ten mechanický, akorát již nejde zaslepit. Elektronika zařve chybu a auto nejede. Musíš holt koupit nový EGR za myslím cca 8000,-. Jo pokrok

A onehdy jsem měnil takovou gumovou hadici co praskla. Lup a hadica za 1900,- v prachu (gumová hadica za 1900,- a takovej aušus ). V servise říkal, že to je běžná věc (kolega samozřejmě taky měnil už 2x). To neumí vyrobit hadici která nepraskne? Umí, ale nechtějí!!!



Přesně tak. Přečti se ten článek o kurvítku celej. Autor má naprostou pravdu.

(reakce na) Dotaz na neznámou součást na motorce

16.3.2013 v 07:02 | Nahoru | #24

Pepis79 píše:

Výzkum kurvítek opravdu funguje. Kolega má to stejné auto novějšího data (já 2004, on 2006) a tam je již EGR elektrický (já mám mechanický (membrána/podtlak)). Samozřejmě, že se sere stejně jako ten mechanický, akorát již nejde zaslepit. Elektronika zařve chybu a auto nejede. Musíš holt koupit nový EGR za myslím cca 8000,-. Jo pokrok

A onehdy jsem měnil takovou gumovou hadici co praskla. Lup a hadica za 1900,- v prachu (gumová hadica za 1900,- a takovej aušus ). V servise říkal, že to je běžná věc (kolega samozřejmě taky měnil už 2x). To neumí vyrobit hadici která nepraskne? Umí, ale nechtějí!!!

co to je za auto?

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na neznámou součást na motorce

16.3.2013 v 08:21 | Nahoru | #25
Vyndej to a zaslep, je to k hovnu. Nějaký debilní hadice, co akorát zabíraj prostor... Akorát nevim jak pak u motorek se vstřikem, kdy do toho zařízení vede nějaký čidlo..

(reakce na) Dotaz na neznámou součást na motorce

16.3.2013 v 09:33 | Nahoru | #26
SuperSic58> odpověď za milion

Dotaz na neznámou součást na motorce

16.3.2013 v 11:57 | Nahoru | #27
Jak tu někdo nahoře uváděl, že to vede z výfuku část spalit zpět do karbecu nebo airboxu na přepálení, to je naprostá kravina. Je to přesně naopak. Ten díl označený šipkou na poslední fotce je podtlakový ventil. Na přírubě mezi karbcem a sáním(někdy to bývá přímo na hlavě u sácího kanálu) by měl být nátrubek, z kterého vede hadička do toho ventilu na fotce. Další dvě silnější hadice vedou jedno přes víko ventilů do hlavy do výfukového kanálu a druhá by měla jí z airboxu do toho podlakového ventilu. Funguje to tak, že díky podtlaku v sacím kanálu zkrz tu tenší hadičku se otevírá ten podlakový ventil a umožní čerstvému vzduchu z airboxu proudit do výfukového kanálu, čímž se promísí spálené výfukové plyny z čerstvým vzduchem. Jak už bylo řečeno je to kvůli emisím. Když to odděláš nic se nestane. Když to tam necháš taky ne. Jen někdy bývá problém, že časem ta ovládací podlaková hadička může ztvrdnout a popraskat. Pak si to přisává vzduch do sání a motor pak nemusí držet volnoběh a můžu to trochu pozlobit.

Dotaz na neznámou součást na motorce

17.3.2013 v 15:29 | Nahoru | #28
Na svým XR jsem nic takovýho neměl.. Měl jsem teda ročník 2003.. jestli to tam začali dávat až později..

Dotaz na neznámou součást na motorce

17.3.2013 v 16:36 | Nahoru | #29
To je převaděč spojitosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda xr 125l jinny motor Honda XR 125, Honda XR 125 L Hugomela12273i3jek 12 11.1.2024 v 01:22 pps2
Otáčkoměr honda xr Honda XR 125, Honda XR 125 L Ales5 3 7.1.2024 v 20:55 krokoš
Co za enduro Honda XR 125, Yamaha XT 125R, Yamaha DT 125 E Aposhtol 4 8.8.2023 v 19:31 krokoš
Xrko za 32000 Honda XR 125, Honda XR 125 L fissionCZ 14 6.1.2021 v 16:56 Massakra
Pneu na XR 125 do terénu [1, 2] Honda XR 125 dave-lister 52 6.12.2020 v 07:04 dave-lister


TOPlist