Téma: USA - ŘP, poplatky atd...
3.2.2013 v 00:27
Zdravím, měl bych dotaz na bikery, kteří byli v USA konkrétně stát Utah jezero Bonneville. V červnu jedeme s bráchou splnit si sen v podobě návštěvy solného jezera. Přílet a ubytování máme domluvené v privátu v Salt Lake City a tak se chci zeptat jak to je s povolením resp ŘP v USA. Předpokládám, že je potřeba v USA dělat zkoušky neboť náš ŘP tam nebude platit, dělal někdo v blízké minulosti tyto testy a jak vypadají? Půjčení strojů právě zařizujeme v blízké půjčovně (směšných 20 dolarů na den). Předem díky za info.
1 2

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2013 v 14:52 | Nahoru | #31
já projel východní pobřeží od NYC až dolů po Key West a anijednou se mi nestalo že by benzinka nevzala emboss Mastercard od KB (debitka).
V Utahu sem byl taky, jinej rok, ale tam sem měl americkou Visa debit kartu a benzinky to taky braly v pohodě.
Jim jde hlavně o ten magnetickej proužek, aby kartu mohli "swipenout" protože čipy se tam prostě nepoužívají.

Českej řidičák tam samozřejmně platí, stejně tam jako platí i v zemích kde se jezdí vlevo a ten mezinárodní po tobě nikdo chtít nebude.
Americkej řidičák si jako turista neuděláš, na to musíš mít pracovní víza, aspoň takový co dostaneš třeba na Work and Travel.

Pokud budete pučovat auto z půjčovny, tak jak už tady zmiňovali, 25let a výš pro všechny řidiče, jinak si dost připlatíš. Plus pokud to je jen trochu možný, tak pučovat mimo letiště, tam ty ceny budou o dost jinde. A rezervovat dlouho předem.

brázdili sme tam v tomhle:

4.2.2013 v 15:36 | Nahoru | #32
Zrovna dneska vyšel na iDnes článek o placení v USA

4.2.2013 v 20:54 | Nahoru | #33
Lepší ceny aut než u amerických půjčoven jdou sehnat u evropských (nejlépe německých) cestovek - mají s nimi smlouvy a ceny jsou obvykle velmi výhodné. Pokud má brácha 28 a zvládne to celé odřídit sám, tak tím taky něco ušetříte, řidič pod 25 let půjčení docela prodraží. Plánujete okružní jízdu nebo vrácení v jiném městě? U některých společností se mezi určitými městy za one way nemusí připlácet(u nás to bylo např. Seattle - LA zdarma, ale Seattle - Vegas za $300).

Vyplatí se připlatit si za to nejvýhodnější pojištění, jinak bys musel údajně platit i za odřené poklice. My jsme do někoho nacouvali, pak nám během 50km offroadu vytekly tlumiče, ale půjčovna nic neřešila.

Tankovali jsme vždy s americkou Visa kartou a někdy to chtělo PSČ (české tam podle toho článku na iDnes nezadáš). Policie nás nikdy nezastavila, ať už jsme jeli na motorce nebo autem.

Auto jsem vybíral snad z 20 různých půjčoven a agentur a nejvýhodněji nakonec vyšla nabídka od české pobočky nějaké německé cestovky www.jedu.cz - měli nejlepší ceny pro řidiče pod 25 let a bez one way příplatku. Zprostředkovali nám půjčení u Alama. Napiš jim mail, nabídnou ti minimálně o 1000 Kč lepší cenu než mají na webu

Je lepší si rovnou půjčit větší auto, protože rozdíl mezi sedanem a SUV byl u Jedu.cz asi 2000 Kč (20 dní), ale když jsme si dělali upgrade až na místě tak vyšel asi na 10000 Kč (poté, co jsme na přepážce ještě $400 usmlouvali)

8.2.2013 v 22:43 | Nahoru | #34
Jel jsem R66 a jediný co jsem si musel zařídit byl papírovej mezinárodní řidičák. Nevím kolik to koštovalo, ale bylo to celkem prd... Dálnice pár úseků v Utahu je placenejch, ale nijak to nehlídaj platíš za úseky dopředu... Neber si tam hadry levně je tam koupíš, žádnou agenturu probůh neber, půjčoven jak máku, hotelů plno, jen z tebe vytáhnou prachy... Žádnej strach je tam nádherně, všude všeho po prdel a užij si to

1 reakcí na tento příspěvek USA - ŘP, poplatky atd...

8.2.2013 v 23:27 | Nahoru | #35
Jen poznamka, asi to vis, ale v cervnu tam bude celkem teplo - pro Salt Lake City je prumerna nejvyssi denni teplota na cerven skoro 30, maxima ke 40. http://en.wikipedia...te_of_Salt_Lake_City

(reakce na) USA - ŘP, poplatky atd...

9.2.2013 v 01:56 | Nahoru | #36

E-Ryc píše: Jen poznamka, asi to vis, ale v cervnu tam bude celkem teplo - pro Salt Lake City je prumerna nejvyssi denni teplota na cerven skoro 30, maxima ke 40. http://en.wikipedia...lt_Lake_City [/quote]

velmi teplo je i na jihu Utahu (a to jsou ty narodni parky kolem 2.000 m.n.m)

10.2.2013 v 19:31 | Nahoru | #37
V londýně mi při přestupu ukradli peněženku s řidičákem i kartama a když jsem v půjčovně ukazoval ten mezinárodní papír, tak na mně koukal, jestli si z něj nedělám prdel , že jsem první člověk s řidičákem z PC tiskárny , Při platbě kartou kdekoliv, se může stát, že po tobě budou chtít ID a na to se právě hodí náš klasickej řidičák, takže pokud chceš, tak si ten papírák nech za 50Kč udělat, ale bude ti k ničemu.
Pokud budete kupovat pečivo, tak hledej Francouzský, protože všechno jejich je sladký jako loupáky. V každým supermarketu mají v krabicích grilovaná kuřata různých příchutí asi za 7 dolarů, k tomu francouzský chleba a máš za 9 dolarů oběd pro 2 lidi, jako vyšitej .