paolo_novy Přidat reklamu

Téma: jakej kros - nejvíc zábavy
ahoj, poradí mi někdo zkušenější, na čem se dá nejlíp vyblnout? přemejšlím nad 250 2tak - vydrží aspoň sezonu bez go? či 450 už bude asi nezvladatelné že? mám to na trat či písečnej důl, zkušenosti mám spíš na silnici se sportovníma mašinama jelikož se natěch silnicích už nedá jezdit jak sou děravý tak radši přecházim do terénu
Anketa: jakou
2takt 250
66%
25
4takt 250
16%
6
4takt 450
16%
6
sxv 550 a koupit terenní kola :-D
3%
1
Předchozí
1 2
Následující

jakej kros - nejvíc zábavy

31.1.2013 v 21:28 | Nahoru | #1
Rozumné řešení, taky jdu do bláta.. 2T 250, pokud koupíš dobrý kus, sezonu bez GO vydrží v pohodě... Já jdu do 450 4T, protože to chci využívat i jako motarda...
Pokud bych chtěl ale čistě terén, pořídím si SX/EXC 300 2T.
Toť můj názor, ať to lítá

jakej kros - nejvíc zábavy

31.1.2013 v 21:31 | Nahoru | #2
4t-nákladnější na údržbu
2t-méně udržby,víc zábavy,méně pěnez, za mě jedině 2T

Naposledy editováno 31.01.2013 21:31:36

jakej kros - nejvíc zábavy

31.1.2013 v 21:32 | Nahoru | #3
Jel jsem na 4T 450 a přišlo mi to silné až až!

1 reakcí na tento příspěvek jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 10:07 | Nahoru | #4
Nevím jaké máš zkušenosti, ale na rozježdění je dobré XR400R. Loňský rok jsem totiž řešil podobný problém. Není to sice čistá crosska a je to už babička, ale já jí mám a je velmi funny a náklady zatím nula nula prd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 10:37 | Nahoru | #5

trigr píše: Nevím jaké máš zkušenosti, ale na rozježdění je dobré XR400R. Loňský rok jsem totiž řešil podobný problém. Není to sice čistá crosska a je to už babička, ale já jí mám a je velmi funny a náklady zatím nula nula prd.



Ta ale na trat fakt neni.

jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 11:09 | Nahoru | #6
Mě teda přišlo více "nezvládatelnější" 2T 250, než 4T 450 (i když krosová 450 je tedy pěkná divočina). KX 250 se mnou pěkně cvičila, pořád, nechtíc, se zvedala nebo ustřeil zadek. Je to o zvyku a já jsem teda zvyklý na 4T, ale dovolím si tvrdit, že 2T 250 (v dobrém stavu) je divočejší než 4T 450.

Stačí se mrknout na nějké grafy výkonu, u 250T po otevření přívěry je během 2tis ot/min nárůst výkonu až 20 koní.

Tady jsme vygooglil nějaké porovnání



Graf výkonu krosové 450 je hodně divoký, ale není nutno řadit až vysoko, člověk si prostě jede kolik chce a může klidně přeřadit v 5tis/ot min, u 2T 250 to je celkem nemožné, do 6tis ot/min to nejede, bez plynu cuká, po otevření přívěry to jede jak zběsilé.

Ale je pravda, že údržba 250 2T je levnější než u 4T.

2 reakcí na tento příspěvek jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 12:42 | Nahoru | #7
chlapi a 250ccm ve 4T je taky narocne na udrzbu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 12:49 | Nahoru | #8

naprcccs píše: chlapi a 250ccm ve 4T je taky narocne na udrzbu?



Na údržbu ani tak ne jako na servis

(reakce na) jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 12:49 | Nahoru | #9

naprcccs píše: chlapi a 250ccm ve 4T je taky narocne na udrzbu?



Pry ze vsech crossu nejvic. I podle toho grafu vidis, ze toci nejvyssi otacky a proti 450 ma vetsi pomer vykon/objem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 12:52 | Nahoru | #10

hAjPR píše: Na údržbu ani tak ne jako na servis



Servis = udrzba ne?

(reakce na) jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 13:00 | Nahoru | #11

SirIndy píše: Ta ale na trat fakt neni.



Omluva...na trať to není...to je tak když si někdo nepřečte pořádně vlákno Pardon

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 13:08 | Nahoru | #12

hAjPR píše: Na údržbu ani tak ne jako na servis



myslim proste celkove co te vice sezere...

dalsi OT. kolik cca vyjde normal servis u 2T za sezonu? vim ze je to vzdy jine..ale berte takovy prumer, kdy vytahnes motku 2-3x tydne, hobik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 13:18 | Nahoru | #13

naprcccs píše: myslim proste celkove co te vice sezere...

dalsi OT. kolik cca vyjde normal servis u 2T za sezonu? vim ze je to vzdy jine..ale berte takovy prumer, kdy vytahnes motku 2-3x tydne, hobik



Nekde jsem cetl, ze hodina jezdeni na trati u 125ccm 2T vyjde komplet se vsim servisem, benzinem a olejem na 500-1000Kc. U 250 to bude podobne.

(reakce na) jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 13:52 | Nahoru | #14

SirIndy píše: Servis = udrzba ne?



No, jak se to veme. Nechci si hrát se slovíčkama, to ne, nicméně

údržbu chápu jako: čištění moto, výměna vzduchového filtru, napínání řetězu a výměna (řetězovky), výměna destiček, výměna pneu, výměna oleje a olej. filtru, kontrola ventilů, drátů v kolech, výměna vaty v koncovce, apod.

Servis beru jako výměnu dílů motoru: ojnice, ložiska, píst, nicasil, ventily, vačka, převody, apod.

Za mě ta úržba vyjde u 250 2T / 250 4T velmi podobně, u 4T bude trochu dražší výměna oleje kvůli filtru a kontrola ventilů je spíš čas navíc. Kdyby přišla řeč na 450 4T, tak ta více žere řetězovky a zadní pneu.

Servis je dražší u 4T kvůli hlavě motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 13:57 | Nahoru | #15

SirIndy píše: Nekde jsem cetl, ze hodina jezdeni na trati u 125ccm 2T vyjde komplet se vsim servisem, benzinem a olejem na 500-1000Kc. U 250 to bude podobne.



Jo, řekl bych, že to bude někde přesně mezi. Ale je to hrozně relativní...něco ti odejde a jsi na dvojnásobku. Nemluvě o dalších nepřímých nákladech (cena tréninků, doprava, apod.)

(reakce na) jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 14:07 | Nahoru | #16

hAjPR píše: Jo, řekl bych, že to bude někde přesně mezi. Ale je to hrozně relativní...něco ti odejde a jsi na dvojnásobku. Nemluvě o dalších nepřímých nákladech (cena tréninků, doprava, apod.)



Prave proto je tam ten velkej rozsah. Velkej vliv taky bude hrat uroven jezdce - jak hodne tomu bude davat pokourit.

jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 14:12 | Nahoru | #17
kup si 2-takt 125,nebo 250 a jezdi.až se něco naučíš,sám příjdeš na to,co dál...

jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 15:35 | Nahoru | #18
250 2t bude levnější na opravy když něco,myslím jestli nemáš zkušenosti tak je 250 2t ažaž.Budeš mít ruce jak opice A 450 čtyřtakt je masakra,s tím chvilku počkej Výhodou čtyřtaktu je že bere hodně od spoda oproti 2t a po ubrání plynu i vcelku slušně brzdí

jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 16:00 | Nahoru | #19
Tak ať žadatel nahodí jeho hmotnost a zkušenosti (úplnej začátečník?), na to nějak zapoměl.

Já bych se přimlouval za 125. Nejlepší škola, pokud není moc těžkej.

jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 16:01 | Nahoru | #20
Nebylo by lepší začít na enduru, má hodnější motor, a třeba za rok přejít do crossu? Já bych to tak asi udělal.

1 reakcí na tento příspěvek jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 16:19 | Nahoru | #21
Ještě jeden graf
červená YZ 450F
zelená 2T YZ250
modrá 4T YZ250F

[img]

S cenama údržby to je sporné. Někdo říká to a druhý ono. Kolega s 2T 125 říkal, že ho provoz díky vyšší spotřebě a oleji vyjde na stejné prachy jako naše 4T 450. Když se 2T honí, tak to fakt žere hodně.

U 2T se musí častěji měnit píst, ložiska i ojnice. Čím menší obsah, tím je opotřebení větší.
U 125ccm 2T se doporučuje max. 60MTH na píst, 250/300 vydrží i 100MTH.

U 4T to je zhruba 2x tolik. Plus ventily mají taky omezenou životnost, rozvoďák oproti silnici taky vydrží prd.

(reakce na) jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 16:29 | Nahoru | #22

c.j. píše: Ještě jeden graf
červená YZ 450F
zelená 2T YZ250
modrá 4T YZ250F

[img]

S cenama údržby to je sporné. Někdo říká to a druhý ono. Kolega s 2T 125 říkal, že ho provoz díky vyšší spotřebě a oleji vyjde na stejné prachy jako naše 4T 450. Když se 2T honí, tak to fakt žere hodně.

U 2T se musí častěji měnit píst, ložiska i ojnice. Čím menší obsah, tím je opotřebení větší.
U 125ccm 2T se doporučuje max. 60MTH na píst, 250/300 vydrží i 100MTH.

U 4T to je zhruba 2x tolik. Plus ventily mají taky omezenou životnost, rozvoďák oproti silnici taky vydrží prd.



Ohledne oleje - u 4T krosky pokud budes menit olej poctive kazdych 5MTH tak te vyjde draz nez ten do benzinu u 2T

jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 16:35 | Nahoru | #23
Já neštěstí u endura měním co 15MTH

jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 17:26 | Nahoru | #24
Jednoznačně dvoutakt s objemem od 250ccm.
Nejsou problémy s výkonem a provoz není drahý.
No, ty grafy průběhu výkonu a krouťáku...
Se s něma jako chválí či co?!

1 reakcí na tento příspěvek jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 18:02 | Nahoru | #25
Hobík bez zkušeností si nejvíc zajezdí bud na 125 2t nebo 250 4t. Pak už zaleží co komu víc sedí. A na trati bude jezdit rychlej než na silnější motorce kterou nebude zvládat.

Na 450 nebo 250 2t se nezkušený jezdec muže lehce objevit přesně tam kde být nechtěl ani v nejhorším snu

250 4t mám a má další motorka bude zase 250 4t ale kroska a nejspíš nová.

Za GO (pístní sada, ojka, ložiska kliky a rozvody) sem dal 11 tisíc a 100mth (což sou pro mě minimalně dva roky) na nic nešáhnu. Krom spotřebního materiálu samozřejmě. Takže tipuju že sezona mě vyjde tak na 10 tisic max. Což mi přijde dost málo takže hazejte čísla a ne jen "slyšel sem že 2t jezdí zadarmo a 4t za miliardu ročne" (upozornuju že tazatel se pta na hobby ježdění).

Naposledy editováno 01.02.2013 18:03:01

jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 18:24 | Nahoru | #26
Každému pasuje něco jiného.
Mě třeba z principu vadí vytáčení do aleluja, aby to trochu jelo (a proto si na stará kolena stavím padesátku!).
Trvanlivost - sezóna Enduro bývala tak deset dvoudenních soutěží, každý den 200-300 km plus závěrečný motokros (někdy).
Jeden den = šest - osm hodin v sedle a tak třicet litrů až dva kanystry benzínu a zpravidla jeden filtr vzduchu.
Přibližně v půli sezóny jsem měnil píst.
Po sezóně srovnat válec plus kopletní oprava motocyklu, po dvou sezónách nový nikasil.
Motor dvoutakt, Honda CR 250, převrtaná na 260 pro třídu 500.
U Jawy 360 za tři roky jeden výbrus, mezi tím jen revize a případné "srovnání" válce a větší píst. Jawa se na jaře nachystala a v průběhu sezóny se dělala jen údržba...
Náhradní díly na dvěpade nemusí být dražší, než tytéž na stopětadvacítku...
Některé díly se nemusí kupovat ve špičkové kvalitě (malé řetězové kolečko), páč tam nebývají problémy s pevností...a drahé se ošudlí stejně rychle,jak laciné.

Naposledy editováno 01.02.2013 18:26:48

1 reakcí na tento příspěvek jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 19:23 | Nahoru | #27
jj mám to zatim jen na hobby a naučení ikdyž jsem docela už vylítanej tak je to jen silničkách, 125 už by byla slabá, mám cca do 80kilo, tak to vidím na 4takt 250, i když si myslím že by ten 2takt 250 už mohl taky docela táhnout odspoda né? jinak díky všem za rady

jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 22:26 | Nahoru | #28
Pokud jsi ještě nikdy nejezdil na žádné 125 neb 250 2T tak nevíš jaký je v tom rozdíl.. mám 92KG jezdím 125 a v pohodě to se mnou lítá ;) i na prdel chodí :) zkus si na nějákým dvoutaktu zajezdit a uvidíš sám :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 22:38 | Nahoru | #29

Everts72 píše:

Za GO (pístní sada, ojka, ložiska kliky a rozvody) sem dal 11 tisíc a 100mth (což sou pro mě minimalně dva roky) na nic nešáhnu. Krom spotřebního materiálu samozřejmě. Takže tipuju že sezona mě vyjde tak na 10 tisic max. Což mi přijde dost málo takže hazejte čísla a ne jen "slyšel sem že 2t jezdí zadarmo a 4t za miliardu ročne" (upozornuju že tazatel se pta na hobby ježdění).



ty chceš žít v nějakém hezkém snu,ale takhle to funkuje tak u těch prvních najetých 100 hodin.a ani to ne,zapoměl jsi na ventily-což je u 250tky dost velká bolest a pokud jsou tam ještě origo,tak už jsou zralé na výměnu.

no a pak dřív nebo později přijde spojka a to ne jen lamely,ale i koš a vůbec hromada jiných blbůstek co nejsou v motoru na věky...
takže letos to máš za 11,příští rok za 25

(reakce na) jakej kros - nejvíc zábavy

1.2.2013 v 22:45 | Nahoru | #30

hansr píše: jj mám to zatim jen na hobby a naučení ikdyž jsem docela už vylítanej tak je to jen silničkách, 125 už by byla slabá, mám cca do 80kilo, tak to vidím na 4takt 250, i když si myslím že by ten 2takt 250 už mohl taky docela táhnout odspoda né? jinak díky všem za rady



125 na mx trati je něco úplně jiného než 125 na cestě...

na tvých 80kg je úplně v pohodě a naučíš se řadil,spojkovat a hýbat se z motorkou,a né se jen vozit jak pecka.

ta 4taktní 250 je dobrá motoka-ale záleží kolik máš na ní peněz....raději voňavou 125(jsou levnější) ,něž olítanou 250.motor není jediná věc na motorce,důležitější je podvozek a ten je každý modelový rok lepší a lepší....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Která je lepší Yamaha YZ 250, KTM 250 SX borec638 2 3.1.2024 v 18:01 ja1
Manual Yamaha YZ 250 2t rok 2001 Yamaha YZ 250 radiard 12 24.1.2023 v 20:50 radiard
Prasknutí piest Yamaha yz 250 Yamaha YZ 250 Crmkar 4 6.1.2023 v 20:55 Massakra
Yz250 sx300 Yamaha YZ 250 Neo28 12 5.1.2023 v 15:18 _Michal
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB


TOPlist