Téma: Řecko 2013

25.12.2012 v 16:50
Ahoj, chystám se s manželkou v květnu do Řecka, potřeboval bych nějaké tipy na trasu, případně ubytování po trase a zajímavé místa. Dost jsem tady toho pročetl, ale potřeboval bych toho vědět víc. Trajektem ne. Taky žádný off.
Chci jet Maďarsko, Srbsko, Černá hora, ale nevím zda Albánii nebo Makedonii a dolů na Athény pak Thessaloniki, a zpět ještě nevím lákalo by mi Rumunsko.
Díky za rady.
1 2

Řecko 2013

25.12.2012 v 17:10 | Nahoru | #1
Čau... Přes Albánii jsem nikdy nejel, takže ti neporadím. Ale každý rok jezdím buďto přes Maďarsko, Srbsko, FYROM (Skopje), Řecko anebo Bulharsko, Řecko (jezdím do Dramy). Hezká místa jsou prakticky všude, jde o to, co chceš konkrétně vidět (památky, moře)? Pokud památky, tak ti poradim, pokud moře, tak ti můžu radit jen v oblastech Chalkidiki, Thassos, Kréta. Byl jsem ještě v Limnosu a taky v Samothraki, ale tam se mi nelíbili ani pláže a památky tam taky moc nebyly. Podle mě, by nebyla pro tebe špatná volba ta Chalkidiki nebo Thassos. Je to sever Řecka, čili blíže (podstatně) k ČR :)

25.12.2012 v 17:12 | Nahoru | #2

25.12.2012 v 17:29 | Nahoru | #3
Albánií a Makedonií naprosto v pohodě . V Řecku neporadím.

Po cestě se zastav v Ohridu. Pěkné a dá se tam i lacino přespat.

Cesta je cíl, aneb Albánií a Makedonií do Řecka

25.12.2012 v 17:49 | Nahoru | #4

tyaelk píše: Jo a úplně to nejlepší místo (řekl bych nejen v celým Řecku) je ostrov Santorini. Na koupání tam moc hezký pláže nejsou, ale je to něco nepopsatelnýho.

Je to spíš něco vidět, ale u moře na chvíli zakotvit taky, Santorini je už dost daleko a lodí a to se mi nechce.

25.12.2012 v 17:54 | Nahoru | #5

BarčaXJR píše: Albánií a Makedonií naprosto v pohodě . V Řecku neporadím.

Po cestě se zastav v Ohridu. Pěkné a dá se tam i lacino přespat.

Cesta je cíl, aneb Albánií a Makedonií do Řecka

Já právě nevím, zda jsou v Albánii silnice pro FJR ta zrovna není na off a ještě ve dvou a naložená.
Jinak odkoz počtu. dík.

25.12.2012 v 18:06 | Nahoru | #6
baks> Na FJR, CBF, XJR v poho

25.12.2012 v 19:50 | Nahoru | #7
Zdar!Tak když nebudu počítat některé úseky Rumunska a také přechod Rumunsko/Bulharsko kde sa jede místama po cestach kvalitou horších než ty naše,tak dáš v poho aji na Fejzrovi.Potkali sme u Skadarskiho jezera týpka na ZZX-7 tuším.Pravda trochu střelec a aji si věřil pač na tu mašinu tam cesty zrovna nebyly a zahučet tam někde,nevim nevim.No a jinak eště bosna und Hercegovina,tam ty cesty také zrovna nejsů echt zato příroda a scenérky .No a do Tesalonik si připrav pevné nervy,já je tam se Stromkem málem pokosil jak sem chyti rapla .No a nevim kudma pojedeš z5 ale Černá hora je krásná zem což už vím dík Rosťovi a Zorce .Jinak nás teda Řecko zrrovna nenadchlo,hlavní chyba,destinace daleko od sebe,kempy v podstatě 0,aspon tam co sme byli,pravda památky sme moc neprojížděli.Sem sice hlava děravá takže mé info ber s rezervou ale zkus písnout Tomas-650 nebo Maxian,Ti by Ti mohli povědět víc

25.12.2012 v 19:53 | Nahoru | #8

25.12.2012 v 21:34 | Nahoru | #9

BarčaXJR píše: baks> Na FJR, CBF, XJR v poho

Tak tak, tranzit přes Albošku bude v pohodě i na silničních korábech.

26.12.2012 v 12:52 | Nahoru | #10

ferozBA píše: v grécku môže byť trochu problém s pamiatkami, náprava by bola, ak by konečne tam začali robiť. Ak sa štrajkuje, alebo je dáky problém, tak štátni zamestnanci prví nerobia a pamiatky sú zatvorené.

Ty budou ještě dlouho stávkovat.

22.1.2013 v 18:09 | Nahoru | #11

22.1.2013 v 19:05 | Nahoru | #12

klapoun píše: baks> řecko v květnu - to je to nejlepší,hned bych jel zas. Thessaloniki mě nenadchly, spíš druhá strana. Jeli jsme to s kamarády až na pelopones, přes lefkadu ( není lepšího koupání), meteora, olymp ... nááádhera. V Albanii pojezdíš s chlapama na enduru, ale s manželkou a po hlavních cestách? to mi příjde mimo. Na tvém místě bych se rychle přesunul do řecka a tam hledal to nej. Výborný lidi, dobrý jídlo, nikdy a NIC se nám neztratilo, u památek jsme jen hodili helmu na zrcátko a pohoda. My jsme vezli motky na vozejku - v dodávce až do řecka a teprv tam si pojezdili. Je to přecejen dálka a neměli jsme tolik času. závidím...

Albánii chci jenom projet, Jak jsem psal jde mi hlavně o ČH a Řecko na Olymp jsem zapoměl tak hned zapisuju. Teď jsem našel, že je ( Meteora, Polichni, Řecko) a (Meteora, Kalabaka, Řecko)asi se jedná o KALABAKA.

22.1.2013 v 23:24 | Nahoru | #13
dálnice jsou tak pěkně značený, že jsem si tam užil jízdu po dálnici v protisměru , protože jsem přejel odbočku.

23.1.2013 v 11:02 | Nahoru | #14
Myslíš, že by to bylo lepší přes chorvaty ? Potom to vzít na ČH profrčet Makedodonii a do Řecka ?

23.1.2013 v 15:05 | Nahoru | #15
baks> Já to jel vždycky přes Srbsko, je to rychlý, levný, dálnice, kde v Makedonii jedeš sám a nepotkáš ani v protisměru auto třeba 5 minut - to je sen. Po chorvatsku zaplatíš drahou dálnici, pak po jadranské magistrále a třeba okolo Boky Kotorské se hodně zdržíš.
Jestli chceš prohlížet černou horu, bosnu, albanii, nejezdi až do řecka. jestli chceš vidět kousek řecka, nezdržuj se po cestě chorvatskem, černou horou, albanií. nebo si to udělej, jak ti to vyhovuje , ty moje rady nemusej mít vždycky pravdu. Ještě je možnost dojet do splitu vlakem, to bysis hodně času ušetřil, ale stálo to myslím dost peněz Taky jsem to jel a nechtěl jsem zpáteční jízdenku a ta cesta stála cca 80% toho co tam a zpět. Ale za 24 hodin seš ve splitu. To se počítá.

23.1.2013 v 17:41 | Nahoru | #16
Já to plánuju a už u toho zůstanu jak jsem psal, uvidíme čas mi nijak netlač, tak uvidím jak to půjde, třeba to půjde hladce. V Řecku jsi spal jak, já rozhodně nechci stan apd. To už pro nás není.

23.1.2013 v 22:35 | Nahoru | #17
baks> v místech, kde je turistika je i ubytování podle libosti - od chatek v kempu přes apartmany no a tam kde není tolik turistů jsou hotely. jen v horách středozemí můžeš mít trochu problém. no tak popojedeš.Spíš po cestě, v černé hoře a v albanii. ale člověk se vždycky někde vyspí.užijte si to.

24.1.2013 v 07:30 | Nahoru | #18

klapoun píše: baks> když pojedeš ČH a Albanii, hodně se zdržíš, je to na samostatnou dovču. a upřímně - albánie a makedonie ve velkých městech - to není můj šálek kávy. V horách jsou ty lidi fajn, ale ve městech jsou.. no jak to říct, prostě jiný. Už jsem to sem psal, přes makedonii bych nejel v noci, ale projet ji po dálnici ve dne, je to chvilka. psal jsem to tu o cestě na kretu - musíš počítat s policajty co měří - to je srbsko, černá hora. musíš počítat se zdržením na hranici, protože překračuješ šengen, takže madaři-srbi, makedonie-řecko, můžeš se zdržet. mezi srby, černohorci, makedonci to taky není úplně idylka, takže i tam můžeš čekat problem. nás nechtěli srbové pustit, protože jedem z albanie a jsme tedy jejich agenti...Radím ti vybrat si, jestli chceš ochutnat řecko, nebo ČH, srbsko případně Albanii. Jestli na to máš jen cca 3 týdny, budeš muset volit. Zajet v řecku jen do tessaloniky - soluně, to tě otráví. moře je mělký jak balaton a je to hodně průmyslový.

tak to my měli kliku. Máme úplně odlišný zkušenosti. Všechny hranice jsme pokaždé projeli bez problému a časové ztráty. (No všechny ne, vzpomínám na Ukrajinu, kde jsme stáli 4 hodiny ). ČH-Albanie nám vždycky mávli, že máme jet na ,,pěší", předjeli jsme všechna auta a byli z hranic za pár minut (pokud si teď dobře vzpomínám, projížděli jsme je asi 6x). Albánie-Makedonie taky fofr a bez problému a v Řecku jsem chtěla, aby mi dal do pasu razítko, ale on ho nechtěl ani vidět a mával ať už jsme pryč . Policajti se v Albánii i Makedonii fakt snad množí. Ale pokaždý, když jsme kolem jeli, tak jen ukázali, že máme zpomalit. Jeli jsme tak o necelých 20 víc, než bychom měli .
V Makedonii jsme se trošku zdrželi, přespali a vůbec jsem neměla blbej pocit. Naopak na mne po Albánii dělala dojem středoevropský země.
Asi je to trochu náhoda, na koho člověk narazí. Ať je to kdekoliv. Měli jsme kliku. Snad nám vydrží i nadále.

24.1.2013 v 15:33 | Nahoru | #19
BarčaXJR : Snad budeme taky štěstí, ono je asi rozdíl na motce a banda motorkářů v autě, jak píše klapoun.

25.1.2013 v 13:40 | Nahoru | #20
baks> Je to tak, trefíš na celníka co chce úplatek a budeš čekat, nebo mu nabídneš cigáro a předjíždíš bezproblémově.

Řecko 2013

26.1.2013 v 19:46 | Nahoru | #21
Jel jsem to před třemi lety přes Srbsko i Makedonii a vše proběhlo úplně v pohodě

2 reakcí na tento příspěvek Řecko 2013

26.1.2013 v 19:58 | Nahoru | #22

27.1.2013 v 07:54 | Nahoru | #23

Romário.CBR píše: Taky pozitivní zkušenost s celníky ( mino dementů Srbů na hranici Kosovo - Srbsko ). Všude v pohodě, sice dlouhé kolony, ale okamžitě všecky na drzovku předjíždíš až ke třetímu car v pořadí, tomu mávneš, jako dík a už jsi na řadě ty

Taky to tak dělám.

27.1.2013 v 08:32 | Nahoru | #24

to snad není ani na ,,drzovku". Oni s tím počítají a sami celníci i řidiči aut ukazují, že mají jet motorky dopředu.

27.1.2013 v 12:29 | Nahoru | #25
Díky všem,za různé nápady a rozvinutou diskuzi. Já si jezdím spíš pomaleji a vychutnáváme si cestu. Určitě pojedu přes Makedonii a v Řecku jsem chtěl spíš dolu pod Athény. Zatím daleko na rozhodování. I přes to,že vidět něco chcem,tak odpočinek u moře je důležitý. Furt jet na mě taky už není. Myslely jsme původně vzít stan,aby jsme mohly zastavit kdekoli,ale píšete tu,že se dá přespat i v chatkách. Víte někdo,jak se pohybují ceny? Naposledy pod stanem jsem byl ve Francii a byl jsem rád,když jsem lehl na postel.

27.1.2013 v 16:30 | Nahoru | #26
blekouš.> tak zrovna v Ohridu jsme spali za 10E za dvoulůžkový pokoj. Ale jezdíme až v září, ceny v ,,sezóně" nevím.

27.1.2013 v 21:10 | Nahoru | #27
too Baks
čau a kdy cca odjíždíte ???
jedem taky v květnu ale jelikož to máme už projetý až k Řeckym hranicím z minulých let , tak jedem trajektem z Benátek 22.května . a spátky přes Albanii a td. po ose.
čau Míra

28.1.2013 v 14:17 | Nahoru | #28
Ahoj. Taky se tam letos opět chystáme. Pokud ti to pomůže, tak tady je trasa . Cíle po cestě máme Durmitor v Černé hoře, Zakynthos a pak v Itálii Vesuv, Řím, Pisu a muzeum Ferrari v Modeně.
Předloni jsem už v Řecku byl tak si pročti můj cestopis - třeba Ti pomůže a kdyby tě něco napadlo, tak se ptej

28.1.2013 v 20:52 | Nahoru | #29
Krouža.> díval jsem se ze zvědavosti na vaši trasu v Řecku a napadlo mě, že než se vracet stejnou cestou ze Zakintosu do Amfilochie, tak by možná stálo za úvahu přejet trajektem ze Zakintosu na Kefalonii a pak z Kefalonie na Lefkádu. Přijde mi to kratší a ještě bys poznal 2 hezké ostrovy se spoustou nádherných pláží a bodů zájmů....

29.1.2013 v 07:04 | Nahoru | #30
Dimi650ta> Díky moc za tip Těch trajektů mezi ostrovy jsem si nevšiml, uděláme to přesně jak píšeš