bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjení baterie
23.12.2012 v 21:36
Zdar.

Koupil jsem na údržbu baterie Optimate 4. Nikde jsem to tu nenašel tak mě nekamenujte. Jde mi o to jestli jestli mohu nabíjet, aniž bych demontoval baterii z motorky? Mašina je v místnosti kde teplota neklesá pod 15 stupňů. Někde jsem četl že se to prý nemá dělat, nabíjet baterii když je na motorce, ale na autě to tak dělám již léta a bez problémů. Přeci když zapojí prvně plus a potom mínus, nebudu nahazovat spínací skříňku nemůže se nic stát. Nebo se pletu? Četl jsem to tu na webu nějaký odkaz z testu těchto nabíječek. Proč by se to teda nemělo? Nějak mi to nejde do hlavy. Dík za rady a pěkný Vánoce

Nabíjení baterie

23.12.2012 v 21:42 | Nahoru | #1
můžeš

Nabíjení baterie

23.12.2012 v 21:46 | Nahoru | #2
Vesele nabíjej.
Mám to celou zimu na nabíječce z lidlu.Bat.zapojená v moto a OK

Naposledy editováno 23.12.2012 22:00:07

Nabíjení baterie

23.12.2012 v 21:46 | Nahoru | #3
Taky jsem tu od někoho četl, že by se to nemělo. Že prý vysokej nabíjecí proud může poškodit elektroinstalaci nebo připojený zařízení. Nevím ale co je vysokej nabíjecí proud ani jestli se to zakládá na pravdě.

Naposledy editováno 23.12.2012 21:47:42

Nabíjení baterie

23.12.2012 v 21:47 | Nahoru | #4
K optimate 4 byl dodavan v balení přímo kabel,ktery slouží ktemto učelům..Je na nom samostatna pojistka a konektor pro snadne pripojeni a odpojeni...

Naposledy editováno 23.12.2012 21:48:52

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie

23.12.2012 v 21:48 | Nahoru | #5
Hele já vim, blbá otázka, ale to je problém jí vyndat? To je 20 sekund

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie

23.12.2012 v 21:52 | Nahoru | #6
Tak mě třeba štve, že jakmile odpojim baterku, musim pak znova nastavovat hodiny a indikaci řazení, což je docela vopruz

(reakce na) Nabíjení baterie

23.12.2012 v 22:07 | Nahoru | #7
OpenScars> Tak to mě štve u auta, vynuluje se počítadlo, hodiny apod......ale tak Hornet nic takového nemá ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie

23.12.2012 v 22:34 | Nahoru | #8
ptaak> A proc by ji mel vyndavat. Ze to muze neco udelat s elektroinstalaci je blbost. Protoze pri nabijeni je tam prakticky stejny napeti jako pri provozu. (pokud tedy nepouzivas nabijecku pro traktor)

Klinde ji tam nech.

Edit: jediny co by jitak mohlo vadit je, ze kdyz by si mel postavenou motku celou zimu jen na bocaku, tak to voschnou elektrody, ty baterce fakt neudela dobre .

Naposledy editováno 23.12.2012 22:35:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie

23.12.2012 v 22:39 | Nahoru | #9
gugo> Tak já třeba bych jí musel mít napůl vytaženou abych k ní připojil baterku. Má předpokládám bezúdržbovou, takže aby musel odšroubovat zátky, tak tento důvod padá. Jen se ptám, u auta to chápu, ale jak říkám, pro mě je pohodlnejší jí vytáhnout, než to nabíjet na motorce. A odpojením se nic nestane. Nevím jak to má novější H6

(reakce na) Nabíjení baterie

23.12.2012 v 23:58 | Nahoru | #10
ptaak> kazdyho vec, ja proste jen rikam ze se baterce ani motorce nic nestane, kdyz ji nabijis inside za predpokladu ze pouzivas nejakou rozumnou nebijecku.

Nabíjení baterie

24.12.2012 v 07:30 | Nahoru | #11
Díky moc... Hezké Vánoce Vám všem...

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie

24.12.2012 v 09:36 | Nahoru | #12
Když to vemu ze široka - vyndat nabíjenou baterku bylo důležitý, když se nabíjela údržbová baterie obyčejnou trafonabíječkou - sundavaly se zátky, baterie tzv. "vařila" a ten aerosol kyseliny nedělal dobře těm plechům okolo. Optimate je konstruovaná tak, že v pohodě nabije baterku ve vozidle, nic neplynuje, zátky se nesundavaj. Ale - je-li baterka připojená, nespustí se ten silnější stupeň desulfatace napěťovými pulsy (aby se neohrozila instalace ve vozidle) a za druhý - trvalej odběr třeba těch hodin (nebo alarmu atd.) ti zkreslí výsledky toho testu co dělá Optimatka po nabití, kdy sleduje udržení napětí a vyhodnocuje stav baterie.
Takže - na běžný dobíjení je zbytečný baterii vyndavat, nebo odpojovat - nic špatnýho se nemůže stát, ale pokud chceš využít všechny ty vyfikundace co ta nabíječka umí, tak je nutný tu baterku odpojit - třeba jednou za čtvrt-půl roku a nechat proběhnout celej ten nabíjecí cyklus i s nezkresleným testem. To je asi tak výcuc z návodu k nabíječce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie

24.12.2012 v 09:55 | Nahoru | #13

charlie.vtx1800 píše: Když to vemu ze široka - vyndat nabíjenou baterku bylo důležitý, když se nabíjela údržbová baterie obyčejnou trafonabíječkou - sundavaly se zátky, baterie tzv. "vařila" a ten aerosol kyseliny nedělal dobře těm plechům okolo. Optimate je konstruovaná tak, že v pohodě nabije baterku ve vozidle, nic neplynuje, zátky se nesundavaj. Ale - je-li baterka připojená, nespustí se ten silnější stupeň desulfatace napěťovými pulsy (aby se neohrozila instalace ve vozidle) a za druhý - trvalej odběr třeba těch hodin (nebo alarmu atd.) ti zkreslí výsledky toho testu co dělá Optimatka po nabití, kdy sleduje udržení napětí a vyhodnocuje stav baterie.
Takže - na běžný dobíjení je zbytečný baterii vyndavat, nebo odpojovat - nic špatnýho se nemůže stát, ale pokud chceš využít všechny ty vyfikundace co ta nabíječka umí, tak je nutný tu baterku odpojit - třeba jednou za čtvrt-půl roku a nechat proběhnout celej ten nabíjecí cyklus i s nezkresleným testem. To je asi tak výcuc z návodu k nabíječce.



Delat desulfataci , pokud baterka neutrpelan nejaky delsi podpeti neni potreba.

Nabíjení baterie

24.12.2012 v 11:35 | Nahoru | #14
Baterka se kupodivu dobiji i za jizdy.V mistnosti muzou skodit tak akorat vypary a proto sem tam vetrat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie

24.12.2012 v 11:53 | Nahoru | #15

gugo píše: Delat desulfataci , pokud baterka neutrpelan nejaky delsi podpeti neni potreba.


Ta Optimatka si stav baterie vyhodnotí sama a sama si spustí program, takže co a jak dělá neovlivníš. Jen je prostě v návodu, že pokud je baterka připojená ve vozidle, tak z důvodu ochrany vozidla naspustí ten silnější program desulfatace s vyšším napětím pulzů (nějak to pozná). K určitý sulfataci baterie dochází vždy - je to prostě jeden z projevů stárnutí a degradace baterie, podpětím a nedostatečným nabitím se to ale pochopitelně podstatně urychluje.

(reakce na) Nabíjení baterie

24.12.2012 v 13:44 | Nahoru | #16
charlie.vtx1800> By me zajimalo jak to ta nabijecka pozna, dejme tomu u "vozidla" bez elektroniky s vypnutym klickem.Co tam muze namerit leda tak regulator, ofsem to nevim jak.
pPOdle me jendiny co by tak mohlo hrozit pri nabijeni baterky (a to spis v aute) vyssim proudem je ten vodik co se uvolnuje. Ale to je fuuuuuuuuuuuuk ja se ted tak pekne projel
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 Dnes v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 Včera v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist