globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motonabíječka
 
8.12.2012 v 18:25
Chystám se koupit motonabíječku k Vánocům. V časopise Motocykl č.4/2012 vyšel test nabíječek-bohužel jsem ho už nikde nesehnal. Nemáte někdo test v elektronický podobě nebo ofocený ? Díky !
Předchozí
1 2 3
Následující

Motonabíječka

8.12.2012 v 18:31 | Nahoru | #1
Na co test? OPTIMATE

Motonabíječka

8.12.2012 v 18:36 | Nahoru | #2
Hodit ti to sem muzu....

Jinak já mam optime 4 už tretím rokem a zatim pohoda Ze zacatku jsem furt cetl navod co a jak blika,ale uplne na nic.nemusis se o nic starat

Naposledy editováno 08.12.2012 18:54:18

Motonabíječka

8.12.2012 v 18:38 | Nahoru | #3
Saito Pro Charger
Udrzuje v kondici uz dva roky bateku z roku 1956

Motonabíječka

8.12.2012 v 18:42 | Nahoru | #4
My už máme několik let dobíječku baterií z Lídlu asi za 500kč a funguje skvěle, sama vyhodnotí zda se jedná o autobaterii nebo motobaterii, zkrátka funguje jak má

1 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka

8.12.2012 v 18:53 | Nahoru | #5




























4 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka

8.12.2012 v 19:16 | Nahoru | #6
Sorry za ot, ale mam dotaz >
Nabíječka optimate 3 a nabíječka z lidlu > obě dokáží v pohode nabít cokoliv, jak baterku z guzzi, tak autobaterky 6 i 12 V, ale baterku z malého cebra ne.
Ihned po připojení obě nabíječky precvaknou na zelenou barvu a signalizují, ze je bat nabitá i kdyz neni,
Čím to je, nízkou kapacitou baterky (4Ah)?
Popřípadě čím tuhle baterku nabít?

Motonabíječka

8.12.2012 v 19:16 | Nahoru | #7
2x

Naposledy editováno 08.12.2012 19:19:30

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

8.12.2012 v 19:30 | Nahoru | #8

dva_hrnce píše: Sorry za ot, ale mam dotaz >
Nabíječka optimate 3 a nabíječka z lidlu > obě dokáží v pohode nabít cokoliv, jak baterku z guzzi, tak autobaterky 6 i 12 V, ale baterku z malého cebra ne.
Ihned po připojení obě nabíječky precvaknou na zelenou barvu a signalizují, ze je bat nabitá i kdyz neni,
Čím to je, nízkou kapacitou baterky (4Ah)?
Popřípadě čím tuhle baterku nabít?



Jednou se mi stalo něco podobného u všech chytrých nabíječek. Bylo to tím že ta baterka byla totálně vyšťavená. Na tyhle případy mám ještě klasickou trafonabíječku snad ještě po pradědečkovi

1 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka

8.12.2012 v 20:31 | Nahoru | #9
Optimate je špičková nabíječka, ale pro laika k motocyklu zbytečná, protože se ve funkcích těžko orientuje. Nakonec zjistí, že to funguje samo. Je to asi jako když vezmeš foťák kompakt a drahou zrcadlovku s mnoha funkcemi, kterou nakonec používáš jen s automatickým ostřením i clonou. Po zkušenostech a měřením při dobíjení stejně funguje nabíječka, kterou jsem koupil v Lidlu za necelé dvě stovky. Mám ji již čtvrtou sezonu a je zaplá celou zimu a bez problému. Je ovšem určena jen pro motocyklové baterie 6 a 12V běžné kapacity do cca 20Ah. Optimate stačí i na větší autobaterie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

8.12.2012 v 20:43 | Nahoru | #10
dva_hrnce> taky se mi to už stalo, C-tek 3600 si stím ale poradil, takže už bych jinou nekoupil, navíc je vodotěsná(IP65), takže není problém ji nechat třeba nabíjet sekačku přes noc na zahradě

Naposledy editováno 08.12.2012 20:43:32

1 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka

8.12.2012 v 21:20 | Nahoru | #11
tak nejznamejsi Motonabíječka je podle me asi Móóňa z Ostravy

1 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka

8.12.2012 v 21:22 | Nahoru | #12
Rozdíly v nabíječkách jsou vetsinou pouze v tom že jsou šetrnější,rychlejší....baterii ti nabije nabijecka jak za 200,- tak za 10 000,- .A co si budem vykladat ...koupíš si super nabiječku která je setrná jak svina a posleze omylem proskratujes kabeli nebo ji nechavas delší dobu vybitu a veskere "usetrene" minuty zivota jsou v tabu, jelikož ztratí hodiny zivota .Já mám třeba nabijíčku z lidlu z kterou nabíjím vše a na opravdu moc vybite baterie mam jako ozivovací nabíječku staru trafo,která se stím nemazlí a pustí tam 5A :D ,jediným kriteriem na které se je potreba dívat je dobíjecí proud a pokud mozno aby umela gelovky tzn pulzní nabijecku.
Edit:K tomu nabíjecímu proudu počítej 1A na 10Ah

Naposledy editováno 08.12.2012 21:23:15

(reakce na) Motonabíječka

8.12.2012 v 21:24 | Nahoru | #13

V_i_c_i píše: Jednou se mi stalo něco podobného u všech chytrých nabíječek. Bylo to tím že ta baterka byla totálně vyšťavená. Na tyhle případy mám ještě klasickou trafonabíječku snad ještě po pradědečkovi


jj, klasiku mám taky, tak jsem jí na to píchnul a snad to bude o.k., ptz je to AMG a jsem línej hlídat proudy a napětí

(reakce na) Motonabíječka

8.12.2012 v 21:25 | Nahoru | #14

tonybeny píše: dva_hrnce> taky se mi to už stalo, C-tek 3600 si stím ale poradil, takže už bych jinou nekoupil, navíc je vodotěsná(IP65), takže není problém ji nechat třeba nabíjet sekačku přes noc na zahradě



díky za tip, asi koupím čtvrtou nabíječku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

8.12.2012 v 21:25 | Nahoru | #15

sherm14 píše: tak nejznamejsi Motonabíječka je podle me asi Móóňa z Ostravy



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

8.12.2012 v 21:59 | Nahoru | #16
Já jenom,že pokud jsi jí píchl na klasickou nabíječku,tak jenom na chvíli,aby se oživila a pak ji dát na tu novější,která ji již detekuje a ohlídá si za tebe :"Ty proudy a hlavně to napětí,jinak ji uvaříš."Byla by jí škoda.

(reakce na) Motonabíječka

8.12.2012 v 22:14 | Nahoru | #17

jira8 píše: Já jenom,že pokud jsi jí píchl na klasickou nabíječku,tak jenom na chvíli,aby se oživila a pak ji dát na tu novější,která ji již detekuje a ohlídá si za tebe :"Ty proudy a hlavně to napětí,jinak ji uvaříš."Byla by jí škoda.


Ano tak se to dělá...jen abych to přiblížil...inteligentní nabíječka funguje tak aby byla setrná tak čím je baterie více vybitá tak ji nabíjí pomaleji a postupně jí přidává(nebo nejaké nabíječky automaticky vyhodnotí ze to nemá cenu a nenabíjí vubec).Proto je nutné uplně mrtvé baterie oživit starů dobrů trafo nabíječků.

Motonabíječka

8.12.2012 v 22:16 | Nahoru | #18
No, ona nebyla uplně mrtvá, ale skoro.. Na té trafo nabíječce byl proud fakt minimální a nechal jsem jí tam cca 30 minut, tak jí zítra zkusím píchnout na "inteligenta" a uvidím

Motonabíječka

8.12.2012 v 22:42 | Nahoru | #19
Ctek jako jedinej z chytrejch nabijecek si poradi prave i s uplne vystavenou baterkou, protoze se chova jako tvrdej zdroj. Na motorku staci XS0.8, ale doporucuju MXS5.0 v pomeru vykon/cena.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

8.12.2012 v 22:47 | Nahoru | #20

M.a.x píše: ...a pokud mozno aby umela gelovky tzn pulzní nabijecku.



preco musi byt dobijana gelovka pulzne ?
vies to vysvetlit ??

Motonabíječka

8.12.2012 v 22:54 | Nahoru | #21
Pokud bychom to tu chteli jeste vic zamotat, tak vetsina lidi oznacuje pojmem "gelovka" baterky typu AGM, coz je spatny oznaceni. Gelovy baterky jsou uplne jiny a dost drahy, takze si myslim, ze ji tu ma velmi malo lidi. A gelovky i AGM by se mely nabijet vyssim napetim nez klasicky baterky.

Motonabíječka

8.12.2012 v 23:49 | Nahoru | #22
A já jsem se tu někde dočetl,že právě vyšší napětí je kámen úrazu,jak pro gelovku,tak pro AGM.AGM snese o trochu vyšší nab.napětí,ale asi jen o 0,3V než gelovka.Dají se nabíjet i tou klasickou trafo nabíječkou,ale musí se právě hlídat teplota a napětí,kolem 14,5 V?A na to nikdo z nás nemá čas a náladu.Takže jak to udělal kolega Dva Hrnce je o.k.Tak nevím jestli mi teď vynadáte,mějte se a nabíjejte a ať slouží.

Motonabíječka

9.12.2012 v 00:08 | Nahoru | #23
Jo napeti nekde 14.4 - 14.7 V.
AGM nabijes stejnym napetim jako klasiku, ale gelovku uz ne. Pokud ji nedas to, co potrebuje, tak odejde.

1 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka

9.12.2012 v 00:08 | Nahoru | #24
Nabijecka pro modelare komplet manegment a umi to vse a cena do dvou litru neska.....
edit v prdle treba MPM pelikan...

Naposledy editováno 09.12.2012 00:09:48

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 00:41 | Nahoru | #25
Pjercak> To bych zas tak netvrdil. Ty nabijecky se chovaji presne obracene. Dost rychle pustej proud naplo a pak pomalu klesaj ..... taky na nich nastavujes typ clanku. Jakej typ nastavis treba u ty gelovky?

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 07:50 | Nahoru | #26

dva_hrnce píše: Sorry za ot, ale mam dotaz >
Popřípadě čím tuhle baterku nabít?



Hloupou nabíječkou. Měl jsem doma taky tu z lídlu, ale k čemu mi je nabíječka, která nenabije vybitou baterii

Motonabíječka

9.12.2012 v 09:04 | Nahoru | #27
jr stary šulce s prekopanym softverem....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 09:07 | Nahoru | #28

popinjay píše: preco musi byt dobijana gelovka pulzne ?
vies to vysvetlit ??


Abych to trochu zjednodusi tak si vem ze normalní baterii dobíjíš stalým proudem(neni stalí a postupně stoupá/klesá) ale jakoby dobíjí stále.Což gelovkám nevyhovuje.Pulzní nabíječka nabíjí v pulzech když to prezenu tak si predstav že nabíjí 5s a potom 5s nenabíjí(muže si jakoby ta gelovka "odpočinout") pak zas 5s nabíjí(nebo aspon tak nás to učili,samozrejme jsem tu "teorii" zjednodusil jelikož si to nepamatuju uplně ).Ale je fakt jak říká JR> vetšina znás má bezudrzbovky,tzn normalní elektrolytové baterie s tým rozdílem že snich nevyteče elektrolit když to klopíš.

(reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 09:13 | Nahoru | #29

jira8 píše: Já jenom,že pokud jsi jí píchl na klasickou nabíječku,tak jenom na chvíli,aby se oživila a pak ji dát na tu novější,která ji již detekuje a ohlídá si za tebe :"Ty proudy a hlavně to napětí,jinak ji uvaříš."Byla by jí škoda.



Přesně tak. Satčí na hodinku a už si to poberou i ty inteligentní. Pokuď ta baterka není v háji.
Ikdyž ono ji jednou za čas nechat pěkně provařit by snad tak moc vadit nemuselo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka

9.12.2012 v 09:32 | Nahoru | #30

M.a.x píše: Abych to trochu zjednodusi tak si vem ze normalní baterii dobíjíš stalým proudem(neni stalí a postupně stoupá/klesá) ale jakoby dobíjí stále.Což gelovkám nevyhovuje.Pulzní nabíječka nabíjí v pulzech když to prezenu tak si predstav že nabíjí 5s a potom 5s nenabíjí(muže si jakoby ta gelovka "odpočinout") pak zas 5s nabíjí(nebo aspon tak nás to učili,samozrejme jsem tu "teorii" zjednodusil jelikož si to nepamatuju uplně ).Ale je fakt jak říká JR> vetšina znás má bezudrzbovky,tzn normalní elektrolytové baterie s tým rozdílem že snich nevyteče elektrolit když to klopíš.



Takže kdo má v motorce gelovou baterii, tak musí mít speciální alternátor, který 5s dobíjí a 5s nedobíjí.

Gelovky se nabíjí "standartně" jen se musí dodržet pravidlo, které je přísnější než pro AGM či jiné olověné akumulátory.
Nabíjecí napětí max. 14,4V (právě proto se nesmí nabíjet obyč. nabíječkou, protože ta má na prázdno klidně 20V a v případě, že je gelovka už nabitá, tak toto napětí vzrůstá a gelovku by poškodila)

Naposledy editováno 09.12.2012 09:41:14
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist