globalmoto_duben_nolan





Téma: Jezdci na ČS strojích
1.11.2012 v 17:05
*******************************************************************************************************************************
*********************************************** JEZDCI NA ČS STROJÍCH ***********************************************
*******************************************************************************************************************************
Fichtljízda za svatomartinskou husou 12.11.2022

10:00 setkání v Týnci nad Sázavou u fabriky Jawa
přesun do Neveklova do restaurace Heřmanka na husu
https://www.rbhermanka.cz/

Akce i pro nefichtl jezdce, avšak s trpělivosti k cestovnímu tempu malých padesátek

Ověřeno u obsluhy v Neveklově, svatomartinské husí menu tento rok bude. Týden před akci bude zamluveno místo podle počtu zájemců.

*******************************************************************************************************************************
PREAMBULE

Obnovené vlákno původně "Jawaři a čezeťáci z Vlašimi a okolí". Původní vlákno bylo založeno v roce 2012 a po asi dvouletém fungování se komunita přelila do sousedního vlákna Jawablázni. To se však v posledních letech po odchodu moderátora a s novými uživateli vydalo jiným, svérázným směrem …

Cílem tohoto vlákna je diskuze o československých strojích ačkoliv o nich již bylo napsáno a prodiskutováno mnoho.. To vše v mezích slušnosti mezi diskutujícími a s respektem k národním motocyklovým značkám bez urážení jejich zakladatelů, konstruktérů, stávajících majitelů apod.

Diskuze mimo téma omezte na minimum a případné rozjeté off topic dialogy přesuňte do osobních zpráv.

Moderátor si vyhrazuje právo mazat hanlivé, urážlivé nebo off topic příspěvky. A to i bez předchozího upozornění.

Uživatelé nerespektující základní pravidla slušnosti budou zablokování.

Elevator
***********************************************************************************************************************************************************************


Naposledy editováno 12.10.2022 08:25:30

3 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

14.1.2024 v 20:16 | Nahoru | #1021
Dneska jsem menší vyjížďkou zahájil se zpožděním 14 dnů Jawasezónu.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

14.1.2024 v 20:19 | Nahoru | #1022
Sema> Dubl...

Naposledy editováno 14.01.2024 20:20:43

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

14.1.2024 v 20:19 | Nahoru | #1023
Sema>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

14.1.2024 v 20:36 | Nahoru | #1024
Sema> Tak je to správné, tak to má být .Nebýt vidět v dálce město, tak je to jako fotografie z dalekých krajů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

14.1.2024 v 20:49 | Nahoru | #1025
Béďa17> Víceméně jsem jen objel náš kraj Prahy. Zima tak hrozná nebyla, ale dostal jsem se k výjezdu až hodinu před setměním, tak jsem se nepouštěl do větších akcí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

14.1.2024 v 21:11 | Nahoru | #1026
Sema> Pro radost stačí i chvilka.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

14.1.2024 v 21:24 | Nahoru | #1027
Béďa17> Přesně tak.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

14.1.2024 v 22:38 | Nahoru | #1028
Sema -- není co dodat -paráda ,mě teď čeká nějak ta udržba až bude teplejš,nové destičky,olej v předních tlumičích a pak do servisu seřídit ventily.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.1.2024 v 08:53 | Nahoru | #1029
Vlasťák1973> Taky nechávám ty drobné udržovací práce na lepší počasí.

2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

17.1.2024 v 16:48 | Nahoru | #1030
Sema, Kafi - mě jaksi nejde na rozum, proč ste z motorek sundali kryt sekundáru...jednu z velice dobrých věcí, keré ta motorka měla...
Béďo, nemusíš nic kupovat, si tu motorku udělej...to, co vyfotil kuba350 bys přece zvládl, né?!
Vlasťáku, zrovna ty ventily bych si udělal sám...
Páč při jejich štelování bys třeba poznal, co se mezi intervalama dělo a třeba na keré (sací či výfukové) si dávat většího majzla a podobně.

Naposledy editováno 17.01.2024 18:31:46

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

17.1.2024 v 19:18 | Nahoru | #1031
Zdenalbenal> Ahoj.Což o to,asi vyrobil(samozřejmě spíš méně než více úspěšně ),ale zatím jsem nenašel nějaké chytré čtení s obrázky abych se něčeho chytnul.Ono se časem určitě něco najde,nebo budu někoho otravovat a u něj měřit.No ale kdyby někdo něco doma měl,tak proč toho nevyužít že.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

18.1.2024 v 13:36 | Nahoru | #1032
Béďo, tá šlapka je (podle obrázku) postavená montáží upravené hranatice do rámu krosky...ono vlastně stačí jen lehce oholit tu hranatici, jak se to dělalo v sedmdesátých letech.
Plus lehký tuning motoru (ani né aby to jelo jak kráva, stačí, když to bude fungovat líp) s úpravou geometrie zadku.
Se na tom pracuje (ten motor je hotový a zdá se mě, že zadání bylo splněno) a zadky mě včera dovezli.
Takže zbývá to jen doladit...což bude asi trvat dvakrát tak dýl, jak výroba...
No a taky vím, kdo ten základ má doma .

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

18.1.2024 v 14:36 | Nahoru | #1033
Zdenalbenal> Jak jsem se loni vyválel, tak ten kryt asi dostal ránu a trošku rachtal. Takže jsem to celé rozebíral a jelikož jsem měl v bedně těsněný řetěz DID, rozhodl jsem se ho vyzkoušet. Uvidím, jak se to provozně osvědčí. Když ne, tak tam ten kardan chudých vrátím.

Naposledy editováno 18.01.2024 14:36:41

Jezdci na ČS strojích

18.1.2024 v 14:37 | Nahoru | #1034
Každopádně se takhle líp kontroluje napnutí řetězu a jeho stav.

Jezdci na ČS strojích

18.1.2024 v 15:20 | Nahoru | #1035
Zdenalbenal -- tak uvažuju o tom,jen bych nerad něco podělal,u auta jsem je stěžoval naposledy před 25 lety na Rapidu,motorka je první čtyřtakt v živoutě.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

19.1.2024 v 09:35 | Nahoru | #1036
Zdenalbenal> Jestli myslíš skrze to znásilnit ČZ motokros,tak to určitě neé.?Rám z hranatice bych měl,sice v horším stavu,ale na tohle by stačil.No ale bude kdyžtak potřeba od někoho opisovat.

Naposledy editováno 19.01.2024 09:36:11

2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

23.1.2024 v 17:17 | Nahoru | #1037
Zdravím
Jak černíte(nemusí to být zrovna do černa),nebo prostě ošetřujete šrouby,nebo malé věci které nechcete barvit a chcete je ošetřit doma proti korozi nebo dokonce snad zrezivění. Na internetu je toho víc,ale zkušenost od někoho známého je vždy lepší že.Něco na venkovní použití na motocyklu a něco jen na doma(přípravky apod).Raději za studena.Samozřejmě čím jednodušeji tím lepčeji.

Naposledy editováno 23.01.2024 17:18:41

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

23.1.2024 v 22:54 | Nahoru | #1038
Zkušenost bohužel nemám. Proto mám většinu šroubků rezatejch.

Naposledy editováno 23.01.2024 22:54:27

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

24.1.2024 v 06:54 | Nahoru | #1039
Sema> Ahoj.No to já nejsem nějak háklivej na orezliny apod.,spíš naopak.Jen když něco měním,nebo si teď občas udělám nějakou fičuru k soustruhu,tak bych to zkusil ošetřit.No prostě vymýšlím pitchoviny.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

24.1.2024 v 10:31 | Nahoru | #1040
Béďa17> V tomto by ti asi nejlépe poradil Bimbam. Kdysi něco psal o kovářské černi, ale podrobnosti si nepamatuju. Moc se tady ani vedle na JB neukazuje, zkus mu napsat SZ, nebo ti na něho dám tel. číslo.
Já jsem na orezliny háklivější, docela si s orezlými šrouby a jinými součástkami vyhraju - očistím drátěným kartáčem, opláchnu odrezovačem a potom většinou natřu barvou. Zrovna jsem takto "renovoval " matky od os kol pionýra.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

24.1.2024 v 10:56 | Nahoru | #1041

Béďa17 píše: Zdravím
Jak černíte(nemusí to být zrovna do černa),nebo prostě ošetřujete šrouby,nebo malé věci které nechcete barvit a chcete je ošetřit doma proti korozi nebo dokonce snad zrezivění. Na internetu je toho víc,ale zkušenost od někoho známého je vždy lepší že.Něco na venkovní použití na motocyklu a něco jen na doma(přípravky apod).Raději za studena.Samozřejmě čím jednodušeji tím lepčeji.



https://www.veteranf...137&idtop=128617

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

24.1.2024 v 11:43 | Nahoru | #1042
Béďo, vím jak z modrého chromátu (= bílý zinek) udělat zastudena zinek černý.
Změní se barva, korozní odolnost neé.
Co tam máš dál?

Jezdci na ČS strojích

24.1.2024 v 12:20 | Nahoru | #1043
Milan-Bimbam myslím popisoval za tepla a to nechci skrze kroucení.Tel. na něj mám, díky.
Elevátor-Jo na internetu něco je,ale rád bych osobní zkušenost.
Zdenál-Nemusí to být zrovna do černa, prostě nějaké studené ošetření v domácích podmínkách,možná něco s použitím bezpečného napětí v lázni.

Jezdci na ČS strojích

24.1.2024 v 13:06 | Nahoru | #1044
ohřát olej a ponořit

Jezdci na ČS strojích

24.1.2024 v 13:49 | Nahoru | #1045
Černění v kovařině je možné za tepla a to kalením do oleje nebo patinování při ohřátí na cca 300 stupňů a "popatlání" včelím voskem.
Ostatně to je asi základní konzervace kovářských výrobků.

Za studena pokud pominu u někoho ve firmě doporučuju navštívit prodejnu se zbraněma a ptát se na brynýrovací přípravek.
Je toho hromada, jen každý chválí něco jinýho.
Osobně jsem testoval Gun Blue a Pragokor Brunigal.
Oboje tak nějak funguje. Chce to mít dost čistý a odmaštěný díly.
Ne každá ocel chytne stejně, je to celkem alchymie.
Nejlíp mi to chytalo na s HCl ožraný a nebo pískovaný díly.
Jakmile to bylo vyleštěný, šlo to blbě, ale u zbraní to matný nechceš, tak jsem laboroval s perchloretylenem na odmaštění
a různě nahříval a patlal. Nakonec se podařilo.

Jezdci na ČS strojích

24.1.2024 v 16:56 | Nahoru | #1046
Béďo, jak se z modrého dá udělat červený chromát, to nevím.
Ináč sem to ukázal mladýmu, když chtěl neco načernit na předválečného zetora.
Fígl je právě to, že původní povlak se neodstraní, jen přebarví. Takže protikorozní odolnost zůstane zachována - teda podle teho, kdo ten zinek dělal.
Esli kucí čínský a nebo Štífler v Křemži .
Ocel se dá černit taky, aj nejaké Al slitiny...
Jo, páč je to zastudena, tak i tepelně zpracované díly...

Naposledy editováno 24.01.2024 16:59:11

Jezdci na ČS strojích

24.1.2024 v 20:55 | Nahoru | #1047
Budu dávat do frcu pneu Kenda 761 enduro vzorek rozměr 130/80/18, tak kdyby měl někdo zájem je loni koupená a nemá ani 2 tis najeto. Nová je za 1700kč oje cena je 1000kč.

https://allegro.cz/n..._d18b6QaAsFiEALw_wcB

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

25.1.2024 v 08:13 | Nahoru | #1048

Zdenalbenal píše: Béďo, vím jak z modrého chromátu (= bílý zinek) udělat zastudena zinek černý.
Změní se barva, korozní odolnost neé.
Co tam máš dál?



Tak to mě zajímá. Písni jak na to, pokud to neni tajný.
Máme galvanovnu a kluci tam mají zinek, ale jede se jen modrý a příležitostně žlutý.
Černý jsem po nich nikdy nechtěl, maximálně nikl na nějakou drobotinu
protože říkali, že galvanický zinek na venkovní aplikace a někam do agresivnějšího prostředí moc nevydrží,
ale kdyby šlo ten klasický modrý nějak zčernat, tak zatim nevím na co bych to použil,
protože zbraně jim do galvy nedám a kovářský věci načernit během výroby není problém,
ale hodit se to může.

Jezdci na ČS strojích

25.1.2024 v 09:40 | Nahoru | #1049
Já když potřebuju na předválečný motorky černej spojovák, tak nechávám šrouby pískovat, pak je vyčistím, opravím, pak se nanese nikl a potom černej zinek a drží a vypadá to krásně, jen to stojí peníze

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

26.1.2024 v 10:12 | Nahoru | #1050
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist