globalmoto_duben_nolan





Téma: Jezdci na ČS strojích
1.11.2012 v 17:05
*******************************************************************************************************************************
*********************************************** JEZDCI NA ČS STROJÍCH ***********************************************
*******************************************************************************************************************************
Fichtljízda za svatomartinskou husou 12.11.2022

10:00 setkání v Týnci nad Sázavou u fabriky Jawa
přesun do Neveklova do restaurace Heřmanka na husu
https://www.rbhermanka.cz/

Akce i pro nefichtl jezdce, avšak s trpělivosti k cestovnímu tempu malých padesátek

Ověřeno u obsluhy v Neveklově, svatomartinské husí menu tento rok bude. Týden před akci bude zamluveno místo podle počtu zájemců.

*******************************************************************************************************************************
PREAMBULE

Obnovené vlákno původně "Jawaři a čezeťáci z Vlašimi a okolí". Původní vlákno bylo založeno v roce 2012 a po asi dvouletém fungování se komunita přelila do sousedního vlákna Jawablázni. To se však v posledních letech po odchodu moderátora a s novými uživateli vydalo jiným, svérázným směrem …

Cílem tohoto vlákna je diskuze o československých strojích ačkoliv o nich již bylo napsáno a prodiskutováno mnoho.. To vše v mezích slušnosti mezi diskutujícími a s respektem k národním motocyklovým značkám bez urážení jejich zakladatelů, konstruktérů, stávajících majitelů apod.

Diskuze mimo téma omezte na minimum a případné rozjeté off topic dialogy přesuňte do osobních zpráv.

Moderátor si vyhrazuje právo mazat hanlivé, urážlivé nebo off topic příspěvky. A to i bez předchozího upozornění.

Uživatelé nerespektující základní pravidla slušnosti budou zablokování.

Elevator
***********************************************************************************************************************************************************************


Naposledy editováno 12.10.2022 08:25:30

3 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

15.8.2023 v 18:05 | Nahoru | #691
222.2 km po Šumavě ten tachometr opravdu není schválně, sám jsem na něj čučel jak puk a hned mne napadlo že mi to stejně nikdo neuvěří


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.8.2023 v 19:17 | Nahoru | #692
Vlasťák1973> Super . Tak nelituješ výměny za Zetku?

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.8.2023 v 20:47 | Nahoru | #693
Vlasťák1973> Prima.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.8.2023 v 21:49 | Nahoru | #694
Vlasťák1973>

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.8.2023 v 22:59 | Nahoru | #695

Kire640 píše: Vlasťák1973> Super . Tak nelituješ výměny za Zetku?



No občas se trochu zasteskne,vzpomínám rád,měla šmrns a svoje kouzlo,ale tahle potvora je jiný kafe a jezdí se s ní pěkně.

Jezdci na ČS strojích

16.8.2023 v 05:36 | Nahoru | #696
Kdepak. Jak nění v polích něco žlutýho, tak už to není ono.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

17.8.2023 v 10:03 | Nahoru | #697
Sema - já zas tam, kde to de, jawský celokryt montuju.
Páč - enom tak od oka - životnost řetězové sady je minimálně pětkrát vyšší - čili když na obyč řetěz najedu čtyřicet tisíc, tak ta sada je tam nafurt...
Na Zetoru mám na řetazu najetých nejakých šestnáct tisíc a proběhlo jedno napnutí řetězu po jeho "záběhu".
Je fakt, že je to trhač asfaltu jak sviňa, ale aj tak...

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

17.8.2023 v 10:48 | Nahoru | #698
Zdenalbenal> Mít tu motorku na denní použití, asi bych tam ten celokryt taky nechal. Ale ten těsněný řetěz vydrží vyšší desítky tisíc (zkušenost dvou mých kamarádů), takže je tam víceméně na furt. Možná tam udělám nějaké jednoduché přimazávání olejem.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

17.8.2023 v 17:51 | Nahoru | #699
Soutěžní motorky mívaly - předekologická doba - nádobku, kohůtek, šlaušek k řetězu...
Dojels na silnicu a když se ozýval zvuk á la T-34, taks otevřel kohůtek...a za chvilku bylo ticho. Zavřels a jels dál.
Šak se kukni nekde v můzeu na soutěžní poválečnů Zetku - oni měli takový "dřevěný" scotoiler .
Nicméně onen gumový kryt má eště nejeden účel - tlumí vibrace řetězu a perfektně vede řetěz na kolo...opravdu kardan chudých...

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

17.8.2023 v 19:08 | Nahoru | #700
Zdenalbenal> Používám přimazávání převodovým olejem na Africe a po 24 000 km je řetězovka na nějakých 75% nové.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

17.8.2023 v 22:04 | Nahoru | #701
Taky na holořetazním stroji používám převoďák.
Páč při svém výletu na kraj světa sem po třech dnech zjistil, že když budu používat extraspeciální a veledrahé mazivo světové značky, tak v půli cesty budu muset měnit řetězovku.
Tak sem nasadil železnou zásobu oleje (objem pixličky oleje na šicí stroje) a s tím sem dojel.
Opotřebení bylo třetinové...došels na to taky?

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

17.8.2023 v 22:15 | Nahoru | #702
Zdenalbenal> Tak, ze začátku jsem používal všelijaké spreje, ale to je spíš lepivo na bordel, než mazivo. Tak jsem přešel na převoďák, pak na dlouhé roky na kardan, a teď zase převoďák. Kamarád má udělané jednoduché mazání z piksly od Redbullu a kohoutku na benzín-levné a funkční. Já používám Cobra Nemo.

Jezdci na ČS strojích

17.8.2023 v 22:20 | Nahoru | #703
Sme v kanclu říkávali, že postupnou inovací sme se dostali k původnímu výrobku - ejhle, už je to tady zas

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

17.8.2023 v 22:22 | Nahoru | #704
Du pokračovat v tvorbě závodního stroje.
Přestávka na kafé - aby trochu zaschla barva.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

17.8.2023 v 22:34 | Nahoru | #705
Zdenalbenal>

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

21.8.2023 v 20:19 | Nahoru | #706
Mám v bedničce nový karburátor Jawa (ten co se teď montuje na třindy). Vypadá pěkně, ale nekarburuje. Trysky průchozí a správné, plovák plove, šoupě se šoupe, ale motorka ani neškytne. Napadá vás, kde je zrada? Na co se ještě zaměřit?

Naposledy editováno 21.08.2023 20:19:13

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

21.8.2023 v 22:24 | Nahoru | #707
Je vada opravdu v karburátoru ? To jen uvažuju, je mi jasné, že zapalování jsi nejspíš kontroloval.
Já totiž měl u jedné Jawy 21 podobný problém. Byl vadný nový ( !!) kondenzátor...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

21.8.2023 v 22:27 | Nahoru | #708
Milan1963> Jojo, po vrácení původního karburátoru nastartovala hned.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

22.8.2023 v 05:25 | Nahoru | #709
Sema> Ahoj.Svíčka je mokrá?Komora se plní benzínem do cca správné hladiny, sytič sytičuje?Je mi jasné, že to jsou věci které si asi zkoušel,ale jen tak co mne teď napadá,zkusit celou cestu benzínu v karbenátku profouknout jestli je průchozí.

Naposledy editováno 22.08.2023 07:17:11

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

22.8.2023 v 08:57 | Nahoru | #710
Sema> Mně se u tohoto karburátoru sekal plovák, ale tak, že když byla prázdná plováková komora, tak se seknul v otevřené poloze a neuzavřel přívod paliva. Ten jehlový ventil, přes který plovák uzavírá přívod benzínu, má pogumovaný hrot. Nemohl zůstat viset? Byl v plovákové komoře benzín?

Jezdci na ČS strojích

22.8.2023 v 09:35 | Nahoru | #711
Béďa, Kire>Díky za nápady Plovákovka se naplnila, svíčka suchá. Sytič vyzkouším. Vezmu ho dneska ke kamarádovi a budem laborovat. Snad ho rozchodíme.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

22.8.2023 v 19:42 | Nahoru | #712
Karburátor funguje. Byla tam jen nějaká šponka. Motor naskočil na druhé šlápnutí.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

22.8.2023 v 20:34 | Nahoru | #713
Sema> Tak prima.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

22.8.2023 v 22:15 | Nahoru | #714
Jsem zvědavý, jak se osvědčí oproti původnímu Jikovu.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

23.8.2023 v 09:26 | Nahoru | #715
Sema> Paráda. Věřím, že bude sloužit dobře

Jezdci na ČS strojích

23.8.2023 v 09:56 | Nahoru | #716
Enom tak mimochodem - na svůj stroj ČZ 180 sem byl nucený namontovat nový karbec, páč když sem chtěl po všelijakých Mototechnách komínek a nebo aspoň průměr díry, když byla eště kulatá, tak na mě hleděli jak husa do flašky.
Ten karbec je od "nedůvěryhodné firmy" Motoústí.
Nejaká kopie z Dálného východu, úplně jiný matroš těla karbecu.
Dobrý, ale při studených startech mu dost dlůho trvá, než začne pracovat tak, aby se dalo jet.
Na jehle šoupátka je zřetelný nedokonalý přechod mezi kuželama, tak sem si myslel, že to třeba bude tím a ono neé.
Zkrátka je naladěný do moc ekologična a zřejmě emulzce (= komínku) a i jiným součástkám bude eště chvílu trvat, než se ošudlí do provozních rozměrů.
To enom tak na okraj, aby případní noví majitelé téhož nedštili oheň a síru na nefunkční výrobek.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

26.8.2023 v 23:19 | Nahoru | #717
Kontrolní otázka , jestli pak víte , kdo se dneska narodil , he . No přeci náš Mireček .

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

27.8.2023 v 00:25 | Nahoru | #718
oldajawa500> Já se hlásím, že nevím. Ale určitě to řádně oslavil i bez mé zdravice, kteroužto mu dodatečně přeji vše nej.

3 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

27.8.2023 v 08:19 | Nahoru | #719
Zdravím.Také přeji hodně zdravíčka.
Tak jsem si udělal výlet na prašivce.V pátek před osmou večer jsem vyrazil a v půl druhé ráno po asi dvaceti deštích jsem byl v Luhačovicích.Jel jsem přes ty Buchlovské kopce a asi jsem si nevedl špatně, poněvadž mě kolem půlnoci předjely jen asi dvě auta. Byl tam sraz motocyklů a přilelo jich dost.Škoda že to potom rozehnal déšť.Pořádá to tam prima parta která dělá i soutěž Ve stopě Zlínské šestidenní.Zpátky někde na vysočině pozdní oběd a večer už jsem zase ulehl doma.Zpátky jsem jel kousek jinudy a tak za necelých 25hodin to udělalo 570km a jednu zapařenou řiť. Bylo to moc prima.(tedy ne to zapaření)

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

27.8.2023 v 09:15 | Nahoru | #720
Béda 17 > hezky zabalíno , tady posílám foto pro inspiraci .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist