*********************************************** JEZDCI NA ČS STROJÍCH ***********************************************
*******************************************************************************************************************************
Fichtljízda za svatomartinskou husou 12.11.2022
10:00 setkání v Týnci nad Sázavou u fabriky Jawa
přesun do Neveklova do restaurace Heřmanka na husu
https://www.rbhermanka.cz/
Akce i pro nefichtl jezdce, avšak s trpělivosti k cestovnímu tempu malých padesátek
Ověřeno u obsluhy v Neveklově, svatomartinské husí menu tento rok bude. Týden před akci bude zamluveno místo podle počtu zájemců.
*******************************************************************************************************************************
PREAMBULE
Obnovené vlákno původně "Jawaři a čezeťáci z Vlašimi a okolí". Původní vlákno bylo založeno v roce 2012 a po asi dvouletém fungování se komunita přelila do sousedního vlákna Jawablázni. To se však v posledních letech po odchodu moderátora a s novými uživateli vydalo jiným, svérázným směrem …
Cílem tohoto vlákna je diskuze o československých strojích ačkoliv o nich již bylo napsáno a prodiskutováno mnoho.. To vše v mezích slušnosti mezi diskutujícími a s respektem k národním motocyklovým značkám bez urážení jejich zakladatelů, konstruktérů, stávajících majitelů apod.
Diskuze mimo téma omezte na minimum a případné rozjeté off topic dialogy přesuňte do osobních zpráv.
Moderátor si vyhrazuje právo mazat hanlivé, urážlivé nebo off topic příspěvky. A to i bez předchozího upozornění.
Uživatelé nerespektující základní pravidla slušnosti budou zablokování.
Elevator
***********************************************************************************************************************************************************************
Naposledy editováno 12.10.2022 08:25:30
3 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Páč - enom tak od oka - životnost řetězové sady je minimálně pětkrát vyšší - čili když na obyč řetěz najedu čtyřicet tisíc, tak ta sada je tam nafurt...
Na Zetoru mám na řetazu najetých nejakých šestnáct tisíc a proběhlo jedno napnutí řetězu po jeho "záběhu".
Je fakt, že je to trhač asfaltu jak sviňa, ale aj tak...
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Dojels na silnicu a když se ozýval zvuk á la T-34, taks otevřel kohůtek...a za chvilku bylo ticho. Zavřels a jels dál.
Šak se kukni nekde v můzeu na soutěžní poválečnů Zetku - oni měli takový "dřevěný" scotoiler .
Nicméně onen gumový kryt má eště nejeden účel - tlumí vibrace řetězu a perfektně vede řetěz na kolo...opravdu kardan chudých...
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Páč při svém výletu na kraj světa sem po třech dnech zjistil, že když budu používat extraspeciální a veledrahé mazivo světové značky, tak v půli cesty budu muset měnit řetězovku.
Tak sem nasadil železnou zásobu oleje (objem pixličky oleje na šicí stroje) a s tím sem dojel.
Opotřebení bylo třetinové...došels na to taky?
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Přestávka na kafé - aby trochu zaschla barva.
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Naposledy editováno 21.08.2023 20:19:13
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Já totiž měl u jedné Jawy 21 podobný problém. Byl vadný nový ( !!) kondenzátor...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Naposledy editováno 22.08.2023 07:17:11
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Ten karbec je od "nedůvěryhodné firmy" Motoústí.
Nejaká kopie z Dálného východu, úplně jiný matroš těla karbecu.
Dobrý, ale při studených startech mu dost dlůho trvá, než začne pracovat tak, aby se dalo jet.
Na jehle šoupátka je zřetelný nedokonalý přechod mezi kuželama, tak sem si myslel, že to třeba bude tím a ono neé.
Zkrátka je naladěný do moc ekologična a zřejmě emulzce (= komínku) a i jiným součástkám bude eště chvílu trvat, než se ošudlí do provozních rozměrů.
To enom tak na okraj, aby případní noví majitelé téhož nedštili oheň a síru na nefunkční výrobek.
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
3 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Tak jsem si udělal výlet na prašivce.V pátek před osmou večer jsem vyrazil a v půl druhé ráno po asi dvaceti deštích jsem byl v Luhačovicích.Jel jsem přes ty Buchlovské kopce a asi jsem si nevedl špatně, poněvadž mě kolem půlnoci předjely jen asi dvě auta. Byl tam sraz motocyklů a přilelo jich dost.Škoda že to potom rozehnal déšť.Pořádá to tam prima parta která dělá i soutěž Ve stopě Zlínské šestidenní.Zpátky někde na vysočině pozdní oběd a večer už jsem zase ulehl doma.Zpátky jsem jel kousek jinudy a tak za necelých 25hodin to udělalo 570km a jednu zapařenou řiť. Bylo to moc prima.(tedy ne to zapaření)