pořád mi trochu přibržďuje přední kolo, když je v luftě a otočím s ním, tak se okamžitě zastaví.. Není to jenom takový to lehký štrejchání destiček o kotouč, neudělá ani půl otočky a stojí. Tak sem (vědom toho oseru při odvzdušňování) shodil přední třmeny, proběhla komplet rozborka, vyčištění a sborka - válečky krásně chodí, o kousek se vrátí při puštění páčky, uložení třmenů jsem vyčistil a namazal, vodící čepy byly krásně čistý bez koroze, stejně tak válečky. Čepy jsem namazal vysokoteplotním mazivem, všechno se zdá být tak jak má. Po půldením odvzdušňování jsem dospěl kýžené tvrdosti páčky (i když s rezervama, stejně tam nějaká sviňa bublina zůstala) každopádně po zkušební jízdě je stav pořád stejný - kolo se po roztočení téměř hned zastaví. Zkoušel jsem i po pár kilometrech bez brždění šáhnout na kotouče, nebyly vařící ale teplý byly - což je zavádějící protože když jsem zastavoval tak i přes použití zadní brzdy mi díky propojeným brzdám stejně trochu brzdil i předek, ale brzdu jsem použil až na zastavení a co to šlo jsem ubrzdil motorem.
Takže by mě zajímalo, čím to může být? Napadají mě dvě možný příčiny, a to buď nabobtnalý hadice (který určitě za těch 13 let co to vfrko jezdí nikdo neměnil) a nebo něco špatně v pumpě, ale té nerozumím - je v ní nějaký zpětný ventil kterej by mohl zabraňovat uvolnění tlaku kapaliny nebo tak něco? Ale to se mi zdá nepravděpodobný, protože jsem schopnej i se zavřenou nádobkou zatlačit pístky zpátky do třmenu pouze rukou. Takže jsem bezradnej, uvítám jakékoliv zkušenosti...
Problém, kvůli kterýmu jsem se do těch brzd pustil je to, že při brždění natvrdo při rychlostech přes 180km/h se mi rozvibruje předek, při bližším zkoumání je vidět jak přední vidlice pumpuje tam a zpátky. Ale od cca 150ti můžu brzdit jak chci a ani náznak problému. Do páčky to nekope. Kotouče jsem hodinkama neměřil bo je nemám (ty hodinky ) ale na předchozí motorce jsem kotouče křivý měl a bylo to patrný i při jízdě krokem. Napadají mě ložiska v kole, potažmo v krku ale ani na jednom místě jsem nezaznamenal žádný vůle.
Tak prosím chytré hlavy, poraďte
1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda vázne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda vázne
ACERBIS píše: Martin.z.brna> Před pár týdny jsem řešil stejný problém. Předešlý majitel motocyklu upravoval dosedací plochy předního brzdového třmenu úhlovou bruskou, následně to vypodložil dvěmi standartnímy podložkami. Nesouosost kotouče se třmenem zapříčiňovala, stálí dotek brzdových desek. Odstranilo se to, až přefrézování dosedacích ploch.
"Damaci kutil" nejhorsi co muze potkat motorku.
MaraVFR> můžeš to nějak rozvést?
ZX-10rCarlos - ani přidřený, ani nečistoty. V prvním příspěvku píšu že třmeny i válečky jsou vyčištěný a krásně chodí
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |