globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nedobíjí! Ale proč?
19.9.2012 v 21:10
Ahoj všem motorkářům!

Mám problém se svojí x11. Nedobíjí mi baterku, ale proč?
Baterka je nová a plně nabitá jenže po cca 100km se totálně vyždíme a 11ka je bez šťávy.

Měřil jsem si napětí z alternátoru a na všech větvích (měřeno 1. s 2.,1. s 3.,2. s 3.) je kolem 20-30V na volnoběh a s otáčkama to leze do cca 80V (na střídavej rozsah voltmetru AC).

Po připojení regulátoru napětí naměřím na jeho výstupu cca 16 - 25 a víc V. Testoval jsem i s jiným regulátorem a napětí je přibližně stejné. Jenže když to připojím na okruh konektorů k baterce tak na baterce naměřím jen cca 12,06V (to znamená že to nedobíjí a měřím pouze aktuální napětí baterie jestli se nepletu, nebo je to takhle správně?). Ještě je na okruhu něco jako "diodová pojistka" či co... ta by taky mohla mít nějakou spojitost s problémem?

Může mi někdo říct kolik V mám mít na výstupu z regulátoru a kolik V mám mít na baterce, když regulátor zapojím na okruh?

Všem co se zapojí do debaty moc děkuji a jsem rád za každou odpověď a radu.
S pozdravem GT

Nedobíjí! Ale proč?

19.9.2012 v 21:25 | Nahoru | #1
Sorry, ale já musím

[img]

Nedobíjí! Ale proč?

19.9.2012 v 21:33 | Nahoru | #2
Špatný regulátor.
U Hond je to celkem častá závada.
Doporučuji regulátor R90 od firmy VAPE Kroměříž.

Regulátor zde

Nedobíjí! Ale proč?

19.9.2012 v 21:34 | Nahoru | #3
nerad bych tě tím chtěl ponížit - ale koukni na tutu diskuzi - tam je návod k měření, ale myslím že budeš mít problém od vedení od reglu k baterce (ale to si myslíš asi taky) - takže hledat a lovit - můžou být "ucpaný" kabely, přetržené kabely, pojistky atd... zkus od reglu dát přímo na baterku (na +) nový drát (raději přes pojistku) a pak znovu změř...

Nedobíjí! Ale proč?

19.9.2012 v 21:55 | Nahoru | #4
Soichiro Honda ti poradi

Nedobíjí! Ale proč?

19.9.2012 v 22:09 | Nahoru | #5
Cus. KOukni tady, pokud to jeste nemas. http://www.motorkar...re-diagram-x-11.pdf. Tam je to krasne nakreslene kde co. Na baterce musis mit neco pres 14V. Pokud s altiku de AC kazda vetev tak je OK. Tak pak jedine regl. Moc moznosti neni. Hledej a hledej

Nedobíjí! Ale proč?

19.9.2012 v 22:20 | Nahoru | #6
1. Merit vystup regleru naprazdo je volovina, protoze regler neni stavenej na to aby bezel bez zateze.
2. POkud by to byl ubytek napeti na kabelazi mezi relerem a baterkou tak to muzes zmerit tak ze jeden konec voltmetru pichnes na vystup z regleru a druhej ne + baterky. (a nemusis to tahat novym kabelem) ne ze tak by se to najit nedalo, ale s nejvetsi pravdepodobnosti to bude regler, takze si akorat pridelas praci.

Nedobíjí! Ale proč?

20.9.2012 v 00:46 | Nahoru | #7
Přesně, jak píše gugo, regler nesmí běžet bez připojení na baterku, jinak se může lehko zničit. Ale také je třeba, aby altec dával ve všech 3 fázích identické napětí, potažmo proudy. Jinak to dokáže také všelijak haprovat. Nicméně to rýpání ve smyslu "Honda - doporučuje 9 z 10ti výrobců náhradních regulátorů" se bohužel zakládá na pravdě... reglery od Hondy bývaly docela problematické.
A jak zmínil LovecTaťka, v žádném případě neshánět zbytečně drahý originál a připasovat tam VAPE.

Nedobíjí! Ale proč?

20.9.2012 v 00:55 | Nahoru | #8
Vape, Ignitech, nebo v posledni dobe lidi chvalej Elesys (www.elesys.cz), driv byl drahej ale uz je za rozumnou cenu (asi 2.2 tis)

Nedobíjí! Ale proč?

20.9.2012 v 03:10 | Nahoru | #9
ted sem mel s regecem taky problem.
dopadlo to nejak takhle.




regec sel srat a zacal asi prebijet nebo nevim. Kazdopadne ten jouda co tam daval jinej regulator tak ten novej napojil primo na baterku a ty dva draty co nejsou spalene na fotce zaizoloval a me z neznameho duvodu je neyuzil. Pritom jeden drat vede v originale pres 30A pojistku co je u relatka a ta prave vetsinou vyhori a neroztavi se ti knektor. Druhej je pak minus.
Takze sem koupil tenhle regulator: maji ho bezne skladem. Neda se u nich platit kartou. Nemaji problem se zaslanim zbozi a sou velmi ochotni. Ale konektory neprodavaji. Ovsem bylo mi receno ,ze to muzu klidne napajet pajkou naprimo a nic se tomu nestane.
http://www.vape.cz/e...ory-napeti/A-R106-1/
k tomu sem si v www.gme.cz koupil vodeodolny konektor. Nakrimpoval sem tam piny, konektor sem slozil a uz vse funguje jak ma. Regec sem nechal na puvodnim miste pod podsedlovym plastem. tak tak se to tam veslo a nemusel sem ani vyvrtavat novou dirku. vyuzil sem original zavity. Sice to bylo takove hodne na hrane jak s mistem tak s rosteci der ,ale paslo to tam. Coz povazuju za vyhodu. Vesmes totiz musis vyvrtat jednu dirku jinak aby si to uchytil.
Jinak mezi vinutim altiku by si mel mit cca 0,25ohm a proti kostre nic. A to je asi tak vse co dokazes velmi orientacne zmerit.

u hondy regec umi odejit do kremikoveho nebe dvema zpusoby. bud ze nedobiji - lepsi varianta a nebo prebiji. coz byla asi moje varianta ta muze zapricinit zniceni baterie a kdyz sem videl vyhorele draty od altiku tak asi aji zniceni altiku. Klukovi dokonce buchnul pod sedlem a vsude mel pak malinkate kulicky natavene v podsedlovem plastu.
Zkratka regulator u hondy je na hovno. a ne jen na jedno :D

no a jeste k tvemu problemu... zkontroluj si tu 30A pojistku a projdi konektory jestli tam nekde nemas oxidaci. Az pak bych resil jinej regec.
No a na nabitou baterku X11 najede zhruba tech 100km. Takze to odpovida tomu ,ze ti to nedobiji. Jen nevim kde presne u X11 je ta 30A pojistka a to rele. Ja ho na blackbirdovi mam na stejne strane jako mam regulator (leva strana - tam kde je bocni stojan) a je to jakoby hned vedle kastliku baterky z leve strany tak bokem v gume nasunute na dvou vyliscich z kastliku baterie. Preju at ti to brzo funguje. vic poradit nevim... vic neumim :) hodne stesti.

1 reakcí na tento příspěvek Nedobíjí! Ale proč?

20.9.2012 v 10:39 | Nahoru | #10
cuir: pockej pockej, jak napojil regulator primo na baterku? ty 3 zluty spaleny mel zapojeny na baterku?

Nedobíjí! Ale proč?

20.9.2012 v 10:43 | Nahoru | #11
Máš-li hondu,ikdy tě nemůže zaskočit,že nedobíjí nebo přebíjí

Nedobíjí! Ale proč?

20.9.2012 v 11:06 | Nahoru | #12
gt hornet: altik si meril dobre a vypada to ze altik mas ok. vystup z regulatoru je blbost merit bez baterky, merit s baterkou, voltmetr (na DC) na baterku a melo by tam byt idealne 14,1V ... da se rict ze ok je to kdyz je to v intervalu 13,5-14,5V

u tebe to vypada na vadnej regulator, jak ti tu psali kluci - vape,ignitech,elesis....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedobíjí! Ale proč?

20.9.2012 v 13:36 | Nahoru | #13

Bubrak ZX10R píše: cuir: pockej pockej, jak napojil regulator primo na baterku? ty 3 zluty spaleny mel zapojeny na baterku?


Ne ty bylo klasicky altik...ale ty dva mel primo z regulatoru bez pojistky na baterku. a original draty co tam sou jen zaizoloval. Takze jakoby tu 30A pojistku vubec nevyuzil.

Nedobíjí! Ale proč?

20.9.2012 v 13:50 | Nahoru | #14
ja to fakt nechapu ty motorky novy stojej 300 litru a ti pitomci tam nemuzou dat poradnej altik a regulator, ale jsou i vyjimky treba moje sedma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedobíjí! Ale proč?

20.9.2012 v 14:48 | Nahoru | #15

cuir píše: Ne ty bylo klasicky altik...ale ty dva mel primo z regulatoru bez pojistky na baterku. a original draty co tam sou jen zaizoloval. Takze jakoby tu 30A pojistku vubec nevyuzil.



jo takhle, takze ty 3 spaleny zluty vedly do altiku a ty 2 vedly do baterky naprimo. to ale neni podle me nejaka zasadni chyba. ta 30A pojistka je tam jen jako pojistka, me nikdy neprdla takze kdybych to mel naprimo, tak to vyjde nastejno.

jo ted sem to pochopil ty 3 spaleny jsou od altiku, ja myslel ze tech 5 je od regulatoru, ale jsou 3 od altiku a 2 od 'baterky' pres pojistku, jasny. nicmene zbytek plati jak pisu, vyhnout se pojistce neznamena jeste problem pro funkci, kdyz je vse funkcni. a vetsinou co shori regulator ci altik, tak ani tak 30A neprdne. ale to sou detaily vsechno...

Nedobíjí! Ale proč?

20.9.2012 v 20:18 | Nahoru | #16
Tak a je to!!!
Nakonec to byl regulátor dobíjení, ale pozor... když jsem měřil napětí bylo stejné jako na jiném (funkčním) regulátoru. Při posledním měření (regulátoru) jsem chytil kabel který vede od alternátoru do regulátoru a po celé délce byl horký (před i za štekrem) když jsem ho odpojil tak rupla 30A pojistka o které mluví "Bubrak ZX10R"
Oholil jsem veškerou kabeláž co šla, ale nikde nic porušeného ani přepáleného.
Po výměně pojistky a následném startu všechno běželo jak má (na funkční regulátor) a baterka se nabíjela.

Jdu objednat pořádnej regulátor!

Všem moc děkuji za příspěvky a postřehy!
S pozdravem GT

(reakce na) Nedobíjí! Ale proč?

20.9.2012 v 20:45 | Nahoru | #17

Bubrak ZX10R píše: jo takhle, takze ty 3 spaleny zluty vedly do altiku a ty 2 vedly do baterky naprimo. to ale neni podle me nejaka zasadni chyba. ta 30A pojistka je tam jen jako pojistka, me nikdy neprdla takze kdybych to mel naprimo, tak to vyjde nastejno.

jo ted sem to pochopil ty 3 spaleny jsou od altiku, ja myslel ze tech 5 je od regulatoru, ale jsou 3 od altiku a 2 od 'baterky' pres pojistku, jasny. nicmene zbytek plati jak pisu, vyhnout se pojistce neznamena jeste problem pro funkci, kdyz je vse funkcni. a vetsinou co shori regulator ci altik, tak ani tak 30A neprdne. ale to sou detaily vsechno...


Presne jak pises na funkci rostlinare to vliv nema ,ale kdyz dojde k problemu tak by v mem pripade shorela pojistka a neroztavil se mi konektor s dratama a neopalil mi kabelovej svazek. Co vim tak lidem ta 30A pojistka dost hori kdyz se jim regec provali. Ale to je v zasade jedno. ted uz to mam dobre a sem spokojenej. Zkratka honda no...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
náhradní plasty Honda X 11 drobek1969 3 21.9.2023 v 16:58 Bekr13
Honda X 11 Honda X 11 ujec76 3 13.6.2023 v 19:43 nevo7
Falešný značkový olej [1, 2, 3] Honda X 11 bobešák 88 18.10.2020 v 18:20 Ozzy_
Výměna závaží v řídítkách Honda X 11 DeanNESTLE 1 10.6.2020 v 17:57 JwKS_Pavel
Originální výfuk bez homologace x11 Honda X 11 Flik 5 13.2.2020 v 22:20 Julip2


TOPlist