PS: Návod mam jen anglicky/francouzky/španělsky/rusky
Naposledy editováno 07.09.2012 17:39:54
2 reakcí na tento příspěvek Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem
Kup si normální mazadlo na řetěz, Castrol nebo Motul. Na tomhle nešetři, neušetříš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem
hondacbf1000 píše: Olej na řetez? To Ti bude rozstřikovat po celé motorce a budeš ji mít celou za*ranou.
Kup si normální mazadlo na řetěz, Castrol nebo Motul. Na tomhle nešetři, neušetříš.
Asi by ses divil, ale dá se ušetřit a hodně. Co je mazadlo ve spreji? Vpodstatě olej. Aby se zvýšila jeho odolnost proti unikání do atmosféry, je vázaný molekulami Teflonu. A aby byl řetěz chráněný proti mechanickým nečistotám, je ve spreji ještě rozpuštěný vosk, který zaschne a udělá na řetězu film.
Ale v zásadě stěžejní a nejdůležitější prvek je ten olej.
Mazadlo si můžeš (po pár minutách studia na Gůglu) doma namíchat i sám. Ve velmi podobné kvalitě jako to dělají značkoví výrobci.
Však lidi co jezdí MTB si často mazadla míchají sami. Umí to lépe než fabriky
Naposledy editováno 07.09.2012 18:36:01
1 reakcí na tento příspěvek Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem
Editováno po postu co je podtímto
Naposledy editováno 07.09.2012 19:11:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem
Lam. píše: No, koukám že je to vlastně jedno ...zjistil sem že v garáži mám oboje, takže nic kupovat nebudu... nejdřív tam zkusim ten převodovej a uvidim, potom časem ten ve spreji a uvidim a podle toho zvolim. Ale díky za info, člověk má alespoň lepší přehled , spíš mi vrtá teď začlo vrtat hlavou, že v manuálu je taky že bych měl něak odvzdušnit(nebo tak něco), tzv "crankcase" ...což je v překladu kliková skříň, zkoumal jsem to a ta hadička kterou mam uvolnit je fakt "debilně" zadělaná, takže to bude boj O.o
No o zábavu mam postaráno
U velikých motorek ústí odvzdušnění klikovky v airboxu pod vzduchovým filtrem.
Některé (možná všechny?) CBR125 mají ovšem hadičku nataženou ven a zašpuntovanou. Čas od času, většinou po jízdě v dešti se doporučuje po jízdě odšpuntovat a třeba přes noc nechat otevřený aby se odvětrala vlhkost z klikové skříně.
!!! Pozor, před jízdou to zase musíš zašpuntovat, jinak riskuješ poškození ložiska.
hondacbf1000 píše: Olej na řetez? To Ti bude rozstřikovat po celé motorce a budeš ji mít celou za*ranou.
Kup si normální mazadlo na řetěz, Castrol nebo Motul. Na tomhle nešetři, neušetříš.
To jsem si říkal taky, tak jsem koupil mazadlo od Motulu.. No větší lepidlo by nebylo ani rozpuštěné lízátko. Spíš, než by to řetěz namazalo ho to zalepí a během první jízdy zasere tak, že můžu čistit. Od té doby mažu normálním motorovým olejem. Sice je kolo sem tam zacáknuté, ale ušetřím a umytí není tak pracné, jako se zbavit toho Motul lepidla.
Ale to je má osobní zkušenost
1 reakcí na tento příspěvek Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem
seikos píše: Asi by ses divil, ale dá se ušetřit a hodně. Co je mazadlo ve spreji? Vpodstatě olej. Aby se zvýšila jeho odolnost proti unikání do atmosféry, je vázaný molekulami Teflonu. A aby byl řetěz chráněný proti mechanickým nečistotám, je ve spreji ještě rozpuštěný vosk, který zaschne a udělá na řetězu film.
Ale v zásadě stěžejní a nejdůležitější prvek je ten olej.
Mazadlo si můžeš (po pár minutách studia na Gůglu) doma namíchat i sám. Ve velmi podobné kvalitě jako to dělají značkoví výrobci.
Však lidi co jezdí MTB si často mazadla míchají sami. Umí to lépe než fabriky
Takže podle Tebe se mazadlu zvyšuje odolnost proti UNIKÁNÍ DO ATMOSFÉRY.
Aha, to jsem nevěděl.
Já si myslel, že mazadlo je zředěné v tom sprayi proto, aby se dostalo snadno na všechny místa a těkavá látka že má zajistit, aby se odpařila a to mazadlo pak na řetězu zatuhlo a nestříkalo to po celé mašině.
A míchat si na MTB můžou, co chtějí, nebudu tady porovnávat kolo a motorku
hondacbf1000 píše: Takže podle Tebe se mazadlu zvyšuje odolnost proti UNIKÁNÍ DO ATMOSFÉRY.
Aha, to jsem nevěděl.
Já si myslel, že mazadlo je zředěné v tom sprayi proto, aby se dostalo snadno na všechny místa a těkavá látka že má zajistit, aby se odpařila a to mazadlo pak na řetězu zatuhlo a nestříkalo to po celé mašině.
A míchat si na MTB můžou, co chtějí, nebudu tady porovnávat kolo a motorku
Mazadlo je řídké pořád. Těkavá látka je v tom vosku. Ta se odpaří a pak ten vosk zatuhne. A částečně zakonzervuje to mazadlo pod vrstvou vosku.
S MTB to klidně porovnávat můžeš. Jakkoliv jsou ty řetězy jiné, technologie a princip zůstává stejný. A podobně tak princip mazání řetězu.
Převodový olej na otevřený sekundár je jedna z nejlepších variant.
Večer namazat, sem tam pootočit s kolem, druhý den (nebo před jízdou) utřít hadrem. Rozjet se (než se zahřeje motor, tak nějaký kilometr pomalu) a pak není motorka moc zaliskaná. Ostatně odstranění pouhé mastnoty je snažší, než ukrutně držícího mazadla ve spreji. Na to se prodávají speciální čistidla - a zase to stojí peníze.
Motorový olej je sice taky olej, ale na řetěz je lepší převoďák. Rozdíl v lehkosti chodu si vyzkoušejte třeba na řetězové pile...
Další věc je ta, že přísady v oleji způsobují, že na řetězu nic neulpívá, řetěz je čistý. Mechanická nečistota uletí, mastnota zůstane.
Scottoiler - za dřevních dob motoristického sportu se používala prachobyčejná nádobka s olejem, kohoutek, ovládaný jezcem a šlaušek k vnitřní straně řetězu. Na chvíli (za jízdy) jsi to pustil a už podle zvuku se poznalo, že je řetěz namazaný. Používal to třeba Fantic už v "základní" výbavě...
Princip podobný, pořizovací cena ani trochu.
Vyjetý olej bych nepoužíval, páč jsou v něm rozpuštěny všelijaké sračky, které mohou mít neblahý vliv na korozní odolnost a mechanickou pevnost.
1 reakcí na tento příspěvek Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem
Ano, pár kapek na zadním kole objevíš, ale kolo zasrané nebude.
Zdenalbenal píše: (dávat bacha, aby ti to nevtáhlo pazouru do rozety, je to fajn)
Velice důležitá rada. A můžu potvrdit, že to není ani za mák příjemné. I ručně roztočené kolo má sílu, díky které vám pak na ruce zůstanou, v případě "šikovnosti", krásné šrámy po zubech.
Naposledy editováno 09.07.2018 12:47:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R | Dominik07 | 11 | 29.4.2024 v 15:12 Krautkopf |
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 | Giant13 | 17 | 22.4.2024 v 20:57 MP3KV |
Blinkry Honda CBR 125R | ProFicK | 1 | 24.3.2024 v 02:08 tompok76 |
Utahovací momenty Honda CBR 125R | Hondapcx125 | 4 | 18.3.2024 v 15:12 assassin |
Vrzání Honda CBR 125R | Hondapcx125 | 10 | 5.3.2024 v 09:23 Gahan37 |