globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení ventilů
5.9.2012 v 22:19
Zdavím,
chtěl bych vás požádat o rady, triky nebo návod, jak seřídit ventily. Nějaký postřehy už mám, ale chtěl bych mít jistotu, abych na nic nezapomněl.

Vše se bude odehrávat na studeném motoru, což je cca 20-30°C. Sundám boční plasty, sedlo, nádrž, poté odmontuji víko hlavy válce. Zde se dostanu k vačkovým hřídelům a rozvodovému mechanismu.
Ze strany zapalování na motoru odšroubuji malé víčko, kde si otáčením zapalování nastavím horní úvrat, kdy bude motor v kompresním zdvihu, což znamená, že žádná vačka nebude v činnosti.

Poté měrkami změřím vůle pod každou z vaček (je jich 5 - 3 sací a 2 výfukové) na celkovém počtu dvou vačkových hřídelů. Tady bych se chtěl zeptat, jak velké nebo v jakém rozmezí mají tyto vůle být? Samozřejmě naměřéné hodnoty jednotlivých ventilů si zapíšu. Zde bych měl dotaz, kdy budu dávat větší podložku a kdy menší. Když naměřím, že hodnota vůle je menší než má být, tak přidám nebo odeberu? Nejspíš přidám, abych klobouček na pružince nadzvedl a tím přiblížil k vačce.

Při zjištění, že vůle nejsou v normě povolím napínání rozvodového řetězu a naznačím si polohu rozvodového řetězu na jednotlivých ozubených kolech vačkových hřídelů a poté povolím jednotlivě šrouby vačkových hřídelů. Ty vyndám a poté oddělám kloboučky z pružinek jednotlivých ventilů. Mezi tímto kloboučkem a pružinkou se nachází podložka?

No a to by mělo být asi vše, po smontování zpět opět přeměřím vůle ventilů. Zde bych se chtěl zeptat, jakým momentem dotahovat vačkové hřídele a jakým momentem víko hlavy válce?

Popřípadě, jestli mám někde chybu nebo mně někde něco chybí, tak mě prosím opravte nebo domplňte.

Seřízení ventilů

6.9.2012 v 02:26 | Nahoru | #1
Všechno máš TADY

Seřízení ventilů

6.9.2012 v 18:44 | Nahoru | #2
Vše najdeš v manuálu, na vyčtení hodnot a momentů nepotřebuješ umět ani anglicky. Ventilove vule bys měl naměřit bud takove jake maji byt nebo menši, protože ventily se časem zaklepavají a ventilová vule se zmenšuje. Takže podložky budeš davat menší

Seřízení ventilů

22.9.2012 v 22:01 | Nahoru | #3
Ano, podložka je mezi klouboučkem a ventilem. Změř vůli, dejme tomu bude 0,1 a ty bys potřeboval 0,15 - 0,18 (příklad). Změř tloušťku podložky daného ventilu a dej tam takovou, která bude mít o 0,08 menší tloušťku. Takže třeba tam bude 2,00 tak dáš 1,92. Princip bys měl pochopit. Rozvody si nemusíš poznačovat, ale nastav je podle značek na vačkových kolech. Někdy bývá otvor v klemě na zasunutí čepáku krs klemu do vačky, ve které je ovor a tím se vačka zaaretuje v správné poloze. Nevim jak je to u tvé motorky.

Naposledy editováno 22.09.2012 22:02:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Yamaha wr 450f omezovač otačok Yamaha WR 450F Yamahawr 10 19.7.2023 v 21:28 Jenecek
Řidičák A1 jízda se silnější moto... Yamaha WR 450F Zabra 23 2.6.2023 v 07:23 cmiral
Yamaha wr 450 dobíjanie Yamaha WR 450F ales181 7 16.1.2023 v 18:21 Pájmen
Yamaha Power tuner GYTR Yamaha WR 450F OLDKLADIVO 0 30.12.2022 v 23:36 OLDKLADIVO


TOPlist