máte někdo zkušenosti s instalací diod do předního světla? Je na to nějaká vyhláška co se týká barvy světla, výkonu, svítivosti nebo něco?
Na denní svícení bych používal diody a na noční bych měl klasiku (halogen). Díky za rady.
honza.kr píše: 13rr> nevím teda kde berete ty kraviny s tím vidět a slyšet. není to tak dlouho, co jsem si v pravém stoupacím pruhu všimnul v zrcátku motorky 200m za mnou. sledoval jsem, kdy mě bude předjíždět a do doby, než byl předním kolem metr předemnou jsem neslyšel absolutně nic. potom jsem se skoro leknul a ještě když byl půl kiláku předemnou jsem ten kravál ještš slyšel. takže argument být slyšet neberu a je to mnohdy nepříjemné leknutí, když mě předjíždí někdo takhle s uřvanou motorkou. a stejně nepříjemné je, když na mě někdo svítí dálkovým...
Naprostý souhlas, zvuk z laďáku jde především dozadu!!! Rozhodně nedoporučuji spoléhat na to že vás někdo kdo jede před vámi uslyší. Navíc je to někdy protivné a zákon jasně říká že nemáme obtěžovat nadměrným hlukem...
S dálkovýma viz. Onče
Zx-10RCarlos píše: Dalkove ano. Od te doby co sviti na silnici vse co jede motorka neni videt. Takze jezdim s dalkovejma. Podle situace kdy to neni vylozene nutne abych na sebe upozornoval prepinam na tlumene. Ve dne nikoho d. svetlama neoslnis. Motorky zas tolik nesviti v porovnanim s xenonama.
No budu se hádat, i motorka ve dne může pěkně oslňovat (na silnicích trávím většinu pracovní doby takže motorky s dálkovejma běžně potkávám a občas mi to fakt vadí ), nehledě na to že tím porušuješ zákon. A co bych ti tedy opravdu nepřál je situace až bude ten co ti nedá přednost u soudu tvrdit, že tě sice viděl, ale byl oslněn a nebyl schopen odhadnout tvou vzdálenost a rychlost. A toto není nějaký výmysl takové nehody se již stali. Krátkodobé použití dálkových (přepínání) např. před předjížděním nebo když se tedy blížíš ke křižovatce schvaluju, ale trvalé používání dálkových ne.
Ale jezdi si jak chceš, nemoralizuju jen píšu svůj názor podložený vlastní praxí a rozborem některých nehod.