Téma: Čtyřkomory WP 2013 4CS
 
10.8.2012 v 21:10
Tak nám na letošních sixkách nasadili new vidle a jelikoš má KTM pod sebou i Husaberg tak se je rozhodli dávat v sériji i tam,oč se jedná?

Překlad z WP stránek.


Tak kdo si to letos už pořídil,informujte o tom jak to funguje,či servisuje.Zajímá mě především servis a možné pasti v komponentech.





1 reakcí na tento příspěvek Čtyřkomory WP 2013 4CS

10.8.2012 v 23:07 | Nahoru | #1
pokrok nezastavis :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřkomory WP 2013 4CS

11.8.2012 v 09:02 | Nahoru | #2
Joraell> Zastavit nejde,ale je špatně,když je to za cenu kvality a není nic jednodužšího,než si udržovat starší ověřené věci ne.Každopádně mě zajímá jak to tlumí v reálu na různorodém povrchu,tak pište majitelé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřkomory WP 2013 4CS

11.8.2012 v 12:07 | Nahoru | #3
603356596> no tak co si tak ctu od kluku zde tak pokud to nema 2komory tak ty WPcka na ktm stoji za pekne HOVNO proto tato zmena a bude urco k lepsimu.

Čtyřkomory WP 2013 4CS

11.8.2012 v 12:20 | Nahoru | #4
No ja mam teda klasicke WPcka s moznosti stelovani predpeti pruzin a nejak si neztezuju. Ono je to o tom jak si to kdo udela a pak az o tom jake tlumice to jsou jestli WP, Showa KYB atd. atd..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřkomory WP 2013 4CS

11.8.2012 v 21:17 | Nahoru | #5

z-x-r píše: 603356596> no tak co si tak ctu od kluku zde tak pokud to nema 2komory tak ty WPcka na ktm stoji za pekne HOVNO proto tato zmena a bude urco k lepsimu.



stojí za hovno ve stavu, v jakém vyjedou z továrny. Ale ono je stačí zanést slušnému tlumičářovi, říct mu co, chceš aby to dělalo a co to nemá dělat, co jezdíš a jak jezdíš a pak jsou to úplně jiné tlumiče:)

(reakce na) Čtyřkomory WP 2013 4CS

11.8.2012 v 23:52 | Nahoru | #6

Hugila píše: stojí za hovno ve stavu, v jakém vyjedou z továrny. Ale ono je stačí zanést slušnému tlumičářovi, říct mu co, chceš aby to dělalo a co to nemá dělat, co jezdíš a jak jezdíš a pak jsou to úplně jiné tlumiče:)



Presne tak !

Čtyřkomory WP 2013 4CS

29.8.2012 v 12:58 | Nahoru | #7
Tak prvmí dojmy jsou,že fungují jako fabrické jednokomory,čili spíše měkké.Já jen doplním,že fabrické jednokomory byly perfektní na technickou pomalou jízdu a středně rychlou,při palbě začly ztrácet(ponořovaly se a chodily nadoraz),oproti tomu dvoukomory,které se dávaly na XC modely byly záběrem posunuty na ten střed s náběhy do pomala a rychla,což bylo perfektní na CC a enduro.

Čtyřkomory WP 2013 4CS

26.5.2013 v 16:13 | Nahoru | #8
Tak něco z provozu zase,dejte bacha na sériový vychvalovaný olej ,je to lež!
ČTYŘKOMORY A SUPER OLEJ ktm

Čtyřkomory WP 2013 4CS

28.5.2013 v 10:29 | Nahoru | #9
Taky jsem slyšel že pro ostrou jízdu jsou prakticky nepoužitelné, moc měkké. Prý jsou dělané jako staré klasické Marzocchi, tj. jeden tlumič má na starosti kompresi a druhý útlum a ten kompresní má po délce zdvihu proměnný útlum a v první fázi stlačování netlumí vůbec. Na kořínky to ale může být dobré. Možná by pomohly tvrdší pružiny ?

Čtyřkomory WP 2013 4CS

28.5.2013 v 10:58 | Nahoru | #10
vana666: asi zalezi jak je udelanej ten promennej utlum, jestli je tam nakej plovouci pistek - tak to maj vyreseny nektery spickovy sjezdovy vidle - tak muze bejt ten pistek brzdenej pruzinkou - ta by sla dat tuzsi. opet tusim nejlepsi rockshox ma nad pistkem komoru co se da externe foukat a doladis si i tu promennou kompresi (navic ke klasicky hi-lo speed kompresi)

ale do uzavreny kartridze uz se hned tak nekdo poustet nebude, co vim tak uzavreny kartridge wp pro silnicni moto se odvzdusnovaly dost slozite vyvevou, takze spis jen moznost "tovarni" upravy :(

Čtyřkomory WP 2013 4CS

28.5.2013 v 20:46 | Nahoru | #11
Uzavřené tam není nic,jen liješ dospod hlavní náplň oleje a nahoru jen určitou hladinu od okraje.Plovoucí je tam jen ten reservoar bank,který má uvnitř pístek a pod ním pružina,hýbe se asi 15mm jen nahoru.Vidle je velmi příjemná a přitvrdit by šla nahoře zmenšením odstupu hladiny od okraje a dole větším množstvím náplně,pak samozřejmě pružiny,pokud je jezdec nad váhový limit sériových(kluk není).Ta vidle je příjemná především v tom že v různých režimech se pohybuje pořád stejně(tvrdne s většíma rázema a měkne s menšíma) ,její rozsah je skutečně daleko větší a jde poznat rozdíl dvou kliků na COM a REB.Servis není špatný,ale uvidí se co se tam zase bude nadměrně opotřebovávat.

Čtyřkomory WP 2013 4CS

29.5.2013 v 12:43 | Nahoru | #12
já jsem tlumiče poslal Farynovi , mám 100kg, takže v základu to bylo hodně měkké a chodil jsem pořád na dorazy, dal mi tam tužší pružiny, naladil a teď je to úplně o něčem jiném...

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřkomory WP 2013 4CS

26.12.2013 v 19:37 | Nahoru | #13
tak jak je to se servisem zvládne to člověk s normálně vybavenou dílnou.Nebo mě sympatičtější variantou poslat to někomu kdo tomu rozumí otázka je komu, psal jsem Faltusovi a odradil mě cenou 4000 kč se mi za výměnu oleje zdá dost.tlumiče maj nakrouceno 20 MTH

(reakce na) Čtyřkomory WP 2013 4CS

29.12.2013 v 19:27 | Nahoru | #14
Bahnak1991> Podstata je v postupu,který nesmíš zanedbat a dosáhnout zase origo stavu.Ti pitomci tam lijou olej který se mění v med od novoty a v těch 20mth začíná degradovat v hustou hmotu ,v 35/40mth pomalu už sám od sebe ani nevyteče z otevřené vidle.Ještě mají tu drzost nazvat ten olej supervlastnostma!!!Že za to Faltus bere 4000Kč no možná bere a nediv se, když se tím živí a musí odvádět našim politikům všimné a zaměstnancům plat,z čeho by chudinky žily.Pokud nepotřebuješ dávat tolik tak máš P.M. ,a kdybys chtěl udělat PDS či centrál tak už mám i vakuovou plničku a je to sakra nepřekonatelná věc.To byste nevěřili kolik vzduchu po odsátí vzduchu z nádoby vychází z ustáleného oleje!

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřkomory WP 2013 4CS

10.1.2014 v 21:42 | Nahoru | #15
Tak první setkání s výrobní vadou u tlumičů z modelů 2013 se mi dostalo tento týden,oč se jedná s fotkama naleznete No_Tady_přeceee

Naposledy editováno 10.01.2014 21:43:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřkomory WP 2013 4CS

11.1.2014 v 08:37 | Nahoru | #16
603356596> mám EXC250/14 - jednokomory - a podle manuálu je v předních vidlích olej viskozity 4W - po zajetí chci vyměnit, ale ne s originál olejem - asi Castrol nebo Putoline - může se dát do vidlí 5W bez vlivu na funkci - původní nastavení vyhovuje - nebo se musí vhodně smíchat 2,5 s 5W?

Čtyřkomory WP 2013 4CS

11.1.2014 v 18:30 | Nahoru | #17
Dej klidně 5W,pokud se mění značka tak to stejně musíš vyzkoušet jestli ti bude vše sedět a pak až podle toho postupuj dál.Ono se těm jednokomorám stejně nic nestane.Navíc byly vždy dost rychlé v průběhu což hustší olej trochu spomalí.Nakonec se s nima svezeš i lépe.Však vyzkoušej,jde tam pak i měnit výška hladiny.Kdybys viděl co se s tím jejich superolejem stane po 30mth ,tak bys tam moh klidně nalít krupici z kastrůlku a pořád by měla menší hustotu.

Čtyřkomory WP 2013 4CS

11.1.2014 v 23:13 | Nahoru | #18
dík za info, pár věcí mě na KTM nepříjemně překvapilo - čekal jsem lepší zpracování a řešení detailů, ale svezení je na tom super

(reakce na) Čtyřkomory WP 2013 4CS

12.1.2014 v 08:35 | Nahoru | #19
[quote=Monix]603356596> mám EXC250/14 - jednokomory - a podle manuálu je v předních vidlích olej viskozity 4W.... quote]

To znamená, že čtyřkomory mají EXC jenom 2013 a 2014 už zase ne?

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřkomory WP 2013 4CS

12.1.2014 v 09:00 | Nahoru | #20
4komory mají u endur KTM Sixdays a XC verze, Husaberg, jednokomory mají KTM obyč. verze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřkomory WP 2013 4CS

12.1.2014 v 15:15 | Nahoru | #21
Monix> jj je to přesně tak,ale koukal jsem že některý prodejci nabízí čtyřkomory za příplatek k novej motorce za cca 15 000 kč

(reakce na) Čtyřkomory WP 2013 4CS

12.1.2014 v 16:19 | Nahoru | #22
Bahnak1991> Ale ty jednokomory samozřejmě vytáhnou-hehe.Jinak 4CS jsou na KTM sixdays 13/14,husabergu 13/14,husqvarně 14. Na KTM XC je vždy SX dvoukomora s jiným nastavením pro cc.Na EXC je vždy jednokomora.

Čtyřkomory WP 2013 4CS

24.3.2014 v 10:23 | Nahoru | #23
Po roční zkušenosti s 4CS můžu napsat, že to není zase tak špatné...po koupi motorky, byly předky i zadek hrozně měkké (vážím 100kg), po pár mth jsem se rozhodl to řešit a náhodně narazil na Faryna www.farynmoto.cz, tlumiče jsem odeslal, Faryn vyměnil pružiny, olej a tlumiče odladil, na takto nastavených tlumičích jsem odjel sezonu, oproti originál nastavení to bylo "nebe a dudy", po sezoně jsem přední a zadní tlumiče opět vzal, odeslal Farynovi na komplet repas, Faryn vše zrepasoval a zcela jinak naladil, kdy předky jsou ještě citlivější, zároveň tuhé, přední kolo nikam neskáče, celý podvozek krásně žehlí terén, jízda mě tolik neunavuje, tlumiče nechodí na dorazy, jak tomu bývalo dříve, Farynovo jednání, domluva, výsledná práce, cena 1A, můžu všem, kdo laborují s podvozkem, vřele doporučit.

(reakce na) Čtyřkomory WP 2013 4CS

9.11.2014 v 14:47 | Nahoru | #25
RSWR> Hmm ,fašouni nedotáhli matku a ta se zřejmě po pár mth vyšroubuje a nastává destrukce . Naštěstí to je banalita a každý si to může dotáhnout doma sám,je tam 20N/mm,samotný uzávěr do 40N/mm pak na trubce.Pokud jsem to dobře přeložil tak se to týká 750ks vyvezených jinam než ČR(VB A Irsko),nebo vyrobených tam ?Každopádně ten klepot se ukáže už při vyšroubovaném stavu,který ještě drží na pár závitech,okamžitě rozebrat a dotáhnout!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist