paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nestartuje, ale elektro ok
Zdravim,
tak si pritapkam k motorce po vic jak mesici a zjistim , ze baterka je dead.
Kdyz jsem zmackla starter, protocilo to parkrat a pak uz byla uplne hyn.
Dobila jsem tedy baterku.
Po x hodinach nabijeni jsem zkusila nastartovat.
Otocila jsem klicem, kontrolky sviti jak maji, vse funguje.
Zmacknu starter a nic- jakoze moto vubec nereaguje.
Po chvilce studovani a ticheho dumani jsem zjistila, ze kdyz stisknu start tak ve start. relecku lechce zahrci- je to uplne tichej zvuj- takze reaguje ale neco je spatne...
A ja se ptam- je to na novy relecko nebo mam hledat problem jeste jinde?
dikec moc
Předchozí
1 2
Následující

Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 11:12 | Nahoru | #1
"Hrčící" relátko svědčí o nízkém napětí. V první řadě změř napětí na svorkách baterky a to hlavně, jaké bude po zapnutí starteru. Baterka může být v háji a i když se tváří jako plně nabitá, startovací proud v důsledku zvýšeného vnitřního odporu nezvládne.

Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 11:13 | Nahoru | #2
KO baterka?

Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 11:23 | Nahoru | #3
novou baterku, tahle je po smrti

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 11:53 | Nahoru | #4
a da se to vyzkouset?? ze ji pripichnu na nabijecku a zkusim treba nastartovat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 12:04 | Nahoru | #5
E-Fox> Prdlajs, nabíječka startovací proud nedodá, to by to musel být přímo "startovací vozík", tedy zdroj a akumulátorem, nebo silným trafem a usměrňovačem, aby dodal proud přes 150A.

Zkusit to můžeš připojením jiné baterky přes startovací kabely, klidně to může být baterka z auta. Ale vše svědčí o tom, že baterka v Tvé motorce už dříme na krchově.

Nezapomenu na spolužáka, kterému se nechtělo startovat Zetor 25 klikou, tak připojil svářečku, nastavil 80A a už trachtór blafal. Ale u motorky s elektronickou řídicí jednotkou a reglerem bych to rozhodně nezkoušel.

(reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 12:06 | Nahoru | #6
J.M.K.> aha, tak teda ok
takze muzu vytahnou baterku z forda a zkusit to pres ni jo?
a nezabije mi to nic v motorce?

Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 12:19 | Nahoru | #7
tak baterka to nejni

Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 12:29 | Nahoru | #8
relatko jen tak jakoby cvakne a pak nic, kdyz podrzim start tak jen jednou cvakne a pak uz nic....takze musi byt problem nekde tam...
Rikam, pred vybitim baterky starter vrcel, ale uz byl malej proud. az po dobiti to ani nestekne....zkusim zmerit ten proud, ale fakt si myslim ze baterka bude dobra.
zkusila jsem z auta, vysledek uplne stejny a tam mam baterku uplne novou.....

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 12:36 | Nahoru | #9
prosim Te, jak jsi zkusila baterku z auta?
konektory na auto a na motorku nejsou stejny... nestaci jen prilozit konektory z motorky na autovou baterku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 12:41 | Nahoru | #10

MedWed píše: prosim Te, jak jsi zkusila baterku z auta?
konektory na auto a na motorku nejsou stejny... nestaci jen prilozit konektory z motorky na autovou baterku...


Treba ma kabely ne ??

Za predpokladu ze ti rele cvaka i pri pripojeny autobaterce tak bez po tech tlustejch kabelech az k rele a podivej se jestli nejsou zahnojeny. Odmonovat vycistit smotnovat >>zkusit.
Ale asi by to na testovani chtelo multimetr a nebo zavolat nekoho sikovnyho kdo ho ma.

(reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 12:42 | Nahoru | #11

gugo píše: Treba ma kabely ne ??

Za predpokladu ze ti rele cvaka i pri pripojeny autobaterce tak bez po tech tlustejch kabelech az k rele a podivej se jestli nejsou zahnojeny. Odmonovat vycistit smotnovat >>zkusit.
Ale asi by to na testovani chtelo multimetr a nebo zavolat nekoho sikovnyho kdo ho ma.



no treba... ale ani kabelama (zvlast, pokud jsou to ty nejlevnejsi z tesca) obcas motorku nenatocis...

Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 12:53 | Nahoru | #12
na 90% baterka.

vzit opravdu ale opravdu kloudne kabely a pripichnout na baterku z auta a uvidi ze zavrci. predtim doporucuju vzit multimetr a zmerit motobaterku pri startovani. jak padne pod 11V je vymalovatno. jestli to nebude ani tim (coz se mi kdysi stalo)nabizi se dalsi problem ktery mi dlouho trvalo objevit. a pak se objevil sam poradnou explozi.

projevy byly stejne jako u mrtve baterky. jen cvaklo rele a nic vic. ovsem multimetr ukazoval ze je ok. ve skutecnosti odesel podtlakovej ventil u nadrze a spolecne s nejakou necistotou v karbci protekl benzin az do valcu az byly plne. tzn starter motorem neotocil ani za zlaty prase neb benzin jest jak znamo nestlacitelny. sel jsem po zavade a objevil to tak kdyz jsem vzndal svicky a zastartoval. ej to byly gejziry benzinu. vse jsem vycistil , slozil a dobry. po case jsem prisel k motorce, dal sytic , zmackl starter a.... PRASK!!
Rumu by se ve me nedorezal jak jsem se lekl. zavada se vratila a nateklo do valcu presne tolik aby to jeste chytlo... fouklo to pod hlavama. nakonec to kluci dali dokupy a GS jezdi vesele dal uz dva roky. to jen tak na okraj ze to nemusi bejt nutne baterka a taky ze to kolikrat je docela "sranda"

edit - tech 11V ber tak nejak s rezervou. kazdopadne kolem deseti a mene voltu je jasno na 100%

Naposledy editováno 07.08.2012 12:57:09

Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 13:02 | Nahoru | #13
jinak ty kabely jsou fakt osemetny. kdyz jsem mel jeste Thunderace tak uz jsem byl nestastnej ptz nesel natocit zadnejma kabelama co sem si kde sehnal a pujcil. nakonec pomohly az upraveny kabely na startovani V3S a chytl na drc.

Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 16:34 | Nahoru | #14
Levné startovací kabely z pumpy, natož ze supermarketu jsou poddimenzovaé a prakticky nepoužitelné. Lepší, než takto laborovat, bude vzít voltmetr a měřit napětí na baterce při zapnutí starteru, podle toho se pozná, zda je baterka po smrti, nebo je problém někde po cestě napájení starteru.

Nestartuje, ale elektro ok

7.8.2012 v 16:55 | Nahoru | #15
ok ok, tak dikec vsichni za rady. zitra prijede doufam hroch a ten uz zjisti co s tim
a pak dopisu vyreseni problemu

Nestartuje, ale elektro ok

8.8.2012 v 20:49 | Nahoru | #16
tak hroch prijel, videl, zmeril a zjistil zeeeeeeee........
je to startovaci relatko!!!!!
baterka je v cajku, ale rele si proste reklo, ze staci!!
takze diky moc za rady
Diky hrochu!!

Nestartuje, ale elektro ok

Skvělá odpověď, děkuji! 8.8.2012 v 21:17 | Nahoru | #17
Za málo

Čiže pro upřesnění, relátko si s nataženým uchem lupne a nic, na druhé svorce bez napěti; moje relé v mašině funguje bez problémů, baterka i při točení taktéž uplně nechcípá - když ji Liška bude vykládat na noc pohádky a vymění relé, tak ještě něco odjezdí Relé kuchat a spravovat nebude mít moc význam...

Naposledy editováno 08.08.2012 21:23:00

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, ale elektro ok

10.8.2012 v 21:56 | Nahoru | #18
Tak v tom případě jsou v háji kontakty relátka... opálené, vyhřáté a tím nenapružené. Oprava sice možná je, ale byla by to zbytečná piplačka a výsledek nejistý, jiné se dá sehnat i za několik stovek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

10.8.2012 v 23:56 | Nahoru | #19
J.M.K.> Právě. Při těch proudech které navíc tečou když relé opíná je to opálené hned, tyhle opravy většinou už pak ani dlouho nedrží. Takové provizorium za trest - na dojetí dobré, ale nechat to jezdit reálně raději ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

11.8.2012 v 00:36 | Nahoru | #20
dj_hroch> Osobně jsem vždy jakékoli vadné nespolehlivě fungující relé v jakékoli aplikaci vyhazoval a měnil, o opravu jsem se nepokoušel. vyjímkou byl případ kamaráda s TV COLOR439 , která po zapnutí ovladačem jen "lupla-cinkla", takže "určitě musí spínat", ale víc nic. Závada byla v relátku spínajícím hlavní zdroj, kde jeden ze dvou párů kontaktů (odpojování zdroje bylo dvoupólové) nespínal spolehlivě - při přitažení kotvy kontakty setrvačností na okamžik sepnuly, což stačilo na "bouchnutí" odmagnetovačky, ale pak so vzdálily, takže zdroj už nenaběhl. Jelikož jsem odpovídající relátko neměl, proklemoval jsem vadné kontakty na tišťáku koukem drátku a televiza dovčíl slóží ta jak nová.

E-Fox> Relátko přímo na GS500 mají třeba tady , ale možná by stačilo i nějaké skútrové za několik stovek. Konktrétní uvádět nebudu, zkušenost s nimi nemám. Stačí ale dodržet potřebnou proudovou hodnotu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

11.8.2012 v 07:17 | Nahoru | #21
J.M.K.> U nás mají tu jinak originál v partsdepot je dvakrát dražší. Každopádně bych tam dal raději jedno z nich než bastlit z nečeho jiného, už teď tam má pár elektrických součástí z různých přibližovadel, tak ať z ní postupně udělá zase original a ne naopak

(reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

11.8.2012 v 11:18 | Nahoru | #22
dj_hroch> A dopr... tak to každopádně ať tam dá něco alespoň blízké originálu. Už jsem měl také v rukou motorku, kde byla elektrika splácaná z komponentů snad na 12 různých motorek, nedodržené a často opakované barvy drátů, poddimenzované průřezy, nic dle původního schématu... Celé to vykuchat, poshánět správné součástky a všechny svazky vyrobit znovu (některé barvy drátů jsem stejně nemohl dodržet, jelikož je prostě neseženeš) - nemít platinové nervy, asi by na motorce přistál kýbl benzinu a škrtnutá sirka.

Nestartuje, ale elektro ok

12.8.2012 v 20:53 | Nahoru | #23
tak to je hodne v poho
vezmu si antidepresiva a pujdu se zasmat do sklepa.....
no a pak...mozna neco vymyslim
vidim to tak na rok nebo dva
dikec za rady

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, ale elektro ok

13.8.2012 v 12:17 | Nahoru | #24
E-Fox> Jak to myslíš, že "je to v pohodě, vezmu si oblbovák a pundu se vychechtat do sklepa"? Nečekaně velká cena relátka? Tak mělo by tam pasovat nějaké skútrové za pár stovek (někdo je tu před časem uváděl), nebo projdi vrakoviště a relátka jsou na spoustě motorek podobná a lehko zaměnitelná, takže tam funkční kousek za pár šupů nemůžeš nasehnat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

13.8.2012 v 16:35 | Nahoru | #25
J.M.K.>
myslela jsem tim postupne opravovani a vymenovani i jinych dilu
relatko je uz na ceste tak uz se nemuzu dockat az dorazi
a pak az to tam dam se uvidi co bude dalsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

13.8.2012 v 17:16 | Nahoru | #26
E-Fox> Však vpohodě, zatím jsou to jen 3 krabičky a pár kokotin okolo To je pouze na sedativa a jedno odpoledne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

13.8.2012 v 17:26 | Nahoru | #27
dj_hroch>

ti hned napisu jak jsem dopadla...
hele, jeste dotaz, jak starej benzin je aby byl uz fakt starej? a lepsi jej zlikvidovat a dat novej???

(reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

13.8.2012 v 19:17 | Nahoru | #28
E-Fox> Jasně, dej vědět Když máš vpořádku karburátory tak benzín neřešíš, když v listopadu postavím na stojan tak ji v březnu našlehnu s tím co tam je Co je v nádrži zlikviduješ beztak za jednu jízdu a pak natankuješ nový, tady pár týdnů odstávku nemá smysel hrotit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

14.8.2012 v 00:13 | Nahoru | #29
E-Fox> Chápu, ale pokud ty ostatní komponenty fungují správně, tak bych to nechal být a jezdil, na pořádnou "renovaci" s důrazem na stoprocentní originalitu se hodí nějaká historická Jawa, číza, H-D, nebo Indian a podobné "historické" kousky. U GS500, která je téměř vždy začátečnickou a nejméně jednou vyválenou motorkou a zároveň málokdy motorkou poslední, bych se na echt originalitu vykašlal. Navíc to ve finále může způsobit problémy v duchu rčení: "Staré ho*no nesmrdí, když se do něj nerýpe (stary gufno njesmjerdži, kym sa do ňej ňjerype)".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje, ale elektro ok

14.8.2012 v 10:32 | Nahoru | #30
J.M.K.>
to mas asi pravdu
uvidime jak bude co fungovat
kazdopadne pristi (mozna az pres pristi) rok hodlam prikoupit jeste jeden stroj a ten uz bude spis na paradu na takovy to domaci jezdeni Yamaha Drag Star Classic 650 .....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E Phabbyg 8 10.6.2024 v 17:11 docent
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust


TOPlist