Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
edit: Ignitech je na tohle supr, má funkci autoladění. Akorát ta cena je dost vysoká.
edit2: Teď koukám že asi zlevnili od poslední doby co jsem na to koukal. Ta cena základní verze je teď docela dobrá
Naposledy editováno 25.02.2013 18:57:34
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jinak jezdit budu na 116kw mapu tudíž 155 koní
Naposledy editováno 25.02.2013 19:12:07
pylot píše: Bači> Jen tak ciste ze zvedavosti, kde ze to bylo mereny? Ja nechci bejt skarohlid, ale vim ze na brzde se da vykouzlit ledasjaky cislo a 120 kW na kole (to je cca 185 koni na motoru!!!) mi prijde na litrovej dvouvalec trosku jako utopie...
Ono to bude spíš na motoru, protože to ani já s turbem nepředpokládám takový výkon...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Bači píše: Dakarista> plánuješ BBkit?
Uz je to vymyslene, motor je taky doma. Jen kvuli praci chybi chechtaky, takze se to priprzduje. Kdyby se do te doby sehnal pist z amanna, bylo bx to super, aby bylo co zkopirovat
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Bači> nakonec vyhral rozum a pujde se na 1102ccm. Protoze ocelove vlozky jsou krok zpet a taky to chci aby to vydrzelo
No to je rozumný Nemá cenu to rvat na nesmyslný obsahy 1100+ a čekat že se to každou chvilku potká nebo rozesere, už i takhle je to dost. Já kdybych někdy do BB kitu šel tak to taky nechám tak jak ty. Ale zatím to neplánuju, výdajů bylo teď dost..1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Bači> nakonec vyhral rozum a pujde se na 1102ccm. Protoze ocelove vlozky jsou krok zpet a taky to chci aby to vydrzelo
už mě nebaví mít furt pravdu
a vložky že jsou krok zpět? a v čem jako, krom náročnosti výroby, která je v tomto případě uplně podružná? imho bych se bál spíš nikasilu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Horsi odvod tepla
Vetsi provozni vule
Mensi zivotnost nez nikasil
Coz jsou ty zakladni tri problemy
dakarista píše: FiZzeR> probral jsem to s motorarema a je to na pytel...
Horsi odvod tepla
Vetsi provozni vule
Mensi zivotnost nez nikasil
Coz jsou ty zakladni tri problemy
1) horší přestup tepla z vložky do chladící kapaliny - to je jen dobře, víc tepla odejde výfukem (viz témata na apriliafóru, lidé co provozují vložky svorně hlásají snížení provozní teploty)
2) ano, ale v čem přesně to vadí, krom pár minut po startu, než se motor prohřeje?
3) to je sporný, zeptej se yoshe nebo kdo tu dělal BBK na teleti - nikasil se mu odloupal asi po 1500km, a to byl dělanej za kopečkama
Edit: jinak motor mám poskládanej + vyleštěný kanály a v březnu bych měl jít k Murkinovi na brzdu tak doufám že tam těch 145 na kole aspoň bude...
Naposledy editováno 25.02.2013 19:53:12
2) musis mit vetsi vule, protoze mas vetsi teploty kvuli prechodu tepla a hlavme kvuli jine roztaznosti zeleza vs hlinik
3) ale yosboy s tim jezdil bez naladeni a prehral se spalovaci prostor. Coz je spatne.
4) ocel je mekci jak nikasil
Edit:
Yoshboy> jestli jsi je vylestil do zrcadla, tak je to kontraproduktivni. Musi byt matne jako by zapiskovane
Naposledy editováno 25.02.2013 19:56:26
matný to je takže ok
Bači - Koukal jsem ještě na ty hodnoty 116 a 120 kw jen s výfukama filtrem a ignitechem? Na kole?
Kolik má 06 serie koní? 142 na motoru?
Sorry ale nějak se mi tomu nechce věřit..máš graf?
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
A že s vložkama je motor do ohřátí hlučnější ničemu nevadí, TLR je žentour i když je nový
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |