globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 18:53 | Nahoru | #901
Bači> Gratulace, to je parádní výkon.
edit: Ignitech je na tohle supr, má funkci autoladění. Akorát ta cena je dost vysoká.
edit2: Teď koukám že asi zlevnili od poslední doby co jsem na to koukal. Ta cena základní verze je teď docela dobrá

Naposledy editováno 25.02.2013 18:57:34

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 18:55 | Nahoru | #902
KedaR K> No ještě uvidíme jaký projev to bude mít na silnici.. Ale myslím že to bude poznat oproti serii co jsem měl předtím..

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 18:57 | Nahoru | #903
Bači> Měřil jsi to předtím?

Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 18:58 | Nahoru | #904
Dakarista: No sakup prdum za tu elektroniku s full softem něco málo přes 20tis...Celkový náklady od léta asi 30 tis...

Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 18:59 | Nahoru | #905
ne bohužel předtím to změřený nemám , ale počítám že to mohlo mít kolem 100kw na zadku....

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:02 | Nahoru | #906
KedaR K < jo ty ceny už nejsou tak hrozný, Raďas tam má ještě nějakou slevu jako stálejší zákazník takže to celkem šlo. Ale prej ani sám nečekal že to udělá na té brzdě takovej kalup...

Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:04 | Nahoru | #907
Tak to je pekna cena. A kdo to ladil?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:06 | Nahoru | #908
Bači> Jen tak ciste ze zvedavosti, kde ze to bylo mereny? Ja nechci bejt skarohlid, ale vim ze na brzde se da vykouzlit ledasjaky cislo a 120 kW na kole (to je cca 185 koni na motoru!!!) mi prijde na litrovej dvouvalec trosku jako utopie...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:08 | Nahoru | #909
Můj Aprilia GURU zaříkávač koní... Kamarád a servisman v jedné osobě, bydlí kousek od Dvora Králové a ladil to tam. Zná na té mojí mašince každej šroubek a řekl bych že se naní pěkně vyškolil Nick májí tady na motorkářích (Raďas a Kačka) a je to fakt šikovná dvojka milující italský strojky..

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:10 | Nahoru | #910
Bači> ja prave hledam nekoho sikovneho na to BB

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:10 | Nahoru | #911
Pylot> No já na to taky hleděl, ale 120kw je 160,9 koní nikoli 185 ale to je ta opravdu extremní mapa do provozu nepoužitelná..

Jinak jezdit budu na 116kw mapu tudíž 155 koní

Naposledy editováno 25.02.2013 19:12:07

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:12 | Nahoru | #912

pylot píše: Bači> Jen tak ciste ze zvedavosti, kde ze to bylo mereny? Ja nechci bejt skarohlid, ale vim ze na brzde se da vykouzlit ledasjaky cislo a 120 kW na kole (to je cca 185 koni na motoru!!!) mi prijde na litrovej dvouvalec trosku jako utopie...


Ono to bude spíš na motoru, protože to ani já s turbem nepředpokládám takový výkon...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:12 | Nahoru | #913
Dakarista> plánuješ BBkit?

Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:13 | Nahoru | #914
opakuji 120kw není 185 koní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:13 | Nahoru | #915
Bači> Nj ale psal jsi na kole, cili jeste 12% ztraty a ono se to nezda ale dela to vazne velikej rozdil... I tech 155 koni na motoru mi prijde nejak hodne, ale uz je to uveritelny.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:17 | Nahoru | #916
pylot> No nebudu ti nic nalhávat sám sem tomu věřit nechtěl. Vyvíjelo se to tak že nejdřív bylo 112,5 kw a dostali jsme se na použitelných pro provoz 116. No ještě ji doma nemám, čekám až mi ji přivezou. A jak se rozjaří budu chytřejší a podám info...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:19 | Nahoru | #917

Bači píše: Dakarista> plánuješ BBkit?



Uz je to vymyslene, motor je taky doma. Jen kvuli praci chybi chechtaky, takze se to priprzduje. Kdyby se do te doby sehnal pist z amanna, bylo bx to super, aby bylo co zkopirovat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:23 | Nahoru | #918
dakarista> No tak doufám že se zadaří BBkit musí tu mašinu posunout zase uplně jinam protože jak se říká objem ničím nenahradíš. Na kolik chceš jít? ..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:31 | Nahoru | #919
Bači> nakonec vyhral rozum a pujde se na 1102ccm. Protoze ocelove vlozky jsou krok zpet a taky to chci aby to vydrzelo

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:37 | Nahoru | #920

dakarista píše: Bači> nakonec vyhral rozum a pujde se na 1102ccm. Protoze ocelove vlozky jsou krok zpet a taky to chci aby to vydrzelo

No to je rozumný Nemá cenu to rvat na nesmyslný obsahy 1100+ a čekat že se to každou chvilku potká nebo rozesere, už i takhle je to dost. Já kdybych někdy do BB kitu šel tak to taky nechám tak jak ty. Ale zatím to neplánuju, výdajů bylo teď dost..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:37 | Nahoru | #921

dakarista píše: Bači> nakonec vyhral rozum a pujde se na 1102ccm. Protoze ocelove vlozky jsou krok zpet a taky to chci aby to vydrzelo



už mě nebaví mít furt pravdu

a vložky že jsou krok zpět? a v čem jako, krom náročnosti výroby, která je v tomto případě uplně podružná? imho bych se bál spíš nikasilu.

Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:38 | Nahoru | #922
Kdyby jsi vedel o nekom kdo generalkuje amann, tak mu omsluj pist , Wossner ho vyrobi, sle preci jen se mui vymyslet vymyslene

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:40 | Nahoru | #923
FiZzeR> probral jsem to s motorarema a je to na pytel...

Horsi odvod tepla
Vetsi provozni vule
Mensi zivotnost nez nikasil

Coz jsou ty zakladni tri problemy

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:43 | Nahoru | #924

dakarista píše: FiZzeR> probral jsem to s motorarema a je to na pytel...

Horsi odvod tepla
Vetsi provozni vule
Mensi zivotnost nez nikasil

Coz jsou ty zakladni tri problemy



1) horší přestup tepla z vložky do chladící kapaliny - to je jen dobře, víc tepla odejde výfukem (viz témata na apriliafóru, lidé co provozují vložky svorně hlásají snížení provozní teploty)
2) ano, ale v čem přesně to vadí, krom pár minut po startu, než se motor prohřeje?
3) to je sporný, zeptej se yoshe nebo kdo tu dělal BBK na teleti - nikasil se mu odloupal asi po 1500km, a to byl dělanej za kopečkama

Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:51 | Nahoru | #925
700km jsem na to najel, ale neměl jsem to naladěný takže nejpravděpodobnější verze je, že to bylo chudý a přehřejvalo se to.. jinak nějak tak 152-155 na kole měl amann taky ne?

Edit: jinak motor mám poskládanej + vyleštěný kanály a v březnu bych měl jít k Murkinovi na brzdu tak doufám že tam těch 145 na kole aspoň bude...

Naposledy editováno 25.02.2013 19:53:12

Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 19:55 | Nahoru | #926
1) ze to ma mensi teplotu na budiku neznamena, ze se to neprehrejva. To je jak vyleju vodu aby se mi neohrejvsl chladic, stejnej princip co jsi ted popsal ... Takze totalni blbost

2) musis mit vetsi vule, protoze mas vetsi teploty kvuli prechodu tepla a hlavme kvuli jine roztaznosti zeleza vs hlinik

3) ale yosboy s tim jezdil bez naladeni a prehral se spalovaci prostor. Coz je spatne.

4) ocel je mekci jak nikasil

Edit:

Yoshboy> jestli jsi je vylestil do zrcadla, tak je to kontraproduktivni. Musi byt matne jako by zapiskovane

Naposledy editováno 25.02.2013 19:56:26

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 20:07 | Nahoru | #927

Bači píše: dakarista> No tak doufám že se zadaří BBkit musí tu mašinu posunout zase uplně jinam protože jak se říká objem ničím nenahradíš.


Turbem ano, teda doufám

Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 20:08 | Nahoru | #928
http://yoshboy.rajce...1.2013/#P1070050.jpg

matný to je takže ok

Bači - Koukal jsem ještě na ty hodnoty 116 a 120 kw jen s výfukama filtrem a ignitechem? Na kole?

Kolik má 06 serie koní? 142 na motoru?

Sorry ale nějak se mi tomu nechce věřit..máš graf?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 20:13 | Nahoru | #929
Yoshboy> pekna prace

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 20:20 | Nahoru | #930
No nevím, já bych šel u BB do vložek, konzultoval jsem to i s lidma od dragsterů, velkej výbrus=tenká šlupka co zbyde na nikasil=problém s uchlazením, směs atd...=možné deformace pracovní plochy válce...Co jsem teď koukal tak na TLR jedna firma dělá vložky už od BB1088ccm










A že s vložkama je motor do ohřátí hlučnější ničemu nevadí, TLR je žentour i když je nový
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist