globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

8.2.2013 v 17:54 | Nahoru | #841
Zajímavé, o tom jsem neslyšel. Já mám však BO uplně obyčejný.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.2.2013 v 19:15 | Nahoru | #842
KedaR_K> Moje VTR 1000F turbo








1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.2.2013 v 19:36 | Nahoru | #843
KedaR_K> dnes uz leti spise recirculation valve integrovany primo na kompresoru (jednoduchy solenoid napr. od Pierburgu). Propoji kompresor inlet a outlet.

Mr-Housenka> dieslove turbo? Jak dlouho uz ti to jezdi?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.2.2013 v 19:50 | Nahoru | #844
Dawe02> jako prvni jsem použil turbo z toyoty supry,ale do 6000 ot/min nic, tak jsem použil turbo z ducata 2,8 tdi, a to funguje už 2 roky na závodech, jsem spokojen. na tento rok stavim další vtr turbo a použiju turbo z lancie delty 1.6 integrale.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

8.2.2013 v 20:22 | Nahoru | #845
Ty omotávky výfuku mají nějaký hlubší smysl? Spaliny příliš vychladly než dorazily k turbu?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.2.2013 v 21:39 | Nahoru | #846
KedaR_K> Mam je tam pro větší účinost turba. výfukové plyny mají stálejší teplotu. funguje to i bez nich.

Aprilia RSV úpravy a tuning

8.2.2013 v 22:34 | Nahoru | #847
Je to bez nich nějaký citelný rozdíl? taky jsem nad nimi přemýšlel
edit: nějaké video nemáš?

Naposledy editováno 09.02.2013 15:42:27

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

9.2.2013 v 15:47 | Nahoru | #848
Rozmontované IHI VL3

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

9.2.2013 v 19:34 | Nahoru | #849

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.2.2013 v 19:47 | Nahoru | #850
KedaR_K> Myslím,že omotávky nejsou potřeba. rozdíl je nepatrný. Na videu je motorka ještě nedoladěná, strácim na startu, ale po 200 metrech- nálet!!!

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.2.2013 v 20:28 | Nahoru | #851
Mr-Housenka> Paráda, třeba se příští rok utkáme, přemýšlím že bych to ze srandy taky zkusil. Zatím jezdím jen amatérské sprinty.
edit: pokud mi to teda všechno bude fungovat

Naposledy editováno 09.02.2013 20:28:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.2.2013 v 18:53 | Nahoru | #852
Mr-Housenka> Ten lock-up si dělal(nechával dělat) nebo to někdo vyrábí?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.2.2013 v 20:31 | Nahoru | #853
KedaR_K> Ten lock-up jsem si dělal sám, není to tak složité. a funguje to docela dobře. mám udělanejch vic druhů paciček na přitalačování-uhly a délky,a na doladění pouzívám jako závažíčka podložky a matičky.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

11.2.2013 v 15:44 | Nahoru | #854
Elektromagnetický ventil pro odříznutí turba od oleje po vypnutí motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

11.2.2013 v 15:56 | Nahoru | #855
KedaR_K> proč?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

11.2.2013 v 16:17 | Nahoru | #856
FiZzeR> Jak to turbo je pod hladinou oleje a navíc pod hl. mazacím kanálem, tak to funguje jako spojené nádoby a i po vypnutí motoru tam teče olej a zaplavuje turbo.
Stále a stále se objevují takovéhle blbosti, které se musí vyřešit.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

11.2.2013 v 16:30 | Nahoru | #857
KedaR_K> kdybys tam dal radši ten kompresor jak jsem ti říkal

3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

11.2.2013 v 16:43 | Nahoru | #858
Fizzi nechci bejt hnusnej :) ale ty mas problem najit unik oleje a utesnit motor, a radis s turbem/kompresorem ?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

11.2.2013 v 16:57 | Nahoru | #859

Ozzy_ píše: Fizzi nechci bejt hnusnej :) ale ty mas problem najit unik oleje a utesnit motor, a radis s turbem/kompresorem ?



vypadá to snad, že bych tu s něčím radil?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

11.2.2013 v 16:59 | Nahoru | #860

Ozzy_ píše: Fizzi nechci bejt hnusnej :) ale ty mas problem najit unik oleje a utesnit motor, a radis s turbem/kompresorem ?



A problém jsem neměl, byla to ta věc po který jsem šel jako první, jak se nakonec ukázalo

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

11.2.2013 v 17:06 | Nahoru | #861
Ozzy_> oleje mi teď taky odněkud utíká, a nevím odkud
FiZzeR> Což o to, ten kompresor by byl ve všem jednodušší, ale kde ho sehnat a nekrást??
Teď už to je stejně jedno

Aprilia RSV úpravy a tuning

13.2.2013 v 19:44 | Nahoru | #862
Zajímavé, že ty nové ložiska mají větší radiální vůli, než ty původní

Aprilia RSV úpravy a tuning

13.2.2013 v 20:22 | Nahoru | #863
Tak to je někde něco špatně

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

13.2.2013 v 20:37 | Nahoru | #864
No uvidí se, až se to natlakuje olejem. Nejvíc takové zvláštní je, že když zacpu odtok a fouknu do toho, tak to fouká ven kolem vrtulek jakoby nic

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.2.2013 v 21:13 | Nahoru | #865

KedaR_K píše: No uvidí se, až se to natlakuje olejem. Nejvíc takové zvláštní je, že když zacpu odtok a fouknu do toho, tak to fouká ven kolem vrtulek jakoby nic



tak ono se asi počítá s tím, že při běhu máš z každé strany přetlak... a ten by ti ten olej měl udržet vevnitř...

a nebo se pletu a máš to špatně složený...

Aprilia RSV úpravy a tuning

13.2.2013 v 21:21 | Nahoru | #866
Složený to mám na 99,5% správně. U výfukové strany přetlak rozhodně bude, ale u kompresoru nevím....

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

19.2.2013 v 22:00 | Nahoru | #867
Dokázal by mi někdo vypočítat, kolik litrů za minutu proteče oleje (15w50 při 100°C) kruhovou dírou s průměrem 1mm, jestliže na olej působíme celou dobu tlakem 3 Bary a olej uniká do atmosféry? Nevím si s tím rady. Asi bude potřeba toto (5. řádek) http://www.volny.cz...ducts/motooils_1.htm
Díky

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.2.2013 v 22:17 | Nahoru | #868
KedaR_K> zalezi na tloustce materialu steny ve ktere ten otvor je. V podstate pocitas proudeni kratkou hladkou a rovnou trubkou, to je nejjednodussi.

Kdyz to vezmu z kinematicke vizkozity tveho oleje, tak pro ruznou tloustku vychazi flow:

1mm - 3.01 l/min (turbulentni proudeni)
2mm- 2.17 l/min
3mm - 1.76 l/min
4mm - 2.99 l/min (zde nekde muze prechazet proudeni na laminarni, proto ten narust)
5mm - 2.53 l/min

edit: pokud se snazis odvodit flow rate ktery muze byt zpusobeny vuli tech aftermarketovych lozisek tak to ale neni odpovidajici vypocet.

Naposledy editováno 19.02.2013 22:24:28

Aprilia RSV úpravy a tuning

19.2.2013 v 23:09 | Nahoru | #869
Jde mi o to, že už tam mám 2. pumpy na odčerpávání oleje z turba a stále to nestačí. Malá nádobka mezi turbem a čerpadly se po chvíli naplní a začne to kouřit jako blázen. Tak se snažím minimalizovat to na ty 2 litry/minutu co jsi psal, aby to čerpadla pobíraly.

Dále se mi zdá, že to turbo tlačí málo. Pokud držím třeba 6000 rpm, tak se ručička na manometru ani nehne. Až pokud s tím rychle "vrkám", tak se ta rafička vždy po puštění plynu zvedne, a to i přesto, že blow-off odpustí vzduch ven. Může to být třeba jen špatně umístěným vstupem do manometru? Mám ho napojený v airboxu a jde k němu hadička cca 1m.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

19.2.2013 v 23:22 | Nahoru | #870
Možná to zbytečně komplikuješ. Vím, že to nechceš slyšet, ale nebylo by(už kvůli spolehlivosti)lepší přemístit to turbo výš? Přecijen ty pumpy můžou za jízdy přestat fungovat, nevšimneš si toho a vylítá Ti olej.
Co se týče toho plnění, tak to je normální. V zátahu bude plnit normálně. Ideální by bylo turbo na kuličkách-to začíná foukat dřív.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist