globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ohnuté přední šavle nebo rám?
27.7.2012 v 22:18
Ahoj kamarádi,v neděli jsem jel s manželkou na motorce přez náměstí v Roudnici nad Labem a tam do nás nacouvala jedna slečna a porazila nás,manželku odvezla sanita,protože nemohla chodit,ale to už je na jiné téma,po návštěvě pojišťovny a jejího likvidátora jsem se rozhodl podívat co s motorkou je,protože už v neděli ,když jsem odjížděl po nehodě domů,tak jsem zjistil,že jsou nakřivo řidítka a motorka nedrží stopu,takže dnes jsem to rozebral předek a změřil jsem trubky a ty jsou rovné a vpořádku tak jestli má někdo s tím nějakou zkušenost tak prosím o radu,mám obavu aby nebyl hnutý rám

Naposledy editováno 27.07.2012 22:23:35

ohnuté přední šavle nebo rám?

27.7.2012 v 22:29 | Nahoru | #1
Pokud si nejsi jistý, jestli motorka nemá náhodou rám zkroucený do banánu, tak ho nechej změřit. Ale jestli je to tak, jak popisuješ, tak si buď jistý že bude do banánu...Virago má ten rám dost, jak to říct, poddimenzovaný - motor je v něm zavěšen, kolébka není dole uzavřená, to se ohne raz dva...

Přip. by si to mohl doma změřit alespoň orientačně sám - motorku něčím podepři, aby stála kolmo k zemi a srovnej řidítka tak, aby přední kolo bylo rovnoběžně s osou motorky, pak se koukni zezadu, jestli jsou kola v zákrytu...

Naposledy editováno 27.07.2012 22:32:58

ohnuté přední šavle nebo rám?

27.7.2012 v 22:59 | Nahoru | #2
Zase mi ale přijde téměř nereálné, že vidle by se neohly, ale rám jo. Předpokládám, že jsou jen vidle "střihnuté" v brýlích. Takže povolit tlumiče v brýlích, postavit se před moto, podržet kolo koleny, pohýbat řídítky do stran a nechat, ať se samo vrátí do "výchozí polohy". Dotáhnout a zkusit projet, s největší pravděpodobností to bude jen tím, což bych pojišťákovi určitě neříkal

ohnuté přední šavle nebo rám?

27.7.2012 v 23:57 | Nahoru | #3
Něco podobného se mně stalo, když mi nedalo auto přednost z vedlejší a abych se mu vyhnul a přitom neupadl na asfaltu, musel jsem sjet do škarpy. Skončilo to jen uraženými zrcátky a ukopnutým plastem pod sedlem, ale také byla řidítka pro přímou jízdu vyosena doprava.

Vidle ale byly jen zkřížené v brýlích. Stačilo mírně povolit šrouby držící vidle v horních i dolních brýlích, zaverglovat, dotáhnout a vše bylo v pořádku. Rám není tak slabý, jak se zdá. Motor coby nosný prvek toho dost vyztuží a viděl jsem také XV535 po dost silném čelním nárazu, vidle zcela zničené, ale rám v místě krku ani jinde hnutý nebyl.

ohnuté přední šavle nebo rám?

28.7.2012 v 09:03 | Nahoru | #4
a brejle si taky měřil, u klasickejch vidlí je poškození rámu bez poškození vidlic téměř nemožné. Pokud teda nedostane přímo rám.

ohnuté přední šavle nebo rám?

1.8.2012 v 21:58 | Nahoru | #5
Tak kamarádi všem kdo mi psal děkuji a motorku jsem opravil,předek jsem kompletně rozebral a opět smontoval a je vše jak má být,bylo to jen v brejlích překroucené,tak ahoj na silnici

ohnuté přední šavle nebo rám?

7.2.2013 v 18:22 | Nahoru | #6
Zdravim, když už ste se tu bavili o těch brejlích, chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo zkušenost s jejich rovnáním?
Po jednom většim pádu mám totiž pravej úchyt řidítek asi o 0,5 cm níž než ten levej, neni to sice moc, ale při jízdě mě to celkem znervózňuje. Ani nevim, co je to za materiál, jestli by to při rovnání neruplo, nebo tak? Nebo kdybyste věděli o někom, kdo by to uměl, budu rád :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10406 Včera v 11:01 _Kovboj_
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist