globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení voltmetru
26.7.2012 v 09:46
Zdarec,

koupil jsem TENTO mini voltmetr a chci ho zapojit na VTR.Umístění už je namyšlený, nenásilně u přístrojovky. Zapojení: + a - je mi jasný. Jde o to kam ideálně zapojit ten třetí kabel(měřící vstup), aby to měření bylo co nejobjektivnější a pokud možno abych nemusel tahat kabel přes celou motorku..

Porádite zkušenější elektrikáři?

Díky
Předchozí
1 2
Následující

Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 10:04 | Nahoru | #1
Napětí by mělo být teoreticky po celé soustavě stejné, prakticky může být malá odchylka vzhledem k přechodovým odporům, průřezu vodůčů a spotřebě přístrojů. Ale většinou se měří napětí přímo na baterii, takže signál dáš na +, - na kostru a + přístroje na vodič, kde je 12V po zapnutí klíčku (nepředpokládám, že chceš aby to ukazovalo i když to stojí v garáži).

Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 10:08 | Nahoru | #2
No, o ty přechodový odpory a spotřeby spotřebičů mi právě šlo. Jasně,tak signálovej vodič na plus kabel od baterky...Když nad tím tak přemýšlím, tak u spínačky by stačilo najít stálých +12v abych nemusel tahat ten signálovej kabel přes celou motorku až k baterce, říkám to správně?:)

Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 10:48 | Nahoru | #3
Protože ti nejde o absolutní hodnotu napětí, ale nejspíše o to, jestli motorka dobře dobíjí, tak to můžeš dát kam chceš. Rozdíly desetinek, či dokonce setinek voltů nemá smysl řešit.

Naposledy editováno 26.07.2012 10:50:07

Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 10:51 | Nahoru | #4
Ten voltmetr je v nějaký krabičce, nebo je to jak fotce že čumí tišťák, a je chráněný před vodou ?

Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 10:53 | Nahoru | #5
Dobrá, poměřím, zauvažuju a zkusím to nějak dát dohromady. Díky chlapi!:)
2baks:čumí čistě tišták, ale hodlám to hodit do nějakýho miniboxu, případně zalít silikonem nebo dvousložkovým epoxidem aby to něco vydrželo a zaintegrovat do přístrojovky aby to nebylo jak pěst na oko...

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 10:54 | Nahoru | #6
Tohle by bylo lepší.

Voltmetr

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 11:00 | Nahoru | #7
To věřím, jenže už mám stávající doma ...Myslím si,že to je to samý co mám,akorát má navíc krycí dekl, to je tak vše pokud se nepletu. Dodělat ten kryt je maličkost. Nebo je tam ještě něco jinak?Jde mi opravdu jen o to, jestli ta motka dobře dobíjí nebo ne, nic víc

Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 11:00 | Nahoru | #8
ja bych to zapojil za spinacku kde se ti objevi 12 voltu po otoceni klickem (treba pro svetla, nevim jak to hujda ma udelany) a to tak ze signalovej i plus dohromady, minus libovolne k nejakymu minusu vepredu jich bude hafo nebude to mega presny ale nebudes muset tahat kabely pres celou motorku a jestli to dobiji poznas

Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 11:06 | Nahoru | #9
2whtrdr:jojo, nad tím jsem taky přemýšlel, to by bylo nejjednodušší..Pokud nikdo neřekne pádnej důvod proč to tak nedělat, tak to tak udělám...

(reakce na) Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 12:15 | Nahoru | #10
honzaVTR> ahoj, tenhle má jen + a - a je celej zalitej do krabičky, takže vodotěsnej, každopádně, počítej s tím, že za přímího slunce to nebude žádnej zázrak, musel jsem přesto hodit tonovací folii, aby to bylo lepší!A pomohlo to! Navíc má celkem dobře uchycení zespod palubkym dvěma šrouby skrze,aby šel udělat jen nepatrnej rámeček, nebo vůbec v případě přesnýho řezu a přiznání šroubků!

Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 12:25 | Nahoru | #11
mam podobny na cbr uz druhou sezonu a funguje bez problemu,pod sedlem mam jeste nahradni regler ale nebyl jeste potreba

Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 14:19 | Nahoru | #12
Koupil bych ručkovej, jsou za podobnou cenu, ale ptáš se na připojení, píchl bych to za spínačku nebo pokud chceš mít oba dráty + i - pěkně vedle sebe, tak to připoj k patici přední potkávačky, na japoncích svítí hned po otočení klíčku a nebude se ti vybíjet baterka ani nemusíš lézt do spínačky, kde nebývá zrovna moc místa.

Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 14:52 | Nahoru | #13
Ta čitelnost...na tom zase tak nezáleží. nebudu na to čumět furt:)..Jo,a reglér by měl být měnej tak doufám že ho nebudu muset shánět:D..

Mno a to připojování na ty parkovačky...Já mám světla ovládání ručně, žádná automatika po startu, takže najdu kabelovej svazek, proměřím jednotlivý vodiče podle manuálu a zapojím. Na ty světla to dávat rozhodně nebudu, protože by to fugovalo pouze pokud by byly zapnutý a to mi je na nic:)

Zapojení voltmetru

26.7.2012 v 21:37 | Nahoru | #14
Jedna led - více barev- doporočuji http://www.correct....p;odvetvi=auto.eldop

Zapojení voltmetru

27.7.2012 v 07:49 | Nahoru | #15
Jezdíš se zhasnutejme nebo potřebuješ měřit napětí na vyplé motce? Neobvyklé.

Zapojení voltmetru

27.7.2012 v 09:32 | Nahoru | #16
rrss:cože?trošku nechápu co tím básník chtěl říct...Samozřejmě že jezdím s rozsvíceníma světlama a napětí na vyplé motorce měřit nepotřebuju

To ty jsi začal s tím že japonec svíti hned po otočení klíčku - já ti oponuju,že to tak není u každýho japonce. Ostatně určitě se tady najdou kluci, kteří mi to rádi potvrdí. Takže nevím co je neobvyklé...

Zapojení voltmetru

27.7.2012 v 09:43 | Nahoru | #17
Já bych to taky píchnul na tu potkávačku, je to blízko palubky a světla svítěj až po otočení klíčku a případném zapnutí světel a hlavně dobíjení by se mělo měřit se zapnutými světly...Mám taky jeden vybranej tady

Zapojení voltmetru

27.7.2012 v 10:02 | Nahoru | #18
jasný dewwile, ale jde mi o to,abych viděl kolik to případně dává i bez světel..
Na ten koso jsem se díval, vypadá peckovně, ale za litr..To je částka kterou za to nejsem ochotnej dát.

Kdysi jsem chtěl od Kosa celou přístrojovkou, ale ty ceny ...

Zapojení voltmetru

27.7.2012 v 10:44 | Nahoru | #19
Napětí se zapnutou parkovačkou vs. napětí při zapnutých světlech stejně jako napětí při chodu motoru vs. bez chodu motoru mnou navrženým způsobem změříš naprosto dokonale.

Zapojení voltmetru

27.7.2012 v 11:01 | Nahoru | #20
Ale jo, to se nehádám ani píď. Spíš mě šlo o to, aby jsi pochopil že mi světla automaticky nesvítí jen po otočení klíčku a že je potřeba je manuálně zapnout, jak psal výše dewwil.

O tvé metodě měření se nehádám, v tom máš pravdu!

O víkendu bych to měl mít hotové, včera jsem už něco udělal tak potom dám ze zajímavosti fotku jak jsem dopadl

(reakce na) Zapojení voltmetru

27.7.2012 v 11:25 | Nahoru | #21

AndělČK píše: Tohle by bylo lepší.

Voltmetr



Tenhle je stejne jako ostatni dvoudratove velmi nepresny. Dela si referenci (nepresne) z primo z mereneho napeti. Pak to lita plus minus 500mV a po kazdem zapnuti kolem jine stredni hodnoty. Ten tridratovy meri lepe.

3 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru

27.7.2012 v 22:03 | Nahoru | #22
Tak chlapi teď navečer jsem dokončil práci...komentujte, kritizujte ...

Celé album je vyfoceno zde

Snažil jsem se to udělat aby to nebylo jak pěst na oko, doufám že se mi to aspoň trošku povedlo, uvidíme jak to bude fungovat v provozu



Naposledy editováno 27.07.2012 22:05:00

(reakce na) Zapojení voltmetru

28.7.2012 v 02:01 | Nahoru | #23
honzaVTR> ...myslím, že výrobce motocyklu by to nevymyslel líp...

(reakce na) Zapojení voltmetru

28.7.2012 v 08:45 | Nahoru | #24
honzaVTR> Vykoumal jsi to perfektně. Jen se zeptám,jak jsi to nakonec zapojil? Červenej na plus - (někde v lampě,po zapnutí klíčku), černej na kostru a ten bílej...?

Naposledy editováno 28.07.2012 13:53:26

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru

28.7.2012 v 09:14 | Nahoru | #25
No, na to zapojení jsem zapoměl..Červenej na spínanej plus(zezadu na budíkách), zem taky zezadu na budíkách, měřená hodnota na spínaných 12v z kabelovýho svazku co vede k budíkům.
Takže to ukazuje i bez zapnutých světel.

Opravdu se mi nechtělo tahat jeden hloupej kabel až k aku, tak jsem to vyřešil takhle. Co se týká té přesnosti,nebude to nejspíš žádný terno, ale jak psali kluci nahoře, tak ke zjištění jestli biek dobíjí nebo ne to stačí.

Co jsem jel ted ráno, tak čitelnost na slunci slušná(čekal jsem horší...)

(reakce na) Zapojení voltmetru

28.7.2012 v 10:23 | Nahoru | #26
honzaVTR> Pěkně jsi to vymyslel,taky to mam v plánu,takže je to pro mne dobrá inspirace.

ad. Koso ...imho za litr už by to mohlo být multifunkční...

Zapojení voltmetru

28.7.2012 v 11:05 | Nahoru | #27
Mě se od kosa líbí ta RX2ka, ale 5litrů, to bohužel nemá cenu dávat do tak starý motorky...Ale fičura je to pěkná, ne že ne:)

(reakce na) Zapojení voltmetru

28.7.2012 v 13:52 | Nahoru | #28

honzaVTR píše: No, na to zapojení jsem zapoměl..Červenej na spínanej plus(zezadu na budíkách), zem taky zezadu na budíkách, měřená hodnota na spínaných 12v z kabelovýho svazku co vede k budíkům.
Takže to ukazuje i bez zapnutých světel.

Opravdu se mi nechtělo tahat jeden hloupej kabel až k aku, tak jsem to vyřešil takhle. Co se týká té přesnosti,nebude to nejspíš žádný terno, ale jak psali kluci nahoře, tak ke zjištění jestli biek dobíjí nebo ne to stačí.

Co jsem jel ted ráno, tak čitelnost na slunci slušná(čekal jsem horší...)

Asi jsem drobet natvrdlej ale pořád mi uniká to zapojení červenýho a bílého.Logicky mi vychází že se oba můžou spojit dohromady a připojit to v místě kde je plus po zapnutí klíčku.Potom mi není jasný proč má ten voltmetr tři vývody. Sám píšeš - červenej na spínanej + a ta měřená hodnota (což předpokládám ,je ten bílej) taky na + po zapnutí klíčku,což je ve výsledku jedno a to samý - nebo ne ???

Naposledy editováno 28.07.2012 14:00:58

Zapojení voltmetru

28.7.2012 v 18:22 | Nahoru | #29
Natvrdlej nejseš,já to chápu stejně:)...imho proto jsem se nato prostě vy***l a udělal to takhle. Dneska jsem s tím jezdil a vypadá že to bude fungovat. Snad mě ostatní za tohle zapojení neukamenujou, ale prostě to funguje a měří

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru

29.7.2012 v 01:06 | Nahoru | #30
ja mel takovej pocit ze ten tridratovej musi mit pro zmereni napeti napajeni z jinyho zdrojem, mozna se pletu..

me se libi docela tohle:
http://www.gme.cz/vo...etr-hd-3438-p722-197
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 1 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko


TOPlist