globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha
20.7.2012 v 20:37
V servise mi vymenil spojkovou kapalinu a od te doby klade packa vetsi odpor - po par desitkach kilometru jizdy me zacnou bolet slachy v zapesti. Myslel jsem, ze se to casem zlepsi nebo si ruka zvykne, ale ani po vice nez tisicovce km bohuzel ne. Pri delsich projizdkach to dost vadi, ze se skoro snazim vyhybat razeni a pri celodennim jezdeni v Rakousku to asi bude totalni utrpeni Nemel by nekdo napad, cim by to mohlo byt, ze to pred vymenou nedelalo a cim to odstranit? Hladina je okolo upper.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

20.7.2012 v 21:03 | Nahoru | #1
nova kapalina a dobre odvzdušneny....zrejme stim nic neudelaš jen posilovat prsty... tohle je na hodne motorkach co maji kapalinovou spojku. snad by ti pomohla stavitelna pačka...

Naposledy editováno 20.07.2012 21:04:10

(reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

20.7.2012 v 21:07 | Nahoru | #2

motomiro píše: nova kapalina a dobre odvzdušneny....zrejme stim nic neudelaš jen posilovat prsty... tohle je na hodne motorkach co maji kapalinovou spojku. snad by ti pomohla stavitelna pačka...



Nedala by se zase zavzdusnit? Samotne ubrani kapaliny asi nepomuze co?

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

20.7.2012 v 21:10 | Nahoru | #3
Sirindy:V servisu měnili pouze kapalinu nic víc nedělali?
A před výměnou kapaliny vše fungovalo bez závad?

Hydr. ovládání spojky klade oproti klasickýmu lanku nepatrně větší odpor, ale markantní rozdíl by neměl být.
Jestli nebude přidřený pracovní píst spojky co tlačí na tyčku, která rozpíná spojkový koš. Setkal jsem se s případem, že právě přesouvací spojková tyč byla zahnojená od impragnace sek. řetězu společně s nachytanýmy nečistotamy z okolí a potom horko těžko šla zamáčknout prac. pístem spojky dovnitř motoru.
Hydr. páčka spojky co si tak pamatuju šla velice těžce zmáčknout, což může být Tvůj případ.
No uvidíš na co přijdeš..

Čus S

Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

20.7.2012 v 21:10 | Nahoru | #4
Hele to je divny, nevim jak vypada ta pumpa u vtr, ale nejde tam nastavit ta tycka co macka na pistek? Mi to prijde jako by se packa-pistek dostatecne nevratily a neotevrely kanal do nadobky, zkusit ubrat kapalinu a zkontrolovat ze je dobre piskladana ta manzeta pid vickem nadobky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

20.7.2012 v 21:16 | Nahoru | #5

SOUSEDRH9 píše: Sirindy:V servisu měnili pouze kapalinu nic víc nedělali?
A před výměnou kapaliny vše fungovalo bez závad?

Hydr. ovládání spojky klade oproti klasickýmu lanku nepatrně větší odpor, ale markantní rozdíl by neměl být.
Jestli nebude přidřený pracovní píst spojky co tlačí na tyčku, která rozpíná spojkový koš. Setkal jsem se s případem, že právě přesouvací spojková tyč byla zahnojená od impragnace sek. řetězu společně s nachytanýmy nečistotamy z okolí a potom horko těžko šla zamáčknout prac. pístem spojky dovnitř motoru.
Hydr. páčka spojky co si tak pamatuju šla velice těžce zmáčknout, což může být Tvůj případ.
No uvidíš na co přijdeš..

Čus S



Po servisu jsem chtel seridit ventily, podtlaky a vycistit brzdove trmeny. A dostal jsem ji zpet jeste s vymenenymi lozisky v kole a spojkovou kapalinou - taky by se vam nelibilo, kdyby vam na motorce udelali neco, o co jste si nerekli?

Predtim vse fungovalo v poradku - proto bych na to taky nesahal

Na necistoty u tycky se muzu podivat, vice asi sam nezjistim.

(reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

20.7.2012 v 21:33 | Nahoru | #6

SirIndy píše: Po servisu jsem chtel seridit ventily, podtlaky a vycistit brzdove trmeny. A dostal jsem ji zpet jeste s vymenenymi lozisky v kole a spojkovou kapalinou - taky by se vam nelibilo, kdyby vam na motorce udelali neco, o co jste si nerekli?

Predtim vse fungovalo v poradku - proto bych na to taky nesahal

Na necistoty u tycky se muzu podivat, vice asi sam nezjistim.



No a pak zkoukni jeste takovou jednoduchou vec a to cep packy

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

20.7.2012 v 21:45 | Nahoru | #7
SirIndy:A na špatný ložiska přišli jak prosím Tě?
No ikdyž v Těch servisech dnes mění kdeco, třeba jak kámošovi chtěli vyměnit v Yamaze sek. řetěz u fungl motky v 5ti tis. km a to už je síla co si dnes dovolí na zákazníka
Asi je trochu chápu ty hochy v servisech,je léto,nudí se a kdyžý někdo přijede na servis, tak mu samozdřejmě vše vymění

Znovu jďi s motkou do servisu a reklamuj jejich práci.
Pokud budou solidní, tak závadu opraví, ale to být Tebou tak si pěkně počkám u mechoše co motku zpravoval, ať závadu na dříve funkční spojce opraví!

Čus S

Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

20.7.2012 v 21:56 | Nahoru | #8
Nemáš někde zmáčnutou hadici třeba??Já spojdu na Ducně zmáčku dvěma prstama(nová kapalina+pancéř. hadice HELL)

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

20.7.2012 v 23:07 | Nahoru | #9
Náhodou pokud si to servis neúčtoval tak dobrej přístup, mechoš zmáčkl páčku, zjistil, že je to měkký jak pro slečinku, tak ti to v dobré víře odvzdušnil Ale je to divný, na TLR ji zmáčknu 2 prsty a pohoda, neměnili ti náhodou i pružiny na přítlačáku??? Kdysi jsem dal pružiny Vesrah a hned jsem dával starý zpět, bo byly měkký jak kdybych mačkal hovno, žádnj odpor na páčce a styl on/off

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

21.7.2012 v 09:53 | Nahoru | #10

SOUSEDRH9 píše: SirIndy:A na špatný ložiska přišli jak prosím Tě?
No ikdyž v Těch servisech dnes mění kdeco, třeba jak kámošovi chtěli vyměnit v Yamaze sek. řetěz u fungl motky v 5ti tis. km a to už je síla co si dnes dovolí na zákazníka
Asi je trochu chápu ty hochy v servisech,je léto,nudí se a kdyžý někdo přijede na servis, tak mu samozdřejmě vše vymění

Znovu jďi s motkou do servisu a reklamuj jejich práci.
Pokud budou solidní, tak závadu opraví, ale to být Tebou tak si pěkně počkám u mechoše co motku zpravoval, ať závadu na dříve funkční spojce opraví!

Čus S



Nevim, ale misto japonskejch NSK tam ted mam naky "cesky za stovku za kus".

V servise jsem byl, pry je to normalni a muzu bejt rad, ze na jinejch motorkach to jde jeste vice ztuha.

Reklamovat nemuzu, stoji mi v tom servise pres dva mesice druha motorka a jak by ho to nastvalo tak by mi urcite osolil praci za opravu.

(reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

21.7.2012 v 10:08 | Nahoru | #11

dewwil píše: Náhodou pokud si to servis neúčtoval tak dobrej přístup, mechoš zmáčkl páčku, zjistil, že je to měkký jak pro slečinku, tak ti to v dobré víře odvzdušnil Ale je to divný, na TLR ji zmáčknu 2 prsty a pohoda, neměnili ti náhodou i pružiny na přítlačáku??? Kdysi jsem dal pružiny Vesrah a hned jsem dával starý zpět, bo byly měkký jak kdybych mačkal hovno, žádnj odpor na páčce a styl on/off



To tezko zjistis, jestli si to uctoval, kdyz je prace uvedena jako celek. V jednom servise jsem zazil, ze automaticky pri kazde oprave se na fakture objevilo "Udrzba retezu - 100Kc" a pri serizovani ventilu jeste "Udrzba vzduchoveho filtru - 250Kc" - tam jsem hned prestal jezdit. Pruziny nevim jaky myslis, o nejake u te pumpy na riditku rikal jestli nahodou neni skripla nebo tak neco.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

21.7.2012 v 13:28 | Nahoru | #12
SirIndy> Ještě by to chtělo vyzkoušet, jestli ta páčka jde opravdu těžko nebo jestli nejsi náhodou tak trochu čajíček .

(reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

21.7.2012 v 13:34 | Nahoru | #13

Janek píše: SirIndy> Ještě by to chtělo vyzkoušet, jestli ta páčka jde opravdu těžko nebo jestli nejsi náhodou tak trochu čajíček .



Cajicek jsem, ale neco se muselo zmenit, protoze pred vymenou to nedelalo. A ani na zadne jine motorce jsem problem nemel.

Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

22.7.2012 v 00:18 | Nahoru | #14
Počítám, že STORM má stejnou pumpu jako SPčko, sice kalapina chodí divně jalově oproti lanku, ale mě mačkat šla v pohodě.Osobně jsem ji i odvzdušňoval (nikdy více), ale odpor byl stále stejně přiměřený. Třeba na 954ce ani nevím, že něco mačkám Jedinná rada asi bude, začít honil levou rukou

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

22.7.2012 v 00:25 | Nahoru | #15
1) dej si páčku blíž k řidítku, to dokáže udělat dost rozdíl (ale samozřejmě tak aby ta spojka vypínala )
2) jo, moje motorka to dělá taky, když je spojka absolutně odvzdušněná, tak jde víc ztuha, než když je tam bublina (a přitom vypíná ve stejným bodě, neřeším, itálie )
3) na plunžr nešahej, pokud se s ním nikdo nemrcasil a fungovalo to, tak tam problém nebude (snadné ověření - když mačkáš páčku, tak tam musí bejt minimálně cenťák vůle - měřeno na konci páčky)
4) pomohlo mi promazat těsnění spojkovýho prasátka silikonovou vazelínou (dive shop) - primárně to zabraňuje apriláckému černání kapaliny, sekundárně to jde líp mačkat
5) aftermarket spojkový prasátko s větším průměrem

Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

22.7.2012 v 07:09 | Nahoru | #16
Tahle motka má běžnou spojkovou pumpu.
Takže- udělej stejný postup jako by si odvzdušňoval spojkový válec.Tím přezkoušíš -
- jestli ti jde lehce páčka + spojková pumpa
- odvzdušníš spojkový válec
- a zároveň mírně ubereš kapalinu
Já si myslím,že se jim tam dostala nějaká nečistota a ta přicpala výstupní kanálek z brzdové pumpičky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

22.7.2012 v 10:09 | Nahoru | #17

FiZzeR píše: 1) dej si páčku blíž k řidítku, to dokáže udělat dost rozdíl (ale samozřejmě tak aby ta spojka vypínala )
2) jo, moje motorka to dělá taky, když je spojka absolutně odvzdušněná, tak jde víc ztuha, než když je tam bublina (a přitom vypíná ve stejným bodě, neřeším, itálie )
3) na plunžr nešahej, pokud se s ním nikdo nemrcasil a fungovalo to, tak tam problém nebude (snadné ověření - když mačkáš páčku, tak tam musí bejt minimálně cenťák vůle - měřeno na konci páčky)
4) pomohlo mi promazat těsnění spojkovýho prasátka silikonovou vazelínou (dive shop) - primárně to zabraňuje apriláckému černání kapaliny, sekundárně to jde líp mačkat
5) aftermarket spojkový prasátko s větším průměrem



Dik za rady, jenom co je "plunžr" ?

(reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

22.7.2012 v 10:21 | Nahoru | #18

SirIndy píše: Dik za rady, jenom co je "plunžr" ?



ten váleček co tlačí na pístek v brzdový pumpě. ale když o tom tak mluvíš, tak technicky vzato to vlastně plunžr není, no

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

22.7.2012 v 13:09 | Nahoru | #19
Cus, mam taky kapalinovou spojku a po lanku se mi nestyska, kdyz to maka je to jedno.

Zkusil bych tu kapalinu vypustit, mrkni do nadobky, vycistit. a znova nalit.

Jestli je to v pacce zjistis hned po povoleni vypustaku, packa by mela jit volne.

Kdyz to pred tim makalo melo by zas. Brzdovku jsem si menil sam a maka to stejne jako predtim.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

22.7.2012 v 13:43 | Nahoru | #20

zdenekcbr píše: Cus, mam taky kapalinovou spojku a po lanku se mi nestyska, kdyz to maka je to jedno.

Zkusil bych tu kapalinu vypustit, mrkni do nadobky, vycistit. a znova nalit.

Jestli je to v pacce zjistis hned po povoleni vypustaku, packa by mela jit volne.

Kdyz to pred tim makalo melo by zas. Brzdovku jsem si menil sam a maka to stejne jako predtim.



Se svou sikovnosti to vypoustet nebudu, to by pro me mohl byt konec sezony Asi zatim zkusim jenom jestli chodi dobre packa, seridit ji blize k riditku a ubrat kapalinu.

(reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

22.7.2012 v 15:07 | Nahoru | #21
SirIndy> Stav se u mě v práci a můžem to odvzdušnit a zkontrolovat, mám k dispozici odsávačku, práce na 10min...Praha 6

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

22.7.2012 v 16:42 | Nahoru | #22

SirIndy píše: Se svou sikovnosti to vypoustet nebudu, to by pro me mohl byt konec sezony Asi zatim zkusim jenom jestli chodi dobre packa, seridit ji blize k riditku a ubrat kapalinu.


Ó matko....tak ty jseš jeden z těch co umí JENOM tahat za heft ............že tě to baví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

22.7.2012 v 17:11 | Nahoru | #23

PIGO píše: Ó matko....tak ty jseš jeden z těch co umí JENOM tahat za heft ............že tě to baví.



Bavi a nic s tim nenadelas Delam si na motorce veci jako vymena oleje, desticek, retezovky, kotoucu, gumy na enduru, ventilove vule na pitbiku, ale do tohohle se poustet nebudu, vim ze bych to zavzdusnil.

(reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

22.7.2012 v 20:33 | Nahoru | #24

PIGO píše: Ó matko....tak ty jseš jeden z těch co umí JENOM tahat za heft ............že tě to baví.



nech ho, to je dneska vzácný že někdo přizná že nění děd vševěd ;)

(reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

22.7.2012 v 20:34 | Nahoru | #25

PIGO píše: Ó matko....tak ty jseš jeden z těch co umí JENOM tahat za heft ............že tě to baví.



A co jako? Nemůže každej umět všecko... Zuby si spravuješ taky sám?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

23.7.2012 v 06:38 | Nahoru | #26

SirIndy píše: Bavi a nic s tim nenadelas Delam si na motorce veci jako vymena oleje, desticek, retezovky, kotoucu, gumy na enduru, ventilove vule na pitbiku, ale do tohohle se poustet nebudu, vim ze bych to zavzdusnil.



Ale vždyť jseš v podstatě šikovnej.To co jsi tady dal za příklad je mnohem složitější než odvzušnit spojkovou nebo brzdovou soustavu.Všecho je jednou poprvé.Neměj z toho strach.Tohle není zrovna nic co by se nedalo snadno napravit.
Postupuj takhle

-Zmáčkneš páčku spojky na doraz
-povolíš odvzdušňováček
-vyběhne přetlak
-utáhneš odvzdušňováček-(použij prstýnkový klíč a neutahuj příliš silně!)
-pustíš páčku
-několikrát zmačkneš a pustíš páčku
-a znovu alespoň 3x celý postup opakuj
-překontroluj hladinu kapaliny v nádobce-případně ji dolij

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

23.7.2012 v 09:33 | Nahoru | #27

PIGO píše: Ale vždyť jseš v podstatě šikovnej.To co jsi tady dal za příklad je mnohem složitější než odvzušnit spojkovou nebo brzdovou soustavu.Všecho je jednou poprvé.Neměj z toho strach.Tohle není zrovna nic co by se nedalo snadno napravit.
Postupuj takhle

-Zmáčkneš páčku spojky na doraz
-povolíš odvzdušňováček
-vyběhne přetlak
-utáhneš odvzdušňováček-(použij prstýnkový klíč a neutahuj příliš silně!)
-pustíš páčku
-několikrát zmačkneš a pustíš páčku
-a znovu alespoň 3x celý postup opakuj
-překontroluj hladinu kapaliny v nádobce-případně ji dolij



Ale to neni kompletni ne, nemel by se tim takhle protlacit obsah cele hadice a nahore ho zase dolejvat? A zjistim tim ten ucpanej kanalek? Nebylo by potreba ji kvuli tomu vypustit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

23.7.2012 v 13:01 | Nahoru | #28

SirIndy píše: Ale to neni kompletni ne, nemel by se tim takhle protlacit obsah cele hadice a nahore ho zase dolejvat? A zjistim tim ten ucpanej kanalek? Nebylo by potreba ji kvuli tomu vypustit?



V podstatě ano.Není na tom nic zvláštního.
To,že tam pronikla nějaká nečistota byla pouze moje úvaha.Nemůže to být nic velkého,protože dirka kterou se přisává kapalina do spojkové pumpy je velice malá.
A navíc nechápu co by jiného mohli v servisu při výměně kapaliny vymyslet zvláštního.
Je to čtrnáct dní co jsme se synem měnili kapaliny na obou našich motorkách-jak v brzdách tak i v mojí spojce.Pouze se vysaje stříkačkou obsah staré kapaliny z nádobky,dolije nová, otevře odvzdušňovák,přez hadičku do kelímku se vypouští stará kapalina a na pumpě se dolévá nová za stálého "pumpování páčkou".Na konec se to odvzdušní a je hotovo.Spojka trvala nějakých cca 10 minut.Toť vše.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

23.7.2012 v 13:21 | Nahoru | #29

PIGO píše: V podstatě ano.Není na tom nic zvláštního.
To,že tam pronikla nějaká nečistota byla pouze moje úvaha.Nemůže to být nic velkého,protože dirka kterou se přisává kapalina do spojkové pumpy je velice malá.
A navíc nechápu co by jiného mohli v servisu při výměně kapaliny vymyslet zvláštního.
Je to čtrnáct dní co jsme se synem měnili kapaliny na obou našich motorkách-jak v brzdách tak i v mojí spojce.Pouze se vysaje stříkačkou obsah staré kapaliny z nádobky,dolije nová, otevře odvzdušňovák,přez hadičku do kelímku se vypouští stará kapalina a na pumpě se dolévá nová za stálého "pumpování páčkou".Na konec se to odvzdušní a je hotovo.Spojka trvala nějakých cca 10 minut.Toť vše.



Ja jsem vlastne menil brzdovku a odvzdusnoval zadni brzdu, ale tam je to prej lehci. U predni a spojky nekdo psal, ze je to peknej oser, kdyz se zavzdusni, protoze ta packa nema takovou silu a musis to mackat hroznou dobu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně spojkové kapaliny jde páčka ztuha

23.7.2012 v 14:30 | Nahoru | #30

SirIndy píše: Ja jsem vlastne menil brzdovku a odvzdusnoval zadni brzdu, ale tam je to prej lehci. U predni a spojky nekdo psal, ze je to peknej oser, kdyz se zavzdusni, protoze ta packa nema takovou silu a musis to mackat hroznou dobu.



Princip je stejnej jako u brzd
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 1 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko


TOPlist