Téma: Sériovka versus okruhovka
20.6.2012 v 21:08
Zdravím všechny, možná to tu už bylo asi milionkrát, ale dlouho jsem tu nebyl. Asi budu vypadat jak 4letej, ale řeším problém. Před pár lety jsem s pomocí kamaráda jezdil na okruhy upravenou GSXR 750 K1, byla to velká sranda a v Mostě jsme skončili na 1:54. Vlivem spousty věcí jsme po třech sezonách skončili a moto se prodala. Momentálně mám R1 (2007), podařilo se mi koupit naprosto nádherný kousek který má momentálně najetých 4000 km, z toho 2500 mých. Chceme se s kolegou vrátit k ježdění a já nevím jak se rozhodnout. Postavit tu krásnou motorku na okruhové plasty a zříct se silničního ježdění? (Koupil jsem přítelkyni motorku a jezdíme spolu) Jezdit na okruhu se zalepenými plasty a mít někde v hlavě, že nesmím tak tahat, abych to nerozštípal (to neumím), Nechat si voňavou R1 a koupit ještě jednu okruhovku, když se beztak kvůli penězům vyprdelím tak 5x za rok na víkend volného testování?

Ptám se spíš na vaše zkušenosti, jak šel vývoj vašeho ježdění. Nechci dělat kompromisy a nebo lámat věci přes koleno, abych si nakonec přišel na něco, čím už si zřejmě prošlo hodně z vás. Jedna věc je jistá! Chci se vrátit na okruh a poslat to minimálně pod 1:50!

1 reakcí na tento příspěvek Sériovka versus okruhovka

20.6.2012 v 21:16 | Nahoru | #1
Pokud to ufinancuješ, kup si ještě jednu okruhovku, třeba i šestku. Při prvním pádu (a neboj, on přijde) s tou voňavkou by sis rval vlasy, navíc nemusíš řešit kompromisy typu "pneu na silnici i na okruh" atd. Vlastní zkušenost.

(reakce na) Sériovka versus okruhovka

20.6.2012 v 21:21 | Nahoru | #2

mibas píše: Pokud to ufinancuješ, kup si ještě jednu okruhovku, třeba i šestku. Při prvním pádu (a neboj, on přijde) s tou voňavkou by sis rval vlasy, navíc nemusíš řešit kompromisy typu "pneu na silnici i na okruh" atd. Vlastní zkušenost.



Má pravdu ten chlapec Řeším něco podobnýho, ale u mě to částečně vyřešil pád do kačera s voňavkou K4...teď už o ní takovej strach nemám a tak lítám se sedřeným bokem okruh i mimo něj Každopádně zpětně bych to řešil laminátama, pač když z gixa budu chtět zase leštěnku, bude mě to stát jako sada lamina...

Sériovka versus okruhovka

20.6.2012 v 21:26 | Nahoru | #3
řešila bych to bud laminátama a přehazovat nebo koupí něčeho dalšího na okruh,né nutně novou motorku ale pozor na to že co je levný nemusí být nutně dobrý....bohužel takto jsem se spálila já.Momentálně chci radši koupit zánovní vonavku na kterou budu přehazovat lamináty a ne vyběhanou mašinu do které budu rvát peníze horem dolem.....ikdyž ono dneska nikdy nevíš...

Sériovka versus okruhovka

20.6.2012 v 21:27 | Nahoru | #4
naprosto ti rozumím! já jsem si kvůli okruhu koupil druhou motorku, abych na něm netrápil svou vysněnou Ducatku a dopadlo to tak, že jsem se nedávno rozhodl Ducati prodat. jeden důvod je ten, že na to, abych ji udržoval v nejlepší kondici i vzhledu, nemám peníze, ale hlavní důvod je takový, že jízda po našich silnicích mi už nedělá radost (a taky nemám s kým jezdit).
prostě se vzdávám silničního ježdění i přesto, že se na okruh díky penězům dostanu taky jen cca 5x za sezónu. ..mně to za to ale stojí!

Sériovka versus okruhovka

20.6.2012 v 22:03 | Nahoru | #5
Párkrát se svezeš na okruhu a jízda na silnici Tě přestane bavit. Má rada je přestroj voňavku na lamináty s čočkou, aby ses mohl sklouznout se svojí přítelkou a nemusel to pořád přehazovat. Tak jsem to udělal já.

Sériovka versus okruhovka

20.6.2012 v 22:17 | Nahoru | #6
Před pár lety se v Mostě jezdilo rovně. To tam nebyl za cílovkou retardér. Myslím, že kdo se dnes dostane pod 1.50, tak už jede hodně slušně.
Spíš záleží co na okruhu hledáš. Bezpečné svezení? Přijedeš, zaplatíš a prostě se svezeš na jistotu. Trochu zataháš a jsi spokojenej. Nebo koupíš okruhovku a budeš honit vteřiny a později desetinky?
Počítej, že základ jsou gumy ! U šetky cca 40 kol a na litru cca 30 kol u nové sady. Jasně, že záleží jak taháš ! Pokud hodně, tak si klidně odečti ještě 10kol.
Takže záleží na tobě. Je to o penězích a pokud máš 200-300tisíc, tak bych do toho šel.
Jinak asi nemá cenu kupovat druhou motorku. Toť můj názor. Jinak přeju hodně šťastných km.

Sériovka versus okruhovka

21.6.2012 v 08:21 | Nahoru | #7
Já mám trošku jinou variantu.Jezdím na seriovce.Je jasný že dřív nebo později s tím švihnu,ale na co kupovat předposraně"okruhové" plasty.Stejně když s tím švihneš bude to už je na okruh.

Sériovka versus okruhovka

21.6.2012 v 08:48 | Nahoru | #8
"Vonafku" nechat a prikoupit druhou okruhovou. Lepsi po vsech strankach (snad jen ze bude mene mista v garazi).

Sériovka versus okruhovka

21.6.2012 v 08:59 | Nahoru | #9
Lamináty a čočku jezdím tak 3 motorku asi nejlepší řešení

1 reakcí na tento příspěvek Sériovka versus okruhovka

21.6.2012 v 09:28 | Nahoru | #10
Taky jsem koupil "vonavku". Prvni pruser byl, ze jsem jeste nekoupil laminaty a motorka skoncila v kaceru , kosmetika za par korun, ale prave ta kosmetika je to, co te pak nejvice bude stvat. Pak jsem asi rok prehazoval seriove a laminatove kapoty a jezdil jak na silnici, tak na okruhu. No a letos uz jenom okruh.

Pokud bych tu moznost mel, koupil bych na silnici nejakeho nahace nebo cafe racera na kochacku (jezdit rychle v provozu te stejne prestane bavit) a druhou motorku mel ciste na okruh ;). Casem budou ty kompromisy mezi silnici a okruhovkou cim dal vetsi a stejne se rozhodnes bud pro jedno nebo pro druhe..

Jinak 40 kol na gume je hodne podhodnocene cislo. Jasne, guma nebude porad top, ale tech kol na ni das tak 100 a ne 40 ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sériovka versus okruhovka

21.6.2012 v 10:02 | Nahoru | #11

Holy-Okruharicz píše: ...Pokud bych tu moznost mel, koupil bych na silnici nejakeho nahace nebo cafe racera na kochacku (jezdit rychle v provozu te stejne prestane bavit) a druhou motorku mel ciste na okruh ;). Casem budou ty kompromisy mezi silnici a okruhovkou cim dal vetsi a stejne se rozhodnes bud pro jedno nebo pro druhe...


pod to se podepíšu

1 reakcí na tento příspěvek Sériovka versus okruhovka

21.6.2012 v 10:17 | Nahoru | #12
Lidi, díky za všechny názory, snažil jsem se odpovědět všem, díky a klidně ještě poďte do mě,...

To mibas: Jak chutná kačírek a asfalt moc dobře vím. První motorku na okruhu jsem rozsekal už před 10ti lety Kdo nepadá nezrychluje,...

To MichaelaZX636: Přehazovat plasty s laminátama je na půl dne a když to uděláš takhle dvakrát třikrát, tak už to na tom bude hrozně vidět. Já dal za motorku 200 a mám jí s akrapama, na okruh uplně voňavá, ale je mi to trošku líto ačkoliv sakra vím, že je to na to určený,... Nikdy nekupuju levný věci, nemám na to prachy Zkušenosti z předchozích okruhových sezon a 15ti sezona na silnici. Před tím jsme měli vyběhanou GSXR a dali jsme jí luxusně dohromady, je to jenom o tom se nebát si ušpinit ruce od oleje.

To Venakucera: Já měl dřív Fz1 na cestování ve dvou a okruhovku, jenže teď mám přítelkyni, co sama jezdí a tak jsem koupil R1, že už nemusím nikoho vozit. Navíc mám kolem sebe super kámoše a občas jezdíme na tajný víkendy a oni jezdí taky na supersportech (bajcích) a dost si to užíváme. Pravda ale je, že když vidím na inzerátu, že není problém koupit R1 na ohlinsech, s fashiftem, na plastech, s řídící jednotkou atd atd za kilo, chce se mi brečet,.. Svojí R1 chodím vyprávět pohádky a na noc jí nosím do garáže deku, prostě po X motorkách splněný sen. Znáš to,... Kamarád kdysi právě taky prodal svojí Ninju a rozhodl se jenom pro okruhy, já to ale neumím. Nejde to,...

To Walii: Vím co jsou okruhy, jezdil jsem Most i Brno na vlastní motorce s laminátama a nechal jsem toho jenom kvůli hypošce Chci se jen vrátit,...

To Jirka: Těch 1:54 bylo na nový variantě,.. S K1 myslím slušný na to, že jsme tam byli asi 10x,.. Co hledám? Překonávání sám sebe, zkušenosti s technikou, dostat se na limit, honit každou vteřinku, nebo desetinku,.. A až budu spokojenej, tak si na konci dne zaplatim i ten závod a třeba jednou bude i věnec, nebo třeba kotrmelec.

To bigbou: Díky za koment Respekt chlape, (bez ironie)

To Dawe20: No chystám to na jaro, tak snad přítelkyně rozbije kasičku za tu D 696, co jsem jí koupil a taky trošku podpoří. Za kilo se už dá sehnat hotová motorka,..

To Holy-okruhari: Vím, že ve finále mě to bude táhnout víc na okruh, ale už jsem o tom tady psal

(reakce na) Sériovka versus okruhovka

21.6.2012 v 13:41 | Nahoru | #13
Mraki>Něco podobnýho jsme řešili s kámošema před rokem, nakonec voňavky skončily jako laminátový voňavky ,jako alternativu k okruhům jsem pořešil 2takt cros, tím pádem sezona nikdy nekončí

Sériovka versus okruhovka

21.6.2012 v 13:47 | Nahoru | #14
Resil jsem uplne to samy a nakonec koupil okruhovou K6 s cz TP a plasty do provozu.
O vonafku jsem mel bal a zbytecne me to na dromu brzdilo...

Sériovka versus okruhovka

21.6.2012 v 15:10 | Nahoru | #15
Zdravim já přehazuju kapoty.

Sériovka versus okruhovka

21.6.2012 v 20:11 | Nahoru | #16
Moje ani ze stojánku nepadená voňavka Rizla s origo kapotama ani nevyjela z krámu.Homologovaná čočka,s origo zadními světly v laminátech Bikeplast.Na silnici stačí jenom nasadit zrcátka,značku s blinkry a dofouknout Bridge R10 na silniční hodnoty.Ale stejně jezdím hlavně na R1200GS.

Sériovka versus okruhovka

22.6.2012 v 18:36 | Nahoru | #17
měl jsem stejnej problém, GSXR 1000 s 6t km. Jsem s tím záhy říznul o silnici a voněla akorát tak jehličím z příkopu teď je z ní "okruhovka" a normálně sedlám Corsaro. Nelituju, je s tím hodně zábavy, na normální české silnici asi víc, jak s GSXR.
Přemýšlel jsem i o prodeji a koupi normální udělanej okruhovky, ale když už jsem měl motorku o které vím, že je v kupě a bude jen v takovém stavu, jak se o ni od začátku postarám (i když ji na dráze pošlu štěrkem), tak jsem si ji nechal.

Akorát mě sere nedostatek času, takže na okruhu moc nejsem.

Naposledy editováno 22.06.2012 18:37:22

Sériovka versus okruhovka

22.9.2012 v 11:10 | Nahoru | #18
značkuju taky mě to zajíma

(reakce na) Sériovka versus okruhovka

23.9.2012 v 09:42 | Nahoru | #19
Taky jsem utekl ze silnice na okruh, silniční prodal a koupil jenom okruhovku. Když bych se vracel zpět do provozu, tak jedině motárda, café nebo nějaký enduro na supersportu už asi ne.

Sériovka versus okruhovka

Skvělá odpověď, děkuji! 23.9.2012 v 11:45 | Nahoru | #20
S rok starou R1 jsem lehnul v Mostě a oprava do expres stavu stála cca 60 000 Kč (naštěstí nešla pana vorel) Pak jsem koupil starou okruhovou CBR 600 za cca 60 000 Kč a hned druhý den jsem s ní lehnul v Brně a oprava stála cca 2000, protože jsem žádný prkotiny neřešil. Kdyby to bylo s R1 tak jsem vypláznul minimálně 30 000 Kč. Tak že jsem jedním páden "vydělal" na 1/2 okruhovky Doporučuju kup okruhovou šestku, nežere tolik gumy a srandy si užiješ jako na litru

1 reakcí na tento příspěvek Sériovka versus okruhovka

27.9.2012 v 17:53 | Nahoru | #21
To bobus: kéž by to bylo tak jednoduchý Ale jo, měl jsem to tak,.. Jednu dobu jsem měl jednu na cestování a druhou na okruh,.. Ale přijde mi to škoda, aby si ta R1 k tomu okruhu ani nečuchla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sériovka versus okruhovka

27.9.2012 v 18:49 | Nahoru | #22

Mraki píše: To bobus: kéž by to bylo tak jednoduchý Ale jo, měl jsem to tak,.. Jednu dobu jsem měl jednu na cestování a druhou na okruh,.. Ale přijde mi to škoda, aby si ta R1 k tomu okruhu ani nečuchla



...jen dotaz,co tedy chceš slyšet?...chceš jezdit na okruhu,druhou motorku z finančních důvodů mít nemůžeš,a R1 je ti škoda tam používat!

a nebo...tak je jednoduché řešení..nejezdit na okruhu,nebo jezdit s R1...a nebo R1 přestrojit jen na okruh!..tak jednoduché!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sériovka versus okruhovka

27.9.2012 v 22:58 | Nahoru | #23
2LEKO> A to je právě to dilema, když se nabízí tolik variant

Hele a šel někdo obráceně?? Že když celkem slušně jezdil okruhy, ale už to nebylo finančně únosný ...už nebyl progres, spíš naopak! - tak se z okruhu stáhnul? Jenže bez motorek a "něčeho" v garáži si to taky nešlo představit?

U mě se to tak stalo, mám voňavku 848 a občas si "čistím hlavu" i v provozu.. Ale není to ono, co si budeme povídat.. Chytaj mě choutky a občas to jedu trošičku na prasáka (ani ne z 50%, jako za mlada ). Vzal jsem ji i do Mostu a natolik si věřím, že můžu jet rychle (ne za limitem), že netřeba okruhovka/laminátovka. Taková přehnaná sebedůvěra ....a tohle je právě úplně špatně, páč kdykoliv z různých důvodů (který třeba ani neovlivním) může být z "voňavky" banán

Jináč musím říct, že pro mě je "šestka" sice zábavná, ale v porovnání s litrem přeci jen zaostává. Hodně mi tam chybí ten "vodstřel" z vinglů, kór když čoek čuchne k 1200 V2.

No pár lidí znám, co jeli v Mostě 1:42 a míň už před pár lety a dneska už nejezděj.. Každý další zrychlení je už o hodně penězích a musí se čoek rozhodnout, jestli mu dělá větší radost ježdění a závody nebo jestli převažuje hořkost za "vyhozené" peníze do tak drahýho koníčka.. Ve 20ti převažuje asi jen ta radost, ať to stojí všechno, co mám ..ve 30ti už přicházej jiný priority

Nebudeme tady zoufat, na ježdění nemaj i daleko povolanější - třeba docela ostrej týpek, Stefan Bradl a jeho tým. A to je rychlej top-pilot v TV s milionovýma číslama sledovanosti..

(reakce na) Sériovka versus okruhovka

28.9.2012 v 07:59 | Nahoru | #24
Perňa_81> ..tak znám,tedy i ty, mnoho lidí co uměli,a nejezdí už vůbec,nebo někdy náhodou občas!/Libor,Boumis,Venca,Ońas,Radim M,Javor,atd./..ale dle mých zkušeností a mého názoru..prostě "okruhovka" je jediné řešení, jak se v klidu a pohodě na okruhu povozit!..s "normální" motorkou to jde taky,ale je tam vždy to "ale" a "co když"!?..prostě není to ono!...takže zůstavají jen 3 řešení...okruhovka + normalní,nebo jen okruhovka nebo jen normální bez jízdy na okruhu!...ano,je to o penězích a dalších okolnostech!

...a neznám nikoho,kdo najede na okruh se seriovkou,že se v něm neprobudí závodní srdce a jede na půl plynu..takže to riziko škody tam je vždy!

Sériovka versus okruhovka

23.10.2012 v 17:31 | Nahoru | #25
2LEKO - Tady nejde o to, co chci slyšet, ale o to, jak vybrat z těch 3í variant o kterých vím

Jestli chcet vědět, jak jsem to vymyslel, tak to vidím příští rok, že to vezmu párkrát na okruh v sérii. Ta motorka si to prostě zaslouží a já chci vědět, co to umí. Chci to hlavně dobře obout a nechtat to dobře nastavit, začnu po tý delší pauze nejlíp s instruktorem a uvidíme kam se podíváme. (už to slyším, nejspíš asi do kačeru hahaha) Jestli to motorka přežije a já jí nebudu muset dávat dohromady, tak příští rok na podzim koupím něco hotovýho na plastech. V poslední době se objevují celkem zajímavé nabídky za super peníze.

Což mě napadá, abych se vás tu zeptal,.. Jasný, že je to o tom kam se člověk v ježdění chce posunout a jak je moc dobrej, ale dá se říct jak stará motorka má potenciál? (myslím něco v dobrým stavu) Vím, že otázka zní strašně blbě a jak od nějakýho šustila, co listuje akorát časákama, ale nevím, jak to říct... Před tím jsme jezdili K1 a i když jsme do toho narvali hromadu peněz, přišlo mi, že jsme s tím byli na limitu a zlepšit tu motorku bylo už jen o další hromadě peněz a nebo o nějaký fatální chybě,..

Takže, když si člověk koupí v roce 2013 třeba K5ku, nebo RN19,.. Má to cenu? Za chvilku z toho bude zase 10 let starej bike, který byl ale v sérii neskutečně dobrej,...

Sériovka versus okruhovka

23.10.2012 v 17:59 | Nahoru | #26
Tak minimálně bych si koupil alespoň laminátovej předek, jestli pojedeš na okruh v sérii. Když s tím sekneš, tak nerozbiješ světla, lešení atd. To už nestojí svět a můžeš tím nakonec hodně ušetřit a pak třeba dokoupit zbytek laminátů. Já zatím R6 převlékém, sundat origa a dát lamináty máš za 4 hoďky. A příští rok na to asi už kašlu, jelikož letošních 500km. po silnici mě za to už nestojí.

Sériovka versus okruhovka

23.10.2012 v 18:04 | Nahoru | #27
koukni ke mě na fotky, jak jsem s tím seknul. Koupil jsem jen řidítka co byly stejně v plánu, k tomu plexi, lamináty si spravil sám a byla z ní zase okruhová voňavka. Být na okruhu v sérii, tak by mě to stálo 10x víc.

Sériovka versus okruhovka

29.10.2012 v 12:37 | Nahoru | #28
To Divoch: Díky za koment, jsem rád, že tu jsou různé názory a tohle je určitě taky cesta,.. No já letos na R1 skoro 7000 km jenom kolem komína a to už od září nejezdím,... Užil jsem si na ní v běžným provozu prostě super chvilky s kámošema a tak,.. Vychrápat se vedle motorky pod širákem v Hořicích, je prostě kult!

Sériovka versus okruhovka

30.10.2012 v 20:14 | Nahoru | #29
jak bylo psano vyse ja bych to poresil komplet laminatama s cockou a blinkrama a nemusis prehazovat.muzes bez skrupuli na drom i v klidku do provozu kolem komina
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist