bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dusí se a chcípe
Ahoj nechce mi jet XTčko a už nevim co stim po chvíli jízdy se motorka chová jako by nedotýkal benzín začne se dusit a chcípne. Když dám sytič tak jí můžu opět nastartovat (bez sytiče to nejde) ujedu zase kousek a to samé... když mám plnou nádrž tak mi to takhle začne chcípat tak v cca 90 - 100 km rychlosti, když to víc točim ale když je benzínu tak půl nádrže a míň tak to začne chcípak třeba při 60 km...
- karburátor jsem čistila + ho ještě znova vyndaval kamarád, přívod paliva z nádrže do karburátoru taky v pohodě, čidlo stojánku též, svíčka měněna
- ještě vyzkoušim jet bez víčka nádrže ale jinak nevim co jinýho...

Dusí se a chcípe

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2012 v 09:20 | Nahoru | #1
A dusí se, jakoby se hltila, nebo před zhasnutím zacuká a střílí (chudá směs)? To, že potom naskočí na sytič i s teplým motorem, jednoznařně ukazuje na to, že tam nejde benzín a je nízká hladina. Zkus jet s tím otevřeným víčkem, ale jinak to vypadá na kohout. Jestli je podtlakový, tak právě to může haprovat (zpuchřelá, prasklá hadička podtlaku, vadná membrána v kohoutu). A že se mezní spotřeba, při které motorka vynechá, posunuje dolů se snižováním hladiny v nádrži (s tím i snižováním hydrostatického tlaku paliva) opět potvrzuje zvýšený odpor v cestě benzínu. Nejsem si teď jist, jaký má přesně XT600 kohout, je-li klasický podtlakový, třípolohový, tak zkus jet s kohoutem v poloze PRI. Tím vyřadíš podtlakové otevírání a zjistíš tak, zda není vada přímo v něm.
Svíčka by s tímhle neměla mít nic společného a spínač stojanu už s tím vůbec nesouvisí (to by zhasínala náhodně, bez ohledu na rychlost a spíše na nerovnostech.

1 reakcí na tento příspěvek Dusí se a chcípe

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2012 v 11:03 | Nahoru | #2
No a jestli ne podtlak v nadrzi, co hladina v karburatoru ?. Ja jsem si minulej tejden pekne pri zadeklovavani karburatoru priohnul plovak, pravda opacnym smerem .
Jestli to nebude podtlak zkus dat pruhlednou hadicku na vypust z karburatoru, ohni ji smerem ke karbecu a otevri vypousteci sroub. Baj woko to na zjisteni hladidy staci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 11:07 | Nahoru | #3
gugo> I to se může stát, jen se mi moc nezdá, že by se rozhodily oba karbce najednou stejně. Ale nepopírám to.

Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 11:12 | Nahoru | #4
Na vzduchový filtr jsi koukala?

Dusí se a chcípe

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2012 v 11:31 | Nahoru | #5
1) odvzdušňovací hadice nádrže (zvlášť dělalo-li se něco s nádrží a karburátorem než problém začal). pojedeš-li bez víčka v pohodě, je to na 99% tohle
2) hladina v karburátoru (zvlášť byl-li rozebraný...nemusel být složený ideálně). bez víčka nádrže nebude moc změna

tyhle věci bych moc netipoval, ale preventivně je můžeš prohlédnout taky
3) nečistoty v palivovém kohoutu
4) vzduchový filtr

Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 11:53 | Nahoru | #6
No řekla bych že problém už asi začal minulej rok a to když sem musela přepnout na rezervu tak mi to taky takhle chcípalo ale pak zase všechno v pohodě..přes zimu se dával novej píst a pak to takhle začalo zlobit (ale to stim nemá asi nic společnýho)..asi už něco bylo špatně a ted to blbne naplno...
Zkusím ještě to víčko nádrže a pak se mrknu na ten kohout a pak už nevim do rozebírání karburátoru se mi už moc nechce
Díky za rady

Edit: filtr jsem profukovala, každopádně mám doma novej tak ho tam můžu hodit

Naposledy editováno 13.06.2012 11:55:10

Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 12:06 | Nahoru | #7
A sakra, něco podobného mi dělala GS500. Začala u Řepáku zhasínat, přepnul jsem za jízdy rezervu, ale to nepomohlo, nicméně ještě jsem doprskal k cihelně. V nádrži ještě něco málo šplouchalo, ale motor se choval přesně, jak popisuješ, nešel tam benzín. Po dotankování ale jela v pohodě. Bohužel ale nevím, zda byla neprůchodná cesta rezervy, nebo naopak rezerva protékala stále. Některé nádrže nejdou vyčerpat až do dna, takže ten šplouchající zbytek mohl být matoucí. Motorka už je pryč, tak už nemám šanci to zjistit.

Takže jestli Ti to takhle blblo po přepnutí, tak asi byl kohout už přicpaný a předpokládám, že při té rozborce šla nádrž dolů, tak pohybem se mohl zkarblovat bordel na dně, který následně kohout zacpal. Takže po něm bych šel prvně, pokud to nebude tím ucpaným dýcháním nádrže. Do karbců bych teď nehrabal, když motorka zhasíná úplně, tak je divné, že by se rozhašily oba najednou, jak už jsem zmínil výše.

1 reakcí na tento příspěvek Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 12:29 | Nahoru | #8
To já mám story se vzducháčem, není to tenhle případ ale pobaví ... dojedu na benzínku, natankuju, odjíždím. Jednovál krásně od spodu mlátí tak jsem to ani moc nevytáčel. Dojedu na světla, nějaký frajer s 20 let starým BMW to tůruje tak si říkám jak ho natřu a po zadním mu krááásně zmizím. Oranžová... krásně jde na zadní a najednou při 5000ot. se dusí. Tak jsem šel zas na 2 kola a bávo mi zmizelo. Dojel jsem na benzínku a začal dělat vítr, co to mají za benzín a že mi to zkur.... moto. Tak prej to můžou dát na expertýzu ale že jestli to nebude jejich chyba tak to budu cálovat já. Bylo mi jasné že to nebude levné tak jsem sklapl kufry a jel na jinou pumpu že dotankuju a smíchám ten ,,špatný´´ benzín a dobrým a třeba to bude ok. Natankoval jsem až po vrch a když jsem sundal sedátko kde jsem měl šrajtofli (je tam přívod i na sání) tak jsem zjistil že mi do sání vletěla kukla co jsem měl předtím do helmy. Trapas no

(reakce na) Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 12:36 | Nahoru | #9
Tomáš_Repsol> Trapas, ale pobaví... Já zase před časem potkal na cestě holčinu s GS500, podobně se dusící a měla ve filtru vcucnutý hadr nabakaný olejem, který prý "ten její musel zapomenout pod sedlem". Také napřed nadávala jako hejno špačků nad otrhanou třešní, ale nakonec jsme se tomu smáli jako pominutí.

1 reakcí na tento příspěvek Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 12:40 | Nahoru | #10
hmm asi bych to videl na ten kohout, ale do toho mi nejak nesedi ze to nejde nestartovat bez sytice

(reakce na) Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 13:07 | Nahoru | #11
J.M.K.> Samy ne , ale kdyz je cistila.
Ja je taky cistil a hladiny jsem ri rozhodil protoze su vul.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 13:21 | Nahoru | #12
WHTRDR> Je to tím, že jak je nízká hladina v karbcích, tak směs je pro start příliš chudá, ale po zapnutí sytiče je potom akorát pro naskočení motoru. Mně dělala motorka to samé, když docházela šťáva.

1 reakcí na tento příspěvek Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 13:43 | Nahoru | #13
No přiznám se že jsem líná a tak sem ještě nedošla do garáže ten kohout vyndat ale je mi divný že když sundám hadičku co vede z kohoutu ke karbci a pustim benzín i rezervu tak to normálně teče takže to nevypadá že by stim něco bylo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 14:27 | Nahoru | #14
J.M.K.> jo to jo ale kdyby byl pricpanej kohout jako ze by to nestacilo dotect kdyz jede jak rika treba tou stovkou, tak prece casem by to tam doteklo a mohla by nastartovat ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 14:52 | Nahoru | #15
WHTRDR> Ano, ale nenapsala, že by chvíli po zhasnutí čekala. Tož předpokládám, že jak motorka zhasne, tak se hned pokouší startovat a jelikož jest ešce v karbcích málo benzínu, tak na sytič chytne, ale bez něj má chudou směs.

Dvořka> WHTRDR má pravdu. Zkus schválně po tom, co motorka zhasne, ji nechat několik minut stát (s kohoutem v poloze PRI, aby karbce mohly dotéct i při stojícím motoru)) a pak zkus nastartovat normálně bez sytiče. Povede-li se to, je ten přiškrcený přítok z nádrže do karbců jasný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 15:20 | Nahoru | #16
J.M.K.> ma sice novejsi xtecko ale rekl bych ze kohout bude stejnej jak na mym cili 3 polohy res,normal,off

(reakce na) Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 17:43 | Nahoru | #17
WHTRDR> Tak v tom případě čekat s otevřeným kohoutem, buď normálně, nebo na rezervu. Zkrátka, když karbce během chvíle dotečou a motorka normálně chytne, je chyba jasná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusí se a chcípe

13.6.2012 v 20:50 | Nahoru | #18
Dvořka> Nechcu rýpat, ale otázkou jest, čemu říkáš "teče to normálně"... Někdy se pramen z hadičky zdá na pohled dostatečný, ale stejně to není ono. Každopádně kdyby byly rozhozené hladiny v karbcích, tak by musela motorka blbnout pořád a ne až po nějaké době. Mohly by sice zůstávat viset plováky, ale to by se snad nedělo s takovou pravidelností.
Vše nasvědčuje tomu, že přítok do karbců není dostatečný a od určité spotřeby (potažmo rychlosti) už zkrátka nestíhá doplňovat plovákovky a benzín v nich za chvíli dojde. Čím méně paliva je v nádrži, tím je nižší jeho tlak a tím i průtok a při stejné spotřebě tak palivo dojde dříve. To vysvětluje to, proč při půlce nádrže motorka zhasíná v nižší rychlosti, než s plnou nádrží. Sice si teď nemohu vzpomenout, jak to u XTčka přesně vypadá, ale hadička od hohoutu by měla být dole napojena na nějaký element, rozdělující benzín do obou karbců. Není v něm třeba nějaký filtr (sítko), nebo není to přicpané někde přímo v něm? Když říkáš, že z hadičky teče šťáva normálně?

(reakce na) Dusí se a chcípe

14.6.2012 v 14:23 | Nahoru | #19
Tak jsem se mrkla na ten kohout a protýká normálne a po odšroubování a rozebrání na něm nejni nic divnýho funguje jak má v nádrži taky nebyl žádneej bordel a sítka taky nejsou ucpaný... zkusila jsem kouknout na tu hladinu karburátoru jak mi někdo tady radil ale jestli je ta hladina takhle zhruba správně to už nevim

Dusí se a chcípe

14.6.2012 v 14:44 | Nahoru | #20
Ta hladina by měla být správně, ale to chování stejně ukazuje na to, že benzín nestíhá dotékat. Už mě napadá jen, jestli nejsou přicpané přímo plovákové ventily v karbcích. Bylo by dobře, kdyby se Ti povedlo tu nasazenou hadičku nějak zajistit, abys mohla s motorkou jet. Až motorka vysadí, hned zastav a koukni, jak bude hladina vypadat. A hlavně, jak rychle se bude doplňovat. Až nateče, zkus, jestli motorka nastartuje normálně, bez sytiče. Jestli ano, máme to. Také by nebylo od věci změřit, za jak dlouho karbec doteče, potom hadičku přepojit na druhý a opět změřit, jak dlouho bude natékat tam. A jestli budou mezi nimi rozdíly a jak velké.

Dusí se a chcípe

14.6.2012 v 15:09 | Nahoru | #21
Odmotej jí ten hadr z krku, co tam měla přes Vánoce. A bude to dobrý.

Dusí se a chcípe

15.6.2012 v 09:52 | Nahoru | #22
Sundej horní víka z karbů a koukni se proti světlu na membrány, řešim teď stejný problém na podobném bucharu. Taky to natočím, chvíli reaguje na plyn a pak umře. čistil jsem karby, všechno OK, benzín teče plnou dírou, ale motor furt kuckal. Po sundání jsem našel děravé mambrány, takže to asi bude ono, bez nich se neotevře šoupě a jehla uzavírá průchod tryskou = střílí kucká nejede.

Dusí se a chcípe

15.6.2012 v 10:15 | Nahoru | #23
Mám sice jenom Jawku 50 robbyka 4T, ale zrovna řeším něco podobnýho. Při studeném motoru běhá jak hodinky, ale jak se motor zahřeje tak ve vyšších otáčkách po přidání plynu to nejdřív zdusí a až poté se to zas normálně rozběhne. Taky při volnoběhu má pak tendenci chcípat. Zatím se mi v tom nechce moc vrtat, páč je to nový stroj a v servisu jsem nedávno byl, ale rozhodne to kazí požitek z jízdy. Je možné že je nedostatečné chlazení a tepelní roztažnost je sviňa, ale fakt nevim. Každopádně hodně štěstí při opravě...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri
Liberec Motocentrum Kurt Lindner - ... [1, 2] Yamaha XT 600 E Fichtlař20 34 19.12.2023 v 16:30 kokokokoko
Seřízení ventilů yamaha xt 600E Yamaha XT 600 E Uhla 14 27.11.2023 v 12:19 Slávek-TDM
Nový výfuk gpr XT 600 E Yamaha XT 600 E skodas1 1 27.6.2023 v 21:40 Kohlstein
Štítek Yamaha XT 600 E sekáčmagor 13 10.2.2023 v 13:58 sekáčmagor


TOPlist