všechny diváky, jezdce, doprovody a pořadatele. Touto formou bych vás chtěl informovat o dění na podniku 300 ZGH který se konal jako 50.ročník ve dnech 19-20.05.2012 stým jak jsem to viděl já jako mechanik, doprovod, a divák.
Závody z pohledu diváka jsem viděl tak jako nikdy. Slunce hřálo a teplota dráhy byla ideální pro rychlé zatáčky tak jako nikdy v předchozích ročnících. Jezdci podávali neuvěřitelné výkony a nesčetné souboje vyrovnaného stylu z mého pohledu. Účast byla velmi velká a tak bylo na spoustu ostrých soubojů koukat ve všech třídách. Sešlo se mnoho jezdců ze všech různých koutů Evropy např. z Finska, Dánska, Francie, Německa, Slovenska, a Velké Británie.
Abych začal k závodům a dění v kempu bylo to velmi ostré a nepříjemné. Začal bych snad ostrahou Hořického kempu která nebyla zrovna příjemná a její chování bylo velmi arogantní. Vstupenky které dostal každý z jezdců na formální přejímce příliš nebylo. Jejich cena byla příliš vysoká pro diváka který chtěl vidět jak to vlastně v kempu vypadá. Já osobně měl depenky do třech tříd a měl jsem velké problémy s udajně ochranou službou která se spíše soustředila na buzeraci než na kemp a jeho vetřelce viz. osoby které byli pod vlivem alkoholu a v průběhu závodů obtěžovali na výjezdu na trať jezdce viz. třída SUPERMONO. S depenkou doprovod se například osoba doprovázející svého jezdce nemohla dostat do depa u věže, a velké potíže měla i s cestou na start s občerstvením či deštníkem pro jezdce. Přes lávku k věži se dostali pouze osoby které měli depenku do oné kategorie např. do třídy 125 SPP kam jsem se skrz ochranou službu vůbec nedostal protože jsem neměl depenku pro danou kategorii. Sobotní tréninky jsem sledoval z tribuny která byla vedle věže pod stanem firmy FUCHS OIL. V něděli jsem byl z jmenované tribuny vyhoštěn činovníkem stým že nejsem VIP host a ať se na tribuně neukazuji. Abych se mohl v poklidu podívat na jízdu WARM-UPU musel jsem odejít až do Kudrnáčovi zatáčky. Začali závody a podívaná byla na světě jezdci třídy SPP 125 předváděli skvělé výkony a bylo se naco koukat. Výborně jedoucí Olda Hanák si dojel pro 2.místo a byl jsem s jeho výsledkem nadměrně spokojený. V této třídě byl také velký souboj mezi domácím Markem Zimou a Michalem Dokoupilem který bohužel havaroval. Nicméně jsem nepochopil z jakých důvodů byla propustnost jezdců větší než do ostatních tříd? Jsou snad 125 SPP hubenější než ostatní motorky? Přeci šířka a délka okruhu je stejná tak by měla být také stejná propustnost pro všechny třídy. Další třídu kterou jsem bedlivě sledoval byla Volná do 600 kde Michael Pearson předvedl že v Británii nejsou žádné ořezávátka a překonal traťový rekord Jirky Dražďáka ze třídy nad 600 ccm. Do třídy do 600 ccm se postavilo na start 32 jezdců mezi kterými měl dle startovního roštu vyvěšeného na informační tabuli u výjezdu z depa být i Alexandr Vysloužil s Ducati 749R. Bohůžel došlo ke zkratu když se nejmenovaný jezdec v sobotu na večer odhlásil odevzdal transpondér na měření časů a vzal si na zpět licenci. Sešla se spousta poruch motocyklů a nějáké lehké pády bez zranění a Alexandr Vysloužil byl na startovním poli na 32. pozici. V neděli ráno se jezdec který se odhlásil z podniku naklusal na ředitelství a vyprosil si aby mohl startovat v nedělním závodě. Což je pro mě velmi divné přeci jen když se jednou odhlásím tak nepůjdu prosit o opětovné zařazení na startovní pole. Zadělalo se tak na problém a bylo oznámeno jezdci Alexandru Vysloužilovi že ve třídě do 600 ccm nemůže startovat. Následující třídou byla GP 125+250 kde startovalo mnoho kvalitních jezdců z mnoha zemí. Nebylo pro mě pochopitelné proč třída 125 GP byla odstartována s dvaceti vteřinovou rezervou vůči tříde 250 GP. Přeci jen to má být seřazeno dle časů z tréninků a tohle rozhodnutí si nemyslím že bylo nejlepší když vítěz třídy 250 GP Wolfgang Schuster musel předjíždět o mnoho pomalejší jezdce než je on samotný. Předcházelo by se tak možnému riziku nějákého kontaktu mezi jezdci třídy 125 a 250. Mimo toho nebyla celá startovní procedůra jezdcům třídy 250 GP rozumně vysvětlena a tak se např. Jiří Grech se startovním číslem 2 rozjel předčastně a následně couval zpět na svoji startovní pozici. Závod byl krásný a motocykly SP ve třídě GP také nebyli zatraceny. Třída ve které startovalo spousta mojich kamarádů tedy třída SUPERMONO byla velmi dramatická pro rodinu Kamenických kde jezdec Kehrer v posledním kole vyválcoval doposud vedoucího Libora Kamenického a stal se tedy vítězem. Krásný závod předvedl velmi zkušený moravský jezdec Karel Kalina kdy na cílové čáře byl o přední pneumatiku před Martinem Kamenickým kde si dojel pro třetí pozici. Za ohlédnutí stála také skupinka jezdců Juráka, Kučinského, a Waltera tato skupina jezdců z Brna předvedla že motocykly Yamaha jsou výborně připraveny a jízda s němi je velmi pohodlná.
K závodům a dalším organizačním okolnostem se již vyjadřovat nehodlám.
Připravil:
D.Vysloužil
1 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH Hořice 2012
Gill píše: Jo a nevěděl jsem, že vyhrožování bojkotem vede k úspěšnému řešení problému.
nevím proč píšeš o vyhrožování bojkotem
zodpovědně a v klidu ti píšu
ať Wolfi napíše do AMK
že má výtku ke způspobu startu a že navrhuje to a to
pokud otočíme start
a první pojedou 250 a pak 125
tak Podlipák Paťas Kolář Grämer dojedou
SPP250 taky hodně rychle
a budou ve stejným problému jako Wolfi
pokud nevezmeme SPP 250 mezi GP 250
abychom tomuto zamezili
tak budeme čelit kritice že je diskrimunujeme
to už tady taky bylo
Gill píše: Jasně, ale s kým jednat? "Napište na nějaký mejl amk" ...jo, to zní, že to má smysl řešit. Spíš bych čekal nějaké jméno a konkrétní mejl.
info@amkhorice.cz
je ofiko mail
kterej si otevřou zodpovědné osoby
k tomuto mailu mají přístup pouze dva lidi
a oba jsou v JURY
1 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH Hořice 2012
1 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH Hořice 2012
Gill píše: Tak tady čtu o tom startu s distancí 125ccm a 250ccm. Larry to už řešit nechtěl po SZ, takže to zkusím tady. Wolfi Schuster se dozvěděl před startem, že se bude takto startovat (tedy žádná rozprava s jezdci). A jestli dojede skupinku jezdců po půl kole, kdy to není roztahané je velký rozdíl než předjíždět už jezdce s rozestupy. Ale jak jsem už psal Larrymu, rychlé 250 je němec, dán a švéd, ve dvackách to jsou češi, takže co řešit. Že Wolfiho nehoda z předloni nedala zapřemýšlet nad tímto problémem organizátorů moc nechápu. larry sargumentaval tím, že oroduju za Wolfiho...tento závod je ukončen a příště se může do stejné situace dostat úplně jiný jezdec. Jde o to, že tohle je o průšvih. To že jedou i SP250 a překáží dvackám... jak to, když se startuje podle společných časů z kvalifikace?
Tak tady nějak nechápu o co Ti jde ....
Bojíš se aby si Wolfi jenž dojel s více jak půlminutovým náskokem před druhým neskřivil vlásek?
Jezdec s jeho kvalitami, což jasně prokázal, jistě může jako zkušený jezdec vyhodnotit situaci a zvolit místo, kde bude předjíždět ...
Horší to mají jezdci dvacek, kteří 250 na rovince nepředjedou a tak se jedině musí pouštět do rizikového předjíždění v zatáčkách ... to je podle tebe bezpečnější řešení?
Mimochodem, jak bys řešil, kdyby to čistě náhodou Wolfimu pošlo na startu a chudák by musel tak jako tak předjíždět celé pole? Asi by to chtělo opakovat start, viď?
1 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH Hořice 2012
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 ZGH Hořice 2012
Gill píše: rozett: Vzpomeň předloni. Nejde o vlásek, jde o život a to kohokoliv.
Ano nejde o vlásek ... ale v čem je život jednoho jezdce, jenž předloni, naprosto nelogicky a zbytečně předjížděl v nebezpečném úseku přednější, než život cca 4 čelních jezdců 125 GP, jimž k předjetí zbudou pouze ty nebezpečné úseky, na rozdíl od 250 GP, který může předjet dvacku na jekékoliv rovince?
1 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH Hořice 2012
Gill píše: věř, že vím o čem píšu.
¨Můžeš tedy prosím napsat, kde si jak startoval na 125GP nebo 250GP zda tam byly třídy spojené ať se tedy na tvé zkušenosti podíváme konkrétně?
A ta zmínka o Dušanovi .... má ti to vysvětlit sám? Určitě to velice ochotně udělá, přeci jen jezdí už nějakých 15 let a má i dost zkušeností se společnými starty 125GP a 250GP ...
1 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH Hořice 2012
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 ZGH Hořice 2012
rozett píše: Ano nejde o vlásek ... ale v čem je život jednoho jezdce, jenž předloni, naprosto nelogicky a zbytečně předjížděl v nebezpečném úseku přednější, než život cca 4 čelních jezdců 125 GP, jimž k předjetí zbudou pouze ty nebezpečné úseky, na rozdíl od 250 GP, který může předjet dvacku na jekékoliv rovince?
Rozett - On ten Schuster tenkrát nepředjížděl bezhlavě! Byl jsem tam a viděl to! Dojel čtyři 125kaře, těsně před první pravou, byl samozřejmě daleko rychlejší a zavřeli ho a neměl žádné místo kudy projet a zůstaly mu dvě možnosti: Sestřelit ty jezdce před sebou, nebo se snažit ubrzdit co se dá a vzít to do lesa, s rizikem, že se zabije! Zvolil les a měl štěstí, protože do něj vletěl ještě dost rychle, naštěstí o kousek výš, než loni Robin Bořke. A s tím předjížděním, jak píšeš, že dvěstěpade předjede dvacku na každé rovince bych nesouhlasil, možná prvních pět, ale SP 250 na nejrychlejší dvacky nestíhaly ani na rovině!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 ZGH Hořice 2012
AKRO píše: A s tím předjížděním, jak píšeš, že dvěstěpade předjede dvacku na každé rovince bych nesouhlasil, možná prvních pět, ale SP 250 na nejrychlejší dvacky nestíhaly ani na rovině!
Ty jsi tak chytrej ... až to bolí ...
Čoveče, někdy mám pocit, že jsi na celém okruhu ... v každé zatáčce jsi to viděl, na všech rovinkách jsi se přesvědčil o své pravdě ... Všichni ostatní k tomu potřebují několik kamer aby měli přesný přehled o celém okruhu ... Ty si vystačíš sám ... Jsi tak dobrej ... dokonce lepší než všichni jezdci co to zažívají na vlastní kůži ...
AKRO píše: Rozett - On ten Schuster tenkrát nepředjížděl bezhlavě! Byl jsem tam a viděl to! Dojel čtyři 125kaře, těsně před první pravou, byl samozřejmě daleko rychlejší a zavřeli ho a neměl žádné místo kudy projet a zůstaly mu dvě možnosti: Sestřelit ty jezdce před sebou, nebo se snažit ubrzdit co se dá a vzít to do lesa, s rizikem, že se zabije! Zvolil les a měl štěstí, protože do něj vletěl ještě dost rychle, naštěstí o kousek výš, než loni Robin Bořke. A s tím předjížděním, jak píšeš, že dvěstěpade předjede dvacku na každé rovince bych nesouhlasil, možná prvních pět, ale SP 250 na nejrychlejší dvacky nestíhaly ani na rovině!
já jsem to neviděl
ano Wolfi je extra rychlej a ZKUŠENEJ
takže když vyjel na Halířově
MUSEL ty dvackaře vidět někde v půli kopce
dalo se jistě odhadnout že je docvakne právě za horizontem
nebo snad on byl před Halířovem
a ti dvackaři už za Křížkem
a on je tedy neviděl??
to asi těžko že ano
1 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH Hořice 2012
benjji píše: Akro,dneska jsem myslel,že jsem to včera s tim blbcem přehnal,ale po tvych dnešnich přispevcich jsem zjistil že jsem se ale vubec nespletl.Opravdu nejhorši je sražka s blbcem.Přeji Ti spokojeny duchod.Ahoj.
Překvapuje mě, že se do toho pleteš? Co je ti ty moulo vůbec potom? A srážka z blbcem? S tebou bych se nechtěl srazit!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 ZGH Hořice 2012
rozett píše: Ty jsi tak chytrej ... až to bolí ...
Čoveče, někdy mám pocit, že jsi na celém okruhu ... v každé zatáčce jsi to viděl, na všech rovinkách jsi se přesvědčil o své pravdě ... Všichni ostatní k tomu potřebují několik kamer aby měli přesný přehled o celém okruhu ... Ty si vystačíš sám ... Jsi tak dobrej ... dokonce lepší než všichni jezdci co to zažívají na vlastní kůži ...
Píšeš nesmysly a ty to víš! Pravda není to, aby to bylo jak si přeješ! A pokud jsem tam byl a viděl to, co na tom chceš řešit a přesvědčovat mě, že to bylo jinak?