globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varadero 125 - už si nevím rady
18.5.2012 v 21:30
Ahoj, prvně Vás uvedu do obrazu historie Varana co mám. Mám dojem, že by to mnohlo objasnit problémy co s tím mám teď.

Historie: Po koupi praskl píst (dodnes nikdo neví jak je to možný, napadá Vás proč? Piště). Měnily se oba písty + kroužky. Před nedávnem začal Varan cukat okolo 8tis RPM. Poté následoval můj lehký pád na polní cestě (30km/h). Zjistil jsem, že se do oleje dostal benzín. Předpokládalo se, že se tam dostal tím jak byl Varan na boku. Benzín natekl z karbeců do airboxu a následně odvzdušněním do skříně. Olej + filtr vyměněn.

Dnes opět zjištěn benzín v oleji. Takže to musí téct jinudy. Jedinej nápad co mám jsou v háji pístní kroužky (ty nový najeli cca 6tkm). Svíčka má barvu do šeda. To podle mě značí chudost směsi. Že by se ty kroužky propálily?

Varan de sice po víkendu do servisu ale i tak mě to zajímá čím to je.

Vidíte foto?

Díky

Naposledy editováno 18.05.2012 21:34:33

1 reakcí na tento příspěvek Varadero 125 - už si nevím rady

18.5.2012 v 21:37 | Nahoru | #1
Jaký má varan palivový kohout? Pokud podtlakový tak neprotéká? Když je vyplý motor nesmí přes něj téct.

(reakce na) Varadero 125 - už si nevím rady

18.5.2012 v 21:42 | Nahoru | #2

Blix píše: Jaký má varan palivový kohout? Pokud podtlakový tak neprotéká? Když je vyplý motor nesmí přes něj téct.



Nevím jaký má kohout. Ale neprotéká.

E: Kdyby protíkal tak by to by byla příčina, že je v oleji?

Naposledy editováno 18.05.2012 21:46:16

1 reakcí na tento příspěvek Varadero 125 - už si nevím rady

18.5.2012 v 22:41 | Nahoru | #3
Kdyby kohout protékal, tak sám o sobě tuto závadu nezpůsobí, pokud dobře těsní plovákové ventily v karbci. Pokud ne, potom karbec přeteče a benzín se dostane do motoru přes otevřené ventily, nebo nateče až do airboxu a odtud odvětráním do karteru. N to pozor, pokud je benzín ve válci, může se při pokusu o start ohnout ojnice. Pokud má motorka plný výkon, tak bych kroužky nepodezíral, jen mě napadá, zda jsi náhodou nejezdil krátké trasy se studeným motorem. Pak jsou vůle větší a směs snáze profukuje kolem pístu. Pokud se motor neprohřeje, natož aby se ohřál olej, pak se skutečně může benzín v oleji hromadit.

Také, pokud se měnily jen písty a kroužky, tak byly také přeměřeny válce na průměr a ovalitu? Byly vůbec přebroušeny, nebo alespoň přehonovány? Velikost nových pístů je třeba vybrat dle toho, jak válce vypadají, při nesprávné volbě si koleduješ o problémy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero 125 - už si nevím rady

18.5.2012 v 23:10 | Nahoru | #4
J.M.K.> Plný výkon má. Ale jak píšu tak cuká (mám dojem, že to bude všechno se vším) a zapomněl sem dodat, že ve výkonu se objevily "hluchá" místa. Jezdim každý ráno 30km a odpoledne to stejný. To by se motor měl zahřát bez problémů.

Tu výměnu dělal servis. Takže nemám páru jestli něco měřily. Na faktuře o přebroušení válců nic není . Ale tomu servisu už nevěřim i z jiné zkušenosti. Jaké problémy s tím jsou spojené?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero 125 - už si nevím rady

18.5.2012 v 23:26 | Nahoru | #5
Kocik.o> Cukání bych tipoval spíš na problém v zapalování nebo v karbci (teď si nejsem jistý, zda má XL125 jeden, nebo dva karbce. U dvou se tak někdy projeví rozhozené podtlaky). S těmi písty je to zrada, když "nejsou sladěné s válci". Mohou se přidírat, křížit, netěsní, odcházejí kroužky. Sám s tím moc zkušeností nemám, ale každopádně, když generálkuješ ostrý dvoutakt, nesmí se udělat jen vršek (válec, píst), ale musí se také zkontrolovat a vyměnit ojnice, případně opravit i klika. Když tam necháš starou ojnici, která má vůle a nahoře je nový píst bez vůlí, končívá to i zadřením. Ojnice musí být přesně vyúhlovaná, jinak se píst ve válci kříží a vydírá stěny. I když je to někdy sporné... Měl jsem v rukou přidřenou XV535, špatně držela volnoběh a žrala olej. Písty byly podřené jen nepatrně, takže mi bylo řečeno, že výměna je zbytečná, takže se jen přehonovaly válce, vyměnily kroužky, svíčky, olej, seřídily ventily a motor šlapal jako hodinky. Ale dát do vyběhaných válců (kor po prasklém pístu) nové písty s kroužky, to bych si netroufl.

(reakce na) Varadero 125 - už si nevím rady

18.5.2012 v 23:48 | Nahoru | #6
J.M.K.> Má dva karbce. Píst vydržel pohromadě viz foto. Měl sem dojem (špatný), že to servis udělá tak aby to bylo provedeno na 100%. Uvidím co mě pak řeknou v servisu kam to teď budu dávat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero 125 - už si nevím rady

19.5.2012 v 09:34 | Nahoru | #7

J.M.K. píše: Kocik.o> Cukání bych tipoval spíš na problém v zapalování nebo v karbci (teď si nejsem jistý, zda má XL125 jeden, nebo dva karbce. U dvou se tak někdy projeví rozhozené podtlaky). S těmi písty je to zrada, když "nejsou sladěné s válci". Mohou se přidírat, křížit, netěsní, odcházejí kroužky. Sám s tím moc zkušeností nemám, ale každopádně, když generálkuješ ostrý dvoutakt, nesmí se udělat jen vršek (válec, píst), ale musí se také zkontrolovat a vyměnit ojnice, případně opravit i klika. Když tam necháš starou ojnici, která má vůle a nahoře je nový píst bez vůlí, končívá to i zadřením. Ojnice musí být přesně vyúhlovaná, jinak se píst ve válci kříží a vydírá stěny. I když je to někdy sporné... Měl jsem v rukou přidřenou XV535, špatně držela volnoběh a žrala olej. Písty byly podřené jen nepatrně, takže mi bylo řečeno, že výměna je zbytečná, takže se jen přehonovaly válce, vyměnily kroužky, svíčky, olej, seřídily ventily a motor šlapal jako hodinky. Ale dát do vyběhaných válců (kor po prasklém pístu) nové písty s kroužky, to bych si netroufl.



K pistum nesladenymi s valci - treba u motocrossu a ostrych endur je predepsana kazdejch x mth preventivni vymena pistu - takze nemusi byt vzdycky problem dat novy pist do jeteho valce ne?

(reakce na) Varadero 125 - už si nevím rady

19.5.2012 v 14:37 | Nahoru | #8
SirIndy> Ano, měl jsem na mysli spíše to, když se píst mění z důvodu poruchy, nota bene prasknutí... záleží pochopitelně na tom, jak praskne, někdy vydře válec. A vzpomněl jsem si také na to, jak tu před časem někdo řešil snad zadření motoru krátce po opravě a ukázalo se, že vyměnil jen píst a válec, zatímco dole nechal vyběhanou ojnici a kliku. Tehdy tam také někdo psal, že se nesmí nechat stará ojnice. U preventivní výměny pístní sady u ostrého endura je to něco jiného.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero Topriders 5 7.5.2024 v 01:33 Topriders
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha


TOPlist