Historie: Po koupi praskl píst (dodnes nikdo neví jak je to možný, napadá Vás proč? Piště). Měnily se oba písty + kroužky. Před nedávnem začal Varan cukat okolo 8tis RPM. Poté následoval můj lehký pád na polní cestě (30km/h). Zjistil jsem, že se do oleje dostal benzín. Předpokládalo se, že se tam dostal tím jak byl Varan na boku. Benzín natekl z karbeců do airboxu a následně odvzdušněním do skříně. Olej + filtr vyměněn.
Dnes opět zjištěn benzín v oleji. Takže to musí téct jinudy. Jedinej nápad co mám jsou v háji pístní kroužky (ty nový najeli cca 6tkm). Svíčka má barvu do šeda. To podle mě značí chudost směsi. Že by se ty kroužky propálily?
Varan de sice po víkendu do servisu ale i tak mě to zajímá čím to je.
Vidíte foto?
Díky
Naposledy editováno 18.05.2012 21:34:33
1 reakcí na tento příspěvek Varadero 125 - už si nevím rady
Blix píše: Jaký má varan palivový kohout? Pokud podtlakový tak neprotéká? Když je vyplý motor nesmí přes něj téct.
Nevím jaký má kohout. Ale neprotéká.
E: Kdyby protíkal tak by to by byla příčina, že je v oleji?
Naposledy editováno 18.05.2012 21:46:16
1 reakcí na tento příspěvek Varadero 125 - už si nevím rady
Také, pokud se měnily jen písty a kroužky, tak byly také přeměřeny válce na průměr a ovalitu? Byly vůbec přebroušeny, nebo alespoň přehonovány? Velikost nových pístů je třeba vybrat dle toho, jak válce vypadají, při nesprávné volbě si koleduješ o problémy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero 125 - už si nevím rady
Tu výměnu dělal servis. Takže nemám páru jestli něco měřily. Na faktuře o přebroušení válců nic není . Ale tomu servisu už nevěřim i z jiné zkušenosti. Jaké problémy s tím jsou spojené?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero 125 - už si nevím rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero 125 - už si nevím rady
J.M.K. píše: Kocik.o> Cukání bych tipoval spíš na problém v zapalování nebo v karbci (teď si nejsem jistý, zda má XL125 jeden, nebo dva karbce. U dvou se tak někdy projeví rozhozené podtlaky). S těmi písty je to zrada, když "nejsou sladěné s válci". Mohou se přidírat, křížit, netěsní, odcházejí kroužky. Sám s tím moc zkušeností nemám, ale každopádně, když generálkuješ ostrý dvoutakt, nesmí se udělat jen vršek (válec, píst), ale musí se také zkontrolovat a vyměnit ojnice, případně opravit i klika. Když tam necháš starou ojnici, která má vůle a nahoře je nový píst bez vůlí, končívá to i zadřením. Ojnice musí být přesně vyúhlovaná, jinak se píst ve válci kříží a vydírá stěny. I když je to někdy sporné... Měl jsem v rukou přidřenou XV535, špatně držela volnoběh a žrala olej. Písty byly podřené jen nepatrně, takže mi bylo řečeno, že výměna je zbytečná, takže se jen přehonovaly válce, vyměnily kroužky, svíčky, olej, seřídily ventily a motor šlapal jako hodinky. Ale dát do vyběhaných válců (kor po prasklém pístu) nové písty s kroužky, to bych si netroufl.
K pistum nesladenymi s valci - treba u motocrossu a ostrych endur je predepsana kazdejch x mth preventivni vymena pistu - takze nemusi byt vzdycky problem dat novy pist do jeteho valce ne?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero | Topriders | 5 | 7.5.2024 v 01:33 Topriders |
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 6 | 13.4.2024 v 08:37 krokoš |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |