globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín v klikové skříni
4.5.2012 v 19:40
Zdravím. Mám problém ohledně výskytu benzínu v klikové skříni a následně v oleji. Prý se to u tohoto modelu ale nejen u něj občas stává při poškození membrány. Membrána podtlakového ventilu je po smrti, benzín kape z hadičky i když je v poloze RES a ON, což by neměl, to je mi jasné. Takže do karbece pomalu teče benzín. Nicméně jestli se dostal až do klikovky, tak budu muset vyměnit asi i těsnění(ventily nebo jak se to jmenuje) na plovácích, páč jinak by to asi plováky zastavily co? Příznaky se projevily tak že když moto stálo přez noc, ráno nechtěl startér roztočit, projevy jako u slabé baterky a přibylo "oleje" v okénku. Tak jsem vypustil olej z obsahem benzínu, po ručním protočení klikovkou ještě vytekl z vypoušťáku benzín a nechal odpařit a vykapat.Nicméně hlavní otázkou je, hlavně pro ty co s tímto problémem máte zkušenosti, zda po výměně membrány a těsnění je nutné ještě něco zkontrolovat či vyměnit, a jestli třeba nemám očekávat nějaké další komplikace spojené s touto poruchou.

Předem díky za odpovědi k tématu.

Benzín v klikové skříni

4.5.2012 v 20:22 | Nahoru | #1
Čau, i když máš porušenou membránu, měl by přítok nového benzínu zastavit jehlový ventil v karburátoru, což očividně nefunguje, takže rozebrat karbecy, pročistit, složit, jezdit, užívat si.... Jestli nevíš jak na to, písni, domluvíme se

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v klikové skříni

4.5.2012 v 20:24 | Nahoru | #2
kde jsi četl o tomto problému ? ER5 jsem měl a na tohle jsem nenarazil(nikde jsem o tom nečetl) mám stejný problém u jíné motorky ...benzín v oleji... a jak se zdá benzín se tam dostával přes pístní kroužky..nemužeš mít stejný problém?:)

Benzín v klikové skříni

4.5.2012 v 20:25 | Nahoru | #3
Obecně se nedoporučuje nechávat kohout v poloze PRI (to, že kohout propouští stále při nefunkčním podtlakovém otvírání, vytvoří stejné chování), ale máš recht, že by to měly zadržet plováky. Benzín zřejmě natekl až do airboxu a odtud odvětráním do karteru, nejspíš i do válce a modli se, jestli se tím pokusem o start neohnula ojnice.

Jen mě ale zaráží, že to protéká stále... pokud je membrána vadná, tak přes ni uniká podtlak a obvykle kohout potom naopak neotvírá vůbec, než aby protékal. To bude spíše v háji těsnicí element v kohoutu. A je možné, že nějaké zbytky z těsnění se dostaly dále a zanesly plovákové ventily, které v důsledku toho netěsní a proto natekl benzín až do motoru.

Takže po opravě kohoutu ještě rozdělej karbce a zkontroluj ventily plováků. Snad je bude stačit jen vyčistit. Motor nech vyschnout s vyndaným výpušťákem, filtrem a svíčkami, vyndej také vzduchový filtr, ať vyschne airbox.

(reakce na) Benzín v klikové skříni

4.5.2012 v 20:28 | Nahoru | #4
Sejky1> To se ale motor nenaplnil benzínem, když stojí. Jedině, že by také zároveň netěsnily plováky. Kdyby se dostával do oleje benzín ze směsi profukující přes vadné kroužky, muselo by se to projevit na chodu motoru v důsledku zeslabené komprese.

Benzín v klikové skříni

4.5.2012 v 20:30 | Nahoru | #5
me to kamarade takhle protejkalo take a po nakym case se zadrela na klice, takze stim musis rychle neco udelat

Benzín v klikové skříni

4.5.2012 v 20:53 | Nahoru | #6
Na mojí motorce netěsní kohout na pouštění benzínu, jel jsem minule na zavřený kohout 10 km a když jsem začal předjíždět, začal motor vynechávat z nedostatku paliva, co s toho vyplývá...? Že pokud Ti netěsní kohout, musí benzín zastavit jehlový ventil na plováku !!! Když propouští, zvedne se hladina v plovákové komoře a protéká benzín přes otevřené sací ventily do válce a jelikož je benzín krásně řídký, proteče i přes pístní kroužky pod píst... a je to tam...

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v klikové skříni

4.5.2012 v 22:05 | Nahoru | #7
já nevím jak vy... ale každy lepší karburátor je vybaven přepadem z plovákovky, měl jsem to už na 125ccm, mám to i teď na 600... tím pádem odpadá přetýkání benzínu... nevím co to máte za hujdy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v klikové skříni

4.5.2012 v 22:44 | Nahoru | #8
VojtasTTR> Ano, přepad je tam vždy, zkus tedy vysvětlit tento problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v klikové skříni

5.5.2012 v 08:16 | Nahoru | #9
kuzmič>
zanedbaná údržba, skříplý hadičky od vypoušťáku z plovákovky (tam je ten přepad svedenej).. to je docela často, protože ta hadice je blbě přístupná a tak to majitel natáhne všeljak, jen né na přímo... potom by to třeba chtělo i vyndat sítko z nádrže, kouknout v jakým je stavu.. aby nepuštělo bordel, co zasekne jehlu v plovákovce... a klidně i dát klasickej jawáckej benzínovej filtr ještě před karburátor..
není lepší řešit logicky prevenci, než následky?

Benzín v klikové skříni

5.5.2012 v 09:54 | Nahoru | #10
přepad karbecu Ti nezabrání zalití. Je totiž výš, než ústí difuzoru
Rozhodně oprav podtlakovej ventil, protože to nechat jen na jehlách na plováku není 100%. Taky překontroluj jehlový ventily plováků. U ER5 tek dost častej problém.

(reakce na) Benzín v klikové skříni

5.5.2012 v 10:43 | Nahoru | #11
VojtasTTR> jak už napsal Dřík, přepad je výš než ústí difuzoru, protože mimo jiné funguje i jako spojení karburátoru s atmosferickým tlakem.
Jinak si myslím pokud je vadná membránka v kohoutu, která je ovládaná podtlakem za sání. Tak ten benzín mohl natéct do motoru přes tu ovládací hadičku která vede ze sání ke kohoutu. Pokud je membrána v něm poškozená-přetrhlá, tak benzín se mohl dostat do sání touto cestou a nemusel jít vůbec přes karburátory.

Benzín v klikové skříni

5.5.2012 v 10:45 | Nahoru | #12
Zdravím.No já brouzdal po netu a právě ER 5ek jsem s tímto problémem našel hodně.Hlavně po dlouhém stání což je i můj případ.Nehodlám tento problém řešit nějak polovičatě a s moto samo teď nejezdím. Takže výměna ventilu je jasná, a dojde i na výměnu jehlových ventilů, preventivně, páč jejich těsnící schopnosti prý nejsou kdovíjak valné.Jinak myslím že startér by neměl tolik síly aby ohnul ojnici, to snad bude v pohodě. Jinak nechal jsem přez noc ventil na RES a hadičku svedl do láhve, vykapalo 1-2 decky takže tak. Zatím díky všem za rady a kdyby ještě někoho něco napadlo, sem s tím

Benzín v klikové skříni

5.5.2012 v 11:02 | Nahoru | #13
Mám na GS500E také problém související s kohoutem. Stalo se mně (už skoro 2 roky zpět), že za jízdy začala motorka vynechávat, přepnu na rezervu, to ale nepomohlo a posledních 300m jsem motorku vedl... V kterékoli poloze se motor choval jako s chudou směsí až zhasínal, takže to vypadalo, jako že nestíhá dotékat. Po natankování bylo vše v pořádku. V nádrži po zastavení ještě něco málo šplouchalo, ale nedalo se poznat, kolik tam zůstalo benzínu, aby bylo možné bezpečně poznat, zda to bylo rezervní množství (kohout v poloze rezervy nepropouští), nebo tam byl už poslední zbytek (rezerva propouští stále, takže jsem vyčerpal všechno).

Neví náhodou někdo, zda u této motorky se dá na rezervu vyčerpat nádrž skutečně do sucha, nebo tam i potom něco málo zůstane (ústí kohoutu je výš než nejnižší bod nádrže, aby se nenasál bordel)? To by totiž dost pomohlo v odhadu, která ze dvou uvedených závad by to měla být.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist