globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: První cruiser
 
2.5.2012 v 20:57
Zdravím a pozdravuji.

Tak bych se také rád připojil s žádostí o radu ohledně výběru motorky.
Mám cca 175cm a vážím zhruba 75kg, fyzická síla je někde u nuly :)
Moje jediná zkušenost s moto spočívá v 2x 30km jízdě na Suzuki GSX 600f před dvěma lety - díky těmto jízdám jsem usoudil, že mnou oblíbené zalehávačky asi nebudou pro mne a raději bych právě zkusil něco, z čeho se dá koukat po okolí :) Další výběr tedy padl na cruiser.
Technické povědomí nulové (ale rád se učím :) ), technické zázemí zatím také.

Vzhledem k současné finanční situaci si nemohu dovolit žádného krasavce, doplňky také moc nehledám. Potřebuji spíš spolehlivý a ovladatelný stroj s trochou té zábavy. Chtěl bych na ní jezdit do práce, denně tedy 2x25km, o víkendu kratší výlet do 50km jedním směrem.

Co jsem tak koukal po nabídkách, našel jsem starší Hondu Shadow 750, Suzuki Intruder 750 a Yamaha Virago 1000. Nejvíc jsem se přikláněl k té Yamaze, neb mám rád co nejvězší možný výkon, na cestě do práce mne čekají 2 celkem prudký kopce a chtěl bych vyvézt i partnerku, ale netuším, zda je mezi 750 a 1000 takový rozdíl a ta Yamaha je celkem na kraji mých financí.

Slabší stroj bych moc nechtěl, raději mám víc koní už od začátku a přistupoval k nim zodpovědně, než abych za pár měsíců lovil zbytečky výkonu kde to jde.

Díky za jakýkoliv názor.


Předchozí
1 2
Následující

První cruiser

2.5.2012 v 21:15 | Nahoru | #1
To máš těžký, objem je u čopra zásadní, o tom to je, aby to tahalo pěkně. Buď si kup dražší a silnější, nebo levnější a slabší nebo levnější s kosmetickejma vadama a dej to do kupy, i když ty si psal, že nemáš technický zázemí a znalosti...

Naposledy editováno 02.05.2012 21:16:20

První cruiser

2.5.2012 v 21:21 | Nahoru | #2
Díky za odpověď.
Tož mne to na jednu stranu láká, dávat si to do kupy a učit se na tom...
Ono dělat se dá na všech, neb jsou to starší stroje. Jen jsem si nebyl jist, nakolik je zásadní rozdíl mezi 750 a 1000 a jaké jsou vůbec zkušenosti s těmito stroji...

První cruiser

2.5.2012 v 21:35 | Nahoru | #3
Rozdíl tam je, ale ne, že by 750 nejela, to zase ne. Pokud chceš jet na kochačku, taky se to dá. Hlavní je, aby byl v pořádku motor. Zbytek se dá vždycky spáchat v garáži, pokud člověk chce a není línej si zjistitz, jak na to.
Já osobně sem nikdy nejel na žádném čopru o objemu 750 nebo 1000, ale to neznamená, že by mě na výletě zdržovali. Tak pečlivě vybírej a pročítej vlákna.

3 reakcí na tento příspěvek První cruiser

2.5.2012 v 22:07 | Nahoru | #4
Podívej se na Yamaha Virago 535. Je to sic trošku starší motorka, ale mezi plusy pro tebe patří:

- jeden z nejlevnějších chopper/cruiser s dobrým výkonem
- jeden z nejmenších/nejlehčích
- dobrý poměr výkon/váha. Takže i s 500ccm motorem pojede hodně dobře.

(reakce na) První cruiser

2.5.2012 v 22:12 | Nahoru | #5
Mám suzuki vz 800 marauder. Most není daleko. Můžu se někdy zastavit a můžeš okoknout:c))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První cruiser

2.5.2012 v 22:31 | Nahoru | #6

Mirrek píše: Podívej se na Yamaha Virago 535. Je to sic trošku starší motorka, ale mezi plusy pro tebe patří:

- jeden z nejlevnějších chopper/cruiser s dobrým výkonem
- jeden z nejmenších/nejlehčích
- dobrý poměr výkon/váha. Takže i s 500ccm motorem pojede hodně dobře.



To je vtip? Na tomhle jezdit ve dvou

(reakce na) První cruiser

2.5.2012 v 22:47 | Nahoru | #7
AndělČK> Nevím proč by to měl být ftip, my na tom jezdíme pravidelně ve dvou a nemám s tím žádné problémy i ve dvou to jede 150!!!

První cruiser

2.5.2012 v 23:20 | Nahoru | #8
Já bych se přiklonil k tý Suzuce VZ 800 Marauder. Cenově sou hodně dole a jediná věc která se jí dá vytknout je tvrdý sedlo, ale to se dá řešit. Brácha Mauroše má, jel sem na něm a ten motor mě dostal. Naprosto sametovej zátah kterej mi vykouzlil na držce takovej ten výraz obecního blba. Usmíval sem se a jel bych pořád dál. Sám sem sedlal Virago 1100. Jasně že mělo lepší zátah, ale cena o půlku jinde. U mauroška je takový to běžný ježdění do 120 naprosto v pohodě a o větších rychlostech tyhle stroje nejsou. Nemá výkon jako litr, ale motor se ochotněji vytáčí. Myslím že s ním chybu neuděláš

(reakce na) První cruiser

3.5.2012 v 00:18 | Nahoru | #9

Mirrek píše: Podívej se na Yamaha Virago 535. Je to sic trošku starší motorka, ale mezi plusy pro tebe patří:

- jeden z nejlevnějších chopper/cruiser s dobrým výkonem
- jeden z nejmenších/nejlehčích
- dobrý poměr výkon/váha. Takže i s 500ccm motorem pojede hodně dobře.



535ka je motorka docela unikátní. Rozhodně doporučuju pro začátek, má výbornou dynamiku, akceleraci, do zatáček se klopí jakoby automaticky, řídí se skoro silou vůle. Motor má na svou velikost mohutný záběr odspodu, snáší silné podtočení. Po úpravě výfuku (vykuchnutí tlumítek z koncovek) rovněž ucházející zvuk. Díky páteřovému rámu je i velmi lehká a díky vzpřímenému posazu s nohama napřed se s ní výborně couvá (odkopáváním). Jedinými slabinami jsou (na půllitr) vyšší spotřeba, nepříliš pohodlné zadní sedlo, malá zásoba paliva a pro vyššího člověka je motorka "malá". Nicméně dle udávaných tělesných parametrů zakladatele vlákna pro něj bude dobrou volbou.

Po vyježdění a "omrzení" doporučuju přejít na DragStar XVS1100. Čistokrevný cruiser s kardanem, falešným hardtailem, tachecem v nádrži. Pohodlný a přes svou velikost a optickou mohutnost výborně ovladatelný.

Nebo také je výborná Kawasaki VN1500 ve verzi "Drifter". Masivní lokomotiva ve stylu Indianu Chief, přes svou váhu stále ještě dobře ovladatelná, snad jedinou "vadou na kráse klasiky" je vodou chlazený motor. Nicméně to jest o osobním názoru jedince.

Pro trochu "adrenalinové" poježdění třeba Yamaha WildStar 1600. Motor masivní dvoukladivo s královskými hřídelemi, motorka je těžkopádná a díky dlouhému rozvoru se musí zatáčet řidítky, jen náklonem to nejde. K tomu sekundární pohon řemenem, který může být zranitelný. Já osobně dávám přednost kardanu.

1 reakcí na tento příspěvek První cruiser

3.5.2012 v 06:47 | Nahoru | #10
Pokud má ve výběru litrovýho Virgla tak bych ho necpal do pětikila, ten litr pojede určitě líp, navíc když chce pravidelně vozit baťůžka a je někde v kopcích...

(reakce na) První cruiser

3.5.2012 v 07:18 | Nahoru | #11
Nie ze by som si chcel prihrievat svoju polievocku ale na Kawasaki VN 800/900 (pripadne viac) si nepozeral?
Ale aspon trochu k veci - nie som zastanca "objem nenahradis". S tym, co si napisal vo svojom vybere a na ake vylety to chces, na zaciatku urcite chybu nespravis. Ale ani s tym marauderom ako Ti tu ktosi radil - tiez pekny stroj.
Tazky vyber. Nech sa Ti dobre zadari, nech uz vyberies cokolvek.
palo

1 reakcí na tento příspěvek První cruiser

3.5.2012 v 09:31 | Nahoru | #12
Vím, že píšeš o čoprovi, ale to je zase druhý extrém. Co třeba nějaký naháč? Pohodlný posez, ovladatelnost, možná i větší výběr v rámci daného rozpočtu.

(reakce na) První cruiser

3.5.2012 v 10:00 | Nahoru | #13
LeonKrkon> Naháč... Záleží na tom, jak který a jak pro koho (dle tělesných proporcí). Moc naháčů jsem sice nepoznal, ale z vlastní zkušenosti mohu tvrdit, že oproti GS500 je XV535 stokrát pohodlnější. Navíc XV535 má velmi živý a pružný motor a její dynamika je tak skvělá, ohledně akcelerace nechá GS za sebou. GS500 je taková mrštná koza, dobrá na naučení i na vyblbnutí, ale na pohodlné bublačky-kochačky brát rozhodně chopper nebo cruiser.

1 reakcí na tento příspěvek První cruiser

3.5.2012 v 10:20 | Nahoru | #14
Když jsme u naháčů tak co třeba Yamaha BT 1100 Bulldog? Má v tom spojenýho i naháče i cruisera. Motor je totiž dvouvál do V z Drag Stára. Takže pěkně bublá a má kardan

(reakce na) První cruiser

3.5.2012 v 10:36 | Nahoru | #15
Lucky-Jarda> Máš recht, Bulldog také nebude špatnou volbou. Motor je prakticky stejný jako u XVS1100 a mohutný záběr odspodu dává motorce skvělou dynamiku, svou stavbou motorka také není tak těžkopádná jako cruiser.

Díky V-twinu má pochopitelně i výborný zvuk.



První cruiser

3.5.2012 v 12:38 | Nahoru | #16
VX800 se tu v inzerci neustále objevuje okolo 40.000 Kč.

První cruiser

3.5.2012 v 21:16 | Nahoru | #17
Caramba, člověk je chvilku v práci a nestíhá číst :)

Díky za podnětné odpovědi. Maraudera jsem nějak přehlédl, stejně tak Vulcana. Bulldog je taky zajímavý, ale tak nějak nevím, co si o něm mám myslet :) Čekal bych pohodlnější posez práve na tom cruiseru - vyšší štít, předkopy a jen si tak bublat krajinou. Na tomhle se také spíš "leží" ne? :) Netuším, nekamenovat :)

On je tedy také krapet mimo můj rozpočet. Měl jsem zatím strop cca těch 50.000 a už ten jsem posouval kvůli tomu Viragu :) Nerad bych jej posouval dál. Proto jsem koukal po starších strojích, které bych se rovnou učil dávat trošku do kupy.

Takže teď mi tam přibyl Marauder a Vulcan... A to jsem doufal, že se mi ten seznam spíše zkrátí. Docela se mi ten Vulcan líbí, navíc je tu v bazaru i 1500 ;) Akorát čtu protichůdné názory co se týče spolehlivosti.

Asi je čas testování. Hlavně už nepište další modely :) Stačí rozvíjet ty, co jsou už vypsaný :)

Každopádně díky za každou odpověď.

2 reakcí na tento příspěvek První cruiser

3.5.2012 v 21:26 | Nahoru | #18
Ještě se zeptám, proč Vulcan ve verzi Drifter?

(reakce na) První cruiser

3.5.2012 v 23:14 | Nahoru | #19

Rogusu píše: Ještě se zeptám, proč Vulcan ve verzi Drifter?



Protože je tisíckrát hezčí a je jich hrozně málo, každej se za tebou otočí. Racionální důvody nehledej

(reakce na) První cruiser

4.5.2012 v 00:07 | Nahoru | #20

Rogusu píše: Ještě se zeptám, proč Vulcan ve verzi Drifter?



Jelikož je řešen ve stylu Indianu Chief, masivní kalhotové blatníky dodávají na mohutnosti a pokud odstraníš všechny nápisy a polepy svědčící o Kawasaki a nahradíš je nápisy, emblémy ostatními symboly značky Indian, na přední blatník samozřejmě namontuješ typickou hlavu indiána, pak člověk neznalý může lehko zaměnit Japonce s Amerikou. Dojem klasiky kazí snad jen vodou chlazený motor a příliš utlumený originální výfuk se dvěma vyústěními v napodobenině klasické rybiny.

VN1500 Drifter:



Indian Chief:



Naposledy editováno 04.05.2012 00:08:33

První cruiser

4.5.2012 v 11:41 | Nahoru | #21
U cruisera bych se spíš než na obsah a výkon zaměřil na krouťák... Taky bych si dobře rozmyslel, jakej sekundár (řetěz, kardan, popř. řemen). Navíc za tu cenovou relaci, kterou uvádíš to nejspíš nebudou žádný vyvoněnky. Lidi nevědí, co si maj říct i za starej šrot.
Mě osobně se u vyřážky nelíbí chybějící rám před motorem. Ale brácha najezdil na 535 spoustu km a dneska lítá na jedenáctikile a nikdy neměl problém... A jeden od nás z bandy jezdil na Intru M800 a je pravda, že do táhlejších kopců nám nestačil a navíc měl malou nádrž.

První cruiser

4.5.2012 v 11:41 | Nahoru | #22
U cruisera bych se spíš než na obsah a výkon zaměřil na krouťák... Taky bych si dobře rozmyslel, jakej sekundár (řetěz, kardan, popř. řemen). Navíc za tu cenovou relaci, kterou uvádíš to nejspíš nebudou žádný vyvoněnky. Lidi nevědí, co si maj říct i za starej šrot.
Mě osobně se u vyřážky nelíbí chybějící rám před motorem. Ale brácha najezdil na 535 spoustu km a dneska lítá na jedenáctikile a nikdy neměl problém... A jeden od nás z bandy jezdil na Intru M800 a je pravda, že do táhlejších kopců nám nestačil a navíc měl malou nádrž.

1 reakcí na tento příspěvek První cruiser

4.5.2012 v 11:41 | Nahoru | #23
U cruisera bych se spíš než na obsah a výkon zaměřil na krouťák... Taky bych si dobře rozmyslel, jakej sekundár (řetěz, kardan, popř. řemen). Navíc za tu cenovou relaci, kterou uvádíš to nejspíš nebudou žádný vyvoněnky. Lidi nevědí, co si maj říct i za starej šrot.
Mě osobně se u vyřážky nelíbí chybějící rám před motorem. Ale brácha najezdil na 535 spoustu km a dneska lítá na jedenáctikile a nikdy neměl problém... A jeden od nás z bandy jezdil na Intru M800 a je pravda, že do táhlejších kopců nám nestačil a navíc měl malou nádrž.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První cruiser

4.5.2012 v 12:19 | Nahoru | #24
Maxximus> Krouťák rozhodně, udává pružnost motoru, akceleraci a nemusí se ani tolik řadit. Mám porovnanou XV535 s GS500 a ohledně akcelerace paradoxně Virago nechá GéeSo daleko za sebou a motor snáší silné podtočení. Pokud jde o sekundár, tak dle mě na cruiser rozhodně patří kardan. Řemen je sice jednodušší a lehčí, ale může být někdy dost zranitelný.
O cenách těžko spekulovat, XV535 se pohybují kolem 50000, XVS1100 kolem 105000 a VN1500 kolem 140000 - 150000. Každopádně je třeba motorku pořádně prohlédnout a proklepnout, kor na XV535 se většinou začíná a tak jen málokterá je nehavarovaná, bez šrámů, často stáčená (když ná na počitadle 24000km a odejde startovací volnoběžka, je to jasné... to musí mít najeto nejméně jednou tolik).

Ten chybějící rám u Viraga Ti vadí jen opticky, nebo máš obavy o tuhost? Toho se není třeba bát, rám je páteřový a podvěšený motor slouží coby nosný prvek. Hodně jsem toho na této motorce najezdil a nepřipadlo mi, že by byl rám slabý a kroutil se. Naopak toto řešení oceňuju z důvodu dobrého přístupu ke všem komponentům při opravách (snad jen s vyjímkou výfukového ventilu zadního válce). Ostatně z celé ředy Virago mně 535ka přijde nejhezčí, zvláště motor.

Pokud jde o Dragstar, tak brát rozhodně XVS1100, 650ka je opravdu podmotorovaná a těžkopádná, tam už je lepší Virago 535.

S M800 zkušenost nemám, ale znám pár, kde jeden má Intr 800 a druhý Virago 250 a jsou sladění, neujíždějí si. Ale je pochopitelné, že větším motorkám 800ka stačit nemusí. 1400ka už je pořádné dvoukladivo s velkým krouťákem, pomaloběžné, což mě osobně by se líbilo, ale nesedí mi tvar motoru a motorky celkově. Jako by jednotlivé části k sobě nepatřily, ale je to otázka osobního vkusu, pochopitelně.

A malá nádrž je problémem většiny chopperů i některých cruiserů, s tím se těžko dá něco dělat. Ale v dnešní době, kdy je pumpa snad každých 50km, to už tolik nevadí.

2 reakcí na tento příspěvek První cruiser

4.5.2012 v 20:10 | Nahoru | #25
Toz ten Drifter je krasavec, ale to jen tak nesezenu :)

Jak jsem psal rozpocet, tak je mi jasny ze vonavku nesezenu. Ani ji nehledam, spis koukam po starsich strojich (vesmes kolem 1990), klidne i pomackanych, bez chromu. Chtel bych se na ni naucit jezdit a nejakou tu omacku okolo a pomalu ji strojit.

Navic si od toho slibuju i vyrazne snizeni nakladu na dojizdeni, coz by mi umoznilo se ji vice venovat, na nejakou novou lestenku takhle nenasetrim :(

Momentalne zatim teda nejvic dumam nad 1000 Viragem a 1500 Vulcanem. Neni nekdo v okoli Mostu? ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První cruiser

4.5.2012 v 20:41 | Nahoru | #26
J.M.K.> Omlouvám se za předchozí trojpříspěvek. Holt rychlá ruka...
J.M.K. napsal vyčerpávající popisek, s kterým nelze než souhlasit. K první poznámce: u Virážky je to pouze o mým osobním názoru, co se týče estetiky. Jinak nemám pochyby o jednom z nejoblíbenějších modelů Yamahy v historii. O tom svědčí i to, že ho okopčili a snad dotěď vyrábí Čína. Navíc u nás to byl první cenově dostupnej chopper(535) na trhu a lidi na něj stál fronty.
Kardan je taky neoddiskutovatelnej - motka je prakticky bezúdržbová a i případný opravy, i když se toho lidi bojí, většinou nejsou nijak drahý. Já samozřejmě mám řemen a doteď bez problému (60.000 km), ale stačí jeden blbej vostrej kámen a může být po parádě.

Dragstar 650 je opravdu spíš takový "jáchcualenemožu". Navíc se něco musí udělat s laufama, ten zvuk je ukrutnej...
Kwak VN Drifter je naprostá bomba!!! Ta motorka vypadá podle mě na první pohled američtějc, než třeba Victory. Je tam jasně vidět prvoplánovost a orientace na fandy Indiánů, který však chtěj hodně kvalitní muziky za relativně málo peněz. Tak proč ne?

Moje vysněná motka vždycky byla Shadowka sedumpade, ale dneska jsou to stařešiny za strašný peníze. Proto jsem si pak koupil Horneta 600...

for Rogusu: Taky bych se být tebou ohlídnul po motorce s padákama, popř. omrknul ceny padáků. V příspěvku píšeš, že máš nalítáno 60 km. A to, že to člověk někde položí čeká naprostou většinu. Nemyslím, že bys to musel hned někde rozvěsit na svodidlech, ale stačí, když se ti na semaforu zavrtí holka na tandemu a všechny teorie o rovnováze a těžišti motky načtený z časopisů ti proletí hlavou, až když ji společně zvedáte z asfaltu. A je škoda si omlátit novou členku rodiny. Říkám to všem známejm, co začínají, nikdo mi nevěří, a pak se diví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První cruiser

4.5.2012 v 20:48 | Nahoru | #27
Rogusu> Vím, že z BridgeTownu je to trochu z ruky, ale pokud bys našel čas a náladu, tak 18.-20.5. je v Pasohlávkách (Novomlýnský nádrže) EuroBikeFest, a tam tutově budou všechny tady zmiňovaný mašiny k vidění...

První cruiser

4.5.2012 v 21:39 | Nahoru | #28
VL 800-volusia
nebo VN 800

ale úplně nejlépe uděláš,když to sám vyzkoušíš,jak ti padne do ruky,jaký máš posez apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První cruiser

4.5.2012 v 21:50 | Nahoru | #29
Maxximus> jestli chceš srovnávat Kawu s Vikinama...tak jsi asi ani na jedné z nich neseděl,natož jel. A vzhledově nemůžeš srovnávat hrušky s jablkama.

Naposledy editováno 04.05.2012 21:52:09

(reakce na) První cruiser

4.5.2012 v 22:03 | Nahoru | #30
Maxximus> Někdy se holt stává, že komunikace zamrzne, zdá se, že se příspěvek neodeslal a člověk má nepěknou vlastnost, že pokud počítač okamžitě nevykoná žádaný příkaz, rychle mu jej zopakuje. Stává se, netřeba se omlouvat. Krom toho zakladatel vlákna má možnost přebytečné, nevhodné či "offtopic" (nevztahující se k tématu) příspěvky skrýt.

Ohledně Viraga máš recht, byl to nejen nejoblíbenější typ od Yamahy, ale údajně také nejprodávanější motocykl všech dob.

S tou čínskou kopií máš recht:

Yamaha XV535 Virago:



Yuki Darker 400:



Lifan LF400:



Jak vidno, obojí prachsprosté kopie (zejména Darker je lehko zaměnitelný), využívající oblíbenosti Viraga a toho, že se Virago už skoro 10 let nevyrábí. Ač vypadají věrně, je rozhodně lepší koupit ojeté Virago, jelikož zatímco ta čínská kopie půjde záhy do kopru (pokud není vlastníkem člověk, který má nervy z platiny a raději opravuje, než jezdí), tak originály budou jezdit ještě padesát let.

Tak laufy se nemusejí upravovat jen u 650ky Dračeny, u XV535 je také lepší z koncovek vykuchnout ty tlumicí vložky, pak je zvuk na daný objem perfektní. Driftera jsem kdysi mohl mít, ale už jsem v té době měl Virgla a finanční situace Drifteru nepřála. Navíc s originální rybinou je také velmi tichý, po montáži laďáků, kor na míru vyrobených, jsou to sice varhany, ale jsou-li laufy oddělené, už to kazí původní podobnost k Indianu. k tomu vodou chlazený motor také není rovna origoš... I když na XV535 jsem se při popojíždění v koloně (všichni víme, jak se Poděbrady zaštosují při jarním zahájení sezony) trochu bál, aby se nepřehřála a nepřidřela (a bál jsem se vypínat motor, jelikož za horka velmi špatně startoval - což nakonec bylo rozštelovanými ventily).

VT750 Shadow také není špatnou volbou, i když pokud zakladatel vlákna chce pořádný, bublající a neúnavný cruiser a nemá na VN1500 , pak za mě jest jednoznačnou volbou 1100ka Dračena .

Pokud jde o ty padáky, máš recht, hodně toho zachrání. Já je sice na XV535 nakonec neměl, jelikož by překážely trumpetám, ale když mně jednou nedali přednost a vyhnout se pádu na asfaltu znamenalo sjet do pangejtu, použil jsem coby padačák sám sebe. Naštěstí bez úrazu.

Naposledy editováno 04.05.2012 22:06:27
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist