globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: První moto - enduro
 
29.4.2012 v 18:42
Zdravím, už několik týdnu uvažuji o koupi nějakého ojetého 4T endura, jak na cestu tak do terénu.
Hodně zvažuji jaké by to mělo být. S omezením mého ŘP do 25kw se rozhlížím hodně do budoucnosti, abych nemusel za chvíli investovat do silnějšího endura. 125ka přece není nejsilnější a s mým rozpočtem max. 50 000,- Kč mám omezené možnosti.
V inzerátech jsem narazil na Hondu XR 125, Yamahu XT 125, Yamahy WR 125,250,400 atd. a nějaké Husqvarny, ty zase ale moc žerou. Poté jsem nakoukl ke známému do obchodu a měl tam jednoho "číňana" 250 - nevím přesně výrobce apod. Cena sice jen 35 000,- Kč, ale nejsem si jist jestli to je zrovna to, co hledám. Ohlasy o čínských motorkách nejsou nejlepší. Téma jsem probíral i s otcem a na řadu přišla i otázka, co je lepší, zda si koupit levnějšího nového "číňana" nebo za málo vyšší cenu investovat do ověřených značek typu Honda, Yamaha, Kawasaki. Je zde devadesáti procentní jistota, že budu číňana opravovat skoro furt, ale co enduro, které je staré zhruba 10-15 let, to opravdu nevím. Chtěl bych tedy všechny požádat, abyste poradili jaký model se jeví jako nejlepší varianta v rámci mé počáteční investice 50 000,- Kč. Ještě dodám, že by se mělo jednat o 4T.
Všem předem díky

První moto - enduro

29.4.2012 v 18:49 | Nahoru | #1
a co třeba DRZ400? výkon tak akorát.125 si myslím že uženeš.Číňana asi nebrat

První moto - enduro

29.4.2012 v 18:52 | Nahoru | #2
Na čínana se vyser.

Kup nějaké Japonské ověřené nesmrtelné enduro. Volil bych mezi DRZ 400 nebo XRko 400, celkem lehke, obratne i v těžším terenu

Pokud chceš jezdit i hodně po cestě tak nějaké šestikilo tipu TTR

Endura mají často v TP napsáno malo kilovat, moje XR 400 (mimochodem je na prodej ) ma 17.3 přitom ve skutečnosti 25

První moto - enduro

29.4.2012 v 19:20 | Nahoru | #3
Asi takhle 4t husqvarna se nedá říct že žere víc jak ostatní třeba yamaha ,všechno se odvíjí od stylu jízdy ,ale starý husqvarny se prej docela serou teda 4t kámoš má 2t wr 125 a to je držák.Já bych osobně bral za ty prachy gas gas je to ostrý enduro třeba tady http://www.motoinze...6186-fse-450-4t.html
,ale tam je problém s těma 25 kw a je jich málo.A jestli to chceš na mrdání po lese loukách tak rozhodně Hondu xr ta tě eště přežije

První moto - enduro

29.4.2012 v 20:25 | Nahoru | #4
Ber radši olítanýho japonce,než novou čínu

EDIT:Písmenka

Naposledy editováno 30.04.2012 08:25:00

První moto - enduro

29.4.2012 v 20:54 | Nahoru | #5
Těchhle témat jsou tu tuny....Vždy záleží na stavu mnohem víc než na stáří.Máš dvě možnosti:
A)Koupit něco za padesát a doufat že si vybral dobře
B)Koupit levně,něco nasypat a máš pokoj,jako já.
Pokud budeš vybírat z japonské čtyřky je celkem buřt co vezmeš.Ber v potaz využití,jestli budeš lítat jen terén nebo i silnici a podle toho vybírej.Možností je mnoho.

První moto - enduro

29.4.2012 v 21:02 | Nahoru | #6
Bejt tebou se kouknu na něco typu Honda nx650 dominátor, nebo Kawasaki kle 500. Ujasníš si co chceš a po určitý době se můžeš rozhodnout zda jen čistý enduro, nebo cestovní, nebo dokonce jen silnici. U první motorky nikdy nevíš. Možná ještě např dr-z400s (ale to je na hraně tvejch peněz), jak je tu psáno, ale xr už je motorka na silnici úplně k hovnu.

První moto - enduro

29.4.2012 v 21:49 | Nahoru | #7
nejde tak o opravy jako o kvalitu výroby, z vlastní zkušenosti vím, že číny mají mnohem měkčí materiály stačilo vymést větší díru a už popraskaly dráty v kolech, na ráfcích osmy. menší pád a řidítka se ohnuly jak kdyby byly z bláta, to samé páčky, řadička, plasty furt zlámané. jízdní vlastnosti úplně na hovno, měl jsem strach na tom jezdit . teď mám japonce a max spokojenost

První moto - enduro

29.4.2012 v 22:21 | Nahoru | #8
Pokud to s endurem myslíš vážně a chceš začít jezdit, odečti si z peněz 15 tisíc na základní výbavu.
Na tvém místě bych se 125ccm vůbec nevyhýbal, zpočátku budeš stejně drtit techniku jízdy a nic než techniku jízdy (koupit ostrou pilu a pak za tím vlát umí každý). Na čtyřtaktu bych vůbec nelpěl, jednak je těžší, druhak je tam víc věcí na vysrání.
První rok bych koupil lehké 125ccm enduro, naučil se základy techniky a další rok případně postoupil o třídu výš.
Ale je mi jasný, že přesně tohle nechceš slyšet

První moto - enduro

29.4.2012 v 22:42 | Nahoru | #9
XR 400

1 reakcí na tento příspěvek První moto - enduro

30.4.2012 v 00:40 | Nahoru | #10
na Husu zapomen, dodavky ND jsou katastrofa
koukni po DR 650 SE to je naprosto blbuvzdorna masina a za 50 se daji sehnat moc pekne kousky

První moto - enduro

30.4.2012 v 10:16 | Nahoru | #11
a co moje blata ?
do měsíce bude na prodej a do 50 000kč se vlezeš a hlemu ti k tomu dam ale zas aby to nebylo na tebe slaby, ale na nauceni je to dobry a v terenu blata zvládá hodně, podívej se třeba na roberta
nebudu ti to vnucovat, je to na tobe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto - enduro

30.4.2012 v 13:33 | Nahoru | #12

KubaLC8 píše: na Husu zapomen, dodavky ND jsou katastrofa



Co jsem mluvil s Jirkou, tak by problém s díly být neměl a čistě teoreticky je hoodně nepravděpodobné, že bys potřeboval díl, který by tu někdo z kluků (Motoprestige, Kotrba, Gottisši, ... ) neměl mít.

Ty máš nějakou špatnou zkušenost?

(reakce na) První moto - enduro

30.4.2012 v 14:35 | Nahoru | #13
PetrS> Já špatnou skušenost mám, u nové Husky problém možná nebude takový ale Huska za 50 litrů to nebude žádná hitparáda a čekat na kdejakou kokotinu měsíc mi nepříjde ideální.

U endura za 50 litru bych řešil pouze japonce

Naposledy editováno 30.04.2012 14:35:28

První moto - enduro

30.4.2012 v 18:30 | Nahoru | #14
DR-Z 400, DR 350, DR 650 a pod skrtene na 25kW, alebo to WRko, nezabudni ak nema prilbu a pod. tak aj na to treba peniaze

První moto - enduro

1.5.2012 v 08:36 | Nahoru | #15
Kup neco jak rika Anti. Nejaky univerzalni enduro typu DR650, XT600E, KLR... Motorove je to nesmrtelny a hrozne jednoduchy ( jak velkej Merkur ). Pokud to nemelo vylozene nejaky prase, tak bys nemel narazit na nejak tregickej kus. Nejspis tu masinu nebudes mit na dyl a pak prejdes asi na kapku neco bud lehciho nebo cestovnesiho. V tom pripade je asi lepsi koupit rovnou za 50 a moct hned jezdit nez kupovat neco levnyho. No a pak to prodas za nejakou tu sezonu za kapku min. Spis te bude omezovat pri vyberu tech 25 kW. Za ty prachy pri 25 KW sezenes asi nejlip a v peknym stavu DR 650 SE - nesmrtelna masina, klidne pro naprosty zacatecniky - hromadu ti odpusti a lehci teren da v pohode.

První moto - enduro

1.5.2012 v 08:40 | Nahoru | #16
Jo a ser na nejakou ostrou masinu, pokud nemas vetsi prachy navic na kazdorocni udrzbu a provoz. Nehlede na to, ze bys moh bejt seredne prekvapenej, cos to vubec koupil a jak to jede a co vsechno musis hlidat. Do neceho typu WR nebo treba i SXC bych jako do prvni masiny nedoporucoval jit.

3 reakcí na tento příspěvek První moto - enduro

2.5.2012 v 08:15 | Nahoru | #17
jenom můj postřeh s čínou, abys to měl názorově vyvážený

(jsem dřívější uživatel DR 650)
můj Kentus zná i poměrně drsnej terén a funguje pořád dobře - motor jede, řadí, spojka funguje, olej nežere, benzín skoro taky ne, tlumiče fungují, rám drží,kola se nedrtí/neohýbají/nevybuchují ani na dírách, motorka je padlá už mockrát a řídítka ohlý nejsou,páčky taky ne,plasty nemají problém.... no prostě nedej na urban legend a paušalizování na čínu / japonsko / evropu.

výhody: nenaletíš na k smrti utahanou vránu (...jj, ty japonský endura jsou sice "nesmrtelný", ale nemládnou a málokdo jim dává nějakej extra servis,když je koupí za pár šušní - nic proti nim, jsou to skvělý stroje, ale opotřebení se prostě nevyhneš).
je to lehký jak horský kolo (pro začátky v terénu super vlastnost).
málo to žere
"dieselovej" průběh výkonu - překvapivě to tahá od nízkejch otáček, ale na úkor vysokejch, kde to už moc nejede - na enduro mi to sedí dobře a docela dost si s tím můžeš dovolit.

nevýhody: image
na silnici celkem nuda (malá maximálka)
pro extrémnější výjezdy chybí výkon
každej ti bude říkat, jak ti tvoje motorka jezdí a jak se chová,aniž by na ní někdy jel...

mmch, co jsem už slyšel za zaručený informace o svý motorce: válec nemá kruhovej vývrt, ale je to dělaný do elipsy, kolečka v převodovce jsou plastový, pro ušetření nákladů jsou vynechaný mazací kanály na klice.......

(reakce na) První moto - enduro

2.5.2012 v 08:34 | Nahoru | #18

callowsick píše: jenom můj postřeh s čínou, abys to měl názorově vyvážený

(jsem dřívější uživatel DR 650)
můj Kentus zná i poměrně drsnej terén a funguje pořád dobře - motor jede, řadí, spojka funguje, olej nežere, benzín skoro taky ne, tlumiče fungují, rám drží,kola se nedrtí/neohýbají/nevybuchují ani na dírách, motorka je padlá už mockrát a řídítka ohlý nejsou,páčky taky ne,plasty nemají problém.... no prostě nedej na urban legend a paušalizování na čínu / japonsko / evropu.

výhody: nenaletíš na k smrti utahanou vránu (...jj, ty japonský endura jsou sice "nesmrtelný", ale nemládnou a málokdo jim dává nějakej extra servis,když je koupí za pár šušní - nic proti nim, jsou to skvělý stroje, ale opotřebení se prostě nevyhneš).
je to lehký jak horský kolo (pro začátky v terénu super vlastnost).
málo to žere
"dieselovej" průběh výkonu - překvapivě to tahá od nízkejch otáček, ale na úkor vysokejch, kde to už moc nejede - na enduro mi to sedí dobře a docela dost si s tím můžeš dovolit.

nevýhody: image
na silnici celkem nuda (malá maximálka)
pro extrémnější výjezdy chybí výkon
každej ti bude říkat, jak ti tvoje motorka jezdí a jak se chová,aniž by na ní někdy jel...

mmch, co jsem už slyšel za zaručený informace o svý motorce: válec nemá kruhovej vývrt, ale je to dělaný do elipsy, kolečka v převodovce jsou plastový, pro ušetření nákladů jsou vynechaný mazací kanály na klice.......



opatrně s tím doporučováním číny...,ono záleží co jezdíš-už jsem jel z hodně klukama,co měli dobrou a "ostrou"motorku-tak že pojedou s náma,ale odpadli po prvím kilometru-to co neberu jako překážku-tak na tom vyhnili a to co mi připadá těžké bylo pro ně neprosto nepředstavitelné....

ale to nepíšu,abych se tady plácal po zádech,stejně tak znám střelce,za kterýma vlaju jak posraný papír a nestíhám...a i oni jsou ve skutečnosti jen vesnická liga a jsou zase lepší co je sertřou jako máslo..

osobně nevěřím,že se na číně dá jezdit alespoň průměrně....

edit:teď jsem se koukal na fotky tvojí motorky-blinkry,zrcátka,gumy tak maximálně na suchou louku-nic ve zlém,ale to čemu říkáš enduro odjedeš i na jawce panelce.

Naposledy editováno 02.05.2012 08:38:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto - enduro

2.5.2012 v 10:46 | Nahoru | #19
callowsick> Vubec neberu srovnani nova Cina a novej Japonec, to je blbost, protoze to neni stejna cenova relace a proto musi bejt na necem usetreny. Tezko nam to tady budes obhajovat, az ta Cina bude tak stara jako ted moje TT. Vsak to je taky v poradku to je proste dany - cena / kvalita / celkova zivotnost. Jde o moznosti stroje k jizde mimo zpevneny povrchy.
1. bych chtel videt ten pomerne drsnej teren - to je jako co? ( Pro mou matku treba rozbita silnice u nich u baraku )
2. ze to dobre funguje - taky by to byla pekna ostuda, kdyz je to tvy max 4 roky jety a nejspis jednim clovekem ( ac je zajimavy, ze tu novou nejspis nekoupis - ze uz by se nedelaly nebo nedovazely? Proc, kdyz to fungovalo? )
3. bud ses Buh a v tom drsnym terenu nikdy nepadas a proto nic neulomis, nebo znas asi jinej drsnej teren nez nekdo jinej.
4. ze nemuzes naletet na k smrti utahanou vranu? Myslis, ze nejde popravit jakakoli masina behem nekolika sezon? To "nesmrtelny" je u japonskejch masin mysleny na motory - jejich najezd a udrzbu ( ber klasicky univerzalni endura DR, XT, KLR... ). Jasny, ze ty motory ani cely masiny nemladnou, ale myslim, ze ta moje vrana bude jeste krakat, az bude ta tvoje Kentoya zrecyklovana na kosik v Tescu. Jako prachy seres do kazdy masiny, pokud tomu chces udrzet urcitou kondici / spolehlivost a chces ji mit dlouhodobe. Nehlede na to, ze spotrebak zere kazda. ( u toho uz je jedno jestli to je od Talianu, Anglanu, Japoncu nebo Cinana )
5. s tou vahou je to jasny - zacinat s terenem na 200 kg cestovnim enduru neni zadnej med a hlavne je pak radost to zvedat.
6. spotreba je jasna, ze u tupy 200 ccm masiny to bude tak 3 - 4 litry, ale tak zase to neni propastnej rozdil proti tem klasickejm univerzalum - na to jak koncepcne jsou ty masiny stary, tak berou mezi 4 - 5 l
7. "dieselovej" průběh výkonu - překvapivě to tahá od nízkejch otáček, ale na úkor vysokejch, kde to už moc nejede - to je proste u kazdyho tupyho endura i u 600, nahore uz je spis rev ( o tom ze taha do vyjezdu tupa dvoustovka si nech zdat, a taky to neni vykonem, ale kroutakem, kterej je u vyssiho obsahu proste mocnejsi - proto pises extremnejsi vyjezdy )
8. image - tady je to asi hodne individualni - mi osobne se zda, ze image jde u Ciny slusne nahoru ( ac kolikrat kopirovana )
9. na silnici celkem nuda - jako kazdy enduro ( nizsi cestovni rychlost a pohodli )

No a to mas motorove asi jednu z nejlepsich cinskejch motorek.

Kdyz to vemem na porizovaci cenu, tak tahle nova cina by tazatele stala 50 tisic? Zajimavy je, ze jety se prodavaj za prd ( no asi to s tou zivotnosti a hlavne prodatelnosti nebude zadna slava ). To bych radsi vzal nejakyho 10 - 15 let staryho Japonce za 40 a za 10 mu udelal celkovou kontrolu a pripadnej servis - pak verim, ze to tu Kentoyu prezije, ikdyz bude nova. A kdyby ho to nebavilo, tak ji po nejaky ty sezone snadno proda dal ( u ty Ciny to moc nevypada ). Nebo bych vzal za 20 nejakou takovou jako mas ty v profilu a dojezil ji do smrti, ikdyz to ho to driv bude nudit ( pac ta masina neni zadnej zazrak a behem chvile bude chtit neco "vetsiho" )

První moto - enduro

2.5.2012 v 13:48 | Nahoru | #20
hele, borci (a jeden asi větší než druhej ),vynechám věci o kterejch se můžeme jenom dohadovat.
jenom předesílám, že DRko jsem jezdil asi 5 let a tak mám s čím srovnávat.

co jsme tam měli? drsnej terén - uznávám, že na to je spousta úhlů pohledu. pro mě to je například motokrosová trať ve Slaným, pak obvykle bahnitý koryto (nebudu psát kde,snad chápete ) potoka s kamenama ve velikosti lidský hlavy, skládka stavebního materiálu, co máme kousek od baráku - panely,hromady suti, zkouším přejezdy padlejch stromů, schody nahoru i dolů....já nevímco ještě. občas to rychlostí připomíná spíš trial

tohle téma bych uzavřel tím, že už nějak ten pátek terén pokouším a s Kentoyou jezdím trochu víc, než začátečníci (prosím, neporovnávejme si tu naše e-pinďoury, ať to vlákno nezabijeme)

cena,prachy - Kentus byl za 36 novej. proč se už nedováží nevím (pro sedmnáctiletý velkej objem a jiná cílovka není????).
já kupoval pár věcí na Sůzu a z toho, co si pamatuju například palivový kohout (nešla sehnat druhovýroba) 3500,-.
je jasný, že srovnávat novýho japonce a čínu je úplně mimo a netvrdím ani, že čína bude jezdit tak dlouho jako DR - to je blbost.
porovnávám, to,co může dostat za svý prachy,který má v ruce.

proč nic neulomím - no nevím, no. nikdy jsem o tom nepřemýšlel řadička i brzdová páka si už v hlíně poryly,na řídítkách mám uzavřený bustery a vždycky to nějak pobraly, blinkry se sklopí a narovnají, páčky na řídítkách nepřetahuju,takže se pootočí, když to dostane třeba zrcátko....hele, fakt nevím, no.
podle toho, kolik toho zničíš se určuje koeficient enduráře? ,-)

fakt tu nechci rozjíždět nějakej flame a nechci tu nekriticky obhajovat čínu (nebo to, že opravdu jezdím v terénu a opravdu dávám to, co třeba kluk s TT - takovejch věcí tu můžeme nablejt hromadu).
berte to jako zkušenost uživatele a někdy se můžeme jet svézt spolu (Rakáč je přes kopec )
čus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto - enduro

2.5.2012 v 14:16 | Nahoru | #21

Wiblyz píše: callowsick>...
4. ze nemuzes naletet na k smrti utahanou vranu? Myslis, ze nejde popravit jakakoli masina behem nekolika sezon? To "nesmrtelny" je u japonskejch masin mysleny na motory - jejich najezd a udrzbu ( ber klasicky univerzalni endura DR, XT, KLR... ). Jasny, ze ty motory ani cely masiny nemladnou, ale myslim, ze ta moje vrana bude jeste krakat, az bude ta tvoje Kentoya zrecyklovana na kosik v Tescu. Jako prachy seres do kazdy masiny, pokud tomu chces udrzet urcitou kondici / spolehlivost a chces ji mit dlouhodobe. Nehlede na to, ze spotrebak zere kazda. ( u toho uz je jedno jestli to je od Talianu, Anglanu, Japoncu nebo Cinana )
...


Zrovna v tomhle bych si nebyl tak jistej . každou chvíli má kdejaký dr problém s vahadlama, xt s převodovkou a klr s těma posratejma řetízkama. Ty jednobuchy vydržel podle mě úplný hovno. 3/4 co se prodává má vyjetej válec a ten zbytek je nehorázně předraženej vzhledem k věku..
Mimochodem taky sem měl oboje a taiwan udělal lepší službu za míň peněz, než japonec.

(reakce na) První moto - enduro

2.5.2012 v 16:07 | Nahoru | #22

myty_fakta píše: Zrovna v tomhle bych si nebyl tak jistej . každou chvíli má kdejaký dr problém s vahadlama, xt s převodovkou a klr s těma posratejma řetízkama. Ty jednobuchy vydržel podle mě úplný hovno. 3/4 co se prodává má vyjetej válec a ten zbytek je nehorázně předraženej vzhledem k věku..
Mimochodem taky sem měl oboje a taiwan udělal lepší službu za míň peněz, než japonec.


A s tímhle bych zase nesouhlasil já.Ano,je pravda že tyhle problémy tam jsou,ale to neznamená že ty motorky nic nevydrží.Jejich zásadní smůlou je fakt,že velmi často poslouží jako "startovní motorka".Mladej nemajetnej si to koupí,za chvilku má pocit že zvládne víc a motorku pošle dál aniž by udělal alespoň zásadní servis.
Já koupil motorku od postaršího pána a vzhledem k tomu že byla pravidelně servisovaná ta nevadilo ani těch necelých 70tisíc co měla na tachometru.

1 reakcí na tento příspěvek První moto - enduro

2.5.2012 v 16:41 | Nahoru | #23
to nemá cenu řešit-snad úplně všechno může být v dobrém stavu,nebo vrak-důležité ale je,jak dlouho ten dobrý stav vydrží při řádné údržbě.(ať už koupí vymazlený kousek,nebo jebku kterou zgenerálkuje)
a můj názor je ,že zmiňované dr,xr,tt,klr a pod. vydží několikanásobně víc než ostré mašiny(které začátečník stejně nevyužije) a bambilionkrát víc,než číňan.

Naposledy editováno 02.05.2012 17:22:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto - enduro

2.5.2012 v 16:49 | Nahoru | #24

Dolph-cz píše: to nemá cenu řešit-snad úplně všechno může být v dobrém stavu,nebo vrak-důležité ale je,jak dlouho ten dobrý stav vydrží při řádné údržbě.(ať už koupí vymazlený kousek,nebo jebku kterou zgenerálkuje)
a můj názor je ,že zmiňované dr,xr,tt,klr a pod. vydží několikanásobně víc než otré mašiny(které začátečník stejně nevyužije) a bambilionkrát víc,než číňan.



a kolik to je bambilión??? to jako když litrové hujdy mají jen 998 cm3 ??? CAN !!

(reakce na) První moto - enduro

2.5.2012 v 17:20 | Nahoru | #25

D.I.N.A. píše: a kolik to je bambilión??? to jako když litrové hujdy mají jen 998 cm3 ??? CAN !!



no ty jsi to zase rozsekl

(reakce na) První moto - enduro

5.5.2012 v 12:09 | Nahoru | #26
callowsick> no já jsem měl taky triggra, ale 125. moje zkušenosti byli naprosto opačné, jak jsem psal výše. za mě nebrat!!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist