A už sem to našel....tady
pomocí tohoto postupu sem zatím vyřešil vše
Naposledy editováno 24.04.2012 21:16:22
1 reakcí na tento příspěvek Nedobíjí mi to proč ?
Je možné, že dobíjení nedává potřebný výkon. Setkal jsem se na jedné YZF-R6 s tím, že po zapnutí světel už nestíhala dobíjet a cca po 50km jízdy byla baterka v háji a motorka zhasla. Měřením jsem postupně zjistil, že regler se chová jakoby s omezovačem proudu, zkrátka ze sebe "nepustí" víc jak 5A bez ohledu na zátěž a otáčky. Nepomohla výměna regleru, nasazené VAPE haprovalo stejně a nakonec byl v háji alternátor, který nedával symetrické proudy (nebyly ve všech třech fázích přesně stejné). To regler zřejmě nějak "zmátlo" a choval se právě tímto způsobem. Po výměně statoru bylo vše v cajku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedobíjí mi to proč ?
1 reakcí na tento příspěvek Nedobíjí mi to proč ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedobíjí mi to proč ?
c.j. píše: Hlavně u většiny ostrých endur jsou 2 oddělené na sobě nezávislé elektrické okruhy
Co to je za blafnuti ? dyby nezavisle tak by si musel mit dve baterky a dva altiky. To bych to enduro chtel videt.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedobíjí mi to proč ?
gugo píše: Co to je za blafnuti ? dyby nezavisle tak by si musel mit dve baterky a dva altiky. To bych to enduro chtel videt.
žáden blaf to není-konkrétně KTM to tak 100% má.
jednu část na světla,blinkry a pod-to ani není úsměrněné,valí to střídavý přímo s altíku a druhá část jede přes malý usměrňovač jen do baterky-pro její dobíjení(cca 1,5A)
-a k tématu-máš tedy v hajzlu tu část na dobíjení baterky,na netu je spousta manuálů s nákresem elektroinstalace-trošku šikovnější auto/moto elektrikař se v tom poměrně jednoduše zorientuje a půjde po stopě...
Naposledy editováno 25.04.2012 21:11:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedobíjí mi to proč ?
gugo píše: Dolph-cz> Takze si bez nahozenyho motoru nebliknes. ? Ale alternator to ma snad jen jeden ne ?
ani neposvítíš...., je to prostě ostré enduro...
altík to má jeden,jen několik(vetší část) cívek dělá proud pro světla a jen jedna,nebo dvě pro dobíjení.....baterka je jen pro start a pro ventilátor na chladiči-pokud ho tam má.
1 reakcí na tento příspěvek Nedobíjí mi to proč ?
c.j. píše: A zrovna u KTM to je ještě takové pochopitelné, protože to má baterku. Ale jak píše Dolph-cz, pokud není nastartována, tak ani neblikne. Ale co takové krosky, kde je cívka napájena přím oz alternátoru? Bez usměrňovače, bez regleru, jede to na 6V-100V třeba.. a ještě k tomu střídavých Ale je to naprosto jednoduché a s minimální možnosti poruchy. U endur je navíc v altíku cívka pro světla či dobíjení, ale výstup z cívky už musí přes reglér a usměrňovač.
jo,jo,pravda...
...na krose je elektrika jednoduchá.... a to je pořád hovno proti tomu,jak je udělaná třeba sekačka,nebo motorová pila.to mi málem hlava nebere-cívka velká jako ořech a na svíčce jiskry jako blesk!
jak já si vzpomenu na ty staré jawky a čz,co jsem se s tím za mlada ujebal-jak to nechtělo chytat,protože to mělo slabou jiskru... a to tam byly půlkilové cívky....,no prostě pokrok nezastavíš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedobíjí mi to proč ?
Huska WR125 má zase elektriku s jednofázovým altecem a je celá střídavá, regler je jen prostým omezovačem zkratujícím přebytečný výkon na kostru (jako by obousměrná zenerka).
Takže je možné, že zde je vadný jen dobíjecí okruh, což se na světlech nepozná.
J.M.K. píše: Dolph-cz> Ty "dva okruhy" možné jsou. Měl jsem JOG50 RR a tam byla jedna cívka napájející hlavní světlo, koncové světlo a podsvícení přístrojovky - ta byla podobně jako u fichtla stavěna na konkrétní zátěž a byla propojena přímo se světly, jediný přepínač v okruhu byl potkávací/dálkové. Však také někdy při volnoběhu světla "kolísala", poblikávala v rytmu kolísání otáček motoru. Všechno ostatní, včetně blinkrů a brzdového světla, bylo napájeno z druhé cívky, klasicky přes usměrňovač a dobíjela se tím baterka.
Huska WR125 má zase elektriku s jednofázovým altecem a je celá střídavá, regler je jen prostým omezovačem zkratujícím přebytečný výkon na kostru (jako by obousměrná zenerka).
Takže je možné, že zde je vadný jen dobíjecí okruh, což se na světlech nepozná.
né,"možné"
je to jisté,že tam jsou,já už nevím jak to napsat
1 reakcí na tento příspěvek Nedobíjí mi to proč ?
Baterka, dobíjení, ventilátor chladiče a klakson je na druhém ,regulovaném, stejnosměrném okruhu. A ten máš špatný. A to buď regler, nebo jen nějaký kontakt, nebo cívku v altíku. Nic jiného tam není.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
Prasklý ráfek KTM EXC 525 | Sdsdssdsd | 2 | 2.10.2022 v 09:35 kokoška. |
Víko zapalování z SX na EXC KTM EXC 525 | Sdsdssdsd | 6 | 25.9.2022 v 15:27 PETARDAK |
Teče moc oleje z oddychu motoru KTM EXC 525 | Sdsdssdsd | 15 | 4.6.2022 v 07:26 krokoš |