globalmoto_kveten





Téma: První závod
12.4.2012 v 20:34
Čau chtěl sem požádat o nějakou radu nebo něco čeho bych se měl vyhnout na svým 1 motokrosovým závodě jak na startu atd... díky za rady

První závod

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2012 v 21:20 | Nahoru | #1
Na startu jet někde na kraji pokud nechceš dát holeshot hned a celkově při závodě jet někde u strany,nemotat se před ty rychlíky,nenervovat se a bejt v pohodě

První závod

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2012 v 21:58 | Nahoru | #2
Jediná rada ve zdraví dojet

První závod

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2012 v 22:25 | Nahoru | #3
První závod si hlavně užij a naber nějaký zkušenosti, který pak budeš moci využít v dalších závodech..
Pak už aspoň budeš vědět co děláš dobře, co zase špatně a budeš se jen a jen zlepšovat. Sám musíš přijít na to jak jezdit nejlíp a uvidíš, že časem na to přijdeš
Držím palce

První závod

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2012 v 02:37 | Nahoru | #4
Vim naprosty kulový, ale budu ti držet palce (snad to tu moc nezasírám)

Naposledy editováno 13.04.2012 02:38:54

První závod

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2012 v 06:09 | Nahoru | #5
Zaber si v depu místo někde blízko záchodů, před startem půjdeš tak 4x na velkou z nervozity

1 reakcí na tento příspěvek První závod

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2012 v 06:35 | Nahoru | #6
Hele tak to máš štěstí , že jdu zrovna okolo :) Mám tu pro tebe pár super rad :)

Aby ses mohl stát závodníkem, musíš v první řadě jako závodník vypadat!
Zamiř do místního motoshopu a u pokladny pober všechny nálepky co najdeš. Výrobce pneumatik, olejů, i chčijícího Bárta Simpsna - nálepky jsou jako Pokémoni - musíš je mít všechny. Se štosem samolepek se vrať na parkoviště a všechny je nalep na zadní dveře strejdova služebního tranzita. Takhle ostatní poznají že jsi skalní a "od fochu". Nevadí když tam budou vylepený Fox a Thor vedle sebe, reprezentuješ je všechny!

Druhá nejdůležitejší věc je motorka, na jejím výběru opravdu záleží. Finance jsou omezený a kupovat si něco slabýho jako 04tku YZ125 je hovadina, nestačil by ti výkon a byl bys pomalej. Jdi proto do osvědčené klasiky - TE610 z roku 1991 v super stavu - předchozí majitel na ní jezdil 4 roky a ani na ni
nešáhnul, takovej to je super držák bez investic. Další záruka stavu je to že na tomto konkrétním kusu jel svýho času Gottwald šestidenní, takže dostala jen tu nejlepší péči. Stáhni prodejce o tisícovku za sjetý Barumky, a donuť ho přihodit pár flašek Mogulu (olej nežere!), vysol zbývajících 34 tisíc a hurá nakládat.

Doma jen nalepíš startovní čísla - stačí rovnou na plast, tabulky nepotřebuješ. Samozřejmě zvol epický číslo 69, protože takhle ty prostě válíš. Zbývající místo na plastech vyplň samolepkama, jedno jakýma, s vyjímkou čelní tabulky - tam přijdou zamračený oči Berik. Na expanzní nádobku tlumiče nasaď plechovku Redbull, drsňáci můžou i Kozel.
Naněkolikrát ohnutý originál fabrický řidítka na motorce nech, jenom je doplň kusem termoizolace z vodovodní trubky jako ochranu na hrazdičku.

Motorku jsme poladili a přichází na řadu výbava pro pilota. V kamenným obchodě dneska nakupujou jen přizdisráčský fosilie a to ty nejsi, takže všechnu výbavu poříď na internetu, nejlíp ještě z íbeje, tam jsou nejlepší ceny. Co se týče dresu, chybu neuděláš se staršími modely Wulf-Sport, Bolder (ty jsou pěkný i letošní), Oneal, Fly apod.
Helmu objednej taky přes internet, libovolnou s obskurním třípísmenným názvem kterej nikdo v životě neslyšel.
I když ti doteď na nohách perfektně sloužily holínky nebo farmerky, tak to přecejen odrazuje sponzory. Řešením je nějaká nejnižší řada bot od Fly nebo hnědý semišový Oxtary na čtyřkolku.
Jako jezdecký kalhoty perfektně poslouží modrý džíny z Tesca - zahanbení soupeřů bude velký když je pojezdí "civilista".

A to je z domácí přípravy všechno, teď zbývá naložit motorku, věci, svoji přítelkyni Mařenu z Kotěhůlek a vyrazit!!

Přijeď na trať zásadně oblečenej v dresu, se staženými okýnky a v kazoši na plný pecky puštěný AC/DC, ev. Arakain nebo Kabáti.
Najdi dobrý místo na parkování, což obvykle znamená vklouznout někde za mlíko co nejblíž k trati.
Vybal věci, vytlač Husqvarnu a postav ji na bedýnku nebo špalek a nakopávej. Jakmile (pokud) chytne, okamžitě jí vytni nejmíň na 8000 ot. Tímhle vyšleš po depu naprosto srozumitelnej signál. Efekt je ještě lepší pokuds z koncovky při čištění důkladně odstranil i poslední zbytky vaty.
Pamatuj že na závodech jde především o psychologii a ZASTRAŠOVÁNÍ, takže to pojmi fakt ve velkým stylu - čím hlasitější tím lepší.

Další je na řadě obhlídková jízda po depu. Na tu si obleč tričko bez rukávů, zlatej řetěz kolem krku, kulicha a svítivě bílý skejtový boty. Mařenu můžeš posadit za sebe, aby si nezamazala jehlový podpatky.

Přišel čas na samotnou jízdu. Pamatuj ale že jsi na motorce zatím prakticky nejezdil, kromě nacvičování zaďáků a gumovaček o půlnoci v obytný čtvrti. Zkus se pro začátek vecpat na dětskou trať mezi 80tky, pravděpodobně si toho nikdo nevšimne.
Na trati zkoušej všechny možný stopy a střídej je co nejčastěji. Závod je hra podobně jako
šachy, a podobně jako šachová figurka se musíš pohybovat. Šach-mat - další soupeř na zemi -gratuluj si!

Pár tipů pro samotnou jízdu:
Práce s plynem je věda sama o sobě. Tobě ale stačí vědět že pokud to děláš tak že za tebou lítají kubíky zeminy, z výfuku jde modrej kouř s kapkama oleje a svody lehce svítí oranžovou barvou i v pravý poledne, pak to děláš správně!
Pozici na motorce udržuj zásadně v sedě protože to šetří energii - budeš ji potřebovat později na jízdu v depu. Prdel musí být k sedlu jak přilepená, hlavně to platí pro skoky!

Poté co mineš třetí červenou vlajku v řadě, vjeď zpátky do boxů a pokus se zlomit rychlostní rekord za tenhle den. Je to o zastrašování a psychologické válce, pamatuj!
Možná si všimneš pár nevraživých pohledů a možná schytáš i nějakou tu ránu pěstí, ale takhle holt lidi reagujou na novýho žraloka v rybníce. Říká se tomu závist a je to cena za vítězství - zvykej si.

Po závodě vyraž opět do depa, tentokrát pěšky vyslečenej do půl těla (bez ohledu na okolní teplotu) a s rozepnutýma kalhotama, abys všem ukázal, konkrétně, luxusní trencle Dolce&Gabbana, a metaforicky, že na to máš koule.

A to by bylo do začátku všechno, jsem si jistej že pokud se budeš řídit mýma radama tak se
výsledky dostaví a tvůj úspěch a respekt na trati i v depu poroste.

závodění zdar

Mačeta

(zdroj :)

První závod

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2012 v 06:41 | Nahoru | #7
No a ted vazne :)

Jednoduse si jed svoje a na ostatni nehled az po par kolech se startovaci pole trosku roztrha tak se snaz pojezdit co nejvice tech co jedou podobne rychle jako ty, pripadne kdyz te nekdo rychlej predjede tak se ho pokus udrzet. Ale dulezity je aby jsi udrzel svoje tempo, ktery vydrzis do konce. Nikam se hlavne zbytecne necpi a jed hlavou.

Jinak nevím na jaký závod se chystáš, ale je rozumné jako svůj první závod jet nějaký, úplně hobby guláš ve tvém okolí, můj první vypadal nějak takto : :))

První závod

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2012 v 08:18 | Nahoru | #8
Moje první závody, Náměšt, paráda, jakási malá republika 85 ky, všichni jeli jako o život. Nikomu tudíž nebylo divný že hned v prvním vinglu se všichni nasypali na jednu hromadu až tekla krev. Na me vyzbylo místo v té hromade nahoře, takže sem se zuby nehty držel řidítek, i přes borečka kterej zustal ležet pod motorkou podemnou, nebylo to záměrně, jen to byl mazec že sem se z toho málem pocvrkal

Takže držím palce

(reakce na) První závod

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2012 v 09:40 | Nahoru | #9

Joraell píše: Hele tak to máš štěstí , že jdu zrovna okolo :) Mám tu pro tebe pár super rad :)

Aby ses mohl stát závodníkem, musíš v první řadě jako závodník vypadat!
Zamiř do místního motoshopu a u pokladny pober všechny nálepky co najdeš. Výrobce pneumatik, olejů, i chčijícího Bárta Simpsna - nálepky jsou jako Pokémoni - musíš je mít všechny. Se štosem samolepek se vrať na parkoviště a všechny je nalep na zadní dveře strejdova služebního tranzita. Takhle ostatní poznají že jsi skalní a "od fochu". Nevadí když tam budou vylepený Fox a Thor vedle sebe, reprezentuješ je všechny!

Druhá nejdůležitejší věc je motorka, na jejím výběru opravdu záleží. Finance jsou omezený a kupovat si něco slabýho jako 04tku YZ125 je hovadina, nestačil by ti výkon a byl bys pomalej. Jdi proto do osvědčené klasiky - TE610 z roku 1991 v super stavu - předchozí majitel na ní jezdil 4 roky a ani na ni
nešáhnul, takovej to je super držák bez investic. Další záruka stavu je to že na tomto konkrétním kusu jel svýho času Gottwald šestidenní, takže dostala jen tu nejlepší péči. Stáhni prodejce o tisícovku za sjetý Barumky, a donuť ho přihodit pár flašek Mogulu (olej nežere!), vysol zbývajících 34 tisíc a hurá nakládat.

Doma jen nalepíš startovní čísla - stačí rovnou na plast, tabulky nepotřebuješ. Samozřejmě zvol epický číslo 69, protože takhle ty prostě válíš. Zbývající místo na plastech vyplň samolepkama, jedno jakýma, s vyjímkou čelní tabulky - tam přijdou zamračený oči Berik. Na expanzní nádobku tlumiče nasaď plechovku Redbull, drsňáci můžou i Kozel.
Naněkolikrát ohnutý originál fabrický řidítka na motorce nech, jenom je doplň kusem termoizolace z vodovodní trubky jako ochranu na hrazdičku.

Motorku jsme poladili a přichází na řadu výbava pro pilota. V kamenným obchodě dneska nakupujou jen přizdisráčský fosilie a to ty nejsi, takže všechnu výbavu poříď na internetu, nejlíp ještě z íbeje, tam jsou nejlepší ceny. Co se týče dresu, chybu neuděláš se staršími modely Wulf-Sport, Bolder (ty jsou pěkný i letošní), Oneal, Fly apod.
Helmu objednej taky přes internet, libovolnou s obskurním třípísmenným názvem kterej nikdo v životě neslyšel.
I když ti doteď na nohách perfektně sloužily holínky nebo farmerky, tak to přecejen odrazuje sponzory. Řešením je nějaká nejnižší řada bot od Fly nebo hnědý semišový Oxtary na čtyřkolku.
Jako jezdecký kalhoty perfektně poslouží modrý džíny z Tesca - zahanbení soupeřů bude velký když je pojezdí "civilista".

A to je z domácí přípravy všechno, teď zbývá naložit motorku, věci, svoji přítelkyni Mařenu z Kotěhůlek a vyrazit!!

Přijeď na trať zásadně oblečenej v dresu, se staženými okýnky a v kazoši na plný pecky puštěný AC/DC, ev. Arakain nebo Kabáti.
Najdi dobrý místo na parkování, což obvykle znamená vklouznout někde za mlíko co nejblíž k trati.
Vybal věci, vytlač Husqvarnu a postav ji na bedýnku nebo špalek a nakopávej. Jakmile (pokud) chytne, okamžitě jí vytni nejmíň na 8000 ot. Tímhle vyšleš po depu naprosto srozumitelnej signál. Efekt je ještě lepší pokuds z koncovky při čištění důkladně odstranil i poslední zbytky vaty.
Pamatuj že na závodech jde především o psychologii a ZASTRAŠOVÁNÍ, takže to pojmi fakt ve velkým stylu - čím hlasitější tím lepší.

Další je na řadě obhlídková jízda po depu. Na tu si obleč tričko bez rukávů, zlatej řetěz kolem krku, kulicha a svítivě bílý skejtový boty. Mařenu můžeš posadit za sebe, aby si nezamazala jehlový podpatky.

Přišel čas na samotnou jízdu. Pamatuj ale že jsi na motorce zatím prakticky nejezdil, kromě nacvičování zaďáků a gumovaček o půlnoci v obytný čtvrti. Zkus se pro začátek vecpat na dětskou trať mezi 80tky, pravděpodobně si toho nikdo nevšimne.
Na trati zkoušej všechny možný stopy a střídej je co nejčastěji. Závod je hra podobně jako
šachy, a podobně jako šachová figurka se musíš pohybovat. Šach-mat - další soupeř na zemi -gratuluj si!

Pár tipů pro samotnou jízdu:
Práce s plynem je věda sama o sobě. Tobě ale stačí vědět že pokud to děláš tak že za tebou lítají kubíky zeminy, z výfuku jde modrej kouř s kapkama oleje a svody lehce svítí oranžovou barvou i v pravý poledne, pak to děláš správně!
Pozici na motorce udržuj zásadně v sedě protože to šetří energii - budeš ji potřebovat později na jízdu v depu. Prdel musí být k sedlu jak přilepená, hlavně to platí pro skoky!

Poté co mineš třetí červenou vlajku v řadě, vjeď zpátky do boxů a pokus se zlomit rychlostní rekord za tenhle den. Je to o zastrašování a psychologické válce, pamatuj!
Možná si všimneš pár nevraživých pohledů a možná schytáš i nějakou tu ránu pěstí, ale takhle holt lidi reagujou na novýho žraloka v rybníce. Říká se tomu závist a je to cena za vítězství - zvykej si.

Po závodě vyraž opět do depa, tentokrát pěšky vyslečenej do půl těla (bez ohledu na okolní teplotu) a s rozepnutýma kalhotama, abys všem ukázal, konkrétně, luxusní trencle Dolce&Gabbana, a metaforicky, že na to máš koule.

A to by bylo do začátku všechno, jsem si jistej že pokud se budeš řídit mýma radama tak se
výsledky dostaví a tvůj úspěch a respekt na trati i v depu poroste.

závodění zdar

Mačeta

(zdroj :)


Jen bych dodal že když toto vše uděláš a rozhlédneš se kolem tak takovej tydýt nebudeš jenom ty sám

První závod

13.4.2012 v 09:47 | Nahoru | #10
Tak moje první závody byly v roce 2006 a to dvojice v Brankách,kdy se ještě jezdily poctivě s bažinama .To bylo peklo, další dva roky jsem už na závody neměl pomyšlení -hehe,ale pak to začlo na chemičce v Ostravě a rošťáci 2008.Tehdy jsem měl jak popisuje Joraell páskou nalepené č.30 , dres diadora a řádný objem motocyklu ponížen naštěstí už z XR600 na YZ426 i tak to bylo pořád mooooc.Ale pěkná nostalgie i s videjkem existuje VIDEJKO

První závod

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2012 v 09:51 | Nahoru | #11
Při mím prvním startu jsem vystřelil jak raketa a v první zatáčce jsem lehnul a asi čtyři motorky mě přejely tím pro mne první závod zkončil asi po 10 vteřinách.
Na druhým- vlastně třetím (druhý jsem se ještě dával dohromady z toho prvního) jsem všEchny nechal odstartovat a pak se je pokusil předjíždět- dost jich postupně popadalo a pár se mi jich povedlo i předjet. Dojel jsem zdravej, nikomu jsem taky nic neudělal ale spokojenej jak kdybych vyhrál AMU - tu Americkou

První závod

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2012 v 12:19 | Nahoru | #12
Dodla, počítej s tím, že zjistíš, jaký jsi "mrdal" , ale nedej se tím odradit . Každý jednou začínal a určitě to pro tebe bude super zážitek a možná lepší, jak první sex . Já jel na podzim 2010 v 36 letech svůj první závod (Mastodontmaraton) a nemělo to chybu . Od té doby jsem jel pár amatérských závodů a zážitky jsou to čím dál lepší.
Minulou sobotu jsme jeli MX v Ohrazenicích a to byl můj druhý hobby závod na MX trati. Výsledek katastrofa , ale adrenalin stříká ušima, perfektní parta a zábava a hlavně jsem dojel ve zdraví . I když to byly hobby závody, tak jedna zlomená noha a otevřená zlomenina kličky tyto závody smutně ozdobily.
Takže doporučuju zachovat maximální klid a soustředění (i když v 15ti to asi tak nepůjde ), uč se od ostatních, počítej s tím, že dravci tě v zápalu boje klidně nemilosrdně sestřelí, užij si to a dojeď ve zdraví .
Dej vědět, jak to dopadlo.

První závod

13.4.2012 v 14:32 | Nahoru | #13
taky vždycky počítám, že v první zatáčce pár nejrychlejších popadá a skoro vždycky to tak dopadne. jinak ze začátku to byl velkej adrenalin, před rozjížďkou jsem šel dvakrát srát ale teď už mě to tak moc nebere. hlavní je zůstat živej a zdravej, aby sis mohl ten adrenalin užít příští víkend znova

2 reakcí na tento příspěvek První závod

13.4.2012 v 18:24 | Nahoru | #14
Určitě zvol něco jednoduššího. Já jel jako první závod enduro v Opařanech, na DRZ (měl jsem ho 1/2 roku), v dešti a bez fyzičky. Jako vzpomínám na to v dobrém, ale věřím, že někoho by to asi dovedlo odradit. Vzdal jsem to po 3-4 hodinách na totální vyčerpání ještě v prvním kole . Nezmáčkl jsem ani spojku - hlava chtěla, ale ruka ne.

Naposledy editováno 13.04.2012 18:25:24

(reakce na) První závod

14.4.2012 v 10:03 | Nahoru | #15

RadoTP píše: Určitě zvol něco jednoduššího. Já jel jako první závod enduro v Opařanech, na DRZ (měl jsem ho 1/2 roku), v dešti a bez fyzičky. Jako vzpomínám na to v dobrém, ale věřím, že někoho by to asi dovedlo odradit. Vzdal jsem to po 3-4 hodinách na totální vyčerpání ještě v prvním kole . Nezmáčkl jsem ani spojku - hlava chtěla, ale ruka ne.


Když ty si taky vybereš ten nejlehčí závod sezóny .

1 reakcí na tento příspěvek První závod

14.4.2012 v 21:30 | Nahoru | #16
Tak závody dopadly dobře bez pádu a 9 od konce =D

(reakce na) První závod

14.4.2012 v 23:04 | Nahoru | #17

_DODLA_ píše: Tak závody dopadly dobře bez pádu a 9 od konce =D



(reakce na) První závod

15.4.2012 v 06:59 | Nahoru | #18

RadoTP píše: Určitě zvol něco jednoduššího. Já jel jako první závod enduro v Opařanech, na DRZ (měl jsem ho 1/2 roku), v dešti a bez fyzičky. Jako vzpomínám na to v dobrém, ale věřím, že někoho by to asi dovedlo odradit. Vzdal jsem to po 3-4 hodinách na totální vyčerpání ještě v prvním kole . Nezmáčkl jsem ani spojku - hlava chtěla, ale ruka ne.



..tak to znám...nadšení a snaha větší než umění a schopnosti... ..já to doladil,ještě tím,že jsem si během závodu sedl u ťraťáka na židli...a on myslel,že umírám...jo,a dal mi banán...pak řikali,kluci v depu,že to bylo dobré,když jezdili okolo a já jako turista odpočíval!...v prvním kole jsem dostal od vítěze 3 kola..ten jich ujel 13...já 3 celkem za dvě hodiny!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist