Teď po cca 15ti letech přišel do baráku skůtr. Tak jsem občas vyrazil se psi na projížďku, ale nějak mě to táhlo na ty lesní a polní cestičky a v hlavě se začaly honit myšlenky o něčem jiném. Tak nějak se mi v hlavě usadila Kawa KLX 250, říkal jsem si, že to bude to pravé pro mě a asi by i bylo. Jen vložím, silnice jsem zavrhnul rovnou, rád jezdím rychle v autě a tak vidím okolo sebe co se na cestách děje a jak jsou někteří totálně mimo, na to se mám moc rád.
No a letos v lednu se začal psát příběh KTM 450EXC, naskytla se dobrá koupě, tak jsem to vzal. Motorka ze který šel respekt a pořád jde. Po seznámení úžasnej stroj, moc mě baví a teď už taky vím, že v podstatě nic neumím a tak jezdím louky, učím se ovládat všechno ve stoje, první skoky a zvedání předního kola. Moc mě to baví. Samo i první nezdary, utopení a tahání z potoka, uvíznutí v bahně a následné pády do bahna.
No teď to proč to píšu, vybavení a prvotní investice, info pro případné lidi co by do toho chtěly skočit, tak aby věděly co je čeká a nechaly si prachy stranou na to co přijde.
První vyjížďka v keckách a helmě ze skůtra. Pak od známejch kázání a už to začalo. Boty a helma, (doporučuji pro začátky boty z nízkou špičkou) to bylo 14 litrů fuč, chráničovou vestu s páteřákem a chráničové trenky jsem měl doma, jelikož je používám na lyžování, takže nějaký 3-4 tisíce ušetřený. Pak chrániče kolen, brýle, kvalitní kalhoty a bunda a jste tam za dalších 10 000kč jako prd. No ještě potřeba rukavice, bederní pás a na studenější dny termoprádlo, to je dalších cca 2500kč. Teď už zbývá jen Leatt brace od cca 7500kč nahoru.
To je tak do výbavy asi vše, pak nechat nějakou pětku na servis motorky, pneu, výměny oleje a věci so se zničí jako páčky, blinkry, plasty atd. Benzín neřeším, to ani snad nejde.
Suma sumárum výbava mě vyšla tak na 40 000, pravdou je, že některý věci kupuju aby byly nejen funkční, ale i hezký, přeci jen si dělám radost
Tak jsem se vykkecal a teď mě kamenujte a raďte
Naposledy editováno 08.04.2012 21:58:17
1 reakcí na tento příspěvek Moje začátky s Endurem + náklady
ZdeninoTE píše: ještě chrániče loktů. Nebo je máš integrované v té vestě? Já ty prachy do toho vložený ani nepočítám. Nemá to smysl. Na druhou stranu si myslím, že hlavní ochrana před pádem je chladná hlava a nehrotit to
Mám integrované ve vestě
Tak psal jem to proto, aby si někdo nepřipravil třeba 100 000kč na motorku a pak se nedivil že musí vyšpulit dalších xx tisíc.
Naposledy editováno 09.04.2012 08:49:34
2 reakcí na tento příspěvek Moje začátky s Endurem + náklady
Kupodivu se pokaždý zatím trefím zpět do stupaček.
Kornout1 píše: Teď mi ještě poraďte, co dělám blbě, když skáču třeba meze nahoru a nakopne mě to tak, že držím motorku jen rukama a stupačky mám kdesi daleko pod nohama?
Kupodivu se pokaždý zatím trefím zpět do stupaček.
Tak to nevím, jestli bych to ustál. Klobouk dolů jestli ty se trefíš botama zpět do stupaček a prdelí zpět do sedla.
1 reakcí na tento příspěvek Moje začátky s Endurem + náklady
1 reakcí na tento příspěvek Moje začátky s Endurem + náklady
Dnes zatáčka ve svahu, nějak jsem to neustál a hodně zpomalil, pak jsem sebou seknul za svahu dolů, mazec to pak zvedat do kopce
3 reakcí na tento příspěvek Moje začátky s Endurem + náklady
Na mezi jsem zase několikrát vylítnul ze sedačky, takže chyba bude ve mě. Tlumič jsem ještě nešteloval, nějak dnes nebyl čas.
Jinak jsem si dnes hezky ustlal, přebrzdil jsem předek a už jsem ležel. Tak jsem to bral jako signál, že dnes už to satčilo a odporoučel jsem se s respektem domů.
Jak narovnáváte když se rozhodí řidítka s kolem, při pádu se mi to zozhodilo a zatáčí mi kolo šejdrem, zkoušel jsem to rovnat jak na simsonu a nějak se nedaří, kolo mezi nohama a s řidítkama nehnu, musí se něco povolit, nebo to udělat ve dvou ????
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moje začátky s Endurem + náklady
Kornout1 píše: Jak narovnáváte když se rozhodí řidítka s kolem, při pádu se mi to zozhodilo a zatáčí mi kolo šejdrem, zkoušel jsem to rovnat jak na simsonu a nějak se nedaří, kolo mezi nohama a s řidítkama nehnu, musí se něco povolit, nebo to udělat ve dvou ????
Řídítka máš uchycené ve dvou klemech na brýlích, tzn. buď ti to ujelo v klemu (povolit, srovnat, utáhnout) nebo jsi ohl řídítka. Pokud to máš nějakou gumu, možná to narovnáš, ale osobně bych se na rovnání vykašlal (měl bych strach z vnitřních trhlin) a koupil pořádná řídítka. Rovnat to držením kola a taháním za řídítka není dobré, hlavně pro vidlice.
Jinak, jestli "plánuješ" občas zahodit motorku, vřele doporučuji si pořídit bástry na řídítka, nejen že ti zachrání páčky, ale hlavně se ti řídítka nezaboří do země a motorka se sklouzne bez jejich ohnutí.
Že by se to pootočilo ve spodních brýlích, to asi ne, co???
1 reakcí na tento příspěvek Moje začátky s Endurem + náklady
Takže povolit, brýle a srovnat? Nevíte kolik se ty šrouby na objímkách utahujou Nm? Jsou vždy 2 nad sebou KTM 450 EXC 2008.
e: odkaz
Naposledy editováno 14.04.2012 08:27:50
Ještě jsem pootočil tím seřízením na centrálu a měřil předpětí pružiny. V mauálu píšou, že mto na stojánku a moto samostatně stojící rozdíl v předpětí cca 35mm, já tam měl 6cm, tak nevím. Teď tam mám cca 45mm.
Skoky jsou lepší, když si nakonci přibrnknu plynem a motorka mi trochu ujede pod nohama, pak to celkem ustojím.
Dnes jsem zkoušel i nějaké výjezdy a taky dobrý, pak jsem při jednom sjezdu přerval ohradník, vůbec jsem si ho nevšinmul, byl přidělanej na stromě, tak asi proto.