globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moje začátky s Endurem + náklady
 
8.4.2012 v 21:56
Tak jen napíšu ten můj de-facto začínající příběh. Ono to teda začalo už kdysi, Simsony, pak MZety, pak auta a byl konec, občasné svezení pár km na nějaké motorce nepočítám.
Teď po cca 15ti letech přišel do baráku skůtr. Tak jsem občas vyrazil se psi na projížďku, ale nějak mě to táhlo na ty lesní a polní cestičky a v hlavě se začaly honit myšlenky o něčem jiném. Tak nějak se mi v hlavě usadila Kawa KLX 250, říkal jsem si, že to bude to pravé pro mě a asi by i bylo. Jen vložím, silnice jsem zavrhnul rovnou, rád jezdím rychle v autě a tak vidím okolo sebe co se na cestách děje a jak jsou někteří totálně mimo, na to se mám moc rád.
No a letos v lednu se začal psát příběh KTM 450EXC, naskytla se dobrá koupě, tak jsem to vzal. Motorka ze který šel respekt a pořád jde. Po seznámení úžasnej stroj, moc mě baví a teď už taky vím, že v podstatě nic neumím a tak jezdím louky, učím se ovládat všechno ve stoje, první skoky a zvedání předního kola. Moc mě to baví. Samo i první nezdary, utopení a tahání z potoka, uvíznutí v bahně a následné pády do bahna.
No teď to proč to píšu, vybavení a prvotní investice, info pro případné lidi co by do toho chtěly skočit, tak aby věděly co je čeká a nechaly si prachy stranou na to co přijde.
První vyjížďka v keckách a helmě ze skůtra. Pak od známejch kázání a už to začalo. Boty a helma, (doporučuji pro začátky boty z nízkou špičkou) to bylo 14 litrů fuč, chráničovou vestu s páteřákem a chráničové trenky jsem měl doma, jelikož je používám na lyžování, takže nějaký 3-4 tisíce ušetřený. Pak chrániče kolen, brýle, kvalitní kalhoty a bunda a jste tam za dalších 10 000kč jako prd. No ještě potřeba rukavice, bederní pás a na studenější dny termoprádlo, to je dalších cca 2500kč. Teď už zbývá jen Leatt brace od cca 7500kč nahoru.
To je tak do výbavy asi vše, pak nechat nějakou pětku na servis motorky, pneu, výměny oleje a věci so se zničí jako páčky, blinkry, plasty atd. Benzín neřeším, to ani snad nejde.
Suma sumárum výbava mě vyšla tak na 40 000, pravdou je, že některý věci kupuju aby byly nejen funkční, ale i hezký, přeci jen si dělám radost
Tak jsem se vykkecal a teď mě kamenujte a raďte

Naposledy editováno 08.04.2012 21:58:17
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Moje začátky s Endurem + náklady

8.4.2012 v 22:18 | Nahoru | #1
ještě chrániče loktů. Nebo je máš integrované v té vestě? Já ty prachy do toho vložený ani nepočítám. Nemá to smysl. Na druhou stranu si myslím, že hlavní ochrana před pádem je chladná hlava a nehrotit to

Moje začátky s Endurem + náklady

8.4.2012 v 22:21 | Nahoru | #2
Pravda, pravda.
Jen blbé nerovné parkoviště před hospodou, kdy pod pravou nohou je hluboká díra, které si člověk při vidině voňavé kávičky nevšimne a už je motorka položená a nové zrcátko 500.

Naposledy editováno 08.04.2012 22:27:31

(reakce na) Moje začátky s Endurem + náklady

8.4.2012 v 22:34 | Nahoru | #3

ZdeninoTE píše: ještě chrániče loktů. Nebo je máš integrované v té vestě? Já ty prachy do toho vložený ani nepočítám. Nemá to smysl. Na druhou stranu si myslím, že hlavní ochrana před pádem je chladná hlava a nehrotit to


Mám integrované ve vestě
Tak psal jem to proto, aby si někdo nepřipravil třeba 100 000kč na motorku a pak se nedivil že musí vyšpulit dalších xx tisíc.

Moje začátky s Endurem + náklady

9.4.2012 v 07:01 | Nahoru | #4
A co teprve až dojde na nějakou opravu motoru: ojniční sada, píst, rozvoďák ......... prvních 40 sec.

Moje začátky s Endurem + náklady

9.4.2012 v 08:36 | Nahoru | #5
Bohuzel tech 40 neni zadna velka hruza, to das at jezdis cokoli poradne a mas rad svoje zdravi. No a to tam nemas zapocitanou udrzbu masiny. Jde samozrejme o stav a pristup, ale klidne se tam necha pocitat s castkou 20 na sezonu.

Moje začátky s Endurem + náklady

9.4.2012 v 08:39 | Nahoru | #6
jasně je to pravda prachy stojí nejen cros i takové běžné cestování na motorce je v ceně nejde jezdit v keckách/momterkách/rukavicích na zahradů prostě musíme bejt jak rytíři obrnění vono když se spočítá tak těch 25-30 bankovek a vejš dáš do oblečení a to nejsi žádnej parádník co svítí na dálku

Naposledy editováno 09.04.2012 08:49:34

Moje začátky s Endurem + náklady

9.4.2012 v 15:44 | Nahoru | #7
Kdo chce jezdit tak si může slušnou výbavu pořídit i kolem 17 tis komplet.Provoz enduro motorky se u hobby začátečníka bez sportovních ambicí vejde do 20-25 tis.za rok všehovšudy(gumy,oleje,destičky řetězovka,sem tam plasty,ohnutá řidítka)Horší to je když začne marodit motor,pak náklady dramaticky rostou.

2 reakcí na tento příspěvek Moje začátky s Endurem + náklady

9.4.2012 v 21:07 | Nahoru | #8
Teď mi ještě poraďte, co dělám blbě, když skáču třeba meze nahoru a nakopne mě to tak, že držím motorku jen rukama a stupačky mám kdesi daleko pod nohama?
Kupodivu se pokaždý zatím trefím zpět do stupaček.

(reakce na) Moje začátky s Endurem + náklady

9.4.2012 v 21:14 | Nahoru | #9

Kornout1 píše: Teď mi ještě poraďte, co dělám blbě, když skáču třeba meze nahoru a nakopne mě to tak, že držím motorku jen rukama a stupačky mám kdesi daleko pod nohama?
Kupodivu se pokaždý zatím trefím zpět do stupaček.



Tak to nevím, jestli bych to ustál. Klobouk dolů jestli ty se trefíš botama zpět do stupaček a prdelí zpět do sedla.

Moje začátky s Endurem + náklady

9.4.2012 v 21:42 | Nahoru | #10
Jsem to blbě napsal, ono se to samo trefí tak nějak samo, já netuším jak se to vždy stane. Dnes jsem si jednou kaďákem kidnul na sedačku pěkně, jinak pokaždý dřív nohy na stupačky a pak už zadek sedne lehce. Každopádně mě to štve, že to nemám pod kontrolou. Ještě jedna úvaha, je možný že mě nakopne zadní kolo, který opuští odraz jako poslední?

Moje začátky s Endurem + náklady

10.4.2012 v 14:48 | Nahoru | #11
No nahore to chce min plynu, pokud nechces skakat. Pokud je to zamer, tak stejne rychlejc se rozjet, nahore trochu ubrat a tlacit se vic na predek masiny - nemit prdel kdesi u zadniho svetla.

Moje začátky s Endurem + náklady

10.4.2012 v 15:11 | Nahoru | #12
Skus pritvrdit rsp. zpomalit odskok na centrále. Mě to dost pomohlo.

1 reakcí na tento příspěvek Moje začátky s Endurem + náklady

10.4.2012 v 15:12 | Nahoru | #13
Jinak u nás doma jezdí enduro i moje ženuška, takže veškerý investice x2 a hlavně umejvání x2 Ale odměna bývá sladká

(reakce na) Moje začátky s Endurem + náklady

10.4.2012 v 22:48 | Nahoru | #14

chiro2 píše: Jinak u nás doma jezdí enduro i moje ženuška, takže veškerý investice x2 a hlavně umejvání x2 Ale odměna bývá sladká


1 reakcí na tento příspěvek Moje začátky s Endurem + náklady

10.4.2012 v 22:56 | Nahoru | #15
Tak skákat právě chci, potřebuju se to naučit, třeba meze dolů s přdáním plynu je dobrá sranda. Ale právě obráceně s tím bojuju. Zkusím posunout kaďák dopředu. S tím centrálem, to nevím, do toho jsem se ještě nezkoušel hrabat, jen tiše chodím okolo. Ona tam možná bude i tužší pružina, než bych asi měl mít na mě. Musím zjistit číslo dílu a pak u KTM zjistíme co to tam vlastně je.
Dnes zatáčka ve svahu, nějak jsem to neustál a hodně zpomalil, pak jsem sebou seknul za svahu dolů, mazec to pak zvedat do kopce

(reakce na) Moje začátky s Endurem + náklady

11.4.2012 v 18:32 | Nahoru | #16
Kornout1> Jinak ten odskok se šteluje na centrále, ale dole. Jak je malej šroubek nahoře na bombičce tak dole je podobnej na ten odskok.

(reakce na) Moje začátky s Endurem + náklady

11.4.2012 v 18:56 | Nahoru | #17
Kornout1> drž motorku víc nohama a hlavně na ni před skokem neseď

Naposledy editováno 11.04.2012 18:56:49

Moje začátky s Endurem + náklady

11.4.2012 v 19:14 | Nahoru | #18
jj, sevřít kolenama

Moje začátky s Endurem + náklady

11.4.2012 v 23:03 | Nahoru | #19
Když to tak pročítám, tak ty kolena to je zásadní problém, to vím, s tím bojuju, pak se zkusím více narovnat a tím posunout zadek víc dopředu.
Ten centrál teda proti směru hodinovejch ručiček, zkusit třeba 2 kliknutí ?

Moje začátky s Endurem + náklady

11.4.2012 v 23:07 | Nahoru | #20
jj, 2x cvakni a uvidíš,dyž bude málo tak pokračovat. Nějakej skok a šroubovák ssebou.

3 reakcí na tento příspěvek Moje začátky s Endurem + náklady

13.4.2012 v 21:44 | Nahoru | #21
Tak dnes jsem narazil tady kousek na luxusní starou trať, pro ty co to umí asi nuda, ale pro mě to je tak akorát, skoky dnes v cca 40km/h a pod plynem dobrý, bez plynu hodně na předek, ale tlumiče to v klidu poberou. Blinkr vzadu už nemám ani jeden, tak to je signál, že kupovat nový nemá cenu.
Na mezi jsem zase několikrát vylítnul ze sedačky, takže chyba bude ve mě. Tlumič jsem ještě nešteloval, nějak dnes nebyl čas.
Jinak jsem si dnes hezky ustlal, přebrzdil jsem předek a už jsem ležel. Tak jsem to bral jako signál, že dnes už to satčilo a odporoučel jsem se s respektem domů.
Jak narovnáváte když se rozhodí řidítka s kolem, při pádu se mi to zozhodilo a zatáčí mi kolo šejdrem, zkoušel jsem to rovnat jak na simsonu a nějak se nedaří, kolo mezi nohama a s řidítkama nehnu, musí se něco povolit, nebo to udělat ve dvou ????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moje začátky s Endurem + náklady

13.4.2012 v 21:54 | Nahoru | #22
Kornout1> Musíš jezdit ve stoje ve stupačkách, pak tě to nebude vykopávat ze sedla

(reakce na) Moje začátky s Endurem + náklady

13.4.2012 v 22:09 | Nahoru | #23

v4o píše: Kornout1> Musíš jezdit ve stoje ve stupačkách, pak tě to nebude vykopávat ze sedla


Tak to samozřejmě jezdím, to bych si asi namlel i na louce.

(reakce na) Moje začátky s Endurem + náklady

13.4.2012 v 22:10 | Nahoru | #24

Kornout1 píše: Jak narovnáváte když se rozhodí řidítka s kolem, při pádu se mi to zozhodilo a zatáčí mi kolo šejdrem, zkoušel jsem to rovnat jak na simsonu a nějak se nedaří, kolo mezi nohama a s řidítkama nehnu, musí se něco povolit, nebo to udělat ve dvou ????



Řídítka máš uchycené ve dvou klemech na brýlích, tzn. buď ti to ujelo v klemu (povolit, srovnat, utáhnout) nebo jsi ohl řídítka. Pokud to máš nějakou gumu, možná to narovnáš, ale osobně bych se na rovnání vykašlal (měl bych strach z vnitřních trhlin) a koupil pořádná řídítka. Rovnat to držením kola a taháním za řídítka není dobré, hlavně pro vidlice.
Jinak, jestli "plánuješ" občas zahodit motorku, vřele doporučuji si pořídit bástry na řídítka, nejen že ti zachrání páčky, ale hlavně se ti řídítka nezaboří do země a motorka se sklouzne bez jejich ohnutí.

(reakce na) Moje začátky s Endurem + náklady

13.4.2012 v 22:12 | Nahoru | #25
Kornout1> chytni normálně řidítka a zkus snima párkrát silou otočit (trhnout) vpravo, nb vlevo nadoraz (až to bouchne)

Moje začátky s Endurem + náklady

13.4.2012 v 22:59 | Nahoru | #26
Nevím jestli je to řidítkama, ale řidítka a blatník mám rovně, kolo šejdrem. Blastry mám, ale přesto se to ohnulo, blastry má teda volnější, abych si neurval zápěstí, kdyby náhodou.
Že by se to pootočilo ve spodních brýlích, to asi ne, co???

1 reakcí na tento příspěvek Moje začátky s Endurem + náklady

14.4.2012 v 07:50 | Nahoru | #27
Tak jsem na to teď koukal a tlumiče rovnoběžně nejdou, takže to vypadá, že to povolilo v brýlích.
Takže povolit, brýle a srovnat? Nevíte kolik se ty šrouby na objímkách utahujou Nm? Jsou vždy 2 nad sebou KTM 450 EXC 2008.

(reakce na) Moje začátky s Endurem + náklady

14.4.2012 v 08:26 | Nahoru | #28
Kornout1> tady jsou manuály na KTM, najdeš tam vše, včetně manuálu od Marka, kde jsou fajn fotky jak na to plus momenty.
e: odkaz

Naposledy editováno 14.04.2012 08:27:50

Moje začátky s Endurem + náklady

14.4.2012 v 20:36 | Nahoru | #29
JJ, v manuálu to nakonec bylo. Povolil jsem oboje horní uložení a kolo srovnal, tak snad bude vše OK.
Ještě jsem pootočil tím seřízením na centrálu a měřil předpětí pružiny. V mauálu píšou, že mto na stojánku a moto samostatně stojící rozdíl v předpětí cca 35mm, já tam měl 6cm, tak nevím. Teď tam mám cca 45mm.

Moje začátky s Endurem + náklady

26.4.2012 v 21:13 | Nahoru | #30
Tak jsem si dal trochu níž řadičku a je to lepší, už se mi nestává tolik, že si o ní brnknu a nechtíc si podřadím.
Skoky jsou lepší, když si nakonci přibrnknu plynem a motorka mi trochu ujede pod nohama, pak to celkem ustojím.
Dnes jsem zkoušel i nějaké výjezdy a taky dobrý, pak jsem při jednom sjezdu přerval ohradník, vůbec jsem si ho nevšinmul, byl přidělanej na stromě, tak asi proto.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist