globalmoto_duben_nolan





Téma: Heavy duty (zesílené) duše
 
2.7.2007 v 20:05
Vycetl jsem, ze snad existuji zesilene duse - pry se tomu rika HD a UHD. Ma to smysl na Dominatora?
Vyhody, nevyhody, cena?

Diky
Předchozí
1 2
Následující

Heavy duty (zesílené) duše

2.7.2007 v 21:17 | Nahoru | #1
vyhody tezko rict.. jsou púevnejsi no :)

(reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

3.7.2007 v 09:24 | Nahoru | #2
Honza XT>viděl jsem je, jsou o dost silnější, v Brně je mají v www.jamoto.cz Cenu si nevzpomenu, ale řádově o +-200kč dražší.
Nepřipadá mě to adekvátní na jakoukoliv motorku, se kterou se jezdí po republice, určitě někam na Dakar nebo jiných pouští, na ukrajinu a podobné tour de svět, prostě kde bych nerad měnil nebo lepil pneumatiku.
Manipulace do a ven z pneumatiky, nasazování ventilku bude dost opruz. Doma v dílně na ponku možná v pohodě, ale jinde :puke:

(reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

3.7.2007 v 14:57 | Nahoru | #3
Honza XT>tak je tam mají, stojí opravdu o 200kč víc, tzn. 350káče a v katalogu Maxxisu nebo Vee Rubera je psaný že u krosových pneumatik přímo doporučují tyto Heavy Duty duše namontovat.

Heavy duty (zesílené) duše

3.7.2007 v 23:04 | Nahoru | #4
Jsou odolnější proti průrazu a na enduro patří jedině tyhle. Montují se úplně stejně, jako dálněvýchodní šprcky.

3 reakcí na tento příspěvek Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 09:51 | Nahoru | #5
Chystam se na Ukrajinu a do Rumunska, takze to bude spis tereni jezdeni, ale krosovy gumy nemam - jen E09. Zas dat 700 Kc za duse. No nevim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 10:12 | Nahoru | #6
Honza XT>Ty zesilene duse jsou do terenu dobre. Jsou hrubsi a pevnejsi. Pokud nekdo jezdi enduro je nejlepsi mouse vypln. Tak aspon nemusi mit strach ze nekde pri zavode pichne. Na dlouhe trasy se to nedoporucuje. Je to skoda. Ta duse se nasazuje uplne stejne jako ostatni. Neni v tom zadny problem.Pokud bych jel na delsi trasy dal bych si tam zesilenou dusi.

(reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 10:28 | Nahoru | #7
Honza XT> tak v tomhle případě bych je tam na 100proc. dal......... *yes* *yes* *yes* *yes*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 10:30 | Nahoru | #8
slunicko11> bavil jsem se včera s chlapem, kterej enduro jezdí( a zároveň tyhle duše prodává) a řekl, že na závodech se tyhle duše používají čím dál víc, protože mouse výplň je dost drahá(údajně 3500kč) a stejně se ti časem rozpadne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 11:08 | Nahoru | #9
ZbynekDR>Jo ale nepichnes. Uz jsem nekolik tehle dusi pichnul. Pokud to nebylo dulezite tak jsem si dal tuhle dusi. Pokud ti na necem hodne zalezi navam mouse. Eliminuji pichnuti. Mam o jeden problem min.Ja kupuji mousse za 3000

(reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 11:47 | Nahoru | #10
slunicko11> je me jasný, že pokud sbírám body do mistráku nebo něčeho podobnýho a defekt tri kola pred cílem me odsune na poslední místo, tak automaticky volím mouse, ale pro "expedici" do rumunska, ukrajinu apod. je asi výhodnější duše. Můj názor ;)

Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 11:50 | Nahoru | #11
Ti je jasne ze duse je lepsi pro expedici. To souhlasim.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 11:52 | Nahoru | #12
slunicko11>mimochodem, o mouse sem slyšel, ale jak funguje?

(reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 12:03 | Nahoru | #13
ZbynekDR>zbyno zapni si prosimte icq, potrebuju se na neco poptat ;)

(reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 12:21 | Nahoru | #14
ZbynekDR>No nijak proste je to vyplne do gumy ansadis a jedes. Musi mit k tomu ale gel, kterym se to maze jinak hi znicis. Stoji ai 500 nebo tak nejak. Po nekolika hodinach jezdeni musis opet namazat. Trochu hur se to am dava. Musis macknout oneu a pak to tam das lehkce.

1 reakcí na tento příspěvek Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 13:53 | Nahoru | #15
no halavne nevyhoda mouse neni jenom v tom ze se to rozpadne a pak je to na vyhozeni ale kolo ma horsi kontakt z povrchem nez s klasickou dusi .. a mozna bych rekl ze se s mouse guma i vice opotrebuje..

Jinak pokud nekdo jezdi jelita (mouse) tak vetsinou kupuje i na to uzpusdobene pneu (zelenej pruh) lepe se to nasazuje.-)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 14:06 | Nahoru | #16
Joraell-TE> je dobré mít moussů několik, nebo aspoň jeden novější a druhý starý vymačkaný. Nový nasadíš na tvrdou trať když je sucho a naopak ten starý měkký přijde na řadu když je bláto. Ale ten má pak takovou trakci, jakou bys s duší dosáhl jen při největším podhuštění a za cenu maximálního rizika průrazu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 14:38 | Nahoru | #17
Vana666>no jasne no ale na tvrdem a strednim povrchu podle me je duse proste lepsi mause je takovej mene kontaktni .. pripada mi porad takove jakoby podhustenej no :)

(reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 14:42 | Nahoru | #18
Joraell-TE>Musis si vybrat podhusteny s mousse opotrebena guma a vyhrat ˇ( nebo usteris gumu pichnes dusi a prohral si) ikdyz toho jsem si nevsiml. Protoze pokud pojedes jako zavodnik a na plni tak ta guma i tak po 6 hodinach odejde a musis koupit novou.

(reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 14:46 | Nahoru | #19
Joraell-TE> taky se mi pocitově zdá že na tvrdém je trochu lepší duše než mousse. Ale není to pocitem podhuštění, přece s výjimkou tvrdé motokrosové trati je stejně vždy lepší měkčí kolo, ať je uvnitř mousse nebo duše. Spíše se mi zdá že pneumatika s duší rychleji reaguje na změny tvaru při "obalování" povrchových nerovností

Ovšem po zkušenostech už několik let jezdím výhradně s mousse, za ten pocit "jistoty a bezpečí" to stojí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 21:18 | Nahoru | #20
Pneumatiky na pěnu a na duši jsou rozdílné. Dušové jsou, nebo bývají zesílené (Reinforced) či tak nějak(na enduro), na pěnu bývají naopak zeslabené a uvnitř hladší (aspoň Michelin to tak má). Montáž s duší je rychlejší, montáž "mouse" bez přípravku možná jde, ale buď těžko a nebo vůbec ne. Pokud někdo jede dál a nemá za sebou servis s náklaďákem, jedině duše.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 21:57 | Nahoru | #21
Zd.> jak jsou značené pneu pro duše a pneu pro moussy ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 22:05 | Nahoru | #22
Vana666>napriklad zelenj pruh ? u enduro pneu ktere dela napriklad mitas.. jistej si tim nejsem ale myslim ze to tak je ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 22:10 | Nahoru | #23
Joraell-TE> mě by spíše zajímaly ty micheliny, mitas nejezdím
nevíš jak je to u nich? já o tom rozdělení slyším prvně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 22:12 | Nahoru | #24
Vana666>tak asi to taky bude budto taktez nejakej ten pruh a nebo vyrazene na pneu .. tak jako mas na zip s dusi Tube tipe a nebo bezdusaky tak budou jeste i na mouse..

(reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

4.7.2007 v 22:14 | Nahoru | #25
Joraell-TE> pruh tam nedělají a ani "mousse type" jsem tam nenašel

zeptal bych se svého dodavatele, ale válí se zrovna u moře

Heavy duty (zesílené) duše

5.7.2007 v 00:01 | Nahoru | #26
Označení nevím, ale slušný prodejce by snad měl být v obraze. Ty pruhy na běhounu teď značí tuším použitou směs. Za mě to bylo u enduro gum napsané na bočnici (HARD a SOFT, pro pamětníky tam taky bývalo "MK" - mokré kameny) . Měkká na tvrdý terén a tvrdá na měkký. Tvrdé gumě na kamení zpravidla orvete špunty a taky moc dobře na něm nefunguje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

5.7.2007 v 10:41 | Nahoru | #27
Honza XT>To jsou všechno akademické úvahy-zesílenou duši jsem měl v motce od výrobce-je trochu silnější a má kolem ventilu zesílení proti vytržení.Pak jsem píchnul a roztrhal ji a koupil jsem normální.Tu jezdím dosud!Přežila letos asi 3000 km,lítání po lese,po silnici,Rumunsko a ještě jedno přezouvání..Takže asi to je o štěstí na píchnutí...P-H.

(reakce na) Heavy duty (zesílené) duše

5.7.2007 v 11:01 | Nahoru | #28
Kdysi jsem jezdil enduro na staré krosové ČZ250, foukal jsem vpředu i vzadu 0,3bar !!! a za tři roky závodění i tréninků jsem neměl jediný defekt.

S dušema jsem vlastně jezdil až donedávna, při huštění kolem 0,7 obě kola. Ani v prudkých kamenitých výjezdech, kde se jede opravdu ostře, prakticky po zadním kole a guma chytá jednu ostrou hranu za druhou ze duše neprorazí.
Prorazí se ale pak naprosto neočekávaně při volné jízdě po rovině, stačí malý nenápadný kamínek a je to. Nikdy jsem nepochopil proč duše na jedné straně vydrží naprosto surové zacházení, a na druhé staně jí k likvidaci stačí maličké ťuknutí

Proto raději jezdím moussy a mám klid

Heavy duty (zesílené) duše

5.7.2007 v 13:34 | Nahoru | #29
Zatim to kupovat nebudu, protoze mam duse novy s novejma gumama, takze bych to musel prezut a to mne za to nestoji. Treba az budu kupovat novy duse, tak koupim zesileny.
Minulej rok jsem na Ukrajine pichnul o hrebik, pred kterym by asi zadna duse neochranila.

1 reakcí na tento příspěvek Heavy duty (zesílené) duše

5.7.2007 v 13:38 | Nahoru | #30
Zesílená duše je odolnější proti průrazu, proti hřebíku ne. Kdysi se gumy plnily "antipichem", což je podobná sračka jako teď se prodává ve spreji. Tenkrát se to plnilo preventivně.
Každá mince má dvě strany. "mjůs" je drahý a má omezenou životnost a obtížnější montáž. S duší se dá na kouzlit s přilnavostí změnou tlaku.
"Akademičnost" debaty - za dvacet let soutěží jsem měl TŘI defekty - jeden hřebík (největší na Horehroní) v Brezně a dvakrát proraženou přední duši, z toho jednou o hranu panelu v Považské.
S tenkýma šprckama, origo Honda XR400R za týden šest!!! průrazů + zničená zadní guma (průraz přes všechny kordy na jedné straně v délce 3cm). Po montáži silných duší a pořádných pneumatik klid. Né že by to bylo jinýma pneumatikama, prorazil sem duši i na nich - tu slabou. Takže??
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist