globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Změny v zákonu
 
28.2.2012 v 17:03
Zdravím. Vím, že se to tu řešilo asi už milionkrát, ale nevím, jestli sem již někdo vkládal přesnou změnu zákona.
V této změně je psáno: "Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit rovněž osobě, která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2." Znamená to tedy, že pokud mám nyní řidičák "A1" a neudělám si skupinu "A2", tak budu moci dělat na neomezenou skupinu "A" řidičák až ve 24 letech, jelikož nebudu mít onu dvouletou zkušenost s řidičákem "A2" ?!?! To mi připadá trochu na hlavu postavené, přeci budu mít 2 roky zkušenost se skupinou "A1". Člověk si bude muset udělat řidičák v 18 na "A2", aby si mohl udělat ve 20 na neomezenou a nemusel čekat do 24 let ?!? Pokud o tom někdo víte víc, podělte se prosím. Díky

"Změny zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), účinné od 19. 1. 2013 (novelizace zákonem č. 297/2011 Sb.,), vztahující se k řidičům motocyklů
Změna označení skupiny vozidel
Počínaje dnem 19. ledna 2013 se dosavadní skupina řidičského oprávnění A s omezením do 25 kW, nebo poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, nově označuje jako skupina A2, přičemž do této skupiny jsou, oproti dosavadní specifikaci, zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
V rámci přechodných ustanovení k předmětné novele bude dosavadním držitelům řidičského oprávnění A s omezením do 25 kW v řidičském průkazu po jeho výměně vyznačena skupina A2.
Změna věkové hranice pro udělení řidičského oprávnění
Řidičské oprávnění v oblasti motocyklů lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
15 let, jedná-li se o skupinu AM(lze udělit jen s písemným souhlasem zákonného zástupce),
16 let, jedná-li se o skupinu A1 (lze udělit jen s písemným souhlasem zákonného zástupce),
18 let, jedná-li se o skupinu A2,
24 let, jedná-li se o skupinu A.

Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit rovněž osobě, která dosáhla
a) věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2.
Doplňovací zkoušku pouze z praktické jízdy je povinen absolvovat žadatel, který žádá o řidičské oprávnění
a) pro skupinu A2, který je alespoň 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A1, nebo
b) pro skupinu A, který je alespoň 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2.
Řidičské oprávnění pro skupinu A1, A2 nebo A lze udělit rovněž osobě, která nedosáhla věku stanoveného pro příslušnou skupinu vozidel stanoveného v předchozím textu, pokud je tato osoba držitelem výjimky z věku; výjimku z věku udělí Ministerstvo dopravy osobě, která je držitelem licence motoristického sportovce, na základě její žádosti, popřípadě žádosti jejího zákonného zástupce. Toto řidičské oprávnění opravňuje do dosažení věku uvedeného pro příslušnou skupinu vozidel pouze k řízení v rámci sportovní soutěže.
Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg. Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW, s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3."

Naposledy editováno 29.02.2012 11:13:46

Změny v zákonu

28.2.2012 v 17:12 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek Změny v zákonu

28.2.2012 v 17:48 | Nahoru | #2
Ve své podstatě máš pravdu v tom, že pokud nebudeš mít A2, tak budeš moct mít neomezenou až ve 24 letech - to praví vyhláška - bez praxe na A2 si prostě neškrtneš

Ohledně toho "tahání peněz" už tolik nesouhlasim, jelikož je to prakticky stejně nastavený už teď - když pujdeš do autoškoly v 18 letech, tak si zapaltíš komplet kurz, dostaneš A18 a když pak budeš chtít A21, tak už se dělá jen rozšíření, který stojí cca 1500-2000Kč

Naopak když půjdeš do autoškoly bez A18 s tim, že chceš A21, tak vyplázneš 5-6 tisíc a nikdo se tě ptát nebude - buď ten řidičák chceš, anebo ne

...takže ve svý podstatě obě varianty získání ŘP na A neomoezený vyjdou prakticky stejně co se týče peněz - jedinej rozdíl bude v tom věku, ve kterém si to budeš moct udělat

E: naopak co koukám, tak je tam výhoda toho, že při přechodu z 125ccm na A2 ti bude při praxi 2 roky stačit jen rozšíření - to teď nefunguje Takže ve svojí podstatě ještě ušetříš

Naposledy editováno 28.02.2012 17:50:17

(reakce na) Změny v zákonu

28.2.2012 v 18:06 | Nahoru | #3
sharkis> Takže když dělám pouze doplňkovou zkoušku z praktické jízdy, např. z A1 na A2 nebo z A2 na A, nebudu platit stejnou částku, jako bych dělal "komplet" řidičák? Pokud ne, tak je to v pohodě. Myslel jsem, že se platí vždycky celá částka, ať děláš pouze "jízdy" nebo celou autoškolu. Díky za info

Naposledy editováno 28.02.2012 18:11:09

1 reakcí na tento příspěvek Změny v zákonu

28.2.2012 v 18:34 | Nahoru | #4
Odkdy že tohle má platit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změny v zákonu

28.2.2012 v 18:35 | Nahoru | #5

DrakeRS píše: Odkdy že tohle má platit?

Máš to ve druhém řádku té změny, od 19.1.2013

Změny v zákonu

28.2.2012 v 19:28 | Nahoru | #6
no vidíš, to jsem si nevšiml...
Je to pěkně na kokot... 30. ledna 2013 mi bude 21

Změny v zákonu

28.2.2012 v 19:36 | Nahoru | #7
A když si teď dělám stávající A0, tzn do 25kW, tak dopadnu jak? Bude se mě ten rok s A0 počítat? Nebo budu muset mít defakto tři roky omezenej řidičák?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změny v zákonu

28.2.2012 v 20:31 | Nahoru | #8
Petr.DR> odkud jsou ty texty? Mě zaujalo: "V rámci přechodných ustanovení k předmětné novele bude dosavadním držitelům řidičského oprávnění A s omezením do 25 kW v řidičském průkazu po jeho výměně vyznačena skupina A2"

To jsem v té novele zákona nikde nečetl.

(reakce na) Změny v zákonu

28.2.2012 v 22:35 | Nahoru | #9

bledemon píše: Petr.DR> odkud jsou ty texty? Mě zaujalo: "V rámci přechodných ustanovení k předmětné novele bude dosavadním držitelům řidičského oprávnění A s omezením do 25 kW v řidičském průkazu po jeho výměně vyznačena skupina A2"

To jsem v té novele zákona nikde nečetl.



Je to zákon 297/2011 Sb. čl.IV, odst 4 :

4. Podmínku pro absolvování doplňovací zkoušky podle § 45b odst. 1 zákona č. 247/2000 Sb., ve znění účinném po dni nabytí účinnosti tohoto zákona, splní i žadatel, který je alespoň 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A opravňujícího pouze k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon/hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklů s postranním vozíkem a s poměrem výkon/hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg.

Takže toho mohou využít ti, co si dělali A/18 od jara 2010 do konce letošního roku, případně i ti, co si ještě nerozšířili na A/21 a mají A/18 déle a není jim ještě 24 let.

Wild-Borderer> odpověď máš výše, po 2 letech od data získání A/18 (nebo Ao jak píšeš) si budeš moci rozšířit na A bez omezení.

Jinak k původnímu tazatel ve vlákně - odpověď je také výše, skutečně ta 2-letá praxe bude platit i pro A/18. Po 19.1.2013 bude možné rozšíření z A1 na A2 jen formou doplňkové zkoušky, stejně jako u RA2/A. V autoškole si každý zaplatí 1 - 2 hod. kondiční jízdy a zkoušku. Pokud by ale měl s jízdou nějaké potíže (třeba v případě, že na slabší motorce nejezdil, i když má ŘO) neměl by být problém dohodnout více hodin jízd. Nebudou se ale v takovém případě dělat testy, jen jízda.

To ale nebude platit pro rozšíření z A1 přímo na A, tam bude nutno udělat celý kurz (ale méně jízd - pokud se ještě něco nezmění, tak bude 7 hodin) včetně teorie a celé zkoušky i s testem. To ale bude možné až ve 24 letech. Bude ale možnost si rozšířit na A2 a pak po 2 letech na A, vše jen jízdy. Nejedná se ale o vytahování peněz z lidí, to dnes to v podstatě stojí více a navíc se dělá celá zkouška včetně testů (podle mých dnešních cen A1 4170 + RA1/Ao 3350 + RAo/An 1150, celkem 8670, po novele s využitím dnešních cen cca 7200; nepočítám platby za zkoušky na úřadě a za doktora, ty by se neměly měnit a jsou v obou případech stejné - dohromady cca 3300 v obou variantách. Takže to vidím na úsporu zhruba 1500 - 2000 Kč).

Změny v zákonu

29.2.2012 v 09:59 | Nahoru | #10
Zajímalo mě něco jiného. Už jsem si našel, že to je text z motohousu. Podle mě jim tam za větou "...po jeho výměně vyznačena skupina A2" chybí, že bude ještě doplněno o harmonizační kod a zůstane jim vlastně po staru 25kw. Jdu jim to tam napsat, snad mam pravdu Vycházim z tohoto:

Čl. II
Přechodná ustanovení
1. Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona; tato řidičská oprávnění opravňují ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona rovněž k řízení motorových vozidel, která jsou do skupin vozidel se shodným označením nově zařazena tímto zákonem, pokud tomu nebrání omezení nebo podmínění řidičského oprávnění.

Změny v zákonu

29.2.2012 v 10:53 | Nahoru | #11
Co si stěžuješ, vždyť je to skoro stejně jak to bylo akorát použitelnější. A nesedne si každej blb z dvácy na litra. Tak jako teď
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist