globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Držák bočních kufrů
8.2.2012 v 19:37
Borci, kdo by mě poradil, jak nejlépe udělat držák bočních kufrů? Svařit umím, ale bojím se ohýbání trubek. Na to musí být nějaká speciální obýbačka, nebo jak? A jaký nejlépe průměr trubky? (nebo snad kulatina?) Díky, V.
Předchozí
1 2
Následující

Držák bočních kufrů

8.2.2012 v 20:09 | Nahoru | #1
Ahoj, to zalezi natom jakej material pouzijes. Kdysi jsem neco takoveho varil a jelikoz ohybacka je problem tak to bylo z hranatych jeklu. Ale varil jsem to v nerezu. Ohyby se delaly z 2x45 stupnu a zabrousit do kulata. Desna prace. Takze ja kdybych mel dneska kupovat 2 nosice, tak nez bych je celej vikend delal tak koupim givi.
Jinak tenkostenou zeleznou trubku by melo jit ohnout ohybackou na medeny trubky, ale bude to fuska, ohybacku na medeny trubky koupis v hobyshopu,ale bude stat min 1500.
Lip ti asi neporadim / jestli jsem te odradil tak sorry, ale fakt to za tu praci nestoji, nehlede na mohologaci.

Držák bočních kufrů

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2012 v 20:11 | Nahoru | #2
no nebo do trubky dej písek a ohejbej jak chceš

2 reakcí na tento příspěvek Držák bočních kufrů

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2012 v 20:15 | Nahoru | #3
Koupíš obyč za 15stovek, než se s tím jebat celej den, za to to nestojí... Zvlášť pod textilní bágly...

1 reakcí na tento příspěvek Držák bočních kufrů

8.2.2012 v 20:15 | Nahoru | #4
Aha, díky za rady. Trochu jsi mě gugo odradil Ale pustím se do toho, o tom žádná. Ještě teda musím řešit, jestli nepoužít třeba plnou kulatinu, hranatej jekl nebo hromadu písku)
Výhoda je, že to nemusí být nerez.

(reakce na) Držák bočních kufrů

8.2.2012 v 20:17 | Nahoru | #5
motodawe> Počkej, 15 stovek? To se dá za tolik koupit? A bude mi to pasovat na motorku nebo to ještě budu převařovat?

1 reakcí na tento příspěvek Držák bočních kufrů

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2012 v 20:20 | Nahoru | #6
já teda nevím, podle mě otázka max 2hodin práce.. pak komaxit a máš hotovo.. Dělal jsem to normálně ve svěráku, jako páku jsem použil kus trubky..

(reakce na) Držák bočních kufrů

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2012 v 20:28 | Nahoru | #7
Vasco> Plna kulatina bude tezka jako prase z toho bych to nedelal.

1 reakcí na tento příspěvek Držák bočních kufrů

8.2.2012 v 21:26 | Nahoru | #8
Dělal jsem z trubky myslim 22x2,5mm tažný na páva bez ohýbačky.Trubku sem vysypal pískem (nejlépe aspoň trochu prosátým),nahřál a ohýbal normálně ve svěráku a výsledek je víc než skvělej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Držák bočních kufrů

8.2.2012 v 21:32 | Nahoru | #9
Dr.fík> Díky Doktore, jak jsi ji nahřál? Autogen nemám

1 reakcí na tento příspěvek Držák bočních kufrů

8.2.2012 v 21:40 | Nahoru | #10
ahoj, já jsem to kdysi páchal a použil jsem nerez trubky.Taky jsem sháněl ohýbačku, ale nepodařilo se mi to, tak jsem si pak poradil i bez ní...

Neboj se toho a pokud to na tvou motorku nejde koupit už hotový, nebo pokud se občas rád do něčeho pustíš, zkusil bych to...

ohýbal jsem to přes kladkový kolečko normálně v ruce, byla to sice pakárna a chtělo to hóóódně zabejčit, ale zatim jsem od ničeho neutekl, když sem se do toho pustil...

PS: jo vlastně si pamatuju, že sem na tom strhnul svěrál-york 125-ku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Držák bočních kufrů

8.2.2012 v 21:43 | Nahoru | #11

CobrettiCZ píše: já teda nevím, podle mě otázka max 2hodin práce.. pak komaxit a máš hotovo.. Dělal jsem to normálně ve svěráku, jako páku jsem použil kus trubky..

2 hodin? No rad bych to videl ....hlavne kolik by vzniklo zmetku, kdyz by to delal poprvy v zivote a jak by vysledek vypadal. Prinejmensim prace na cely odpoledne s vyrobou dalsich nezbytnych drzaku z pasoviny pro danou motorku

(reakce na) Držák bočních kufrů

8.2.2012 v 21:43 | Nahoru | #12
mari> )) Díky, pustím se do toho na tutti Už jste mě přesvědčili

Držák bočních kufrů

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2012 v 21:55 | Nahoru | #13
Někde zde jsem viděl návod na jednoduchou ohýbačku,dotyčný používal k výrobě držáků trubky 3/8",což se mi jeví dobře.Ohýbačka byla vyrobena z toho co dům dal a pracovala na podobném principu jak tahle

(reakce na) Držák bočních kufrů

8.2.2012 v 22:03 | Nahoru | #14

Vasco píše: Dr.fík> Díky Doktore, jak jsi ji nahřál? Autogen nemám

Nahřejval jsem to obyč PB hořákem,autogen taky nemam...

2 reakcí na tento příspěvek Držák bočních kufrů

8.2.2012 v 22:04 | Nahoru | #15
Pokud si to chceš zjednodušit, tak u některých výrobců nosičů na moto se dají koupit jen ty obdélníkové rámy, na které se zavěsí kufry, takže pak stačí jen vymyslet jak je uchytit k moto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Držák bočních kufrů

8.2.2012 v 22:18 | Nahoru | #16
Brian1986> Taky to nezní špatně!!

(reakce na) Držák bočních kufrů

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2012 v 22:26 | Nahoru | #17

Brian1986 píše: Pokud si to chceš zjednodušit, tak u některých výrobců nosičů na moto se dají koupit jen ty obdélníkové rámy, na které se zavěsí kufry, takže pak stačí jen vymyslet jak je uchytit k moto.



asi tak, já například použil konstrukci z obyč. kočárku


Držák bočních kufrů

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2012 v 22:31 | Nahoru | #18
Kamoš si udělal držáky z trubek ze staré židle (asi školní). Je na ní několik rádiusů, které nařezal a svařil s rovnými díly. Zabrousil sváry dal na komaxit a jsou jak vymalované...

Držák bočních kufrů

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2012 v 23:49 | Nahoru | #19
Já dělal dvoje + padací rámy na naše pegasa a tušim že nosiče kufrů(brašen jsou z trubky bezešvý venkovní průměr 20mm a síla stěny 2-3mm . potřebuješ jen ohybačku která je nejlepší a nebo jak psáno výše, vyplnit pískem nebo vodou a nechat zmrznout aby to bylo hezky plný. ohneš svaříš a je to. sice to zabere čas ale je to za pár korun. když bereš materiál cca 400+ barvu tam jde o to jak se rozhodneš ale za sprej moc nedáš. ovšem komaxt je lepší. no a potom nějaká elektrika ale origo držáky stojí určitě víc než když si je uděláš. Vyrábí si to hromada lidí tak to má asi důvod

1 reakcí na tento příspěvek Držák bočních kufrů

9.2.2012 v 02:51 | Nahoru | #20
Jesli umíš vařit, tak si ohybačku z rolny uděláš za necelou hodinku, problém je pak ta další piplačka. Sám sem si to cely podstoupil, a pokud chceš, aby to vypadalo opravdu dobře jako z fabriky, tak to doohýbáání aby vše přesně sedělo na pár mm je vopruz, pak ti musej jeste sednou úchyty na moto... já to měl ještě v tom blbý že sem dělal kosodelníky a celkově sem to dělal jen z důvodu, že jsem chtěl atipické nosiče co se nedají koupit na mou moto.

Nosič topcase jsem dělal ze silnější trubky, protože sem neměl větší rolny, tak sem jí ohybal s pískem přes další trubku, to šlo dobře. Pokud ti nejde o vzhled ale o účel, tak zatluč do země silnější trubku, tu slabou naplň obyčejnym pískem udusej a ohýbej. Ohyb provedeš tak že tu slabou trubku vsuneš do tý silný v zemi, přes to provlíkneš další silnou trubku a páčíš - vznikne celkem ucházející ohyb.

(reakce na) Držák bočních kufrů

9.2.2012 v 10:10 | Nahoru | #21
MaraXJ> Díky, vyrazím next week do Ferony pro trubky. Musí to jít, pak zkusím dodat foto. Děkuji všem!

Držák bočních kufrů

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2012 v 13:31 | Nahoru | #22
Já jsem dělal držáky z vodovodní trubky, myslim že 3/4". Rámečky jsem udělal hranaté a trochu zabrousil a zbytek uchycení ze zbylé trubky a pásoviny, co zrovna se hodilo a nějak vypadalo. Komplet i s lakováním jsem na tom strávil jedno odpoledne, cca 5 hod. komplet za matroš, barvu atd jsem dal 600,-kč. A i bez brašen ty hranaté rámečky nevypadaly špatně. Kamarád si dělal držáky kufrů, koupil od givi sadu těch "zámků" svařil Ypsilon a na každý konec dal jeden z dílů( 2 kloboučky a ten klínek)a opět dodělal uchycení k motorce.

Držák bočních kufrů

9.2.2012 v 17:29 | Nahoru | #23
Koupil jsem 2 m nerezové 18/1,5 mm trubky 8 kolen nařezal, svařil, obrousil a přeleštil a . V místě spojů zplacatěl a provrtal. Cena 700,- + cc 8 hod práce. Výhoda nerezu je že když to škrábneš tak to nerezne

(reakce na) Držák bočních kufrů

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2012 v 17:56 | Nahoru | #24
Vasco> Ty rámy na nosič kufru jsou třeba tady nebo tu

(nedávám jako reklamu ale pouze jako příklad)

Držák bočních kufrů

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2012 v 18:21 | Nahoru | #25
Já to třeba řešil takto: Nechal jsem si vypálit z pětky plechu takovýhle rámečky viz.foto a pak už jen hoďka kutění v garáži a držáky hotový pak komax a spokojenost

(reakce na) Držák bočních kufrů

9.2.2012 v 21:23 | Nahoru | #26
Jindra650> věř nebo ne.. mrkni se mi na profilu, jsou tam fotky.. dvě hodiny a běhen te doby i kávička..
z drátu jsem si udělal šablonu, podle které se udělal držák, měl dvě části.. svařil se a dal na komax.. Jak říkám, žádná věda

1 reakcí na tento příspěvek Držák bočních kufrů

11.2.2012 v 10:55 | Nahoru | #27
Dobrej materiál jsou nerez impulsní trubičky (ty, co se používají na rozvod instrumentálního vzduchu ve fabrikách - průměry 8,10,..). Naohýbáš ve svěráku, nebo přes přípravek (třeba kolem trubky-podle toho, co tam chceš za radius. pak slepit COčkem. tohle zvládne každej kutil, nebo zámečník. ideálně si najdi origo a okopíruj dizajn

(reakce na) Držák bočních kufrů

11.2.2012 v 12:10 | Nahoru | #28

morepower píše: Dobrej materiál jsou nerez impulsní trubičky (ty, co se používají na rozvod instrumentálního vzduchu ve fabrikách - průměry 8,10,..). Naohýbáš ve svěráku, nebo přes přípravek (třeba kolem trubky-podle toho, co tam chceš za radius. pak slepit COčkem. tohle zvládne každej kutil, nebo zámečník. ideálně si najdi origo a okopíruj dizajn



kde se to dá koupit, co to stojí a jak silnou mají stěnu? Jen ze zvědavosti...

(reakce na) Držák bočních kufrů

12.2.2012 v 12:22 | Nahoru | #29
motodawe> Já když jsem řešil podobnej problém, tak mi někdo polal odkaz, bylo to přímo na typ moto, tže v poho a bez zbytečnýho jebání kolem... Zkusím popátrat!

tu

To jsem zkusil první možnost, ale tamto bylo totéž, jen od jiné značky a bylo to kolem těch 15ti stovek...

Naposledy editováno 12.02.2012 12:25:33

1 reakcí na tento příspěvek Držák bočních kufrů

23.2.2012 v 17:54 | Nahoru | #30


Také jsem to dělal ale rozhodně to není práce na dvě hodiny. Aby to nějak vypadalo a bylo funkční tak to drobet času zabere. Jinak 18x1,5mm trubku můžu naohýbat bez problému
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist