globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS
26.1.2012 v 22:08
Zdravím. Koupil jsem fároše SC 33 rok v. 98 a při výměně svíček jsem zjistil že byl TPS senzor odpojen. Mám ho zapojit nebo ne. V případě po zapojení nebo odpojení jaký bude rozdíl. Má to nějaký vliv na výkon??? spotřebu?? atd. Může mi někdo poradit??? Díky.




Uzavřeno 17.03.2013 v 18:28 uživatelem Mik164

Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

26.1.2012 v 22:15 | Nahoru | #1
Docela mě překvapuje, že to bez toho jezdí... Ale nevim jak je to tam udělaný, no. Pokud to předchozí majitel odpojil, tak k tomu asi měl důvod... Zapoj a uvidíš, když se něco po*ere tak vyměnit a zapojit. Jen tak pro srandu králíkům to tam japončík nemontuje

1 reakcí na tento příspěvek Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

26.1.2012 v 22:23 | Nahoru | #2
SC33 uz ma MAP? V tom pripade to jede nejspis porad na speed density nebo fixni otackovou mapu a ne alpha-n mapu kde se ten TPS poziva pro odhad zateze, hlavne ve vyssich otackach nebo pri dlouhych vackach. Jaky mas model ECU, vis?
Edit. Kazdopadne nez ho pripojis, tak si ho promer. Je obycejne kontaktni reostat a byvaji v nem vydrene odporove drahy. Mozna to byl duvod k odpojeni.

Naposledy editováno 26.01.2012 22:26:19

2 reakcí na tento příspěvek Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

26.1.2012 v 22:24 | Nahoru | #3
Na některých (karbcových) moto to bylo jen kvůli emisím, odpojení pak nejde ani poznat. U stříkaček to už je jiná..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

26.1.2012 v 22:27 | Nahoru | #4

c.j. píše: Na některých (karbcových) moto to bylo jen kvůli emisím, odpojení pak nejde ani poznat. U stříkaček to už je jiná..



A co to dělá s emisema u toho karbce? Něco s mapou zapalování?

(reakce na) Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

26.1.2012 v 22:29 | Nahoru | #5
c.j.> dobra poznamka. Ten stary Faros asi fakt byl karburator. Tak to jsem jakoze nic nenapsal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

26.1.2012 v 22:49 | Nahoru | #6

FiZzeR píše: A co to dělá s emisema u toho karbce? Něco s mapou zapalování?



Myslím že jo, ovlivňuje to myslím jen předstih.. Kdysi to řešil kolega na XJ600, tak se mi něco takového vybavuje. Ale jistý si nejsem, jen jsem to zaslechl a přišlo mi to logické (u karbce). Nejlepší je, že to nemělo žáden vliv na chování motoru, na spotřebu, žádnou kontrolku to nerozsvítílo (protože to žádnou kontrolku na to ani nemělo ). Zlaté karbce.. A zasraná EU

(reakce na) Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

26.1.2012 v 22:50 | Nahoru | #7
c.j.>

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

26.1.2012 v 22:51 | Nahoru | #8
Dawe02> To nevím jaký je model ECU. Kde to zjistím?? A jaké hodnoty má senzor ukazovat pří zavřeném plynu a pří odevřeném naplno? Díky.

(reakce na) Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

26.1.2012 v 22:53 | Nahoru | #9
Mik164> Je to karbec. To ještě není stříkačka.

Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

26.1.2012 v 22:55 | Nahoru | #10
Nevím jak u fireblade ale taková XJR1200/1300 je na závady TPS vyhlášená, dělá to občas pěknej bordel, obzvlášť kolem volnoběhu, upravuje předstih, je to drahý kurvítko.

(reakce na) Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

26.1.2012 v 23:04 | Nahoru | #11
Mik164> postup diagnostiky toho sensoru zjistis ze servisniho manualu. Staci ti multimetr, meri ze bud odpor odpojeneho sensoru v nekolika pozicich a nebo napeti na nem v zapojenem stavu.

Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

27.1.2012 v 07:26 | Nahoru | #12
SC33 je ještě karbec, pokud se nemýlím ehm, takže TPS je tam jen a jen kvůli řízení předstihu (emise). Pokud ho odpojil, měl asi důvod (nebo taky možná jen "tuning" ). Takže ho proměř, jak tu říkali borci a pokud je OK, dej ho nazpět. Možná tím ztratíš pověstný výkon, ale určitě to nepoznáš a motoru bude líp...
Pokud by to byl špric, tak Ti to bez něj pojede cca jen na 1/8 otevření plynu a to ještě hodně divně, kdykoliv jindy by Ti to kuckalo jako blbý... Zkušenost s H9kou. A ten senzor nekoupíš samostatně, ale jen celou lištu těles klapek a ta stála v té době (caa 6 let nazpět) 45000,- Já to nakonec sehnal z bouračky...

Naposledy editováno 27.01.2012 07:31:34

Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

27.1.2012 v 08:51 | Nahoru | #13
hejbe to s predstihem v zavislosti na natoceni skrtici klapky... jak uz tu bylo receno. Ze by byl duvod emise si nemyslim, spis lepsi chovani pri tvrde akceleraci.. pokud je v poradku mohlo by to se zapojenym jet lip...

1 reakcí na tento příspěvek Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

27.1.2012 v 10:08 | Nahoru | #14

(reakce na) Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

27.1.2012 v 11:59 | Nahoru | #15
Dřík> Díky za radu. Proměřím a budu vidět jestli není kašovej. Každopadně dík.

Nechat odpojený nebo zapojit senzor TPS

29.1.2012 v 09:17 | Nahoru | #16
Tak senzor jsem včera proměřil podle manuálu a všechno O.K. Tak jsem ho zapojil. Všem dík za rady.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist