Téma: Parametry signalu rpm / speed / gear. Telemetrie.
 
16.1.2012 v 12:35
Panove.
Protoze vim ze se tu najde spousta schopnych a technicky zdatnych lidi, chtel bych prave takove pozadat o laskavost.

Jedna se o kousek z vyvoje amaterske telemetrie, kterou pradepodobne casem uvolnim jako open source. Telemetrie mimo jine snima otacky a rychlost pomoci stavajicich sensoru motocyklu. V zajmu pokryti co nejvice typu motocyklu, bych rad sesbiral alespon zakladni parametry techto dvou signalu pro design odpovidajiciho sw a hw.
Dale pro pro motocykly vybavene ukazatelem zarazeneho rychlostniho stupne by se hodily jejich definice (napr N=6Volt, 1=0.9V, 2=1.6V...etc.)

Snimace jsou si casto konstrukcne velice podobne (hlavne ty indukcni na sekundarnim prevodu), ale ne vzdy je operuje stejny interface v ECU.

Cili, uvitam jakekoliv informace ktere mate k tematu cerpajici z vaseho vlastniho mereni ci zprostredkovane v ucelene forme.

Klidne velmi jednoduse, napriklad:
Yamaha R6 rv2001: rpm signal: symetricky obdelnik 12V, 600Hz pri 12000rpm, pull down, pin c.12 v konektoru ECU (zeleno/hnedy drat). Obrazek vitan.

Mam zatim pokryto:
Suzuki GSX-R 600/750/1000 98-2009
Honda CBR 600/1000 2005-2010

Diskuzi ci navrhum ke konstrukci univerzalniho interface se nebranim.

P.S.
Pokud nekdo z vas ma dokonce nejake smysluplne informace (popis protokolu, pinout) o seriovem ci jinem digitalnim rozhrani, ktere je na jistych motocyklech take pritomno, sem s tim.
Zatim znam jen SDS, ktery je defacto K-line velmi pribuzna KWP2000.

Naposledy editováno 16.01.2012 12:47:16

1 reakcí na tento příspěvek Parametry signalu rpm / speed / gear. Telemetrie.

16.1.2012 v 12:52 | Nahoru | #1
ja znam TL ... tzn temer to same co GSXR, ale zrovna treba u toho otackomeru jsou ty pulsy s jinou amplitudou - TLS 5V, TLR 12V ..

ad to SDS, mel bys nejakej popis? chtel bych cist data z suzuki jednotky ... jako asi to nebude takova veda na to prijit, ale jestli nemas nakej kompletni zdroj abych to nemusel pracne hledat apod.

jinak suzuki gear position switche pouzivaji stejne rezistory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parametry signalu rpm / speed / gear. Telemetrie.

16.1.2012 v 12:55 | Nahoru | #2
assassin> Diky. Dohledej mi k tem TL i frekvence a hezky to dej do tabulky spolecne s roky vyroby. Ja ti na oplatku vecer nebo zitra poslu to SDS (je to jen 4800Baud ~ 10Hz)

Naposledy editováno 16.01.2012 12:57:22

(reakce na) Parametry signalu rpm / speed / gear. Telemetrie.

16.1.2012 v 12:59 | Nahoru | #3

Dawe02 píše: assassin> Diky. Dohledej mi k tem TL i frekvence a hezky to dej do tabulky spolecne s roky vyroby. Ja ti na oplatku vecer nebo zitra poslu to SDS (je to jen 4800Baud ~ 10Hz)



jasny , dam to do kupy, dik

1 reakcí na tento příspěvek Parametry signalu rpm / speed / gear. Telemetrie.

16.1.2012 v 14:05 | Nahoru | #4
Vzhledem k tomu, že moje technické znalosti končí tam, kde se v součástkách začínají pohybovat elektrony, nemám moc přesnou představu, co že to vlastně potřebuješ.. ..každopádně kdyby se ti hodily data z Busy, rád budu nápomocen, akorát bys mi musel napsat nějakej návod pro blbce, jak co zjistit; anebo se někdy zastav jak budeš mít cestu kolem a můžeš si na mojí motorce změřit/vyzkoumat co potřebuješ..

Asi jsem zrovna moc nepomohl, co?

(reakce na) Parametry signalu rpm / speed / gear. Telemetrie.

16.1.2012 v 15:50 | Nahoru | #5
Rod> Dik za nabidku. Myslim ze Busa puvodni je stejna jako starsi GSX-R protoze pouziva podobnou ECU i sensoriku, ale kdyz bude cas, tak si ji rad omerim. Trva to cca hodinku.

1 reakcí na tento příspěvek Parametry signalu rpm / speed / gear. Telemetrie.

16.1.2012 v 15:52 | Nahoru | #6
...a co tohle, je to k něčemu? - od strany 85 dále http://www.guzzitek.org/documents/divers/Motor1200_8V_Course_%28GB%29.pdf - elektrice nerozumím, umím max. rozsvítit a zhasnout

(reakce na) Parametry signalu rpm / speed / gear. Telemetrie.

16.1.2012 v 16:05 | Nahoru | #7
mmp> Ano, prestoze tyhle motorky nejsou ten hlavni predmet zajmu. Diky!

1 reakcí na tento příspěvek Parametry signalu rpm / speed / gear. Telemetrie.

16.1.2012 v 23:56 | Nahoru | #8
Ja jsem programoval mikrocipy. Osciloskop mam. Nejakou zakladni praci se signaly a tak jsem taky delal. I kdyz Analogu jsem nikdy moc nerozumnel. Tak kdyby byla treba 954RR tak bych to mohl zkusit. Ale take bych potreboval navezt. Ale koukam ze CBR tam mate. A stare sunky asi uz nemaji smysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parametry signalu rpm / speed / gear. Telemetrie.

19.1.2012 v 19:55 | Nahoru | #9
SVSkritek> ale jo, 954 je porad in
Kdybys byl tak hodny, tak strucne:

Vezmi do ruky manual, mrkni kudy jdou vodice od sensoru na sekundarnim pastorku. Obvykle to konci 2pinovym konektorem v podsedlovce pobliz ECU.

mereni1:
Rozpoj konektor a mezi ty dva vodice vedouci od sensoru dej osciloskop a nahraj (obrazek ci record z osciloskopu ideal) dve rychlosti otaceni kola, napr. 20km/h a 50km/h tachometrovych.

mereni2: Meris totez, ale konertor je zapojeny v jako obvykle. Pouzit muzes jehly a nabodnout to. Predpokladany rozsah +/- 20V. Musis to mit na stojanu, logicky.

mereni3:Dale zmer multimetrem pri rozpojenem konektoru a zaplem zapalovani odpor obou vodicu zasuvky, kam se konektor od toho sensoru zapojuje. Mer proti zemi (- pol akku). Predpokladany rozsah pro jeden vodic je do 1kOhm. Druhy z tech vodicu muze mit velkou impedanci.

rpm vede obvykle v kabelovem svazku a jde do ECU jako jeden drat, opet popsano v manualu v sekci venovane kontrole sensoru zapalovani/vstrikovani.

mereni4: Meri se napeti proti zemi v zapojenem stavu. Asi opet napichnout jehlou. Staci jedny otacky, cim vyssi tim lepsi, nezapomen uvest jake byly.

mereni5:Dale zmer prosim odpor daneho pinu ECU klidne pri vypnutem zapalovani.
Predpokladany rozsah pro signal 12V, pro odpor do 10kOhm.

Naposledy editováno 19.01.2012 20:04:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parametry signalu rpm / speed / gear. Telemetrie.

19.1.2012 v 20:50 | Nahoru | #10
Dawe02> Ok. O vikendu to zkusim. Snad to nejak pujde.

(reakce na) Parametry signalu rpm / speed / gear. Telemetrie.

19.1.2012 v 22:30 | Nahoru | #11
SVSkritek> dekuji, to bys byl hodny.

Nemohl by se nekdo, kdo rozumi elektronice, podivat na nasledujici obvod a poskytnout mi kritiku pro pouziti jako universalni vstupni zpracovani signalu z indukcnich, indukcnostnich a hallovych sensoru pro pripojeni k ttl logice?
Frekcence se tam pohybuji do 1kHz, obvod ma byt zapojen paralelne ke stavajicimu zapojeni mezi sensory a ECU.

Ja jsem na analog levej. Nejak jsem to nakonec navrhnul okolo monostabilniho ko s sirkou pulsu kolem 0.5ms, spinaneho pres NPN transistor odeleny od vstupu jehoz impedance bude cca 100kOm?
Tech 90 Ohm ze sensoru na zem je predpokladane zapojeni v ECU. Kawasaki a Suzuki to tak maji...

Jde to jednoduseji? Nejake zapory uvedeneho? Budu rad za jakekoliv podnety. EMC/ESD neberte v potaz, nema slouzit v produkcnich vozidlech.



Naposledy editováno 19.01.2012 22:34:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist