2 reakcí na tento příspěvek kolik motohodin na píst jako hobík
jde o to,že vyběhaný-volný píst ve válci už nejezdí hezky nahoru a dolů,ale má snahu i vybočovat do stran(ve směru otáčení klikové hřídele),tím nerovnoměrně tlačí na válec a ten se i nerovnoměrně opotřebuje.ve válci pak vzniká ovalita.
edit:a netýká se to jen ostrých endur-platí to všeobecně pro všechny motory,ale samozřejmě čím nadupanější motor,tím nižší píst a tím i větší náchylnost k ovalitě...
Naposledy editováno 29.12.2011 19:05:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík
Měnit preventivně díly u nesoutěžní motorky mi přijde jako vyhazování peněz. Stačí kontrolovat předepsané vůle.
![](http://nd05.jxs.cz/895/955/812ab03500_80211336_v2.jpg)
Na první pohled super, ale vůle už mimo toleranci a motor si už cucnul trochu oleje. Takže těch 300MTH je vážně strop, určitě to vydrží 400-500MTH, ale pak už je třeba počítat s výbrusem a tedy i nikasilem. A jelikož nanášení nikasilu je vždy loterie a stejně i dobře provedený nikasil už nikdy nedosáhne životnosti originálu, tak to většinou končí koupi nového válce.. A to už je dražší sranda a hlavně zbytečná.. Píst ideálně měnit co 200MTH, při tom už bude téměř určitě vhodné vyměnit i sací ventily a rozvoďák.
Pokud chce někdo jezdit "dokud to jede", tak ať si koupí DR/XR apd, protože u "ostré" se takové zacházení může šeredně vymstít..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík
PetrS píše:
Měnit preventivně díly u nesoutěžní motorky mi přijde jako vyhazování peněz. Stačí kontrolovat předepsané vůle.
A pak se tady objevují témata jako zadřený yz
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík
neznalost dílenských manuálů a motorů všeobecně, rozhodně o tom víš daleko
víc, jak já, ale jak sám určitě víš, i opotřebení pístu a válce se dá
změřit. Tzn. pokud budeš dodržovat předepsané vůle, jak jsem psal, můžeš
najezdit klidně 1 000 mth a motorka musí fungovat.
Téma o zadřené YZ jsem nečetl, ale že by se motorka zadřela kvůli tomu, že
má píst najeto místo 200 mth 300 mth? Tomu se mi moc věřit nechce.
Jediné, o co mi šlo a co jsem tim chtěl říct je, že by se díly měly měnit dle opotřebení a ne dle najetých mth. Četl jsem o Bergovi, který dal na původním pístu 700 mth a po výměně kruhů vesele jezdil dál. Kamarád na tom samém Bergovi dal 80 mth, než se měnila ojka a píst a s další GO se musel dělat i nikasil.
Toť můj názor a toť má zkušenost, nikomu to nevnucuji a nikoho o tom ani nepřesvědčuji, vůbec nemusím mít pravdu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
jasně,že když nezměříš,tak nevíš,ale když si vezmeš kolik stojí těsnění pod hlavu atd.,musíš roznýtovat rozvoďák,někde to nechat změřit-protože na to nemá každý vercajk a k tomu ještě práci-tak zjistíš,že je lepší ten píst vyměnit i kdyby byl ještě v toleranci,než to za půl roku dělat znovu.
proto z vlastních zkušeností radíme 200-300 hodin jezdit a pak vyměnit a né to rozebírat co 60 hodin a měřit jak říká manuál...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík
Ale mně šlo hlavně o to, že se má co 200 - 300 mth vyměnit píst, ventily, atd. Proč bych to dělal, když budou ještě v toleranci? To, jak často se má daná tolerance kontrolovat o tom se tu s nikým nedohaduji a ani jsem to neměl v úmyslu, jen jsem chtěl upozornit, že opotřebení u většiny dílů se dá změřit a ne vždy se vyplatí jejich výměna. Já třeba taky neměním rozvoďák každých 40 mth, jak uvádí manuál, ale měním ho, až když se vytahá mimo toleranci.
U motardů to máme jednodušší, tam okolo 100 mth začne většinou mlátit ojka a nebo to přestane startovat a pak už není co řešit : ) Tím bych to asi z mé strany uzavřel, ať si z toho každý použije to, co se mu hodí : )
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Obzvlášt u nás hobíků,prdláme to na polovině schopností motorů,jen občas to dorazíme do konce a pak zase prdprd...řeším to až tehdy,když to hůř startuje...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
Naposledy editováno 02.01.2012 18:38:50
1 reakcí na tento příspěvek kolik motohodin na píst jako hobík
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Ale vážně,kdo z nás,co Ti máme radit,ví,jak jsi šikovný,jaké máš technické vybavení...???
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/bigkiss.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 12 | 18.3.2024 v 16:44 krokoš |
Smazat prosim KTM EXC 450 | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 14:20 Tutor |
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 13:59 Tutor |
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Musilll | 1 | 28.2.2024 v 18:54 Norous123 |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |