globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chudá, bohatá směs ?
Ahoj. Suzuki Gs500 mi blbě startuje, dlouho točí. Po nastartování se drží na 1500 ot/min a po cca minutě chcípne. Pak už startuje mnohem hůř. Hodně to kouří. Svíčky pálej, elektrikou to není. Karburátory rozebraný, vyčištěný. Čím to může být? Poraďte prosím. Zkoušel jsem točit šroubama na směs.. Podle mě to nereaguje. Skoro žádný rozdíl, můžou být 2 otáčky, 1 nebo 3 a stejně to po chvilce chcípne.. Jsem z toho na nervy.. furt něco

1 reakcí na tento příspěvek Chudá, bohatá směs ?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2011 v 19:27 | Nahoru | #1
Ahoj, karbec je čistý? Směs se nastavuje na teplém motoru, pokud jsi se šrouby kroutil, nejspíš je to ještě více rozštelované. Zkus šrouby nastavit na tovární nastavení - tj. 2 a 1/4 otáčky a pak teprve zkoušet nastartovat, zahřát motor na provozní teplotu a až teprve směs nastavit finálně, něco o karburaci GS 500 a jejího nastavení mám na osobním webu

Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 19:30 | Nahoru | #2
Promiň, teď čtu, že je karburátor čistý. Kdy to začalo dělat? Až po vyčištění, nebo i dříve? Mě v tomhle počasí taky hůř startovala, kolikrát startér točil a nic, až po kroucení plynem motor chytl, kolikrát to trvalo hodně dlouho. Nikdy jsem nepřišel na to, proč se to tak chovalo, já to spíš přisoudil špatnému palivu.

Teď mě napadá, co přítok paliva, je dostatečný? Může třeba váznout jehlový ventil, ona ta ekosračka v palivu může dneska dělat kde co

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 19:34 | Nahoru | #3
JyrkaFM>Děkuju. Karbec jsem se známým rozebral a vyfoukal kompresorem. Vis co by me zajimalo? Jak se motorka chova, kdyz ma rozhozenou bohatost smesi ? Opravdu takhle ? Chapu, ze jsem to mohl rozstelovat, ale vzdycky jsem to zase vratil na 2.25 otacky vis. Jo a jeste jedna vec. Kdyz motor bezi a otocim plynem a drzim napriklad na 3000 ot/min, tak to po chvilce zase chcipne.. Proste pri konstantnich otackach to chcipa.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 19:38 | Nahoru | #4
JyrkaFM> Vis kdy to zacalo delat? Jeste pred cistenim, kdyz jsem vymenil vzduchac za KN filtr, tak asi 2 tydny na to, se s tim zacalo neco dit. Spatne startovala, strilela z vyfuku, ale i do sání ... Dneska mi to casto chcipalo tak, ze to strelilo do sani a vyšel z airboxu kouř. Známý se mě ptal, jestli nemám na sacích ventilech malou vůli..

Naposledy editováno 22.10.2011 19:44:58

1 reakcí na tento příspěvek Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 19:42 | Nahoru | #5
Kolikpak ti to zere?

(reakce na) Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 19:47 | Nahoru | #6
pylot> To ted nedokazu rict, zacalo mi to delat teprve nedavno a najel jsem jen par kilometru. Jo a pri vyndani karburatoru me udivilo, ze z nich nic netece a v plovakovkach nebyla ani kapka.. To je preci blbost..

Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 19:50 | Nahoru | #7
Zajimavy. No chtel jsem tim rict ze kdyby to bylo moc bohaty tak by stoupla spotreba. Zkontroloval jsi palivovej kohout? Tusim ze tam je taky podtlakovej jako na SV.

(reakce na) Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 19:50 | Nahoru | #8
Johny_1986> Když je rozhozená směs, střílí to buď do sání, nebo do výfuku, záleží na tom, jaká je. Mě střílela motorka do sání v přechodovém režimu - kolem 2000 otáček, bohatost jsem tehdy nastavoval až někam kousek za 3 otáčky, ale přesně si už nepamatuji, nastavoval jsem to po sluchu, což se dá v pohodě udělat doma. Doporučuji zároveň udělat i synchronizaci, tu také jde udělat doma pomocí hadiček, ale to jsem ještě nezkoušel. Já bych to osobně viděl na špatný přívod paliva, však schválně zkus oddělat přívodní hadičku a zkusit, kolik protéká. Taky zkus povolit odkalovací otvory a taky zkusit, kolik poteče.

Tím filtrem to taky může být, ten by změnil právě bohatost směsi, taková úprava nejspíš žádá i adekvátní seřízení. Zkusil bych instalovat aspoň za zkoušku origo filtr.

A těmi ventily - to záleží, těžko říct, můžeš je zkontrolovat pokud máš spárové měrky, je to docela pohodová práce a není na tom co pokazit, abys měl jistotu. Každopádně o seřízení si řeknou až tak po 25-30 tisících km.

1 reakcí na tento příspěvek Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 19:52 | Nahoru | #9
Pokud není v plovákovce benzín, je to asi jasné - buď se stihl vypařit (moto dlouho stála) nebo nedotéká - buď jehlový ventil nebo membrána - tu vyřadíš přepnutím na pozici Priming na palivovém rozdělovacím kohoutu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 19:59 | Nahoru | #10
JyrkaFM> Aha, děkuju.. Koukal jsem, že na volnoběžné otáčky je v karburátoru volnoběžná tryska, která je o něco výš, než hlavní tryska. Co kdybych zkusil jehlový ventil uplně vyndat a zkusit, jestli to chípne i tak ? i s otevřeným PRI

(reakce na) Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 20:17 | Nahoru | #11
Johny_1986> Ty máš ještě starší karburátory, takže máš dvě trysky - jednu volnoběžnou a hlavní. U mě na webu je konfigurace novějších karburátorů, které mají ještě jednu mid-main trysku. Ta s nižší hodnotou je volnoběžná.

Ten jehlový ventil pokud vyndáš, tak si asi moc nepomůžeš, protože - plovák určuje hladinu tím, že otevírá nebo zavírá jehlový ventil, ten řídí samotný průtok paliva, protože při volnoběhu stačí menší, než při vysoké zátěži a vysokách otáčkách. Pokud vyřadíš jehlový ventil, tak průtok bude určovat pouze membrána a v lepším případě se to uchlastá, v tom horším to nateče až tam, kam nemá a může dojít k poškození motoru (pokud by třeba membrána nefungovala tak, jak má).

Na ten jehlový ventil koukni, měl by být v pořádku, neomačkaný, čistý, bez nánosů nebo jiného marasu. Dá se vyčistit dobře třeba sprejem na řetězy, pod tlakem ho profoukneš kapalinou, která ho zároveň vyčistí. Ale zkusit, jak funguje můžeš právě tím, že přehodíš kohout na PRI (priming) a otevřeš odkalovací otvory a uvidíš, jak to teče. Pokud to zezačátku poteče rychle a až vyteče plovákovka a bude dotékat čerstvý benzín z nádrže, rychlost zásadně klesne, bude problém tam.

Jestli funguje membrána zjistíš polohou priming, na tu se dá bez problémů jezdit, ale zase pouze za předpokladu, že 100% funguje jehlový ventil. Pokud třeba dostatečně netěsní, tak zase benzín nateče tam kam nemá a hrozí vážné poškození motoru. Proto má GS polohu ON a RES, která je jištěna membránou, která benzín nepustí, dokud není motor v běhu.

Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 20:42 | Nahoru | #12
Ja bych to videl spis na privod vzduchu, dal bych origo filtr ( pokud je ready ) a zkusil nejdriv to. Vymena je na chvilku a nebudes se mozna muset zbytecne zabejvat karbcema.

pylot> ta spotreba je relativni, na nizsi rychlosti by to samozrejme zralo dost, ale na cestovni rychlost by ten rozdil bejt uz moc znat nemusel. On je karburator ovlivnenej nekolika faktorama: hlavni trysou, pozici jehly a jejim tvarem, smesovym sroubem, regulaci membrany od sekundaru a to plati samozrejme vsechno pri ruznych otackach. Takze dole od neutralu na to ma nejvetsi vliv smesovej sroub a membrana a od poloviny plynu pozice jehly a hlavni tryska ( zjednodusene receno )- timpadem plati to co jsem psal v prvni vete.

1 reakcí na tento příspěvek Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 21:51 | Nahoru | #13
Předpokládám kouří bíle (ne modře, to by byl olej) a cítíš nespálený benzín, čili tam jde nezapalitelná směs. Jak se to chová se sytičem, reaguje na něj? Vyčistil jsi všechny trisky i volnoběžný přívod vzduchu, čistil jsi pouze tlakem, nepoškrabal jsi něčím trisky? Jakou barvu měly svíčky před instalací KN a jakou mají teď?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 22:59 | Nahoru | #14
dj_hroch> JJ kouří bíle. No hele, na sytič to při startování téměř nereaguje, je jedno jestli ho mam zapnutej nebo ne. Pouze pokud je zahřátej motor, tak to reaguje tak, že to chcípne. Trysky jsem čistil pouze tlakem , ale volnoběžný přívod vzduchu... teď mě nějak nenapadá, kde se nachází? Před instalací byly svíčky oranžový, suchý.. Teď jsou buď uplně černé nebo mokré.

Chudá, bohatá směs ?

22.10.2011 v 23:09 | Nahoru | #15
A ses si jistej tim filtrem a jeho instalaci? Tohle je totiz extremne bohata smes, jak kdyby to melo mnohem vic stavy nez vzduchu = malo vzduchu. Jo aha, ted ctu, ze ti to zacalo az po nejakym case provozu s tim KN. Tak to asi nebude co ti radim.

Chudá, bohatá směs ?

23.10.2011 v 08:54 | Nahoru | #16
Jestliže máš suchej karbec, tak tam nejde respektive málo benzínu. Tam bych začal.

(reakce na) Chudá, bohatá směs ?

23.10.2011 v 09:48 | Nahoru | #17
Johny_1986> Mrkni se na membrány.Možná se ti je podařilo nacvaknout a po čase ježdění ti
praskly.Fungují jako pumpy.

Chudá, bohatá směs ?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2011 v 08:52 | Nahoru | #18
To KNko to mohlo začít a ty si to pak štělováním dojebal, nejspíš.
U karbce může KNko udělat klidně opačnej efekt než u stříkáčky - u stříkáčky ti dávku dává mapa takže s větším průtokem vzduchu to je chudý - karbec ale dá při stejným naštelování, při různým průtoku vzduchu dost jinak. Ted klíďo to může bejt bohatý.
Ventily bych fakt zatíme neřešil, prsknout do sání to může z x jinejch důvodů a pokud to neprskalo s origo filtrem, není důvod zatím řešit ventily.
Nech si udělat(udělej si) bohatost a podtlaky na každej válec. Pokud máš KNko, neřiď se origo nastavením v manuálu - jde ti tam víc vzduchu. Pokud máš černý svíčky, je to asi nejšpíš ulitý (jsou černý obě?podobně)
Pokud to chytí dobře studený a pak se to drží i bez sytiče vysoko - je to nejspíš bohatý. Z toho vyplývá i to, že to po čase zdechne a nejde natočit - protože se to ohřeje a tak bohatou směs už to nepotřebuje(nemáš dost vzduchu na zápal) ...

Laboruj, ale řešil bych spíš karburaci, než ventily.

Chudá, bohatá směs ?

24.10.2011 v 13:28 | Nahoru | #19
Abych ukončil tuto diskusi. Na základě vašich příspěvků jsem trochu laboroval. Došel jsem k několika poznatkům. Když je to studený, tak to startuje úplně stejně se sytičem i bez (nemá na to vliv, ale nastartuju). Další věc - když je to studený, otáčky nepadaj a držej. Za další - po zahřátí pomalu padaj až to chcípne. Po tomto chcípnutí jsem vyndal svíčky a byly černý jak bota (mokrý ne). Usoudil jsem, že je moc bohatá směs. Vyčistil jsem svíčky, našrouboval, o čtvrt otáčky seškrtil bohatost a nastartoval. Zase to padalo, ale pomaleji, tak jsem postup opakoval až jsem došel do bodu, kde to nepadá a svíčky jsou mírně oranzove.

Nechal jsem to přes noc vychladnout a ráno jsem nastartoval přes sytič a pohoda. Zahřátá nechcípá. Takže musim zaťukat, zatím je všechno v pohodě, ale nechci nic zakřiknout.

Děkuju všem za rady.

Chudá, bohatá směs ?

13.6.2013 v 23:27 | Nahoru | #20
zdravim, resim jeden problem ale uz sem ho tu psal do jineho tematu tak nerad bych se opakoval, todle tema mi ale podle toho co sem se docet prijde vhodnejsi pro muj problem ,viz....

http://www.motorkari...&p=1#goto7354324

co myslite mohla by to byt ta rozladena bohatost smesi? cmoudi, nedrzi volnobeh atd... viz to co tam pisu

Chudá, bohatá směs ?

13.6.2013 v 23:32 | Nahoru | #21
Žere olej? Starší GS měly problémy s volnou vložkou, kouřily šedě, braly olej a chovaly se podobně, jak popisuješ.

1 reakcí na tento příspěvek Chudá, bohatá směs ?

14.6.2013 v 06:55 | Nahoru | #22
těžko říct, jako měřil sem hladinu a OK... jenže taky sem s ni nikam daleko nejel aby mohl nějak znatelně ubýt. Každopádně puch jak od ropuch a dymec, takže asi bude žrát.

(reakce na) Chudá, bohatá směs ?

14.6.2013 v 08:21 | Nahoru | #23
tak sem vyndal tu tlumici vlozku z vyfuku a vypada to ze slape , by mne fakt nenapadlo ze takova vec to tak ovlivni
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 28.4.2024 v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist