chci se zeptat na techniku prednich vidli. Uz nad tim dumam chvili, ale zajimalo by me cim to je. Proste oproti jinym motorkam (treba ZX9R 98, R1 98, 954RR) mi prijdou na ZX10 predni vidle o dost jiny, lepsi. Napr. pri prudsich dopadech ze zadniho kola mi prijde jak kdyz dopadnu do perin, hrozne se to plynule ztlumi. Taky necitim tolik drncani na silnici (D1, kostky....), nevite cim to muze byt? Nejaka novejsi technologie? Nevim teda jak mekce jsou nastavene, ale co rikali kluci tak pry docela tvrde, moc se v tom nevyznam v tech ruznych nastavenich (predpeti a zapeti a janevim co jeste). Ale co jsem treba nastavoval na ZX9 vic do meka, tak je to porad stejne jiny nez na ZX10 proste.
Dikec.
Ale já viděl u své R1 2007 pružiny ne progresivní, ale lineární!!! Takže z toho vyplývá, že lineární jsou lepší
(no jinak nejvyšší kit od ohlinsu do moderních vidlí používá také lineární pružiny, takže progresivním vinutím pružin to nebude...anebo je to lepší jen na okruhu??)
Jestliže by výrobce instaloval lineární pružinu, ta by dala málokdy správný poměr pro různá zatížení (různé hmotnosti různých jezdců, či zátež se spolujezdcem a bez atd.).
Ideální řešení je instalovat pružiny s lineárním poměrem (neprogresivní), které odpovídjí tlumičovým ventilům pro celkovou hmotnost motocyklu, jezdce a zamýšleného způsobu ježdění.