globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cestovní enduro - začátečník
Ahoj,

jsem začátečník a po 20 letech se rozhoduji koupit cestovní enduro. Zkušenosti z mládí Jawa 350, můj cíl je pohodová jízda a výlety po okreskách, dálnice a občas polní cesta. Vybírám mezi značkami Honda XL 650V Transalp, BMW F650 GS a Kawasaki Versys. Ročníky cca 5-6 let staré. Upřednostňuji poměr cena, výkon, užitná hodnota. Moc díky za zkušenosti.

Libor

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro - začátečník

22.9.2011 v 12:35 | Nahoru | #1
Nemám zkušenost ani s jendou ale podle méh názoru má nejlepší cena/výkona transalp

GS jsou klasiky

(reakce na) Cestovní enduro - začátečník

22.9.2011 v 13:00 | Nahoru | #2
Z těch co si napsal tak jednoznačně Versys. Je to konstrukčně nejmodernější motorka z tebou uvedených a její ovladatelnost je příkladná. Ale do terénu bych jí moc netahal.

Naposledy editováno 22.09.2011 13:01:01

Cestovní enduro - začátečník

22.9.2011 v 13:20 | Nahoru | #3
Ahoj, no tak z těch vybraných bych Ti doporučil buď toho Transalpa jestli chceš jezdit jen po silnici a občas zavítat na nějakou šotolinu nebo polňačku, výhoda téhle motorky je, že to je dvouválec takže lepší na cestování a pohodlnější. Ale jestli by jsi chtěl trošku více terénu tak bych Ti doporučil to GS 650 a nejlépe Dakar ( vyšší zdvihy, 21 přední kolo ) také se s ní dá velmi dobře cestovat ( vlastní zkušenost- projeto na ní celé Turecko a Rumunsko) za mě velmi dobrá motorka a hlavně bez údržby, taky spotřeba je jak u 125 :) záleží co od toho očekáváš :) jezdil jsem na obou jak Alp i Dakar, s obojím se dá hodně do terénu ale na Dakaru o mnoho více. Versys mi nepřijde jako cestovní enduro to je prostě silniční motorka.

edit: chybičky

Naposledy editováno 22.09.2011 13:22:01

2 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro - začátečník

22.9.2011 v 13:28 | Nahoru | #4
Nenapsal jsi další podstatný informace. Např. jak daleko chceš v kuse jezdit, chceš jezdit ve dvou či ne, atd. ? Současně jsi také nenapsal, jak jsi velký. U těchto zmiňovaných modelů pravděpodobně nastane brzy problém s tím, že ti bude scházet výkon. Jakmile to naložíš batůžkem a kuframa, už tam ty koníky budeš dost honit :) Další problém na delší cestování je třeba jeden válec u BMW, dost to vibruje při vyšších otáčkách. Jestliže nechceš jezdit větší dálky a ve dvou ( 300 km denně a více )tak si určitě mezi těmi třemi vybereš ( osobně bych šel do BMW, předchozí Dakar byl skvělej ). Jestliže chceš jezdit trochu "víc", hledej spíš v kategorii VStrom, Caponord, GS 1200, Varadero apod. Tady je jen trochu problém při menší postavě, blbě se s nimi manipuluje na místě, jsou do dost velký krávy...

(reakce na) Cestovní enduro - začátečník

22.9.2011 v 13:31 | Nahoru | #5
Geoffrey> No já bych ty vibrace na Dakarovi nebral zas tak hrozné...na to, že to je jednoválec tak ty vibrace tam nejdou skoro cítit.A dá se na ni v klidu ujet denně i 1000km. Třeba oproti LC4, ta je úplnej vibrátor

(reakce na) Cestovní enduro - začátečník

22.9.2011 v 13:39 | Nahoru | #6
Geoffrey> Můj plán je více jezdit sám, klasika víkendy a maximálně 1 nebo 2x ročně dovolená na mašině. Jsem dost vysoký 193cm a hubeňour:o)
Samozřejmě koukám po vyšší kubatuře Honda Varadero XL 1000 V, BMW R 1200 GS, ale mám myšlenku se "vyjezdit" na menším obsahu a pak jít do nečeho dalšího...

Cestovní enduro - začátečník

22.9.2011 v 14:00 | Nahoru | #7
Já myslím, že se můžeš klidně vyjezdit rovnou na "dospělé" motorce. Akorát ve výsledku dost ušetříš :)Výhoda u těch velkých cestáků je ta, že je seženeš v kompletní výbavě za velmi slušnou cenu ( možná mimo BMW ). A při 193 cm bych se toho vůbec nebál.

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro - začátečník

22.9.2011 v 16:39 | Nahoru | #8
Já na rozdíl od Goffreyho chválím to, že chceš menší a méně výkonnou motorku na vyježdění , poříd všechny tyhle stroje oproti jawce jsou rakety...všichni že budou chybět koně, ale zkus si to porovnat s autem co udělá z nuly na sto za 5 sekund? to už je pořádný sporťák
stejně tak 150 jedou všechny, ale jako začátečník oceních nezáludnout a "hodnost" tedy měnší a lépe davkovatelný výkon, to že to vyjde levněji? no jedno plácnutí, rozbitá motrka a polámené hnáty v tom horším případě mi nepřijdou jako dobrá investice k tomu ušetřit

z toho co píšes bych doporučil Alpa - spolehlivá a hodná motorka, ten dvouváál je na silnici příjemnější, na druhém místě bavorácký dakárek kdybys mířil víc mimo silnice, versyse bych vynechal - ten je v kategorie cestovních endur omylem, každopádně si všechny vyzkoušej a uvidíš sám co ti sedne - na to se poradit přes internet nedá

dál bych doporučil motoškolu na připomenutí ovládní motrky a zvládání krizových situací a samozřejmostí je pořídit si slušnou výbavu, to dost pomůže už nejsme nejmladší a už se tělo hojí o dost hůře než v mládí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro - začátečník

22.9.2011 v 16:59 | Nahoru | #9
Honza-TA950> Díky za názor, určitě souhlasím s motoškolou, mám od kamaráda motorkáře dobré reference na Míru Lisýho

(reakce na) Cestovní enduro - začátečník

22.9.2011 v 17:58 | Nahoru | #10
měl jsem možnost projet všechny tři, chválím že chceš jedno nebo dvouvál

BMW výborný jednovál, pohodlí, skoro nežere (dá se do 4), když nechceš do terénu tak bych nebral, jinak pro tvou výšku jedině verze Dakar
Transalp- vždycky jsem ho strašně chtěl, až jsem se svezl na asfaltu tak dost nudný, žere jako motorky co už aji jedou (5-6), pro mně plus jen spolehlivost a vzhled
Versys- na 650 jede jako prase, spotřeba na ten kalup super (4-5), dobrý posed a podvozek, mně se nelíbí, ale jinak na běžný ježdení po asfaltu výborná
ještě bych zařadil V-strom 650, platí v podstatě vše co o Versysovi, možná o něco víc papá a jinak by ti mohl vyhovovat nejvíce kvůli velikosti

Cestovní enduro - začátečník

22.9.2011 v 19:34 | Nahoru | #11
V-Strom 650

(reakce na) Cestovní enduro - začátečník

22.9.2011 v 20:37 | Nahoru | #12
Vachoun>
asi ten Transalp xl650v...plně souhlasím s Honza TA-950, ten litr na začátek je fakt mazec a fyzikální zákony platí pro vysoké i malé postavy stejně, takže bych to nehrotil. Jinak by bylo dobré si v rámci nějaké moto-party odzkoušet vše.

Cestovní enduro - začátečník

22.9.2011 v 22:06 | Nahoru | #13
Občas polnice,jinak dálnice a okresky?Tak v tom případě Versys.Jednovály jsou pro terénější jezdce,Transalp je dle mého spíš pro větší dálky.Versys je z těchto strojů technicky nejnovější a hodně dobře hodnocen.
Ale tak jak radí jiní,i já říkám:Projet všechny a vybrat podle toho co ti nejvíc padne.Nakonec zjistíš,že nepotřebuješ ten správný typ mota ani premianta své třídy,ale že potřebuješ motorku která se ti líbí a vyhovuje ti.

Cestovní enduro - začátečník

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2011 v 23:09 | Nahoru | #14
Z těch co si jmenoval bych si vzal asi TA, Versys je určitě lepší na silnici, ale ty polňačky, nevím no. Navíc TA je rokama prověřenej držák. Když bych se rozhodoval sám tak bych s tvojí vejškou vzal Suzuki DL 650 V-Strom. S terénem na tom bude asi stejně jako Versys, ale líp se na to poskládáš. A že ti bude chybět výkon? To je člověk od člověka. Do nedávna sem jezdil na čopru 1100 s ohromným krouťákem a přešel sem na 650 cesťáka a nechybí mi ani koně ani krouťák.

Cestovní enduro - začátečník

23.9.2011 v 07:26 | Nahoru | #15
Hodně zasvěcených příspěvků, ale jestli jsi čekal jedn označný tip, nedočkáš se. Dobře to píše Anti - nejvíc Ti napoví osahání a svezení. Lucky-Luke i další zase připomínají Stroma, ten je fakt vyšší. Na velký kluky je i Africa Twin, ale ta už je možná na začátek až moc velká. Toho, že je starší, bych se nebál, jsou to držáky. A ještě k tomu GS - nejkultivovanější jednoválec co znám, vibrace minimální.

Cestovní enduro - začátečník

23.9.2011 v 19:16 | Nahoru | #16
Ahoj, mám TA 650 a byl jsem ve stejné situaci. A co se týká výšky, tak osobně mi připadá, že ten stromek menší než TA. I sedlo je níž. Projeď si je a pak vol. Jezdím s manžou a na pohodu není žádný problém i bagáží. Mám 188 cm a metrák. Manža má něco přes 60 kg a zatím mi výkon nechyběl. Pokud hodláš závodit, tak kup něco jiného . Ten Transalp je fakt pohodová máša. Šťastnou volbu přaji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist