globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998
Zdravím, může mě někdo poradit, jestli na ST2/98 je už třífázový alternátor? Jde mě totiž o to, že mě zřejmě odešel regulátor dobíjení a já teď nevím, jaký koupit a zřejmě to bude úzce souviset s konstrukcí alternátoru. Někde jsem četl, že první modely ST2 měli alternátor slabší, později se začly dávat vylepšené a silnější (třífázové?). Regulátor jsem tam už měl nejakou náhradu a nezhasínala mě kontrolka dobíjení, ten co to měl předemnou, vyndal vtipně žárovku a já na to teď dojel. Totiž když jsem našel nějaké stránky kde regulátory prodávají, tak tam bylo mraky modelů Duc, ale ST2 většinou chyběla. Viz třeba tady:

http://m-style.cz/mo...t.php?id_product=195

Takže bych potřeboval doporučit nějakou funkční náhradu, originál za 7 litrů kupovat nechci.
Děkuji za reakce.

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

8.9.2011 v 15:37 | Nahoru | #1
od firmy vape musíš ale vědět co máš za alternátor 3 nebo jednofázový ale určitě to bude jednofárzový a ještě záleží jestli má pernamentní magnety nebo má na rotoru vinutí

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

8.9.2011 v 15:43 | Nahoru | #2
zjistíš snadno, kolik ti jde od z regulátoru žlutých drátků?

tipuju, že dva = jednofáz
pokud tři = třífáz.

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

8.9.2011 v 18:58 | Nahoru | #3
Díky za tip na Vape. Ještě bych se chtěl zeptat než něco koupím, nebo než to dám do servisu, jak spolehlivě proměřit alternátor?

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

8.9.2011 v 20:17 | Nahoru | #4
odpojit regulátor a mezi fáze připojovat žárovku na střídačku ve všech kombinacích pokud je 3fázový a na žárovce měříš střídavé napětí pokud má pernamentní magnety, pokud má vinutí na rotoru, tak plných 12V na rotor a ze statoru musí jít plné napětí, mezi všema fázema musí být stejně, je spolehlivé zatížit třeba žárovkou 21W 12V a měřit na volnoběžné otáčky proti kostře nesmí být napětí

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

8.9.2011 v 21:42 | Nahoru | #5
Když odpojím regulátor, tak motorku nastartuju? Samozřejmě že baterii budu mít nabitou...Já jsem se v tom ještě nehrabal, takže nevím jak je to zapojený. Oddělám kryt alternátoru a podle obrázků z netu zjistím, o jaký typ se jedná ,to snad poznám jestli má permanentní magnety, nebo vinutí na rotoru...a podle toho už snad budu schopný objednat Vape regulátor.Mají to tam docela dobře popsané, ceny příznivé.

Naposledy editováno 08.09.2011 21:47:11

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

Skvělá odpověď, děkuji! 9.9.2011 v 10:00 | Nahoru | #6
samozřejmě že motorku nastartuješ s odpojeným regulátoremfáze mají stejné barvy zřejmě pokud je jednofázový s magnety půjdou z něj 2 vodiče pokud 3 fázový s magnety budou 3 vodiče pokud bude s buzeným rotorem tj s navinutým a budou tam uhlíky budou u jednofázového 3, nebo 4 vodiče pokud půjde o 3 fázový 4 nebo 5 vodičů jeden nebo 2 k uhlíkům rotoru ale zřejmě to bude s magnetya pak záleží na výkonu alternátoru a podle toho volíš regulátor ve wattáži vape udává wattáž pokud je uveden výkon na alternátoru v ampérech lze wattáž vypočítat

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

10.9.2011 v 07:32 | Nahoru | #7
Tak podle elektrodokumentace bych tam měl mít jednofázový alternátor s permanentním magnetem 420W! což je při 14,5V asi 29A. Vape nabízí nejsilnější regulátor 300W bez kontrolky dobíjení, nebo 280W s kontrolkou. Takže teď nevím...Ale myslím, že regulátor by se dal osadit podle celkového odběru elektrokomponent, nikoli podle maximálního výkonu alternátoru. Podle přibližného propočtu by elektrokomponenty za jízdy měli odebírat maximálně 150W včetně brzdového světla a blinkrů, takže by měl stačit regulátor 280W s kontrolkou dobíjení. Moudřejší budu, až to dnes rozhodím. Myslím že už podle drátů co vedou do regulátoru poznám, co je to za typ alternátoru. Jinak děkuju za rady a porady.

Tak podle měření je alternátor v pořádku, je jednofázový s magnety, jak se předpokládalo. Na volnoběh (1500) jsem naměřil (ručičkový měřák PU-xxx) kolem 20V, při 5000 už kolem 70V. 12V/21W žárovka okamžitě po nastartování praskla... Problém je v tom, že regulátor je originál, je na něm akorát Ducati a Italy(jak jinak )...Zřejmě se už kdysi porouchal okruh na kontrolku která nezhasínala a tak se vytáhla. Regulátory Vape mají pět kabelů, a tento originál má šest kabelů. Podle schématu, dva jsou altík, dva na baterku, jeden na kontrolku a ten šestý mizí podle schematu někde v palubce na pinu 35. Myslím, že na kontrolku jde z reg. - a šestej kabel je asi + . Byl by někdo ochoten mě poradit, kdybych mu zaslal schemata elektriky Duc a regulatoru Vape, jak to funkčně zapojit, i třeba bez té kontrolky. (stačil by nějaký jednoduchý náčrtek) Mě už je to zhruba tak asi jasný, ale nevim, co s tím šestým kabelem.
Z dalších schémat jsem zjistil, že šestý černý kabel je zapojen přímo do řídící jednotky a podle popisku zřejmě napájí vstřikovače, ovšem paralelně je na tento kabel, ještě než vstoupí do řídící jednotky, napojen přes relé plus pol z baterie.

Obrázek:

černý..........?
bílý...........kontrolka
červený........baterie +
černý tlustý...baterie-
2x žlutý.......alternátor







Naposledy editováno 11.09.2011 00:42:40

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

11.9.2011 v 04:03 | Nahoru | #8
kde jsi vzal takovou hodnotu? na jednofázový je to dovela dost teda... teoreticky by se nechal dát i 3fázový regulátor ale s tím nemám zkušenosti...

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

11.9.2011 v 05:09 | Nahoru | #9
No někde na "Ducatisti" foru jsem čet, že ten altik může mít mezi 6-7000 i 85V...Dal jsem sytič, mašina naskočila kolem 2000 ot. a žárovka hned šlehla. Tyto hodnoty mě ukázalo starý dobrý PUčko, tomu bych věřil. Zapojení třífázového regulátoru by šlo provést, jsou tam tři konektorty na altík, tak použiješ které chceš, dle libosti. Ale je to zbytečné, protože maximální zátěž je stejná u jedni i třífáze, tedy u Vape. Bohužel pořád nikde nemůžu zjistit, co s tím šestým kabelem...
Tady dávám foto grafu, je to přibližné, jen altík bez regleru, rotor je ST2, stator z GT750, ale jen pro ilustraci, "kde jsem ty hodnoty vzal"



Naposledy editováno 11.09.2011 05:10:13

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

12.9.2011 v 16:03 | Nahoru | #10
já tam vidím jen závislost napětí na otáčkách

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

12.9.2011 v 18:15 | Nahoru | #11
To já taky, ale tedy, nevím, která hodnota se ti zdála vysoká, jak si psal v tom příspěvku předtím...Já myslel, že se ti nezdá těch 70V při 5000ot...Jinak jsem napsal do Vape na podporu, a napsali mě ať pošlu schéma a typ moto a že se na to podívají.

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

28.9.2011 v 20:53 | Nahoru | #12
Takže z Vape se mě už nikdo neozval, tak jsem u nich v Eshopu zakoupil nejsilnější jednofázový regulátor s výstupem na kontrolku dobíjení A-R82 280W v ceně kolem 950kč včetně poštovného. Nabízel se ještě regulátor A-R92 300W. Ale ten stál s poštovným 1900kč a neobsahuje výstup na kontrolku. 20W mě zřejmě nevytrhne, kontrolka se hodí a poloviční cena je taky zajímavá, tak proto A-R82. Regulátor jsem zapojil po vzoru originálu, ale musel jsem vymyslet jiné umístění, protože je větší. Nakonec jsem ho přidělal mezi trubky rámu na airbox. Šestý kabel vedoucí do řídící jednotky jsem nachal nezapojený a zaizolovaný. Motorka dobíjí na volnoběh sice míň, nějakých 13,75V proti originálu který dával 14,50V, ale na můj dotaz do Vape mě bylo zodpovězeno, že by to mělo stačit. Konečně funguje i kontrolka dobíjení a zdá se, že je všechno jinak v pořádku. Zítra jedu na čtyřdení výlet, tak se uvidí.

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

1.10.2011 v 13:49 | Nahoru | #13
Takže všechno špatně, motorka přestala dobíjet po 250 km a já byl v Orlických horách. Docela parádní survival...zkusil jsem si tlačit Ducnu 5km v noci v naprosté tmě (alespon po rovince)
Další poznatek je ten, že mám v motorce s největší pravděpodobností dvoufázový alternátor. Sice po přečtení některých příspěvků zde na foru jsem nabyl dojmu, že dvoufázový alternátor je blbost, ale jak se zdá tak není...

http://k-servis.tym....ore&iProduct=119

Je docela škoda, že si tady píšu jen sám se sebou a skoro žádný dukatista nemá k tomuto tématu co říct. Ani se mě nechce věřit, že by to nikdo neřešil...

Naposledy editováno 02.10.2011 00:44:36

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

5.10.2011 v 08:38 | Nahoru | #14
zmer vinuti hlavne na zkrat proti kostre.pomerne casty problem.kdyz je vinuti ve zkratu proti kostre tak se z nejakeho duvodu regulator prehriva a nevydrzi.

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

5.10.2011 v 16:48 | Nahoru | #15
Pro změření maximálního proudu není nic jednoduššího než si někde půjčit ampérmetr co zvládne tak 30-40A AC a natvrdo ho připojit na ty dráty co vedou z altíku, nastartovat a protůrovat. Zhruba od 4-5tis otáček by se již hodnota proudu měla měnit naprosto minimálně. Pak je jistota jak výkonný altík to je.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

5.10.2011 v 18:12 | Nahoru | #16
Jo to udělám, jestli seženu ten ampérmetr. Jinak Servis Ducati Polášek mě napsal, že originál regulátor stojí 7500, tak proto se snažím vymyslet nějakou alternatívu a vrtám se v tom za pomoci tady vás všech sám...Ale našel jsem výrobce který vyrobí a dodá regulátor 30-35A tak snad už to konečně opravím.

(reakce na) Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

5.10.2011 v 23:13 | Nahoru | #17

Foxx5 píše: Jo to udělám, jestli seženu ten ampérmetr. Jinak Servis Ducati Polášek mě napsal, že originál regulátor stojí 7500, tak proto se snažím vymyslet nějakou alternatívu a vrtám se v tom za pomoci tady vás všech sám...Ale našel jsem výrobce který vyrobí a dodá regulátor 30-35A tak snad už to konečně opravím.



No hele, nejdřív to změř, stačí i delší kus železnýho drátu, ale musíš především vědět, jaký má odpor a to přesně! a maximálně by měl mít 0,4ohmu pak už na něj paralelně připojíš voltmetr a měříš úbytek na tom daném kuse drátu a pomocí ohmova zákona se dopracuješ k ampérám.

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

23.11.2011 v 01:34 | Nahoru | #18
Tak nakonec vadný alternátor, což při prvním měření nebylo patrné, protože po výměně regulátoru to dobíjelo 13,75. Podruhé jsem to neměřil a byl přesvědčen, že regulátor byl slabý a odešel, třetí měření bylo jasný... Takže altík nechat převinout a na jaře snad pofrčím.
Závěr: Altík se prošlehával na tu kostru postupně. Měřit precizně a s dobrým přístrojem, ten můj při částečném zkratu nepískal. Nenechat se oblafnout tím, že pokud je altík odpojený a je vyzkratovaný na kostru, při přímém měření tedy odpojen od dobíjení může dál fungovat a dávat napětí, což vede k závěru že je v pořádku, ale není. Psal to tady miaa a měl pravdu.

Díky všem, co se mi snažily poradit

Naposledy editováno 23.11.2011 01:42:39

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

10.12.2011 v 23:11 | Nahoru | #19
Na své ho mám od vape

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

11.12.2011 v 12:26 | Nahoru | #20
Výborně, a tím myslíš regulátor, nebo alternátor?

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

12.12.2011 v 13:41 | Nahoru | #21
regulátor,akorát nemá kontrolku na dobíjení.Je to ten nejsilnější co vape dělá.

Regulátor dobíjení, alternátor, ST2 1998

12.12.2011 v 18:46 | Nahoru | #22
Já mám koupený ten nejsilnější VAPE s kontrolkou, ale nejsem si jistej, jestli při odchodu alternátoru neodešel i ten regulátor, protože jeho parametry byly na hraně. Budu muset vyzkoušet. Jinak mám ještě koupený tento regulátor 35A, ten je také bez kontrolky, ale za příplatek se dá vyrobit i s kontrolkou. Klučina co to vyrábí, mě bude převíjet i ten altík.

http://www.previjeni...x.php?page=rpn121f35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
desmo rozvod Ducati ST2, Ducati Monster 600, Ducati 900 SS, Ducat... adrianosciro 14 21.2.2021 v 15:57 Borntobewild
Ducati-dnes mě nechala na holičkách Ducati ST2 viktos123 29 24.9.2019 v 21:17 Gahan37
Prodat celou nebo na díly? Ducati ST2 viktos123 17 18.9.2017 v 19:10 viktos123
Za blbost se platí,aneb když člověk... Ducati ST2 viktos123 9 30.8.2017 v 21:38 Keek
Výměna ložiska na předním kole Ducati ST2 viktos123 0 25.8.2017 v 20:10 viktos123


TOPlist