globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motor přestal běžet za jízdy
Zdar,

mám takový problém: Včera jsem jel do mírného kopce, skoro plný plyn a najednou mi začli výrazněji klesat otáčky ( nebyl to nedostatečný výkon ), podřadil jsem a to samé, i když jsem měl dost rychlosti na to aby to táhlo na tu rychlost. Normálně to vyjedu i na tu čtyřku... Tak tak jsem dojel ¨k dalším světlům, vymáčkl spojku a volnoběžné otáčky byly mnohem vyšší než normálně. Než skočila zelená, tak otáčky klesly na normál. Projel jsem křižovatku, odstavil to a pohledem zkontroloval jestli je vše ok. Nasedl a odjel. Večer jsem se ptal kámoše a ten mi řekl, že to mohlo být nějakou nečistotou v palivu. Nechal jsem to být. Dneska jsem do práce dojel vkliku. Domů taktéž i když mi přišlo, že se na stejném místě projevil podobný problém, ale bez vážnějších projevů. Výkon neklesal, ale na volnoběh to pořád znělo jinak a chvíli tomu trvalo než to spadne na normál. Nicméně večer jsem vyrazil na zápas a co se nestane, po přejetí barranďáku a projetí tunelu na dejvice se mi v kopci stalo to samé. S tím rozdílem, že po prvním podřazení klesly otáčky tak, že motor vypnul a já jsem hezky s vymáčklou spojkou po 50 metrech opřel motorku o svodidla a koukám co dá. Nebudu popisovat jak tam vypadá silnice, prostě odstavit tam nepojezdnou motorku bylo fakt super. Po dobré chvilce dumání jsem jí sebevražedně odtlačil, když tu jeden kolega zastavil jestli nechci pomoct. Moc mu tímto děkuji i přesto, že jsem nevyřešili můj problém s motorkou. Takovou ochotu jsem dlouho nezažil. DÍKY! Nakopnout motorka nešla, po roztlačení se chytla ale na volnoběh chcípla, při udržování plynu jsem byl schopný tak 2 km doject a odstavit jí na vhodném místě. Sundal jsem karburátor a vyčistil ho, docela sr.čky v něm byly, ale nejsem schopen říct, zda to vyřeší můj problém. Mám ještě podezření na palivový ventil. Měl by být podtlakový. Po odpojení obou hadiček s přívodem paliva do karburátoru nic nevyteklo, tak nevím jestli náhodou není ucpaný, nebo takhle podtlakový ventil funguje... ( No fichtl to není ) Ale když to teď takhle píši, tak mi dochází, že kdyby byl ucpaný palivový kohout, tak to ani neroztlačím. No karbec mám čistý, rád si poslechnu Vaše rady, protože jsem v tomhle jinak bezmocný. Jinak svíčka by měla být OK, jinak bych neujel ani ten kousek. Nakopnout to nešlo, pouze roztlačit. Když jedu ráno do práce, tak také musím tlačit, i když vlastně dnes ráno jsem to nakopl i ráno. Olej používám plnou syntetiku Agip racing. Z výfuku mi na SPZ a blinkr fouká docela dost oleje, takže pod výfukem bývají po parném dni kapky oleje. Krom toho jezdila výborně. Vzduchový filtr vypadá čistě i když prát jsem ho nijak nepral. Je totiž olejový a na to snad musí být nějaký spešl olej a to jsem neřešil, protože mi přišel čistý. Nic víc co by pomohlo diagnostikovat můj problém mě nenapadá. Snad mi někdo dokáže poradit. Díky chlapy. A zvlášť tobě Suzuki SV650 :)

Naposledy editováno 08.09.2011 10:49:50

1 reakcí na tento příspěvek motor přestal běžet za jízdy

8.9.2011 v 15:14 | Nahoru | #1
Chlapi, pomožte, vyčistil jsem karbec a nepomohlo to. Zkoušel jsem to nakopnout x-krát. Dokonce jsem to i roztlačoval. Nic. Vyšrouboval jsem svíčku a byla suchá. Neměla by být mokrá když to nechce chytnout? Nebo bude suchá když tam neteče benzín? Prosím pomozte, nápady, jakékoliv. Díky

motor přestal běžet za jízdy

Skvělá odpověď, děkuji! 8.9.2011 v 16:23 | Nahoru | #2
Co si pamatuju tak když jsem u Husky SM 125 (taky 2takt) vypnul benzín a nechal jí chvíli běžet tak když začal docházet zbytek benzínu co byl v hadičce tak se prudce zvedly otáčky a chcíplo to! A co tim básník chtěl říci? .. asi ti tam nejde ropa. Což by vysvětlovalo tu suchou svíčku a to že ti to nechce jet.. ale proč tam nejde to netuším.. ještě skus sundat svíčku a prošlápni to jestli je cítit z válce benzín

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor přestal běžet za jízdy

Skvělá odpověď, děkuji! 8.9.2011 v 18:59 | Nahoru | #3
marcajs> Vypadá to, že ti do motoru nejde benzin.
1.Zkontroluj,jestli máš benzin v nádrži.(Taky se mi jednou stalo,kontrolka nesvítila).
2.Na Derbi je podtlakový ventil,to znamená,že jedna hadička vede do karburátoru a druhá
na sání(podtlak otevírá přívod benzinu).Zkontroluj jestli neupadla nebo není prasklá.
3.Vyčistit trysku(je pod víčkem plovákové komory)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor přestal běžet za jízdy

8.9.2011 v 22:57 | Nahoru | #4
ladale> Dík za rady, uvítám jakékoliv nápady.
1) benzin jsem kontroloval, kvůli čištění karburátoru jsem vypouštěl cca 4 litry,
ale mohlo by jít o nějakou nečistotu která plave v nádrži.
2)hadičky jsou OK, kontroloval jsem je, když jsem sundaval karbec. Akorát po odpojení obou hadiček z nich nic neteklo, tzn. vypouštění nádrže bylo zbytečné. Díky tobě nyní chápu jak ten podtlakový ventil funguje. Takže jestli to správně chápu, když odpojím obě hadičky a v jedné vytvořím podtlak, tak z druhé začne téct benzín? Tohle bych si chtěl ujasnit, abych mohl vyzkoušet jestli není ucpaný právě ten palivový ventil. Když jsem měl sundaný ten karburátor, tak jsem je zkoušel profouknout... ( nerad bych se benzínu napil...) ale to asi tedy bylo k ničemu, protože tím se ničeho nedosáhne. Nevermind.
3)Trysky jsem čistil všechny, měl jsem podezření na ucpanou volnoběžnou, pakliže na volnoběh to chcípalo.

Dík za nápady. Zítra zkusím ten ventil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor přestal běžet za jízdy

Skvělá odpověď, děkuji! 9.9.2011 v 08:38 | Nahoru | #5
marcajs> Ano,na základě podtlaku v sání ventil uvolní průtok benzinu z nádrže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor přestal běžet za jízdy

9.9.2011 v 09:52 | Nahoru | #6
ladale> ventil je bohužel v pohodě, znovu jsem sundal karbec a zjistil jsem, že do něj benzín natekl a příjde mi, že byla mokrá i příruba z karburátoru do válce.

Po opětovném prozkoumání jsem zjistil, že volnoběžná tryska je ucpaná. Snažím se jí vyčistit, ale nejde to. Profouknutí stlačeným plynem je neúspěšné. Chtěl bych to zkusit chemicky, ale nejsem si jist z jakého materiálu je tryska, tváří se jako mosaz, je to možné?

Nenapadá vás čím ještě jiným by to mohlo být, kdyby karburátor byl v pořádku? Resp. benzín se dostane až za karburátor, ale ne do válce?? WTF? Ještě by tam snad mělo být olejové čerpadlo. Ale to kdyby se rozbilo, tak půjde benzín a zadřel bych, protože bych nemazal, je to tak správně? Díky

(reakce na) motor přestal běžet za jízdy

9.9.2011 v 11:23 | Nahoru | #7
Trysku jsem konečně prošťouchl, tzn. karburátor je do mrtě čistý. Benzín do něj teče. Svíčka jiskru hází. Motor ne a ne chytnout. Kde je problém? :)

1 reakcí na tento příspěvek motor přestal běžet za jízdy

9.9.2011 v 12:18 | Nahoru | #8
Tak jsem to zkusil roztlačit a dostal jsem se k tomu, že to chytne! Nejdřív to tak divně zabublá a pak to najednou chytne, ale ne pořádně, jen tak tluměně, ale dá se na tom ject. Ale jakmile člověk ubere plyn a neohlídá si volnoběh, tak to stejně chcípne... Prostě na volnoběh to jde do kopru, při točení plynu to drží, ale výkon je tak šestinový oproti původnímu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor přestal běžet za jízdy

11.9.2011 v 21:47 | Nahoru | #9
marcajs> Možná je problém v membánovém ventilu, to je zařízení mezi karburátorem a sáním do klikové skříně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor přestal běžet za jízdy

12.9.2011 v 14:07 | Nahoru | #10
ladale> Tak to už je mimo moje síly :( Díky za nápady!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor přestal běžet za jízdy

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2016 v 12:26 | Nahoru | #11

marcajs píše: ladale> Tak to už je mimo moje síly :( Díky za nápady!



Ahoj,
bylo by vhodné napsat, jak jsi celou situaci vyřešil a hlavně čím to bylo, že motorka chcípala a nestartovala. Někomu to může ušetřit mnoho času a hlavně peněz.

Díky Michal

(reakce na) motor přestal běžet za jízdy

22.10.2016 v 13:12 | Nahoru | #12
_Michal> Dobra pripominka!

Problem byl v tom, ze nefungovalo cidlo teploty a motor se prehrival. Pravdepodobne i bimetalovy termostat se nerozeviral dostatecne na to, aby to chladici kapalina stihla uchladit. Takze se mi nakonec pridrel pist ve valci. Prvni naznaky jsme nejspis mel rozeznat jako prehrivani motoru. Nicmene nefunkcni cidlo teploty me drzelo ve falesnem pocitu jistoty...

Nasledovala vymena valce protoze vybrus nikasilu by me vysel stejne jak novy valec od Naraku. (to byla chyba, protoze ten smejd od naraku netesnil (hlava valce nedolehala na valec) takze jsem hlavu nechal zbrousit. Pak to vse slapalo asi tak 200 km... Pak uz ani nevim, nejspis se to zadrelo znovu.

Tak jsem koupil novy valec od Airsalu, vymenil to, vyndal jsem termostat a najel asi 2000 km nacez se mi utrhla jedna matka co drzela hlavu valce a k tomu ulomila kus toho sroubu.

Mel jsem s tou motorkou takovyho sr.ni, ze jsem uplne zapomnel, ze jsem tu zadal o radu.

Ale je pravda, ze jsem se mohl podelit se zaverem, jak to vse dopadlo.
Diky za pripominku. Snad to nekomu pomuze.

D.

motor přestal běžet za jízdy

22.10.2016 v 14:22 | Nahoru | #13
Ahoj,
děkuji za doplnění příspěvku.

Michal

motor přestal běžet za jízdy

19.11.2016 v 07:48 | Nahoru | #14
a co brt uvahu ze to je pridreny nema vykon chtne jen kdyz tlacis uz tam neni tlak atd

motor přestal běžet za jízdy

25.4.2019 v 08:47 | Nahoru | #15
Jesli nepoužíváš oilmaster a leješ benžín přímo do nádrže, tak je možný, že je membrána v tom automatickým kohoutku zničená a neotvírá benzin jak má
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Miznúca voda na motorke derbi senda... Derbi Senda SM 50 RokyNO 17 16.2.2024 v 15:03 RokyNO
Jaký výfuk zvolit Derbi Senda SM 50 lukyn456 3 8.1.2024 v 17:40 Krautkopf
derbi senda 50 plast Derbi Senda DRD Racing, Derbi Senda X Treme SM, Derb... cipis96 1 26.9.2022 v 16:04 Frigolin
Derbi senda 50 stk motor euro 3 Derbi Senda SM 50 odysekkk 2 24.6.2020 v 13:53 Kohlstein
Skleněná pojistka Derbi Senda SM 50 Marty56 7 25.11.2019 v 22:37 cuir


TOPlist